Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jacques schreef:Dat heeft Jo mij ook verteld. vanaf 286 grotere injectoren gebruiken.
Dan heb je niet goed geluisterd. Groter KAN maar is niet noodzakelijk. Enkel bij hoge compressiezuigers, kopaanpassingen e.a ga je pas echt overstappen naar grotere.

Mijn eigen clio draaid ook op std injectoren, ligt nu in de cup clio van Matthi.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Vandaag me RS fusee's afgefreesd naar 24mm en busjes van 14mm->12mm gemaakt.
Lagers, nieuwe naven en de draadeindes in elkaar gezet.

Foto's komen later want Imageshack doet moeilijk met windows 8.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

klinkt goed allemaal je kan beter photobucket gebruiken werkt 100x beter dan imageshack wat ik zelf ook eerst gebruikte (Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Gefreesd fussee + busjes
[img]http://i1339.photobucket.com/albums/o71 ... seebus.jpg[/img]

Nieuwe lagers, naven en draadeindes met verkoperde moeren.
[img]http://i1339.photobucket.com/albums/o71 ... 203545.jpg[/img]

En om te passen de schijf er even opgelegd.
[img]http://i1339.photobucket.com/albums/o71 ... 205436.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

sjiiiiieeeeeek! :bang:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

wat voor remmen had je hiervoor? Voor mijn gevoel remt dit 2 keer zo hard als rs remmen met carbone lorraine blokken. Echt een goede upgrade (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

mooi dat alles nieuw is inclusief de naven!
Lekker alles fris gemonteerd voor komend seizoen (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Geert schreef:wat voor remmen had je hiervoor? Voor mijn gevoel remt dit 2 keer zo hard als rs remmen met carbone lorraine blokken. Echt een goede upgrade (Y)
Gewoon origineel 16v met CL RC5+ blokjes.
Dat remt gewoon goed aangezien bij mij toch altijd alles op temperatuur is.
Dit zal koud een wereld van verschil zijn maar warm verwacht ik alleen meer gevoel te hebben + wat extra remkracht waar nodig.
Bij een 16v moet je gewoon hard trappen om te remmen wat geen vertrouwd gevoel geeft.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ja zal versteld staan hoeveel harder je kan remmen op hoge snelheid. Goede banden zijn wel vereist want straatbanden blokkeer je zo. Ik dacht ook dat rs remmen met rc5 blokken goed remde.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

*Kuch* Geert, wat denk je nu? Marcel rijd als een van de snelste van RTC over de ring met n clio 1, dacht je nu echt dat hij voorheen met textar sportblokken en linglong banden reed?

Sterker nog, hij gaat die remmen beter benutten dan jij :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lol!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Geert krabt op zijn hoofd, denkt ff na en laat stilletjes een traan....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ok sorry Geert, je auto is wel mooi hoor :P
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat een gezelligheid weer... (F)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

lol, ik weet gelukkig wel dat hij op semi's rijd. Wou alleen aangeven dat deze remmen met straatbanden kansloos zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Merijn schreef:Wat een gezelligheid weer... (F)
Ach opa, Geert kent mij ook langer dan vandaag en is ook niet van papier :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt, maar anderen kunnen dat niet ruiken en denken misschien meteen weer dat het er hier altijd zo aan toe gaan onderling, snap je? :)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Haha. Kwa remmen ben ik wel wat gewend.
En inderdaad op semi's kun je al veel harder remmen.
We gaan het zien eerst maar eens op de bank en een nieuwe HRC bestellen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Gisteren is de clio gemapt door Henk (Y)
Vermogen viel mij wat tegen maar de grafiek viel weer heel erg mee.
Net het eerste rondje gereden en loopt super alleen je kan niet onder de 2000 rpm rijden.
Veder was een leuke dag alleen jammer van de regen.

[img]http://img191.imageshack.us/img191/8876/marcelwilliamscatcams.jpg[/img]

Hier is het geluid iets beter.
[youtube]kDo4sRCnmww&feature=plcp[/youtube]

Bij 2.00 nog een vlammetje. (Y)
[youtube]QRYjBEFyCYc&feature=player_embedded[/youtube]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm toch zou dat meer moeten kunnen, een beetje gezonde Williams hoort al 145-150 wpk te doen met een koppel van rond de 170.

Ziehier de mijne:
http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Will ... tdraai.jpg
Is stock motor met Devil spruitstuk, K&N inleg en een Achterberg chip.
Maar de oude Williams van Merijn/Marcel B deed zelfs 150wpk met alles nog origineel.

