Ik heb sinds gister dat de auto niet lekker loopt.
Soms bij stationair en constant gas houdt ie in en produceerd een pfffffffrrt (niet vd turbo) geluid wat gepaard gaat met trillen van het blok. Net of ie op 3 poten loopt.
Al gedaan;
- extra massakabel getrokken
- bougies nagekeken en 1 voor 1 los gehad met stationaire loop. wss precies het moment dat de auto het wel gewoon deed.
- ontstekingsunit omgewisseld.
Dit alles zonder succes, zelf verdenkt ik de bougies (pas 4000km oud) en origineel Volvo (hebben lange electrode).
Leon schreef:Poossie later op de Baljulaan te spijkenisse een zwarte R5 GT Turbo Phase II met een dimma kit er rond heen. Reed met engelse kenteken platen.
Die jongen die daar in reed, heeft die wagen net geimporteerd, ik heb mijn gt turbo ook gekocht bij hem, hij knapt hel dat ding voor me op voordat die van mij is
Ga vanavond kijken naar die gt turbo met dimma kit, beetje tof?
mogelijk mogelijk!!!! Maar ik ben er wel achter dat het iemand is die weet wat die doet met die gtt'tjes. Want hij stond me dingen en voorbeelden te vertellen, dat ik dacht "zit dat ook in een auto" dus het zal best goed komen met die "5 dimma"
Over het wel en niet uitdraaien. Veel onduidelijkheden en onwaarheden gaan rond over dit onderwerp.
Je hoort wel vaker dat de turbo gelijkmatig moet afkoelen anders gaat die scheuren. Ja, klopt gedeeltelijk, maar het afkoelen is voor een hele andere reden. De lagertjes van een turbo zijn voorzien van olietoevoer, als die loopt. Als je je motor uitzet, Stopt ook de toevoer. Lijkt mij logisch. Als je turbo dan nog loei warm is, wordt de olie erin ook warm. Zo warm dat die wel eens de neiging heeft om te verbranden wat dus je lagers en je levensduur niet echt te goed doen. Of je olietoevoer dermate dicht laat slippen dat je op den duur je turbo naar de haaien helpt door oil starvation.
Daarbij heeft Riël het al aangehaald. Het uitspinnen van je turbo. Je lagers zijn glijlagers en zijn afhankelijk van je olietoevoer. Nu draait je turbo nog met 40.000 rpm rond en jij trekt de steutel eruit. Turbo stopt dan niet meteen, en moet van 40.000 rpm terug komen naar 0 in glijlagers ZONDER olietoevoer. Lagers gaan je een leuk persoon vinden, trust me.
Zijn nog wel een paar dingen die ermee te maken hebben.
Persoonlijk rij ik gewoon de laatste km(ers) langzaam afhankelijk hoe ik heb gescheurd. En dan laat ik hem 10 sec tot max 1,5 minuut stationair lopen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mrtn schreef:Ik heb sinds gister dat de auto niet lekker loopt.
Soms bij stationair en constant gas houdt ie in en produceerd een pfffffffrrt (niet vd turbo) geluid wat gepaard gaat met trillen van het blok. Net of ie op 3 poten loopt.
Al gedaan;
- bougies nagekeken en 1 voor 1 los gehad met stationaire loop. wss precies het moment dat de auto het wel gewoon deed.
Dit alles zonder succes, zelf verdenkt ik de bougies (pas 4000km oud) en origineel Volvo (hebben lange electrode).
Mrtn schreef:Ik heb sinds gister dat de auto niet lekker loopt.
Al gedaan;
Mss iemand suggesties??
Ik verdenk de bougie bij de waterpomp. Deze heeft het wat zwaarder dan de rest, en wil wel eens kapot gaan. Met Bosch bougies kon ik die vervangen om de 5000 km. NGK ging veel en veel beter.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
De bougies zijn voor de vakantie vervangen nadat die er ongeveer 10000km inzaten. Toen was het porselein vd bougie aan de waterpompzijde idd gebroken. Kheb nu oude bougies erin zitten welke ik altijd wel een tijd bewaar en hij rijdt stukken beter. Zal morgen even specifiek ernaar kijken.
