bij Blokker koop je 10 knoopbatterijen voor 1 eurootje.+Clio16v+ schreef:hehe net bij Radar op ned 1, renault dealer die 15 euro vraagt voor het vervangen van een batterij uit sleutel van een twingo, 8 euro voor batterij en 7 voor het erin zetten. En het probleem was niet eens gefixed...
ACT: Algemeen Chat Topic deel 2
de juiste zoeken 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Helaas wel ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Lekker dan...Autoweek.nl schreef:Eerder leek er geen steun te zijn voor het plan van de ChristenUnie om de leeftijdsgrens voor klassiekers te bevriezen, maar vanmiddag is het voorstel toch tegen verwachting aangenomen in de Tweede Kamer. Belangrijk is echter ook dat de bijtellingsregels voor oudere auto’s zwaar wordt aangescherpt.
Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto’s voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten. Dat is onder meer ongunstig voor de CO2-uitstoot en vervuilende stoffen als fijnstof en NOx. Omdat het amendement is aangenomen is deze wetswijziging definitief.
Een andere belangrijk onderdeel in dit amendement is echter dat de leeftijdsgrens van auto’s waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar. Op dit moment geldt, dat als je privé een auto rijdt van ouder dan 15 jaar, je bijtelling krijgt over de huidige waarde in plaats van de nieuwwaarde. Interessant bij bijvoorbeeld een S-klasse van 16 jaar oud. Maar vanaf 2010 gaat die grens naar 25 jaar. Ook dit is definitief.
De rest van het belastingplan 2009, bijvoorbeeld een verhoging van de slurptaks, is onverkort aangenomen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Houdt dus in dat mijn 86er dus net in die regeling valt ?? En ik dus over 3 jaar wel belasting vrij ben ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Echt.... waar zijn we mee bezig in dit land. Wat een betutteling.
"je mag niet roken"
"je mag niet harder rijden dan toegestaan"
"je mag geen auto hebben die teveel uitstoot"

"je mag niet roken"
"je mag niet harder rijden dan toegestaan"
"je mag geen auto hebben die teveel uitstoot"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wat me vooral stoort is dat de hobbyisten, waar deze regeling ooit voor bedoeld was, nu ernstig benadeeld worden... Daar moet toch wat voor te verzinnen zijn, zou je denken?
Gelukkig is een GTT niet duur in de belasting, maar er zijn genoeg mensen die ene zwaardere bak hebben voor de hobby en nooit gebruik kunnen gaan maken van de regeling... 


En wij maar met z'n allen CDA en CU stemmen...Arco schreef:Echt.... waar zijn we mee bezig in dit land. Wat een betutteling.![]()
"je mag niet roken"
"je mag niet harder rijden dan toegestaan"
"je mag geen auto hebben die teveel uitstoot"

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Nou stoote die van jou af en toe wel aardig wat uit hoor
Tis toch belachelijk, dan is bv 86-er GT wel vrij van belasting en een 87-er niet
terwijl het exact dezelfde is.
Et zijn die gasten met die oude mercedesen, BMW-s en citroen DS-enn die het voor de rest verpesten

Tis toch belachelijk, dan is bv 86-er GT wel vrij van belasting en een 87-er niet

Et zijn die gasten met die oude mercedesen, BMW-s en citroen DS-enn die het voor de rest verpesten

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Roken is dodelijk...Arco schreef:Echt.... waar zijn we mee bezig in dit land. Wat een betutteling.![]()
"je mag niet roken"
"je mag niet harder rijden dan toegestaan"
"je mag geen auto hebben die teveel uitstoot"
Harder rijden is gevaarlijk en kan dodelijk zijn...
Een auto die teveel uitstoot is indirect ook gevaarlijk...
Ik snap ze wel!
Uiteraard ben ik het met je eens Arco

