[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ralf

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hmm rij al anderhalf jaar zonder apk
ik 'al' 2 weken.. zit op motorsteunen te wachten :(
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Haas
Car: Megane RS

canonballman schreef:Naja, dan die teveel betaalde belasting maar op een andere manier terughalen :wink:
ah..daarom zijn de bakken zo duur bij jou :P :P ;) (Y)
Riël
Über-Spammer

canonballman schreef:Ja, kom ik pas ook achter: auto gekocht met motorschade. Meteen geschorst.
2,5 maanden later begonnen met repareren, en na BIJNA 3 maanden was ie klaar. Ik naar het postkantoor, auto uit de schorsing gehaald, en verzekerd, en rijen...

Krijg ik nu bericht dat ik over die gehele periode inderdaad gewoon de belasting moet betalen. Als ik m niet uit de schorsing had gehaald en zo was gaan rijden, en dan 5 dagen later (3 maanden voorbij) pas uit de schorsing had gehaald, had me dat 100 euro gescheeld. Hoezo de staat spekken...eikels daaro

Naja, dan die teveel betaalde belasting maar op een andere manier terughalen :wink:
Je had m kunnen overschrijven aan iemand die je kent en dan terug naar jouw naam :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman

Steven schreef:Foei, jongeman! ;)

Edit: Reinier dus, Sfen heb ik al aangegeven bij de RDW :p
:lol:
canonballman

Haas schreef:
canonballman schreef:Naja, dan die teveel betaalde belasting maar op een andere manier terughalen :wink:
ah..daarom zijn de bakken zo duur bij jou :P :P ;) (Y)
Duur? moet je ze niet kopen :wink:
Nee, ga naar de dealer, daar krijg je veel meer voor je geld, daar krijg je er namelijk nog iets bij.

BTW, alleen je ziet het niet, maar je betaald er wel voor.... :D
canonballman

Riël schreef:
canonballman schreef:Ja, kom ik pas ook achter: auto gekocht met motorschade. Meteen geschorst.
2,5 maanden later begonnen met repareren, en na BIJNA 3 maanden was ie klaar. Ik naar het postkantoor, auto uit de schorsing gehaald, en verzekerd, en rijen...

Krijg ik nu bericht dat ik over die gehele periode inderdaad gewoon de belasting moet betalen. Als ik m niet uit de schorsing had gehaald en zo was gaan rijden, en dan 5 dagen later (3 maanden voorbij) pas uit de schorsing had gehaald, had me dat 100 euro gescheeld. Hoezo de staat spekken...eikels daaro

Naja, dan die teveel betaalde belasting maar op een andere manier terughalen :wink:
Je had m kunnen overschrijven aan iemand die je kent en dan terug naar jouw naam :)
Das waar, maar had ook alweer 2 tientjes gekost. Maar had dan wel 80 euris in mn zak gehouden. Pest is alleen dat ik niet eens van die 3-maanden-regel op de hoogte was.
En zeg nou zelf, schorsen is toch schorsen?
Ik BETAAL in eerste instantie toch al geld om te SCHORSEN?
Anyway, lamaar, mocht het nog een keer voorkomen dan doe ik het inderdaad zoals jij het zegt.
MarcoG
Contacteer:

Nog steeds zonder APK en een gat van 3/5 de lengte van de kokerbalk erin, maar wel cupdempers aanwezig. Voor de zomer... :wink:

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... empers.jpg[/img]
canonballman

Good shit! :wink:

Wel eerst effe die dorpel fixen idd, anders breekt je cliootje in 2-en met dat spul.
canonballman

Zit er verder nog verschil in die verschillende demper-elementen die je erbiij hebt gehad?
Heb hier ook een zooi van liggen, maar heb het idee dat ze allemaal dezelfde karakteristiek hebben.
MarcoG
Contacteer:

Ze zouden verschillende hardheden moeten hebben...zouden.

