ACT: Clio III
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Hier een mix van de Concept, en van de waarschijnlijke uitvoering, alhoewel de buitenkant niet zo heel erg verschilt:
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/12328.jpg[/img]
[img]http://www.autotitre.com/forum/up/004f9da463.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/12325.jpg[/img]
[img]http://www.autotitre.com/forum/up/e274ead22b.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/12302.jpg[/img]
[img]http://forum.autohoje.com/uploaded/pc/2 ... io3RS5.jpg[/img]
Mmmm, om te likkebaarden in ieder geval
. Er mag best iets meer "Concept" in het uit te brengen model komen (spiegels en interieur).
[img]http://img294.imageshack.us/img294/8501 ... pt28du.jpg[/img]
Wat een dikke Clio zeg, ik ga ook sparen, en wel onmiddelijk.
Groeten,
Rik
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/12328.jpg[/img]
[img]http://www.autotitre.com/forum/up/004f9da463.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/12325.jpg[/img]
[img]http://www.autotitre.com/forum/up/e274ead22b.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/12302.jpg[/img]
[img]http://forum.autohoje.com/uploaded/pc/2 ... io3RS5.jpg[/img]
Mmmm, om te likkebaarden in ieder geval

[img]http://img294.imageshack.us/img294/8501 ... pt28du.jpg[/img]
Wat een dikke Clio zeg, ik ga ook sparen, en wel onmiddelijk.
Groeten,
Rik
Heerlijk dat pers gelul van Henny Hemmes:
Vandaar die ontluchtings openingen; de opgebouwde overdruk kan gewoon wegstromen en zo is er minder opwaartse kracht (upforce) aan de vooras. Zo blijft de vooras tot op zeer hoge snelheid stabiel en geeft de auto veel vertrouwen c.q. feedback aan de bestuurder.
Het is zelfs mogelijk om de luchtstroom rond de carrosserie de lucht uit de wielkast te laten zuigen en zo op hogere snelheden downforce te creeren. De onderdruk in de wielkast zorgt voor een drukverschil tussen het oppervlak van de motorkap en de wielkastbekleding. Dit drukverschil zorgt voor een neerwaartse kracht op de vooras.
Dus inderdaad een optimalisering van de luchtstroom; maar mevrouw Hemmes heeft zoals zovele persmuskieten de klok horen luiden maar weet niet waar ze voor de klok moet kijken...
Voortaan weet iedereen die dit gelezen heeft waarom monteurs en andere beunhazen de virtuele doodstraf verdienen als ze afdekkingen en luchtgeleidingen onder de auto niet terug monteren...
Salut...
Die luchtuitlaten in de voorschermen zijn ervoor om de wielkasten te 'ontluchten'. Wielkasten zijn namelijk een grote bron van upforce op de vooras. In de wielkast vormt zich overdruk (ook door invloed van de draaiende banden) die de voorkant van de auto omhoog drukt.Direct van de F1 zijn de luchtuitlaten in de verbrede voorschermen overgenomen, die samen met de verbrede zijskirts zorgen voor een optimale luchtstroom langs de zijkant van de auto.
Vandaar die ontluchtings openingen; de opgebouwde overdruk kan gewoon wegstromen en zo is er minder opwaartse kracht (upforce) aan de vooras. Zo blijft de vooras tot op zeer hoge snelheid stabiel en geeft de auto veel vertrouwen c.q. feedback aan de bestuurder.
Het is zelfs mogelijk om de luchtstroom rond de carrosserie de lucht uit de wielkast te laten zuigen en zo op hogere snelheden downforce te creeren. De onderdruk in de wielkast zorgt voor een drukverschil tussen het oppervlak van de motorkap en de wielkastbekleding. Dit drukverschil zorgt voor een neerwaartse kracht op de vooras.
Dus inderdaad een optimalisering van de luchtstroom; maar mevrouw Hemmes heeft zoals zovele persmuskieten de klok horen luiden maar weet niet waar ze voor de klok moet kijken...
Voortaan weet iedereen die dit gelezen heeft waarom monteurs en andere beunhazen de virtuele doodstraf verdienen als ze afdekkingen en luchtgeleidingen onder de auto niet terug monteren...

Salut...
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Hele dikke sh*t!!!
Lijkt me duidelijk dat het interieur zeker niet in die vorm gaat terugkeren, helaas.
Zeker alvast gaan sparen en dan maar ff een keer een vakantie overslaan
.

