ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik wou al zeggen...

Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
R19 16V '91
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Jeff rsi schreef:ik wou al zeggen...

Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.

Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft. :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Lex schreef:
Jeff rsi schreef:ik wou al zeggen...

Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.

Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft. :~
(Y) (Y)
Zelfs de meeste moderne renaults zullen het er niet tegen redden :beer:
Als die dan nog gechipt is kan je het helemaal vergeten met 300+pk en 450nm.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Sowieso vind ik een F7P boven de 100 km/h niet vooruit te branden.
Een Williams trekt gemiddeld ongeveer even hard in de 5 als een Clio 16V in de 4 (even heel globaal genomen dan he :P).
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Robke schreef:Sowieso vind ik een F7P boven de 100 km/h niet vooruit te branden.
Een Williams trekt gemiddeld ongeveer even hard in de 5 als een Clio 16V in de 4 (even heel globaal genomen dan he :P).
Zelf een 19 16v trekt er beter aan in de 5de versnelling dan een Clio, vraag maar aan RJ.

De goeie ouwe tijd (0)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:
Lex schreef:
Jeff rsi schreef:ik wou al zeggen...

Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.

Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft. :~
(Y) (Y)
Zelfs de meeste moderne renaults zullen het er niet tegen redden :beer:
Als die dan nog gechipt is kan je het helemaal vergeten met 300+pk en 450nm.
Luco,

Niet overdrijven dan zelf, 300pk+ voor een Golfje V of VI zal best mogelijk zijn maar de kans dat je die tegen het lijf loopt zal miniem zijn.....er van uitgaande dat het mogelijk is.

Al zal dat ook niet met een simpele chip van de chipbakker om de hoek zijn.

Abt of JD engineering zal dan bezocht moeten worden en dus meer dan 1200 euro armer volgens mij.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nee hoor voor 300pk is een chip voldoende :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:Nee hoor voor 300pk is een chip voldoende :grin:
Voor de prijs van?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

chip op maat, tussen de 500-750 euro.
bij JD:
Leon II Cupra TFSI 240pk 240pk 310pk 300 410 € 790
Leon II Cupra R 265pk 310pk 310 410 € 790
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dus ik koop een golf 5 gti met 200pk. dan chip ik m en heb ik 300pk?

sorry luco, 300pk is vast vrij makkelijk mogelijk maar ik geloof niet dat alleen een chippie genoeg is.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Denk injectoren, intercooler, turbo en 3-3,5" ook geen overbodige luxe is? Heeft een kennis van me gedaan met een Golg VI 1.8t, ging naar 260pk met deze aanpassingen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Martijn Kool schreef:dus ik koop een golf 5 gti met 200pk. dan chip ik m en heb ik 300pk?

sorry luco, 300pk is vast vrij makkelijk mogelijk maar ik geloof niet dat alleen een chippie genoeg is.
Ligt eraan welk 2.0 tfsi blok je hebt de bhz (audi s3) en bwj blokken hebben alleen een chip nodig voor 310pk en er is zelfs meer mogelijk zonder aanpassingen, maar dan zit je tegen de grens aan.
de 200pk blokken gaan met alleen een chip naar 265 pk, maar die kunnen ook meer hebben met alleen een chip, maar dan zit je redelijk tegen de grens aan zoals hierboven.

Golf 5 GTI 2.0 TFSI 200pk 245pk 280 350 € 690
Golf 5 GTI 2.0 TFSI DSG 200pk 245pk 280 350 € 690
Golf 5 GTI 2.0 TFSI Edition 230pk 310pk 350 410 € 790

En voor 99% dat die 200 pk blokken hetzelfde zijn als de 230pk versie
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op wo 7 jul 2010 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Lex schreef:
Robke schreef:Sowieso vind ik een F7P boven de 100 km/h niet vooruit te branden.
Een Williams trekt gemiddeld ongeveer even hard in de 5 als een Clio 16V in de 4 (even heel globaal genomen dan he :P).
Zelf een 19 16v trekt er beter aan in de 5de versnelling dan een Clio, vraag maar aan RJ.

De goeie ouwe tijd (0)
:worship:
VLK Groep
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Lex schreef:
Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.

Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft. :~
Ik ben weleens een nieuwe Audi tt (tsfi 200 pk) tegengekomen richting Leiden... Die moest het toch afleggen tegen een 22 jaar oude perenkist. :p
5 GT Turbo '88 GT5
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ikvind die golf5 (en golf6) GTI echt niet zo snel aanvoelen persoonlijk, 300pk is leuk maar in hoeverre gaat dat goed met die (volgens mij toch al niet heel betrouwbare) DSG-bakken?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

paulvanrooij schreef:ikvind die golf5 (en golf6) GTI echt niet zo snel aanvoelen persoonlijk, 300pk is leuk maar in hoeverre gaat dat goed met die (volgens mij toch al niet heel betrouwbare) DSG-bakken?
Niet betrouwbare dsg bakken??
HAHA ze zijn stukken sterker dan bv de jc5 hoor.
Enige wat nog wel eens problemen geeft is de mechatronic, de besturing dus, qua koppel en pk's kunnen die bakken gewoon 500pk en 650nm hebben zonder kapot te gaan.

200pk gti voelt inderdaad niet snel aan, zijn nogal zwaar he, eigenlijk is 200pk te weinig :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:chip op maat, tussen de 500-750 euro.
bij JD:
Leon II Cupra TFSI 240pk 240pk 310pk 300 410 € 790
Leon II Cupra R 265pk 310pk 310 410 € 790
Luco,

Het ging om de golf V en VI, de Seat's hebben zelf al de nodige pk's meer.

Golf heeft er maar 210 of 230 met die edition uitvoering.