Maar 1 manier om erachter te komen. :)
canonballman

Maar je kunt er toch geen codes of letters of wat dan ook op vinden?
Ik niet iig.
MarcoG
Contacteer:

Ik ook niet (gewoon, hard=hard :wink: ). Op 1 setje wel...ik kijk straks even. :)
En op de andere achterdempers (waar geen coupe op staat) staat 50/100 gekerfd. Wat dat moet betekenen...
Rob

Dat ze nog maar voor 50% werken?
MarcoG
Contacteer:

@Laat ik het hopen van niet Rob.

Kan iemand voor mij even een nummer checken in dialogys?

61128600A3300

Žt Zou een achterdempert moeten zijn...van een cupclio.
MarcoG
Contacteer:

Ritje naar Made, even kijken hoe het met het motortje staat. Blok heb ik nog niet meegenomen omdat we nog iets moeten verzinnen voor de olie-retourleiding. Zit wel een mooi gat geboord in het onderblok, wat direkt uitkomt in het carter, alleen weten we nog niet hoe we nu de leiding daar gaan aansluiten. Draad tappen ging in elk geval nog niet zo makkelijk in dat gietstuk. Eens kijken of we iets leuks kunnen verzinnen met een paar bouten.
Verder zitten er 16 nieuwe klepstotertjes in,Spesso 1.6mm koppakking, lagerkappen gemonteerd en nieuwe distributieriem, spanrol, waterpomp, alle keerringen en lagers vervangen...Daarna nog de powerkluts en "de rest" van de turbo rommel.
Als je wat vuil ziet, het blok is nog niet af. En voor mij persoonlijk hoeft het ook niet smetteloos schoon, aangezien het toch binnen no-time weer smerig is. :wink:

Ondertussen een set nieuwe verlagingsveren voor op de cupdempers gekocht, morgen worden de definitieve maten voor de spoorverbreders doorgegeven voor de speedlines. Wil uiteindelijk ook af van die 15" wieltjes die er nu nog onder zitten en nog een set 16" kopen ivm te groot verschil in hoogte van de auto bij het wisselen van velg (15" eta beta en 16" speedline).

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nzicht.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... zicht2.jpg[/img]

Kleppendeksel is gezandstraal maar die ga ik nog polijsten. Zo is ie in elk geval al een beetje netjes voorgeschuurd.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... schuin.jpg[/img]

En iets in deze trand zou het moeten gaan worden. Even spruitstukje van PtR zelf gepast.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nzicht.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... zicht2.jpg[/img]
Christian

mooi hoor had het laatst al zien staan leuke turbotje :)
MarcoG
Contacteer:

Ja, turbotje is leuk, maar die is niet voor op mijn 1800 blokje bedoelt. Ik heb een kleintje hier liggen met .48, op de foto is met .86 voor op een 2-liter. (Y) :)
PatrickG

Wordt je blok niet opgeboord?
Of is dat niet erg verstandig i.c.m. een turbo?
MarcoG
Contacteer:

Maakt niet uit, opgeboord of niet. Ik heb er in elk geval voor gekozen om em niet op te boren maar dat heb ik alleen gedaan omdat het anders weer net iets duurder zou worden.
Alleen de zuigers zijn iets uitgehold om een lagere compressie te krijgen.
Haas
Car: Megane RS

ziet er vet uit hoor :gitar:
die patrick weet wel watie bouwt (Y)
PatrickG

Ja, maar als je blok er dan toch uit is... Zou ik het denk wel doen...
Maar dat is nu makkelijk praten voor mij.

Het belooft iig veel goeds en dit ziet er zeel mooi uit :p
Ben benieuwd naar de prestaties, succes :beer:
MarcoG
Contacteer:

Hm, allemaal een kwestie van hoeveel "ping" je tot je beschikking hebt natuurlijk. Heb nog wat onderdelen (spruitstukkie, IC e.d.) en leidingen nodig en de ECU. ...en dan kennie.