Lijkt me duidelijk dat het interieur zeker niet in die vorm gaat terugkeren, helaas.
Zeker alvast gaan sparen en dan maar ff een keer een vakantie overslaan

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Die is prima opgedroogd!
Maar die zilveren is (gedeeltelijk) een Photoshop? De remklauwen zitten op een andere plek als bij de rode, en zijn voor en achter even groot. 


5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Die zilveren is de concept, een tijdje terug al 'uitgelekt' en de foto's van die rode zijn officieel vrijgegeven foto's volgens mij...
Mooie wagen hoor 

-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
http://www.renault.com/presse/detail.cf ... 2&id=10071Paul1916v schreef:Die zilveren is de concept, een tijdje terug al 'uitgelekt' en de foto's van die rode zijn officieel vrijgegeven foto's volgens mij...
Het is een conceptcar dus nog niet de uiteindelijke uitvoering
Zou d'ie misschien wel willen, ik misschien ook wel, maar de Clio III RS wordt pas midden volgend jaar voor het eerst geleverd. Die rode is een "show-car". Zo gaat de nieuwe er "ongeveer" uitzien.Steven schreef:Dus binnenkort gaat de fase3 ingeruild worden Maus?![]()
Wat mij betreft hoeven ze niet zoveel meer te veranderen.

Van die rode "show-car" bestaat ook een filmpje:
http://www.renault-sport.fr/fr/Images/c ... -17856.wmv
Hij rijdt over een circuit. Alleen zo langzaam dat je de wielen nog kan zien draaien. Hij mag denk ik niet beschadigd worden.
http://www.renault-sport.fr/fr/Images/c ... -17856.wmv
Hij rijdt over een circuit. Alleen zo langzaam dat je de wielen nog kan zien draaien. Hij mag denk ik niet beschadigd worden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
vind dash beetje kaal
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
He doe nou niet zo serieus zegMaus schreef:Wat Ron zegt, eerst maar eens afwachten wanneer de RS komt en wat de specs zijn. En bovendien, wat ie gaat kosten. Tot die tijd rijdt deze RS (welke ik nu heb) nog best wel goed.

