Geert - Clio Williams
superlijm is al enige dun genoeg om in de gaatjes te trekken. Als het niet 100% dicht dan wissel ik de band naar de nieuwe velg.
Vanavond de carterpan gedemonteerd voor de nieuwe oliepomp. Damn wat een schijtwerk zo op de kop.
[img]http://img695.imageshack.us/img695/3927/imagecih.jpg[/img]
Vanavond de carterpan gedemonteerd voor de nieuwe oliepomp. Damn wat een schijtwerk zo op de kop.
[img]http://img695.imageshack.us/img695/3927/imagecih.jpg[/img]
met het subframe nog gemonteerd sloopte ik gelijk al 5 boutjes. Die heb ik uit geboord, de rest ging prima. Spul is vorig jaar nog los geweest.Steven schreef:Kreeg je al die bouten nog een beetje los of heb je alles met de staalbeitel aan puin mogen slaan?
Subframe maar even weggefietst zie ik?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hangt de motor nu ook nog ergens anders in dan alleen de motorsteunen?
zo recht die hangt? Ik gok zo'n motorbalk bovenop overdwars...
Die assen doen geen zak hoor en schommelen valt ook mee, vaak zakt ie 1 kant op en thats it.
En uit die motorsteunen donderen gebeurt ook niet, anders had ie allang al op het subframe gelegen na de eerste drempel
En uit die motorsteunen donderen gebeurt ook niet, anders had ie allang al op het subframe gelegen na de eerste drempel

vanmorgen de oliepomp binnen gekregen. Wat mij opvalt is dat de nieuwe veer gelijk al een stukje strakker is. Ik denk dat de oorzaak van de lagere oliedruk op een 18 jaar oude pomp vooral komt omdat de veren hun kracht verliezen
[img]http://img192.imageshack.us/img192/7484/imagehvq.jpg[/img]
Vanavond de bende maar weer inbouwen.
[img]http://img192.imageshack.us/img192/7484/imagehvq.jpg[/img]
Vanavond de bende maar weer inbouwen.
Laatst gewijzigd door Geert op di 22 feb 2011 9:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat icm slijtage wss 

ziet er goed uit geert 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nice geert, deze had je van ebay geplukt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
yup. ziet er precies het zelfde uit als de orginele pomp
Gister de clio weer laten lopen met nieuwe pomp en de olie druk zit er weer een stuk beter uit ondanks de olie koeler. koud stationair weer 3 bar.
,Geert
,Geert
Mooi zo
heb je nu de oliekoeler met interne thermostaat?

nee zonder.
Vanavond samen met Mikey even een rondje gereden. Olie druk is echt goed en de temperatuur komt nog aardig snel op, ondanks de temperaturen buiten op dit moment (2 graden).
Ook een stukje snelweg wezen vlammen en dan komt hij niet boven de 100graden. Dan eenmaal stationair netjes 1 bar druk ipv 0 (op de teller).
Wel heb ik een duidelijke zoem in het blok. Ik heb hier al vaker over gelezen maar een echte oorzaak nooit kunnen achterhalen.
Vanavond samen met Mikey even een rondje gereden. Olie druk is echt goed en de temperatuur komt nog aardig snel op, ondanks de temperaturen buiten op dit moment (2 graden).
Ook een stukje snelweg wezen vlammen en dan komt hij niet boven de 100graden. Dan eenmaal stationair netjes 1 bar druk ipv 0 (op de teller).
Wel heb ik een duidelijke zoem in het blok. Ik heb hier al vaker over gelezen maar een echte oorzaak nooit kunnen achterhalen.
Mijn willie had met warme motor nog 0,7 (300k+)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
mijn 5 had 3 bar met de lichten aan en 1 bar met de lichten uit, dat was pas ideaal, ik reed altijd gewoon met de lichten aan
oftewel, lekker betrouwbaar die meters

oftewel, lekker betrouwbaar die meters

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zit wat in, alhoewel het mij niet om exacte waarden gaat maar meer een indicatie...
De waardes op het dashboard moet je inderdaad met twee korrels zout nemen. Maar hij valt iig nu ruim 1 bar hoger uit ondanks de oliekoeler, dat vindt ik een flinke vooruit gang.
Met de knippers aan wisselt ie ook met 0,5 bar zeker?Martijn Kool schreef:mijn 5 had 3 bar met de lichten aan en 1 bar met de lichten uit, dat was pas ideaal, ik reed altijd gewoon met de lichten aan![]()
oftewel, lekker betrouwbaar die meters


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb je de oliekoeler vast aan de balk gemonteerd ? ik had namelijk ook een gezoem wat met het toerental mee ging. heb nu de oliekoeler met strips waar ie met vastzit aan de balk vol gewikkeld met electrotape en toen vast geschroefd, en nu is dat geluid weg. in de verte hoor ik 'm nog heel iets maar da's te verwaarlozen met helm op.Geert schreef:nee zonder.
Vanavond samen met Mikey even een rondje gereden. Olie druk is echt goed en de temperatuur komt nog aardig snel op, ondanks de temperaturen buiten op dit moment (2 graden).
Ook een stukje snelweg wezen vlammen en dan komt hij niet boven de 100graden. Dan eenmaal stationair netjes 1 bar druk ipv 0 (op de teller).
Wel heb ik een duidelijke zoem in het blok. Ik heb hier al vaker over gelezen maar een echte oorzaak nooit kunnen achterhalen.


Ik had overigens ook meer druk met de lampen aan, daarom heb ik op het circuit altijd mistlampen, grootlicht en de kachelmotor op standje gevaarlijk. oliedruk zat


Vraag me alleen af of er toen ook een nieuwe pomp in de 2.0 van mij is gekomen. Rob ? Patrick ?
Ik wacht nog op een setje Federal rsr banden en dan ben ik weer klaar voor het ring weekend.
[img]http://img826.imageshack.us/img826/8656/imagerki.jpg[/img]
[img]http://img841.imageshack.us/img841/2618/imagebgj.jpg[/img]
[img]http://img826.imageshack.us/img826/8656/imagerki.jpg[/img]
[img]http://img841.imageshack.us/img841/2618/imagebgj.jpg[/img]
Steven schreef:Hmm zijn dat niet die poten van Improve?

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
ik ben officieel geen rtc-erSteven schreef:Heb je d'r eindelijk wat vanaf weten te lullen? Manman wat heeft ie lang aan die prijs vastgehouden hehe.
Is trouwens de geretourneerde set van een andere RTC'er...
