ACT: Renault 5
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee, die 2.2 in een 5 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Wie van jullie heeft er een Volvo B18ft (4X0 serie) blok in de R5 gelegd?
Ik ben namelijk van plan om (als ik tijd en geld heb) dit blok in m'n GTX te leggen, als dagelijkse wolf in schaapskleren
Nu heb ik via MartijnBerk de Einbauanleitung en Kabelplan van Hecomo en ik heb ook al een blok, alleen de randorganen nog niet.
Daarnaast heb ik gelezen dat er 2 verschillende versies van dit blok bestaan. Een phase 1 en phase 2 zeg maar. De phase 1 zou een T2 turbo hebben, en de Phase 2 een T25, een ander Steuergerät en een andere nokkenas.
Maar weet iemand de bouwjaren van deze blokken? Ikzelf dacht de verandering is ingegaan in iets van 1992.
En zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ik ben namelijk van plan om (als ik tijd en geld heb) dit blok in m'n GTX te leggen, als dagelijkse wolf in schaapskleren

Nu heb ik via MartijnBerk de Einbauanleitung en Kabelplan van Hecomo en ik heb ook al een blok, alleen de randorganen nog niet.
Daarnaast heb ik gelezen dat er 2 verschillende versies van dit blok bestaan. Een phase 1 en phase 2 zeg maar. De phase 1 zou een T2 turbo hebben, en de Phase 2 een T25, een ander Steuergerät en een andere nokkenas.
Maar weet iemand de bouwjaren van deze blokken? Ikzelf dacht de verandering is ingegaan in iets van 1992.
En zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kan riel je daar neit ook een heel eind mee op weg helpen?? 
Project: GTT Blue Sport
Tja de search hier werkt niet helemaal lekker. Ik kan alleen aar de 1ste 2 pagina's doorkijken. Daarna gaat ie weer terug naar de eerste pagina, ookal druk ik op next.
Maar mijn vraag was meer bedoeld om te kijken wie dit al heeft gedaan en waar ik op moet letten.
De handleiding om het in te bouwen heb ik al, dus wat info heb ik al. Nu is het toch niet zo dat ik dit volgende week wil realiseren, dus vandaar dat ik ff ben aan het rondsnuffelen.
Het Duitse R5 forum heeft me ook al redelijk wat info opgeleverd.
Bovendien heb in een injectie GTX, dus ik ga er vanuit dat ik dezelfde benzine pomp, leidingen, etc. kan gebruiken. En dit blok is ook een F type blok, dus het zou in theorie makkelijker moeten zijn dat een GTT om te bouwen.
Maar mijn vraag was meer bedoeld om te kijken wie dit al heeft gedaan en waar ik op moet letten.
De handleiding om het in te bouwen heb ik al, dus wat info heb ik al. Nu is het toch niet zo dat ik dit volgende week wil realiseren, dus vandaar dat ik ff ben aan het rondsnuffelen.
Het Duitse R5 forum heeft me ook al redelijk wat info opgeleverd.
Bovendien heb in een injectie GTX, dus ik ga er vanuit dat ik dezelfde benzine pomp, leidingen, etc. kan gebruiken. En dit blok is ook een F type blok, dus het zou in theorie makkelijker moeten zijn dat een GTT om te bouwen.
catrinus heeft zo'n ding in zijn vijf liggen meen ik, maarten ook, riel natuurlijk..
-
Ja, ga maar eens een keer bij Catrinus langs, lekker eindje rijden
naar Sappemeer
ziet er goed uit die wagen van hem

ziet er goed uit die wagen van hem

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
die gele en...? had je niet nog een grijze?
wie heeft t over phase II? 
en ... phase I is ook uber vet hoor! In nijmegen rijd een witte rond parelmoer met zwart gespoten (weet t, niet origineel PH I) bumpers en skirts. Das echt

en ... phase I is ook uber vet hoor! In nijmegen rijd een witte rond parelmoer met zwart gespoten (weet t, niet origineel PH I) bumpers en skirts. Das echt

ja,d ie van maarten weet ik..
dacht alleen dat jij ook iets in die trant had
Niet dus... 
dacht alleen dat jij ook iets in die trant had

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
GTE is de economisch vriendelijke versie van de GTT, dus sportiveit alom, de GTX is een sportief aangekleed model
zeg maar verschil tussen een RS en een 1.6 sport, (bij wijze van)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Nee, ook motorisch dus..een RS heeft immers een 2l motor..