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
net ff gekeken op autoweek. Enige prijzen die bekend zijn op dit momenteel zijn alle versie's van de nieuwe clio behalve de RS daar stond ook verder nix over vermeld nog
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zet de prijzen ff neer hier 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
De nieuwe Renault Clio staat op 23 september bij de Nederlandse dealers. Bestellen kan al per direct. Prijzen beginnen bij 12.495.
Voor dat bedrag heb je de Clio 1.2 8V 65 Authentique met onder meer ABS, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, stuurbekrachtiging, bumpers in carrosseriekleur, vier airbags, boordcomputer en een in hoogste verstelbaar stuur. Voor 1.400 meer heb je een 1.2 16V met 75 pk in plaats van 65 pk. Van daar uit bestaat uit modellengamma uit een Expression (o.a. radio/CD, hoofdairbags, elektrische ramen), Dynamique Comfort (o.a. lichtmetalen velgen, met leer bekleed stuur), Dynamique Luxe (airco, cruise control, mistlampen voor) en Privilège (verstelbare lendensteun, verlichte makeup spiegels). Tegen het eind van het jaar wordt ook de Initiale leverbaar, een luxe topmodel met onder meer leren bekleding, metallic lak, klimaatregeling en regensensor.
Het benzinemotorenprogramma bestaat naast de 1.2-versies uit een 1.4 met 98 pk en een 1.6 met 110 pk. De drie dieselversies hebben alleen een inhoud van 1,5-liter, de vermogens bedragen 68 pk, 86 pk en 106 pk. Dieselrijden kan vanaf 17.695. De duurste Clio, de 1.5 dCi 105 Initiale 5-deurs, kost 26.095.
Aan de hand van een uitgebreide optielijst kan de Clio helemaal aan de eigen smaak aangepast worden. Daar vinden we o.a. meesturende xenon verlichting, ESP, bandenspanningssensor, sleutelloze handsfree card en een navigatiesysteem.
Meteen bij de introductie is ook al een actiemodel beschikbaar met de naam Team Spirit. De naam verwijst naar het succesvolle Formule 1 team van Renault. De basis bestaat uit de Dynamique Comfort uitvoering en is aangevuld met o.a. airco, mistlampen voor, donkere koplampbehuizing met actieve bochtverlichting en chroomkleurige portiergrepen. Voor dit pakket rekent Renault 500. De Team Sport is uitsluitend verkrijgbaar met benzinemotoren.
zo iets?
Voor dat bedrag heb je de Clio 1.2 8V 65 Authentique met onder meer ABS, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, stuurbekrachtiging, bumpers in carrosseriekleur, vier airbags, boordcomputer en een in hoogste verstelbaar stuur. Voor 1.400 meer heb je een 1.2 16V met 75 pk in plaats van 65 pk. Van daar uit bestaat uit modellengamma uit een Expression (o.a. radio/CD, hoofdairbags, elektrische ramen), Dynamique Comfort (o.a. lichtmetalen velgen, met leer bekleed stuur), Dynamique Luxe (airco, cruise control, mistlampen voor) en Privilège (verstelbare lendensteun, verlichte makeup spiegels). Tegen het eind van het jaar wordt ook de Initiale leverbaar, een luxe topmodel met onder meer leren bekleding, metallic lak, klimaatregeling en regensensor.
Het benzinemotorenprogramma bestaat naast de 1.2-versies uit een 1.4 met 98 pk en een 1.6 met 110 pk. De drie dieselversies hebben alleen een inhoud van 1,5-liter, de vermogens bedragen 68 pk, 86 pk en 106 pk. Dieselrijden kan vanaf 17.695. De duurste Clio, de 1.5 dCi 105 Initiale 5-deurs, kost 26.095.
Aan de hand van een uitgebreide optielijst kan de Clio helemaal aan de eigen smaak aangepast worden. Daar vinden we o.a. meesturende xenon verlichting, ESP, bandenspanningssensor, sleutelloze handsfree card en een navigatiesysteem.
Meteen bij de introductie is ook al een actiemodel beschikbaar met de naam Team Spirit. De naam verwijst naar het succesvolle Formule 1 team van Renault. De basis bestaat uit de Dynamique Comfort uitvoering en is aangevuld met o.a. airco, mistlampen voor, donkere koplampbehuizing met actieve bochtverlichting en chroomkleurige portiergrepen. Voor dit pakket rekent Renault 500. De Team Sport is uitsluitend verkrijgbaar met benzinemotoren.
zo iets?

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
netjes
sjezus 27.000 voor een dieseltje pfffffffffffffff
das verdomme bijna 60.000 ouderwetse guldens, wel eens over nagedacht pfffffffffffffffffff
sjezus 27.000 voor een dieseltje pfffffffffffffff
das verdomme bijna 60.000 ouderwetse guldens, wel eens over nagedacht pfffffffffffffffffff
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
denk jij nog in guldens luco?Luco/Alpine-racer schreef:netjes
sjezus 27.000 voor een dieseltje pfffffffffffffff
das verd@#me bijna 60.000 ouderwetse guldens, wel eens over nagedacht pfffffffffffffffffff

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee maar ff ter vergelijk
vind het verschrikkelijk veel geld
vind het verschrikkelijk veel geld
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jij gelooft ook alles wat ik zeg.Steven schreef:He doe nou niet zo serieus zegMaus schreef:Wat Ron zegt, eerst maar eens afwachten wanneer de RS komt en wat de specs zijn. En bovendien, wat ie gaat kosten. Tot die tijd rijdt deze RS (welke ik nu heb) nog best wel goed.


't Kan je een hoop ellende schelen als je 't wel blijft doen. Want wat verneukeratief is die k#t Euro.Frank M schreef:denk jij nog in guldens luco?Luco/Alpine-racer schreef:netjes
sjezus 27.000 voor een dieseltje pfffffffffffffff
das verd@#me bijna 60.000 ouderwetse guldens, wel eens over nagedacht pfffffffffffffffffff

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
zal gewoon rond de prijs zijn van de huidige rs denk ik?
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
over de 30k
zou raar lijken als een RS goedkoper is dan de diesel,
marketingtechnisch gezien zou dat enorm nadelig zijn
zou raar lijken als een RS goedkoper is dan de diesel,
marketingtechnisch gezien zou dat enorm nadelig zijn
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dan mag dus de conclusie zijn dat je dan beter de megane kan kopen voor ongeveer 2000 meer
is meer auto denk ik
is meer auto denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.