Net trouwens de verbreders besteld voor de speedlines, bleken 61.03mm te zijn. Hoop dat het past. Als het mooie weer aanhoud kan ik binnenkort gaan lassen en kunnen de cup-dempers en torsie eronder.
PatrickG

Ja het wordt natuurlijk een aardig totaal plaatje.
Welke ECU ga je plaatsen?
R-tuner of zo?
MarcoG
Contacteer:

Het moet eerst door Fastchip aangepast gaan worden zodat het in eerste instantie überhaupt functioneert. Ik geloof dat ze bij Fastchip ook R-tuner konden installeren. Ben blij als het eens rijd. :wink:
MarcoG
Contacteer:

Net gekocht, gloedjenieuwe chargecooler voor weinâgh :wink:
wilde altijd eigenlijk al een chargecooler inbouwen ipv intercooler, mijn geluk ken niet op nu! 31x31x12cm en 76mm aansluitingen.

[img]http://hometown.aol.de/ICExGTxICE/watertoair720.jpg[/img]

Ondertussen zijn de spoorverbreders voor de Speedlines onderweg vanuit Duitsland, op maat gemaakt 2x35mm en 2x30mm (naafmaat velg van 61.03mm) en heb in de kelder nog 2x20mm liggen (die wat smalletjes uitzagen met die 16" wielen).

Verder nog een setje billige bekraste tiefbett velgen gekocht voor de winter die ik deze week ga ophalen. Dan rij ik dus altijd op 16" ipv omwisselen van 16 naar 15" waarbij ik de auto weer moet verlagen of verhogen.
[img]http://i2.ebayimg.com/01/i/06/b8/55/a5_1_b.JPG[/img]

En komende week komen nieuwe spatbordranden binnen, 2x de buitenrand en 1x de binnenrand voor rechtsachter. Rotte meuk wegslijpen, blankschuren en vastlassen...voorruit nog laten vervangen en APK ophalen. (~)
Laatst gewijzigd door MarcoG op za 8 apr 2006 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ARNO16V
Contacteer:

Goed bezig! ook foto's van de tiefbedvelgen? :p
Steven
Car: M536

Mooie CC, waar hebbie die vandaan Ebay zeker ;)
MarcoG
Contacteer:

Steven schreef:Mooie CC, waar hebbie die vandaan Ebay zeker ;)
Yep, promotieverkoop van een bedrijfje in Duitsland. De overige bieden ze aan voor €450,- :lol:
ARNO16V schreef:Goed bezig! ook foto's van de tiefbedvelgen? :p
Net gepost. Dacht om de spaken in een donkerdere kleur te spuiten. Beetje bijplamuren en die dingen zijn prima voor de winter. :D
ARNO16V
Contacteer:

Lekkere velgies :p
MarcoG
Contacteer:

Heeft iemand tips om de accu in de kofferbak in te bouwen? Moet een beetje plek maken voor die CC.
Leg je de stroomkabels gewoon binnendoor, net als de stroomkabel voor de versterker? En dan moet ik ook nog een massatje maken voor de min-pool in de kofferbak ergens.

@Arno wieltjes zien er wel leuk uit...eens kijken in wat voor goede staat ik ze kan krijgen met wat werk. :)
Steven
Car: M536

Heb je wat meer info voor me over die CC Marco?

Enneh die accu moet je idd met een fiks dikke pluskabel neerleggen en als ik jouw was zou ik ook een directe minkabel vanaf je blok erbij trekken. Met die rottige Renaults ist maar de vraag of je nog wel genoeg massa kan trekken >-)
MarcoG
Contacteer:

Zo 123 niet veel, binnenkort wel. Behalve dat je er wat sensors op kunt aansluiten om temp. e.d. te meten. En dat die gast nog heel wat andere mooie dingen in elkaar kan lassen. :worship:
antoine
Car: Renault Clio III RS

MarcoG schreef:Heeft iemand tips om de accu in de kofferbak in te bouwen?
Er zijn in de handel speciale accu bakken, welke je achter in de auto kunt monteren.
Zie oa http://www.sandtler.de
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:
Er zijn in de handel speciale accu bakken, welke je achter in de auto kunt monteren.
hoe heten die dingen in het duits?
antoine
Car: Renault Clio III RS

dennisvr schreef:
antoine schreef:
hoe heten die dingen in het duits?
Batterie-boxen
Plaats reactie