Erik Olijnsma schreef:of ze hebben een super-5 naar een turbo omgekat
het chassis is duidelijk die van een super-5
Inderdaad.
Ik durf te wedden dat die kerel ook nog ergens de originele turbo 1/2 heeft staan, en gewoon voor de leut en het circuit dit ding heeft gebouwd, en daar ook even het nummer van de oer-5 turbo1/2 heeft ingetikt.
Als dat zo is, kan ik m geen ongelijk geven: Zonde om met een turbo 1/2 te gaan raggen, en bovendien heeft een 21t blok toch wat meer reserves en pit......
ik ben bij deze jongen geweest heeft nog veel meer vet spul staan
deze witte is een gewone vijf die omgebouwd is
en inderdaad hij heeft nog twee turbo 2 rallyauto's staan en ook nog een turbo 1
en ook nog twee originele 21t europacups
kan je de winter door komen met een 75 graden thermostaat of moet er een andere in ivm met het niet op temp krygen van interieur temp.
als het buiten kouder wordt als 5 graden.
en is dit normaal.!
Ik zou er een 83 graden inkeilen, die is prima voor zomer en winter.
Met een 74/75 krijg je em niet eens tot het eerste streepje en das dus idd voor je kachel ronduit kut.
Zeker als je moet ontwasemen en dat gebeurt nog wel es
Kep wel es met een 89 graden rondgereden, dan krijg je de kachel pas echt lekker warm. En hij blijft nog onder het 2e streepje.
ik heb ALTIJD rondgereden met een 74 graden van een R4, en gewoon heerlijk lekker warme voetjes. of je nou 74 of 84 graden op je voetjes krijgt, het is allemaal lekker warm. en ontwasemen in een 5? das sowieso een drama met die kachelfan
-Ray- schreef:heb je jan-anti-74-graden thermostaat weer
heb ik eens een gewone vraag kryg je weer een vreselyk leuk antwoord van 1 bepaalde persoon .
en trouwens hoezo antie 74 heb em er al lang inzitte maar wilde het gewoon ff zeker weten .
kan em anders ff omzette voor die weer op de weg komt .
owkee dan ray is maar dat het voor iedereen ook meteen duidelyk is.
maar heb vorig jaar meen ik problemen gehad om het binne warm te krygen als het buiten kouder was als 5 graden vandaar.
maar verder werkt ie goed en bleef die mooi op het 1 ste streepje staan en sloeg de mooie spal fan aan by anderehalve streep dus daar is verder niks raars over te melden.
74 graden thermostaat is köt, moet je niet hebben: kouwe voeten...
groeten,
Piet Anti74gradenthermostaat
Owja, Renault 5 GT turboblokken zijn net zeven: al het vloeibare komt eruit.
Olielekkage bij de kop/koppakking hebben ze vaak, maar omdat ze overal wel wat olie lekken merk je dat niet.
het is net zo belangrijk dat de motor warm is, als dat je m koud houdt. Lekker constand onder bedrijfstemperatuur rijden met n 73 Ik heb nooit problemen gehad met het originele thermostaatje.
canonballman schreef:74 graden thermostaat is köt, moet je niet hebben: kouwe voeten...
groeten,
Piet Anti74gradenthermostaat
Owja, Renault 5 GT turboblokken zijn net zeven: al het vloeibare komt eruit.
Olielekkage bij de kop/koppakking hebben ze vaak, maar omdat ze overal wel wat olie lekken merk je dat niet.
This weekend at the 'Saturday Night Special' (which some of you may have been at) the 1/4 mile record for a single engine Renault 5 GT Turbo was broken for the 2nd time in a year... it now stands at a mental 11.4 secs SQM.
This weekend at the 'Saturday Night Special' (which some of you may have been at) the 1/4 mile record for a single engine Renault 5 GT Turbo was broken for the 2nd time in a year... it now stands at a mental 11.4 secs SQM.
Not bad for a 1.4 carbed eh?!
Congrats to the owner Stuart Clark
behoorlijk snel!
Das toch een witte met een Prima Racing Tarmac voorbumper en zwarte wieljes, dat ding is echt vet. Hij staat vaak in de Performance GTi bij Dyno dagen en trackdays
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92