Jij bent lekker het millieu en je DOEKOES door elkaar halen!!!Erik Olijnsma schreef:GTE is de economisch vriendelijke versie van de GTT, dus sportiveit alom, de GTX is een sportief aangekleed model
Ecologische ipv economische De GTE is voor Duitsland en Zwitserland gemaakt omdat de uitstoot normen daar hogerlagen dan wat de GT kon produceren. Dus is er een minder vervuilende motor in gehangen. maar wel 1 met maarliefts 28PK Minder en de koppel zal ook wel een stuk kleiner zijn
Edit de GTE en GTX zijn nog al verschillend, De GTX is de standaard 5 met een 1.7 van MAX 90 PK dat is de carburateur versie, maar die heeft vaak carburateur problemen.
Alleen heeft de GTX meegespoten plastic kappenen en semi kuipstoelen een een luxere interieur
Laatst gewijzigd door Abel op ma 14 nov 2005 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet alleen duitsland en zwitserland, nog een hele berg andere landen 

Krijg je geen spijt van, een gtx met carb loopt als de brandweerAlexW schreef:Ah ok, ik ga morgen mijn nieuwe aanwinst ophalen een GTX met een weber carb zodoende.

En de GTX en de GTE is een groot verschil.
Ze delen ongeveer de zelfde motor, GTE is met multipoint en daardoor enkele kleine pk's meer maar ik denk niet echt merkbaar tov die GTX, de gte weegt wel ietsje meer daarbij.
GTE heeft daarentegen wel schijfremmen rondom, sportief onderstel, sportief interieur, skirts, het is eigenlijk toch een andere auto.
Ze delen ongeveer de zelfde motor, GTE is met multipoint en daardoor enkele kleine pk's meer maar ik denk niet echt merkbaar tov die GTX, de gte weegt wel ietsje meer daarbij.
GTE heeft daarentegen wel schijfremmen rondom, sportief onderstel, sportief interieur, skirts, het is eigenlijk toch een andere auto.
ahum...het zit lekker mee de laatste tijd.
mijn 5 tr met 1.4 tweetraps carb loopt nu al drie dagen beroerd dan wel niet stationair. Hij loopt alleen met de choke erop laag in toeren en dan met horten en stoten. Accelereren doetie nog goed, nix op aan te merken. Rookt verder niet. Stottert wel als een gek bij gas los en als ik rem, zakt t toerental dramatisch in. zal wel ergens wat vacuums lek zijn oid? ideen van probleemgebieden die hiertoe leiden?

mijn 5 tr met 1.4 tweetraps carb loopt nu al drie dagen beroerd dan wel niet stationair. Hij loopt alleen met de choke erop laag in toeren en dan met horten en stoten. Accelereren doetie nog goed, nix op aan te merken. Rookt verder niet. Stottert wel als een gek bij gas los en als ik rem, zakt t toerental dramatisch in. zal wel ergens wat vacuums lek zijn oid? ideen van probleemgebieden die hiertoe leiden?

-
pakkingen allemaal goed van je carb? is je voet van je carb nog recht? kleppen staan goed afgesteld? ik heb het zelfde met mijn 1.7 gtx 2 traps carb, en bij moet er een nieuwe carb op! en kleppen gesteld!
altijd handig van die renaultjes. Bovengenoemde deedtie steeds erger naarmate hij warmer werd ... maar net meer dan een uur gereden en deed alles t perfect, hoefde m niet eens met de choke te starten.
vaag....
vaag....

-
De voet van deze carbs wil nog wel eens kromtrekken.Haas schreef:ahum...het zit lekker mee de laatste tijd.
Controleer ff of de 2de trap wel sluit
VLK Groep
Steven schreef:Hmm mijn 2 trapper doet ook enigzins vreemd, misschien omdat de R in de maand zit?
Ik geef maar gewoon wat extra gas, werkt ook
Haha, join the club

Hier op de parkeerplaats staat er nog zo een, die niet tegen de R in de maand kan

Check anders eens je luchtschroef. Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad bij mij (1 trapsHaas schreef:ahum...het zit lekker mee de laatste tijd.

het liep weer als een dweil vandaag... Ff snel gevoeld en gekeken of ik iets kon ontdekken, maar nix gevonden.
morgen ff kijken naar de co schroef (vergeten
) en terugslagklepje voor de rembekrachtiger van de clio er ff opzetten..
morgen ff kijken naar de co schroef (vergeten

-
misschien is je afsluiter wel kapot? dieselt hij ook na?