cliogek [Clio RS182]
Bedankt voor de tip maar op de site staat nog niet zoveel.Tom schreef:http://www.treico.eu
In ieder geval niet alle merken/foto's en geen Powerflex.
Wacht zijn reactie wel even af en anders mail of bel ik wel even.
Ik heb een aantal interessante onderdelen te koop gezet op de RTC Markt, waaronder de aluminium veerpootbrug van maar 560 gram.
Dat is dezelfde RS versie als door het BAAF Rallyteam wordt gebruikt.
Verder heb ik gebruikte draagarmen gekocht.
Die ga ik in de 2 componenten primer zetten en dan weer zwart maken.
Ook in de binnenkant laat ik wat 2 componenten primer in de naden lopen.
Dan Powerflex bussen erin persen en dan met nieuwe stuurkogels de boel omwisselen en uitlijnen.
Tevens overweeg ik de Pure Motorsport topmounts + veerpootbrug.
Wie weet wat het effect is op onderstuur als ik gelagerde topmount monteer op mijn Bilstein P14BSS set al dan niet met veerpootbrug?
Dat is dezelfde RS versie als door het BAAF Rallyteam wordt gebruikt.
Verder heb ik gebruikte draagarmen gekocht.
Die ga ik in de 2 componenten primer zetten en dan weer zwart maken.
Ook in de binnenkant laat ik wat 2 componenten primer in de naden lopen.
Dan Powerflex bussen erin persen en dan met nieuwe stuurkogels de boel omwisselen en uitlijnen.
Tevens overweeg ik de Pure Motorsport topmounts + veerpootbrug.
Wie weet wat het effect is op onderstuur als ik gelagerde topmount monteer op mijn Bilstein P14BSS set al dan niet met veerpootbrug?
Richard, wij bepalen straks met de mate van camber en sporing hoe onderstuurd, neutraal over overstuurd je auto wordt. Monteren maar die handel en maak een afspraak......
Groet, Dolf

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Oké bedankt voor de info, gaat goedkomen!dolf jans schreef:Richard, wij bepalen straks met de mate van camber en sporing hoe onderstuurd, neutraal over overstuurd je auto wordt. Monteren maar die handel en maak een afspraak......Groet, Dolf
Kleine update.
Door familie omstandigheden is de hobby een klein beetje naar de achtergrond gedrukt.
Maar er zijn toch een paar wijzigingen.
De steenslag is eruit gespoten en het Renault embleem is aan de voor- en achterzijde wit geworden.
Niet gespoten maar d.m.v. een verwijderbare kunststof kapjes.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOE6OGWD.jpg[/img]
De motor afdekplaat zit er eindelijk op. De oplettende kijker ziet dat 1 boutje nog vervangen moet worden. Het schroefdraad van de nieuwe was beschadigd.
Ook de watertank in blauw met bliksem is niet té en staat zelf goed!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-N4UPUR4Y.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4NPMOKM.jpg[/img]
Nu de inlaten nog een keer spuiten. Waarschijnlijk wit.
Ik ben ernstig door mijn rug gegaan dus PU-bussen in de ophanging zit er even niet in. Dus besloten om compleet nieuwe draagarmen uit Engelang te monteren zodat alles weer 100% fris en toch maar 100% origineel.
Daarna vakkundig laten uitlijnen door Eric van Steverink in Deventer.
Daardoor heb ik een setjes RS172 en een setje RS182 draagarmen in de verkoop voor weinig!
Inmiddels is de auto getaxeerd en het rapport thuis ontvangen.
De waarde ligt een stuk hoger dan dagwaarde en was dus zeker de moeite waard. Ik weet wat totaalverlies betekent. Heb het helaas te vaak moeten meemaken dankzij een zatlap, een slaapkop en brand.
Tot slot heb ik wat profi poetsmiddelen gekocht.
Bedankt voor de tip Dolf, al mijn zwarte delen zien er inmiddels nóg beter uit.
Komende week gaat de nieuwe originele versnellingspook erop. Het enige in het interieur dat nog niet perfect is.
Het wordt nu zoeken naar details zoals poets- en spuitwerk onder de kap.
Nieuw sierrrubbertje langs het raam en een nieuwe zekeringkast omdat de sluiting defect is.
Ook ga ik deze week de originele uitlaatsteunen voorzien van shore30 gietrubber. Hierdoor beweegt de uitlaat minder en komt deze er mooier onder te hangen.
En binnenkort even langs Steverink voor nieuwe winterbanden.
Ik heb een setje originele RS182 velgen gescoord in antraciet grijs.
Het worden waarschijnlijk Michelin Alpin 4 banden in de maat 195-45-16".
Dit is niet mijn auto maar een Engelse Clio. Dus alleen om een indruk te krijgen van de wielen i.c.m. een Clio in "mijn" kleur.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XVPKLMYD.jpg[/img]
Door familie omstandigheden is de hobby een klein beetje naar de achtergrond gedrukt.
Maar er zijn toch een paar wijzigingen.
De steenslag is eruit gespoten en het Renault embleem is aan de voor- en achterzijde wit geworden.
Niet gespoten maar d.m.v. een verwijderbare kunststof kapjes.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOE6OGWD.jpg[/img]
De motor afdekplaat zit er eindelijk op. De oplettende kijker ziet dat 1 boutje nog vervangen moet worden. Het schroefdraad van de nieuwe was beschadigd.
Ook de watertank in blauw met bliksem is niet té en staat zelf goed!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-N4UPUR4Y.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4NPMOKM.jpg[/img]
Nu de inlaten nog een keer spuiten. Waarschijnlijk wit.
Ik ben ernstig door mijn rug gegaan dus PU-bussen in de ophanging zit er even niet in. Dus besloten om compleet nieuwe draagarmen uit Engelang te monteren zodat alles weer 100% fris en toch maar 100% origineel.
Daarna vakkundig laten uitlijnen door Eric van Steverink in Deventer.
Daardoor heb ik een setjes RS172 en een setje RS182 draagarmen in de verkoop voor weinig!
Inmiddels is de auto getaxeerd en het rapport thuis ontvangen.
De waarde ligt een stuk hoger dan dagwaarde en was dus zeker de moeite waard. Ik weet wat totaalverlies betekent. Heb het helaas te vaak moeten meemaken dankzij een zatlap, een slaapkop en brand.
Tot slot heb ik wat profi poetsmiddelen gekocht.
Bedankt voor de tip Dolf, al mijn zwarte delen zien er inmiddels nóg beter uit.
Komende week gaat de nieuwe originele versnellingspook erop. Het enige in het interieur dat nog niet perfect is.
Het wordt nu zoeken naar details zoals poets- en spuitwerk onder de kap.
Nieuw sierrrubbertje langs het raam en een nieuwe zekeringkast omdat de sluiting defect is.
Ook ga ik deze week de originele uitlaatsteunen voorzien van shore30 gietrubber. Hierdoor beweegt de uitlaat minder en komt deze er mooier onder te hangen.
En binnenkort even langs Steverink voor nieuwe winterbanden.
Ik heb een setje originele RS182 velgen gescoord in antraciet grijs.
Het worden waarschijnlijk Michelin Alpin 4 banden in de maat 195-45-16".
Dit is niet mijn auto maar een Engelse Clio. Dus alleen om een indruk te krijgen van de wielen i.c.m. een Clio in "mijn" kleur.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XVPKLMYD.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door cliogek op zo 21 okt 2012 14:06, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Wat een geweldige Clio zeg!
Mooie combinatie met dat wit


Mooie combinatie met dat wit

Bedankt voor de positieve reacties.
Ben er ook heel erg blij mee en vind de kleur ook de mooiste voor de Clio.
Heb er mijn Corsa 2300 16V met 243pk voor weggedaan toen deze op Marktplaats terecht kwam en hier geen spijt van gehad.
(nu niet allemaal gaan roepen dat je geen spijt kan hebben bij het wegdoen van een Opel want er is niks mis met snelle Opels!)
En ik weet nog steed niet wie die andere RS-blauwe van Tijmen nu in bezit heeft?
Dit is het nieuwe pookske.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYYBBSAW.jpg[/img]
Op de achtergrond een deel van mijn Clio II verzameling.
Het plexiglas rek heb ik 1x te koop, nieuw in de doos! Voor 36 modellen schaal 1:43.
En deze zit er inmiddels ook op.
PU in de "twisted dogbone mount"
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAITBZ6S.jpg[/img]
Deze matten zijn 2x verkeerd geleverd maar ik vind ze wel netjes en met 20 Euro retour van de verkoper maar besloten om ze te houden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWPMWNED.jpg[/img]
Ben er ook heel erg blij mee en vind de kleur ook de mooiste voor de Clio.
Heb er mijn Corsa 2300 16V met 243pk voor weggedaan toen deze op Marktplaats terecht kwam en hier geen spijt van gehad.
(nu niet allemaal gaan roepen dat je geen spijt kan hebben bij het wegdoen van een Opel want er is niks mis met snelle Opels!)
En ik weet nog steed niet wie die andere RS-blauwe van Tijmen nu in bezit heeft?
Dit is het nieuwe pookske.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYYBBSAW.jpg[/img]
Op de achtergrond een deel van mijn Clio II verzameling.
Het plexiglas rek heb ik 1x te koop, nieuw in de doos! Voor 36 modellen schaal 1:43.
En deze zit er inmiddels ook op.
PU in de "twisted dogbone mount"
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAITBZ6S.jpg[/img]
Deze matten zijn 2x verkeerd geleverd maar ik vind ze wel netjes en met 20 Euro retour van de verkoper maar besloten om ze te houden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWPMWNED.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Is die van Tijmen niet binnen zijn familie gebleven ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hij is verkocht aan een bekende. Deze man heeft hem naast zijn Megane RS. Hij was er ook mee tijdens de laatste CRS Rally in Bodegraven.Arco schreef:Is die van Tijmen niet binnen zijn familie gebleven ?
De nieuwe eigenaar bezoekt regelmatig evenementen, maar is geen forummer.
Verder goed bezig! Wordt het niet eens tijd om je forum-naam aan te passen naar iets normaals?!

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Aart...is zijn naam
Bedankt voor de info!
Bedoel je mijn forumnaam?
Ik voel me in ieder geval niet zo aangesproken want ik weet niet wat er mis mee is.
Iedereen weet dat ik een man uit 1970 ben. Dus dat ik 42 jaar ben, uit Nijmegen kom en gek van Clio's ben.
Uit mijn vorige leven in NL en Drachten bekend als Corsagek.
Daarbij hoeft van mij niet heel mijn privé op het net geplemd, al zou ik weten hoe ik mijn naam kan aanpassen.
Dat is de reden dat het ook nickname heet.
Van jou weet ik ook alleen Chris uit NL dus dat zegt ook niet veel.
Ervan uitgaande dat het je echte naam is kan je 18 zijn of 88, uit Den Helder komen of zelfs ook uit Nijmegen.
Je hebt óf een Renault 5 of 5 Renaults?

Topicvervuiling!Chris schreef: Verder goed bezig! Wordt het niet eens tijd om je forum-naam aan te passen naar iets normaals?!

Bedoel je mijn forumnaam?
Ik voel me in ieder geval niet zo aangesproken want ik weet niet wat er mis mee is.
Iedereen weet dat ik een man uit 1970 ben. Dus dat ik 42 jaar ben, uit Nijmegen kom en gek van Clio's ben.
Uit mijn vorige leven in NL en Drachten bekend als Corsagek.
Daarbij hoeft van mij niet heel mijn privé op het net geplemd, al zou ik weten hoe ik mijn naam kan aanpassen.
Dat is de reden dat het ook nickname heet.
Van jou weet ik ook alleen Chris uit NL dus dat zegt ook niet veel.
Ervan uitgaande dat het je echte naam is kan je 18 zijn of 88, uit Den Helder komen of zelfs ook uit Nijmegen.
Je hebt óf een Renault 5 of 5 Renaults?

Er is een tijd geweest dat (te)veel leden een of andere vage nickname hadden, wat erg lastig kon zijn. Zie:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... es#1460980
Maar uiteraard is niemand iets verplicht.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... es#1460980
Maar uiteraard is niemand iets verplicht.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Om het nieuwe leer te beschermen ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Op zich natuurlijk best handig, als die vol in de zon staat is je stuur niet heet en de zon erop is ook niet goed.Tom schreef:eigenlijk nergens. Al was hij van hello Kitty. Maar de hele stuurhoes gedachte vind ik echt belachelijk op een auto als deze.
Ook als je aan de auto bezig bent, wassen, poetsen, sleutelen en je moet hem ff verzetten, zit je niet gelijk met je smerige handen aan je stuur.
Is gewoon zuinig zijn op je spullen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mee eens Luco, ook bij ons in werkplaats is het voor de mannen een prettige gedachte tijdens het werk en het proefrijden niks te kunnen vies maken aan het stuur. Nou nog een versnellingspook hoesje Richard
!