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Een ouwe Amerikaan of Benz met LPG bijvoorbeeld....
Ik zeg : regeling i.c.m. verzekering waarbij je aan MOET tonen niet meer dan 12.000 km pe jaar te rijden om gebruik te maken van belastingvrijstelling.
Ik zeg : regeling i.c.m. verzekering waarbij je aan MOET tonen niet meer dan 12.000 km pe jaar te rijden om gebruik te maken van belastingvrijstelling.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ach... Het zijn allemaal manieren om gewoon extra geld in dat enorm gevulde laatje te krijgen. Telkens weer gaat het om de centen.
Als je weet dat alle personenwagens in Nederland goed zijn voor nog geen 10% van de CO2 uitstoot, dan kun je je wel bedenken dat we er gewoon bijgenaaid worden. Het gaat helemaal niet om het milieu, want dan hadden ze het wel op een andere manier aangepakt. Zo snel en makkelijk mogelijk extra inkomsten binnenharken, dat is waar het Den Haag om draait. Meer dan ooit!
Als je weet dat alle personenwagens in Nederland goed zijn voor nog geen 10% van de CO2 uitstoot, dan kun je je wel bedenken dat we er gewoon bijgenaaid worden. Het gaat helemaal niet om het milieu, want dan hadden ze het wel op een andere manier aangepakt. Zo snel en makkelijk mogelijk extra inkomsten binnenharken, dat is waar het Den Haag om draait. Meer dan ooit!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
met z'n allen klagen bij de anwb en de bovag. En als dat niet helpt met de rtc het binnenhof plat rijden



-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De overheid bemoeit zich in mijn ogen met teveel privezaken.
Waarom bepaalt de regering dat een kroeghouder geen rokers binnen mag laten ?? Het is ZIJN tent waar HIJ geld mee moet verdienen.
Waarom bepaalt de regering dat ik zoveel moet betalen voor een pakje sigaretten ?? Ik vind het lekker, dus doe ik dat. Drop is ook verslavend en slecht, maar door hoor je niemand over ..... (oh ja... ik ben een niet-roker, maar neem het wel op voor hun)
Waarom bepaalt de regering dat een kroeghouder geen rokers binnen mag laten ?? Het is ZIJN tent waar HIJ geld mee moet verdienen.
Waarom bepaalt de regering dat ik zoveel moet betalen voor een pakje sigaretten ?? Ik vind het lekker, dus doe ik dat. Drop is ook verslavend en slecht, maar door hoor je niemand over ..... (oh ja... ik ben een niet-roker, maar neem het wel op voor hun)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nog geen paniek trouwens. De 1ste Kamer moet dit artikel nog goedkeuren. (als zal dit hoogst waarschijnlijk een formaliteit worden....)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
helaas mijn willie met kat-vervanger rookt nog steeds nietTim_Coupe schreef:Juist, de echte stoombotenWouterW schreef:Maar wel een Williams of 16v ZONDER KatTim_Coupe schreef:Iedereen met zo'n oude Clio 16V/Williams of 5GT het binnenhof eens even lekker blauw laten zetten

Arco schreef:De overheid bemoeit zich in mijn ogen met teveel privezaken.
Toch is de VVD er deze periode helaas gigantisch uitgestemd

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Niet door mij.Riël Notermans schreef:Arco schreef:De overheid bemoeit zich in mijn ogen met teveel privezaken.
Toch is de VVD er deze periode helaas gigantisch uitgestemd
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Las niet helemaal goedMerijn schreef:Nee, Tom. Dat is vandaag AANGENOMEN!



Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geheid resultaat, alles in de motor wordt zo soepel als maar kan ook of nietSteven schreef:Ik ken daar een heel doeltreffend middeltje voor...Geert schreef:helaas mijn willie met kat-vervanger rookt nog steeds niet

Nee dat is beter van niet, van de lease moeten ze afblijvenTom schreef: Volgens mij moeten ze die leaseprijzen juist eens flink opkrikken en die tankpassen van de zaak innemen. Dan wordt er misschien wat netter omgesprongen met de auto.


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ooit was het volgens mij zo dat je een lease-auto "kreeg" voor beroepen/functies waarbij je ook daadwerkelijk je auto veel nodig had tijdens werktijd. Nu lijkt iedere kantoorpik die 100% achter zijn buro zit ook wel een lease-auto te kunnen krijgen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams