Het geluid is al wat harder en bromt al iets meer. Hij moet nog wel even goed "ingebrand" worden, want hij stinkt nog behoorlijk. Maar dat is een kwestie van tijd. Het geluid mag van mij nog wel wat warmer, dus over een tijdje toch maar eens een andere einddemper laten monteren. Zal wel eentje van Laser worden, want die vond ik op m'n Rallye ook heel lekker klinken.
Lijkt me ook wel een redelijke deal,neem aan dat er geen drijfstang door het blok heen
steekt,dus met andere woorden,dat het blok nog wel bruikbaar is.
LotuzClioWilliams schreef:Er worden ook hier en daar wat goedkope Willies te koop aangeboden die misschien makkelijker in goede staat zijn te brengen. Deze bijvoorbeeld.
Daar zijn wel een paar kleine puntjes van discussie bij. Zou het een echte zijn? Veel wijst erop dat dat zo is, maar helemaal zeker ben ik nog niet.
Het geluid is al wat harder en bromt al iets meer. Hij moet nog wel even goed "ingebrand" worden, want hij stinkt nog behoorlijk. Maar dat is een kwestie van tijd. Het geluid mag van mij nog wel wat warmer, dus over een tijdje toch maar eens een andere einddemper laten monteren. Zal wel eentje van Laser worden, want die vond ik op m'n Rallye ook heel lekker klinken.
De Laser einddemper (100 mm rond) hangt er nu ook onder. En het klinkt geweldig mooi!
Okee, ik heb nu 400 kilometer snelweg achter de rug en die middendempervervanger gaat er zeker onder vandaan. Binnen de bebouwde kom (tot zo'n 3000 toeren) is het geluid supermooi, maar van 3000 tot 4500 toeren is het bijna niet uit te houden. Ik denk dat ik de plofjes die veroorzaakt worden door die pijp wel zal gaan missen, maar het moet niet zo zijn dat ik iedere keer halfdoof uit die wagen kom stappen.
LotuzClioWilliams schreef:Ik merk dat 'ie ploft als ik minimaal gas geef, eigenlijk voordat de motor reageert. Tof geluid!
De mijne doet het hoog in toeren,als 'k dan ff m'n gas los laat en een klein tikje op het gas geef,geeft ie ware doodsknallen ,leuk bij motorrijders op de snelweg .
Heb wel eens met een devil catverv.(rechtepijp)+rechte middenpijp gereden en toen waren het helemaal asociale knallen
Mja, zo'n filmpje laat eigenlijk alleen maar horen dat het geluid toegenomen is, maar aangezien zo'n apparaat een flutmicrofoontje heeft (niet alle frequenties worden opgenomen), hoor je nog niet hoe het werkelijk klinkt. Maar met een beetje fantasie kan ik me wel voorstellen dat het een lekker soundje is.