Geert - Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

superlijm is al enige dun genoeg om in de gaatjes te trekken. Als het niet 100% dicht dan wissel ik de band naar de nieuwe velg.

Vanavond de carterpan gedemonteerd voor de nieuwe oliepomp. Damn wat een schijtwerk zo op de kop.

[img]http://img695.imageshack.us/img695/3927/imagecih.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kreeg je al die bouten nog een beetje los of heb je alles met de staalbeitel aan puin mogen slaan?

Subframe maar even weggefietst zie ik? :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je die pan los haalt moet je zorgen dan je een aantal boutjes hebt liggen. als ze ook maar iets gaar zijn dan direct vervangen! Dan komt het altijd goed los Stevie.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Steven schreef:Kreeg je al die bouten nog een beetje los of heb je alles met de staalbeitel aan puin mogen slaan?

Subframe maar even weggefietst zie ik? :)
met het subframe nog gemonteerd sloopte ik gelijk al 5 boutjes. Die heb ik uit geboord, de rest ging prima. Spul is vorig jaar nog los geweest.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Hangt de motor nu ook nog ergens anders in dan alleen de motorsteunen?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zo recht die hangt? Ik gok zo'n motorbalk bovenop overdwars...
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Volgens mij hangt de motor een stuk steviger doordat de assen nog in de bak zitten, anders schommelt ie echt op 2 steunen
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die assen doen geen zak hoor en schommelen valt ook mee, vaak zakt ie 1 kant op en thats it.

En uit die motorsteunen donderen gebeurt ook niet, anders had ie allang al op het subframe gelegen na de eerste drempel :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

vanmorgen de oliepomp binnen gekregen. Wat mij opvalt is dat de nieuwe veer gelijk al een stukje strakker is. Ik denk dat de oorzaak van de lagere oliedruk op een 18 jaar oude pomp vooral komt omdat de veren hun kracht verliezen

[img]http://img192.imageshack.us/img192/7484/imagehvq.jpg[/img]

Vanavond de bende maar weer inbouwen.
Laatst gewijzigd door Geert op di 22 feb 2011 9:28, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat icm slijtage wss :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ziet er goed uit geert (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nice geert, deze had je van ebay geplukt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

yup. ziet er precies het zelfde uit als de orginele pomp
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Show 'N' Shine :smoke:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Gister de clio weer laten lopen met nieuwe pomp en de olie druk zit er weer een stuk beter uit ondanks de olie koeler. koud stationair weer 3 bar.

,Geert
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi zo (Y) heb je nu de oliekoeler met interne thermostaat?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee zonder.

Vanavond samen met Mikey even een rondje gereden. Olie druk is echt goed en de temperatuur komt nog aardig snel op, ondanks de temperaturen buiten op dit moment (2 graden).

Ook een stukje snelweg wezen vlammen en dan komt hij niet boven de 100graden. Dan eenmaal stationair netjes 1 bar druk ipv 0 (op de teller).

Wel heb ik een duidelijke zoem in het blok. Ik heb hier al vaker over gelezen maar een echte oorzaak nooit kunnen achterhalen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mijn willie had met warme motor nog 0,7 (300k+)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mijn 5 had 3 bar met de lichten aan en 1 bar met de lichten uit, dat was pas ideaal, ik reed altijd gewoon met de lichten aan :lol:

oftewel, lekker betrouwbaar die meters :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zit wat in, alhoewel het mij niet om exacte waarden gaat maar meer een indicatie...
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

De waardes op het dashboard moet je inderdaad met twee korrels zout nemen. Maar hij valt iig nu ruim 1 bar hoger uit ondanks de oliekoeler, dat vindt ik een flinke vooruit gang.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

(Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Martijn Kool schreef:mijn 5 had 3 bar met de lichten aan en 1 bar met de lichten uit, dat was pas ideaal, ik reed altijd gewoon met de lichten aan :lol:

oftewel, lekker betrouwbaar die meters :P
Met de knippers aan wisselt ie ook met 0,5 bar zeker? :D Dat was bij mijn oude wel iig :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als die zoem bij de oliepomp vandaan komt zal het toch die oliekoeler wezen vrees is, zou wel zuur zijn trouwens. Dan is een nieuwe pomp dus ook niet echt een oplossing daarvoor :S
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Waarom een oliekoeler? Er kan 6 liter olie in een F7R 710 carter. Dat is anderhalve liter meer als in een F7P
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:nee zonder.

Vanavond samen met Mikey even een rondje gereden. Olie druk is echt goed en de temperatuur komt nog aardig snel op, ondanks de temperaturen buiten op dit moment (2 graden).

Ook een stukje snelweg wezen vlammen en dan komt hij niet boven de 100graden. Dan eenmaal stationair netjes 1 bar druk ipv 0 (op de teller).

Wel heb ik een duidelijke zoem in het blok. Ik heb hier al vaker over gelezen maar een echte oorzaak nooit kunnen achterhalen.
Heb je de oliekoeler vast aan de balk gemonteerd ? ik had namelijk ook een gezoem wat met het toerental mee ging. heb nu de oliekoeler met strips waar ie met vastzit aan de balk vol gewikkeld met electrotape en toen vast geschroefd, en nu is dat geluid weg. in de verte hoor ik 'm nog heel iets maar da's te verwaarlozen met helm op. :lol: het was bij mij gewoon een resonerende oliekoeler wat door de hele carosserie heen ging.. ik werd er voornamelijk gek van omdat ik bijna mee kon zingen met het gezing van de kooi. :p Bij Steven zal het wel anders zijn aangezien hij de koeler volgens mij zelfs los heeft gehad. zijn die tandwielen van de aandrijving van de pomp wel goed Steve ? die willen ook wel eens gaar zijn, kun je zo checken door dat kapje er even af te halen naast je oliedruksensor. pak je 'm er zo uit met een magneetpen.

Ik had overigens ook meer druk met de lampen aan, daarom heb ik op het circuit altijd mistlampen, grootlicht en de kachelmotor op standje gevaarlijk. oliedruk zat :P al vind de dynamo dat blijkbaar niet altijd wat en kom je er dan mee stil te staan. :lol: die meter moet je niet al te veel vertrouwen. maar als ie nu ineens 1 bar meer aangeeft met nieuwe pomp zal 't wel kloppen.

Vraag me alleen af of er toen ook een nieuwe pomp in de 2.0 van mij is gekomen. Rob ? Patrick ?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Ik wacht nog op een setje Federal rsr banden en dan ben ik weer klaar voor het ring weekend.

[img]http://img826.imageshack.us/img826/8656/imagerki.jpg[/img]

[img]http://img841.imageshack.us/img841/2618/imagebgj.jpg[/img]
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Toe maar weer dat is een leuk setje.

Zondag komen mijn wielen. :smile:
HF Frits
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 21:48
Locatie: Zuna

Nog bedankt.... :grin:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm zijn dat niet die poten van Improve? :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Steven schreef:Hmm zijn dat niet die poten van Improve? :D
:beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je d'r eindelijk wat vanaf weten te lullen? Manman wat heeft ie lang aan die prijs vastgehouden hehe.

Is trouwens de geretourneerde set van een andere RTC'er...
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Steven schreef:Heb je d'r eindelijk wat vanaf weten te lullen? Manman wat heeft ie lang aan die prijs vastgehouden hehe.

Is trouwens de geretourneerde set van een andere RTC'er...
ik ben officieel geen rtc-er
;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sorry Boss
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

H & R, perfect. (Y) Veel plezier ermee !
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Plaats reactie