Ritje naar Made, even kijken hoe het met het motortje staat. Blok heb ik nog niet meegenomen omdat we nog iets moeten verzinnen voor de olie-retourleiding. Zit wel een mooi gat geboord in het onderblok, wat direkt uitkomt in het carter, alleen weten we nog niet hoe we nu de leiding daar gaan aansluiten. Draad tappen ging in elk geval nog niet zo makkelijk in dat gietstuk. Eens kijken of we iets leuks kunnen verzinnen met een paar bouten.
Verder zitten er 16 nieuwe klepstotertjes in,Spesso 1.6mm koppakking, lagerkappen gemonteerd en nieuwe distributieriem, spanrol, waterpomp, alle keerringen en lagers vervangen...Daarna nog de powerkluts en "de rest" van de turbo rommel.
Als je wat vuil ziet, het blok is nog niet af. En voor mij persoonlijk hoeft het ook niet smetteloos schoon, aangezien het toch binnen no-time weer smerig is.
Ondertussen een set nieuwe verlagingsveren voor op de cupdempers gekocht, morgen worden de definitieve maten voor de spoorverbreders doorgegeven voor de speedlines. Wil uiteindelijk ook af van die 15" wieltjes die er nu nog onder zitten en nog een set 16" kopen ivm te groot verschil in hoogte van de auto bij het wisselen van velg (15" eta beta en 16" speedline).
[img]
http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nzicht.jpg[/img]
[img]
http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... zicht2.jpg[/img]
Kleppendeksel is gezandstraal maar die ga ik nog polijsten. Zo is ie in elk geval al een beetje netjes voorgeschuurd.
[img]
http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... schuin.jpg[/img]
En iets in deze trand zou het moeten gaan worden. Even spruitstukje van PtR zelf gepast.
[img]
http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nzicht.jpg[/img]
[img]
http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... zicht2.jpg[/img]