En die lopen wel allemaal nog prima onder de 2000 rpm...
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

ja ik had ook meer gehoopt. maar dat zat er niet in.
Misschien toch maar even een ander onderblokje opbouwen, Mech. stoters en een setje Jenveys en een mooie computer en het nog eens proberen. :evil:

Leuk filmpje die Arjan heeft gemaakt. (jammer dat er mensen voor gaan staan als er iemand aan het filmen is. (N)


eerste filmpje waar het geluid echt goed klinkt (Y)
Arjan bedankt
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Vraagje. Van wat voor auto is een 23,8mm HRC met 4x m10x1 aansluiting?
Of heeft iemand een onderdeelnummer of eventueel van een 2xm12 en 2xm10
Aansluiting?
Alvast bedankt.
Ps. Nee geen 2e hands of imitatie nieuwe..
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

laguna 1, 2.0 zonder abs
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

DELPHI LM23967 Hoofdremcilinder é 135,00 br. ex. BTW

Renault 7701 204 103 of 7701 205 484
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom nu geen 'imitatie'? In dit geval koopt Renault ze ook vaak in bij Delphi, mijn advies is juist NIET bij Renault halen, maar gewoon de automatzaak.

Maargoed ik ben dan ook nog steeds anti-dealer :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Renault = Delphi, maar dan met een Renault-doosje. ;-)

Prijs zal niet zoveel uitmaken, korting wellicht wel (0)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik had het toen ook eens uitgezocht maar Bendix, ATE of Bosch. Het past allemaal. Ik heb gewoon een gebruikte van een megane genomen (2xM10 en 2xM12). Martijn Kool bied er ook nog een te koop aan. De M12 nippels kosten 50 euroct per stuk. Dus dat valt mee.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Bedankt. Gewoon laguna 1 2.0 zonder abs.
Bedankt allemaal.
@ steven. Ik koop originele spullen bijna nooit bij de dealer.
Nog even een paar m12 nippels voor de rvs slangen halen dan. (S)

Ik haal originele renault/peugeot delen altijd bij.
Carfix.nl scheelt echt veel en zit gewoon in renault doosjes.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Achso, snappum :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dan wordt het al leuker. Maar die doos flikker je nog steeds weg.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

na een drukke periode op mijn werk heb ik voorlopig weer tijd om te knutselen.
Eerst maar even een start met Paul zijn 106 GTi motor gemaakt.
[img]http://img845.imageshack.us/img845/5135/img20121117215938.jpg[/img]

[img]http://img832.imageshack.us/img832/3584/20121130222218.jpg[/img]
Specs:
1.6 16v
wiseco 11,2:1 zuigers
206 1.6 16v cilinderkop. (grotere inlaatkleppen)
Scherpste nokkenassen met hydro stoters. (zelfde als F7 286/278 assen)
verstelbare tandwielen (origineel)
Peugeot Sport Olie slingerschot
Supersprint 4-2-1 spruitstuk.
vliegwiel 28% afgedraaid
geschat vermogen:
150 Pk aan de wielen. (origineel is 125 ADW in goes)

2013/14 ITB + stand alone.


Ook op de clio de topmounts en de remmen gemonteerd.
daar komen later de foto's van.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Marcel,

waarom zit er op de tweede tap een lager met oliegroef en bij de anderen gewoon 2 oliegaten ? Toevallig verwisseld met losse lagerkap ? Bij de 21 was het ook zo dat het vast deel van het blok moest voorzien worden met een lager met groef en het losse deel een lager met 2 gaten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

-jo- schreef:Marcel,

waarom zit er op de tweede tap een lager met oliegroef en bij de anderen gewoon 2 oliegaten ? Toevallig verwisseld met losse lagerkap ? Bij de 21 was het ook zo dat het vast deel van het blok moest voorzien worden met een lager met groef en het losse deel een lager met 2 gaten.
Bedankt voor het opletten maar de lagers zitten zo goed.
Bij de 2e & 4e kap zit er in oliekanaal en een smeergroef in het lager.
Bij kap 1,3,5 zit er 1 oliekanaal met de oliegroef onder het lager waarna de olie
Uit 2 smeergaten uit het lger komt.( groef zie je ook zitten op de lagerkappen als je goed kijkt.)
Bedankt voor het meedenken. Is inderdaad beetje apart.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Het is weer kerst dus genoeg tijd om te knutselen.
Maandag alle oude remmenzooi verwijderd en aan de achterzijde clio RS klauwen gemonteerd.
1e kerstdag gelukkig geen familie verplichtingen dus lekker door kunnen werken.
Aantal foto's voor de liefhebbers.
[img]http://img831.imageshack.us/img831/2317/20121223154734.jpg[/img]

[img]http://img11.imageshack.us/img11/8039/20121224122730.jpg[/img]

[img]http://img22.imageshack.us/img22/5830/20121224122642.jpg[/img]

[img]http://img405.imageshack.us/img405/1448/20121224195813.jpg[/img]

[img]http://img802.imageshack.us/img802/1954/20121224195833.jpg[/img]

En een Nieuwe BENDIX 23,81mm HRC voor €66,78 (Y)
[img]http://img607.imageshack.us/img607/4859/20121225141404.jpg[/img]

Remmen zijn inmiddels ontlucht en na 1 kleine lekkage op een nippel->RDV (na een nieuw koperen ringetje was die dicht) waren er veder geen problemen. :worship:

P.s het is zo'n troep in de auto omdat er het e.e.a. geschuurd word in de auto.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Plaats reactie