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Een goede werkplaats heeft zelf een stuurhoesje en zetelhoes ...

(zodat de spullen (en dus ook een voor het oog sierhoes van de klant
) niet vies worden door het e.e.a. )


(zodat de spullen (en dus ook een voor het oog sierhoes van de klant

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco schreef:Een goede werkplaats heeft zelf een stuurhoesje en zetelhoes ...![]()
(zodat de spullen (en dus ook een voor het oog sierhoes van de klant) niet vies worden door het e.e.a. )


clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Mensen, waarom steeds van die onzin discussies op dit forum.
Had gewoon even op mijn antwoord gewacht.
Ik heb 5 redenen waarom ik de Sparco stuurhoes heb.
De belangrijkste is dat ik bij Halfords geen mooie kon vinden.
not
Ik wilde eerst de Spider kogel maar toch maar besloten om het interieur origineel te houden.
Had gewoon even op mijn antwoord gewacht.
Ik heb 5 redenen waarom ik de Sparco stuurhoes heb.
De belangrijkste is dat ik bij Halfords geen mooie kon vinden.
not
Het is de originele RS182 pookknop.LuukRS schreef:strakke pook knop is die standaard op een 182 of is deze van een andere Renault ?
Ik wilde eerst de Spider kogel maar toch maar besloten om het interieur origineel te houden.
Laatst gewijzigd door cliogek op do 25 okt 2012 8:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ik ben benieuwd wat jouw redenen zijn.Cliogek1970 schreef:Mensen, waarom steeds van die onzin discussies op dit forum.
Had gewoon even op mijn antwoord gewacht.
Ik heb 5 redenen waarom ik de Sparco stuurhoes heb.
De belangrijkste is dat ik bij Halfords geen mooie kon vinden.
not

Project: GTT Blue Sport
1) Handig als de auto naar een garage gaat.Gerald schreef: ik ben benieuwd wat jouw redenen zijn.
2) Ik heb last van droge handen en niks is slechter voor het leer dan handcreme.
3) Na een dag hard werken niet altijd zin om eerst mijn zweethanden te wassen voordat ik weg rij. Dit vreet in.
4) De hele dag de zon erop is niet fijn voor het leer.
5) gewoon omdat ik zuinig op mijn stuur ben.
Rij er soms zelfs mee en ik hou wel van een iets dikker stuur. En leer dat naderhand erop wordt gemaakt is nooit zo sterk als als leer dat af fabriek erop wordt gezet(Renault uitgezonderd)
En ik vind het zelf niet slecht staan. Riemen zijn ook zilvergrijs.
En het rijdt zelfs goed want het schuift niet en biedt zelfs meer grip dan zonder.
Luco/Alpine-racer slaat dus de spijker op de kop.
Gewoon zuinig zijn op je spullen!
Laatst gewijzigd door cliogek op do 25 okt 2012 8:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had eerst deze maar de Sparco vond ik toch mooier.Tom schreef:eigenlijk nergens. Al was hij van hello Kitty. Maar de hele stuurhoes gedachte vind ik echt belachelijk op een auto als deze.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ULJSWQJK.jpg[/img]
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ah daarom kwam dat stukje tijgerstof ineens weer de kast uit gisteravonddolf jans schreef:Jammerrrrrr dat je van gedachte bent veranderd man. Weet je dan niet dat het tijgermotief DE damesmode is momenteel.


Maar eens met Richard. Het stuur in de Clio II RS'en is nou niet echt de beste kwaliteit. Mijn stuur in de RS ging er ook aan, waarna ik een vrij wel nieuwe uit de UK haalde. Ik ben dan weer niet zo van de stuurhoezen, maar als je zoals Richard de auto in topstaat wil houden is het te begrijpen toch?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90