Nog nooit gehoord dat die bougie het zwaarder zou hebben.... leg 's uit
Nou, niet zat, 't is meer dat ik geen plek heb om er aan te sleutelen. De winter komt er weer aan en dan is de straat niet zo'n lekker plek om te klussen.
Ik ga denk ik op zoek naar een iets duurdere in betere staat of een cliotje 16v
Succes! Maar een duurdere hoeft niet gelijk beter te zijn hè.. Geef niet te snel op joh!
Wat bedoelen ze in dit verhaal met een RDW keuring ivm het kentekenbewijs? Er zit namelijk al een NL kenteken op..
Ik dacht dat dat alleen hoefde te gebeuren als bij een ongeluk de papieren van de auto zijn ingenomen en bij het invoeren van een auto.
Martijnberk schreef:ik zou je wel kunnen helpen, ik heb in lutjewinkel een garage waar je eventueel even je auto kan stallen/sleutelen en wil je ook wel helpen....
mijn cabrio is bijna klaar nl en kan dan naar buiten toe
Chris schreef:Succes! Maar een duurdere hoeft niet gelijk beter te zijn hè.. Geef niet te snel op joh!
Wat bedoelen ze in dit verhaal met een RDW keuring ivm het kentekenbewijs? Er zit namelijk al een NL kenteken op..
Ik dacht dat dat alleen hoefde te gebeuren als bij een ongeluk de papieren van de auto zijn ingenomen en bij het invoeren van een auto.
Nee hoor, je kunt dan bij het postkantoor een nieuwe aanvragen. Je krijgt dan een geheel nieuw kentekenbewijs, duplicaatcode verandert en je moet nieuwe platen kopen..
Chris schreef:Nee hoor, je kunt dan bij het postkantoor een nieuwe aanvragen. Je krijgt dan een geheel nieuw kentekenbewijs, duplicaatcode verandert en je moet nieuwe platen kopen..
Is dat zo? Ook als je de rest van de papieren kwijt bent?
Chris schreef:Nee hoor, je kunt dan bij het postkantoor een nieuwe aanvragen. Je krijgt dan een geheel nieuw kentekenbewijs, duplicaatcode verandert en je moet nieuwe platen kopen..
Is dat zo? Ook als je de rest van de papieren kwijt bent?
Gelood 98. Je betaalt de hoofdprijs, gefeliciteerd
Je kan ook afentoe ongelood tanken, 95 gaat ook goed als je maar je voet kan beheersen. Aangezien de beschikbaarheid van 98mlv in rap tempo slechter wordt.
tijd voor een gereviseerde cilinderkop met geharde klepzittingen... probleem opgelost... De originele R5 kop kan het trouwens ook wel aan hoor, het is echt niet zo dat na 20.000 km je kleppen er uit vallen
Bovendien is er een hardnekkig gerucht dat loodvervanger weer slecht is voor je turbo (iets chemisch in je uitlaatgassen dat het turbinewiel aanvreet), maar of dat waar is?...
met mijn gtt is altijd 98 getankt en er dan los van dat loodvervanger bijgedaan, van die paarse vloeistof, is het aan te raden om dit te blijven doen?? met men vorige gtt tankte ik altijd gewoon 98 en nooit geen problemen mee gehad
Chris rijd al 7 jaar ongelood, verder rijd ik ook alweer een km-tje of 10.000 zonder.
Bovendien heeft Jeroen (Boneless) al eens gezegd dat MLV een veel hetere verbranding heeft (en dus ws. ook eerder pingelt?).
En als we toch over geruchten bezig zijn, de fase2 zou hardere klepzittingen hebben dan fase1.
En ookal zou mijn cilinderkop naar de klote gaan, kep er nog wel een paar liggen