OwMerijn schreef:Lees effe verder, Riel... Het gaat hier over een grille, motorkap, 2 koplampen, voorfront. Dat alles voor 125 euro. Da's geen geld...

Ja

OwMerijn schreef:Lees effe verder, Riel... Het gaat hier over een grille, motorkap, 2 koplampen, voorfront. Dat alles voor 125 euro. Da's geen geld...
Vraag ik me al tijden af...wat is het nut van een thermostaat die eerder opengaat? Open gaat ie toch, of dat bij 75, of 80 graden is maakt toch weinig uit?JanGTT schreef:Waar kan ik thermostaten bestellen voor mijn waterpomp en radiateur die bij een lagere temperatuur schakelen?
Dat doet je 'thermocontact'. De 'thermostaat' zit in de koelslang !Merijn schreef:Sterker nog, het heeft helemaal géén nut...Dat je fan eerder aanslaat, kan misschien wel fijn zijn. Persoonlijk zou ik er dan gewoon een knop tussen zetten, die je in staat stelt de fan handmatig aan te zetten, mocht het nodig zijn.
De warmteafdracht moet gewoon goed zijn. Heb je ook de doseur in de toevoerslang naar de turbo nog zitten? En wat heet laat, dat wijzertje zegt net niks. Eigenlijk gewoon eens temperaturen opmetenJanGTT schreef:ligt niet aan mijn capaciteit van mijn radiateur, hij slaat gewoon heel erg laat aan. Als de temperatuurmeter bijna boven aan staat begint ie pas.. Maar koelt heel snel weer met de radiateur aan.. Vanmiddag even een fase 2 koelsysteem monteren.. Allemaal nieuwe slangen misschien wordt het dan minder.
En over het zelf schakelen van je radiateur.. Dat lijkt me niks.. Alleen maar extra draden en knopjes wat je eigenlijk nooit gebruikt.
Marcel heeft mij aangegeven dat hij hier een week of 3 geleden ook al last van had. Dus in dit geval niet weers afhankelijk.Mrtn schreef:maar tis nu overdag wel extreem warm, gister gaf de tempsensor 34graden aan toen ik op de snelweg reed... dus wat is je vergelijking qua buitentemperatuur??
Aan de foto's te zien......GEEN ROEST
dusEr zit momenteel geen motor, turbo, carbrateur meer op. Ideaal project dus!
@Merijn, heb jij erop geboden?Je kunt er een Clio motor inbouwen, 1.8 16V of 2.0 16V!
Maar u kunt er ook natuurlijk de orginele 1.4 turbo systeem op inbouwen of nog een optie wat ik ook vaak heb gezien is de 1.7 Volvo turbo
volgens mij word de ontsteking juist verlaat, als je gaat vervroegen gaat ie juist erger pingelen toch?Steven schreef:[Tikkie aangeschoten maar toch posten modus]
Pingelsensor kon je 5 jaar terug nog voor €70 kopen (zal nu wel het dubbele zijn), die zit op de rechter aansluiting van de foto. Als je goed zoekt en een GT op de sloop vind (hoofdzakelijk fase 2) en je hebt mazzel, dan zit deze er nog op. Aan te sluiten op de 208 en 209.
Tis iig een Piëzo element die bij 50hz een signaal afgeeft en zo de ontsteking met x graden vervroegd (als het goed is).
Dus beetje hetzelfde idee als die lambdasensor op dezelfde aansluiting
Normaal zit er alleen die massa in met een ontstoringsmodule.
[/Tikkie aangeschoten maar toch posten modus]