Zijn wel de 2.0 tfsi motoren maar vraag me af of dit alleen meer pk ophoest door ander motormanagement.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

de edition 240 die ik ooit gereden heb voelde al wat beter ja, maar nog steeds een lompe, zware auto

@Luco: ik hoor anders genoeg over garantiegevallen bij versnellingsbakken bij VW tegenwoordig..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arno17 schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:chip op maat, tussen de 500-750 euro.
bij JD:
Leon II Cupra TFSI 240pk 240pk 310pk 300 410 € 790
Leon II Cupra R 265pk 310pk 310 410 € 790
Luco,

Het ging om de golf V en VI, de Seat's hebben zelf al de nodige pk's meer.

Golf heeft er maar 210 of 230 met die edition uitvoering.

Zijn wel de 2.0 tfsi motoren maar vraag me af of dit alleen meer pk ophoest door ander motormanagement.
Arno, zijn dezelfde motoren.
En de chips die ik nu laat zien zijn standaard chips, met een chip op maat haal je er 30 a 40 pk meer uit en kom je al op meer dan 280pk.

chip op maat is 200 duurder dan standaard chip, pas bij meer dan 340pk loop je tegen de beperkingen van turbo en injectoren aan.
Gooi je er dan nog octaan 102 in dan scheelt het (bewezen) nog eens 24pk :grin:
de gegevens van de standaard chip voor de golfV
Golf 5 GTI 2.0 TFSI 200pk 245pk 280 350 € 690
Golf 5 GTI 2.0 TFSI DSG 200pk 245pk 280 350 € 690
Golf 5 GTI 2.0 TFSI Edition 230pk 310pk 350 410 € 790
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

als ik me niet vergis rijd er hier in de buurt een golfie 2 met zo'n s3 2.0tfsi blok rond met circa 340pktjes incl. dsg-bak (0)

dus kan prima (Y)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Luco/Alpine-racer schreef:
paulvanrooij schreef:ikvind die golf5 (en golf6) GTI echt niet zo snel aanvoelen persoonlijk, 300pk is leuk maar in hoeverre gaat dat goed met die (volgens mij toch al niet heel betrouwbare) DSG-bakken?
Niet betrouwbare dsg bakken??
HAHA ze zijn stukken sterker dan bv de jc5 hoor.
Enige wat nog wel eens problemen geeft is de mechatronic, de besturing dus, qua koppel en pk's kunnen die bakken gewoon 500pk en 650nm hebben zonder kapot te gaan.

200pk gti voelt inderdaad niet snel aan, zijn nogal zwaar he, eigenlijk is 200pk te weinig :D
waar gaat dit in godsnaam over, ik zie vergelijken van techniek van hedendaags tegenover techniek van 1993 (jc5)

dat je een megane niet zo hard kunt chippen zal ook, maar goed, ik weet zeker dat een megane rs stukken mooier rijdt dan een schijtvag auto. dat laten alle tests ook wel zien.

leuk, chip je een cupra naar 340 pk, gaat ie nog steeds niet hard genoeg door een bocht.

dat je vag shit rijdt nu luco, dat geloof ik :P, maar dat je er zo hard fan van bent nu valt me tegen >)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

oh en dan heb ik het niet over die rode sneat van jou luco :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

waar zeg ik dat ik fan ben??
Ik heb het nergens getypt, dat jij dat dan wel leest vind ik knap.

Ik zet alleen feiten neer, ze zijn makkelijker te tunen, bakken blijven beter heel, zijn gewoon feiten.
Dat een renault beter stuurt, dat zal best.

Enige wat ik zei is dat ze zo naar 300pk kunnen meer niet, vervolgens wordt er door allerlei mensen geroepen dat dat niet kan, zijn we ineens allemaal vagspecialist?
het is geen atmo motor waar je met 5 pk winst klaar bent :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Men V6 is ook nergens tegen zo'n gechipte GTI :smile:

Ik dacht vorige week dat bumperklevende golfje ff af te schudden :lol: 8)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Roy schreef:
Lex schreef:
Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.

Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft. :~
Ik ben weleens een nieuwe Audi tt (tsfi 200 pk) tegengekomen richting Leiden... Die moest het toch afleggen tegen een 22 jaar oude perenkist. :p
Weet ik Roy, maar dat was niet met een Clio 16v.

Dat was met iets waar wat meer pit in zit.

En Ibiza's 20VT met een K04 en wat aanpassingen onder de kap is echt wel een leuk speeltje. Ik heb er al meerdere mogen besturen. :beer:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die DSG bakken zijn trouwens inderdaad niet al te betrouwbaar, zie de duurtesten in diverse duitse(!) autobladen. (waar VAG sowieso giga hard onderuit gegaan is de afgelopen jaren). Autovisie had ook een probleempje met de DSG bak, hij wou niet in de achteruit(!). Best lastig als je achteruit de oprit af moet :p

Als de turbo het toelaat geloof ik wel dat er met chippen veel te bereiken is, maar zo even 100 pk erbij chippen dat kan er nog net in bij mij. Maar met een chip op maat van 200 naar 340 pk (100+30/40) lijkt me toch wel behoorlijk stug. Dan komen ze behoorlijk karig uit de fabriek of ze komen met een reden met dat vermogen uit de fabriek. Als in de randonderdelen kunnen het niet aan.

Dat is nog even buitenom het verhaal, als je het vermogen al niet kwijt kan waarom zou je er dan vermogen bij stoppen? Zodat je jezus op de snelweg bent maar op het eerste de beste achteraf weggetje aan stront gereden wordt door een [vul willekeurig sportief renault model in]?
Goed te zien bij de - overigens bloedmooie - focus RS500, ding wordt nog steeds aan stront gereden door zowel de megane als de clio op een bochtig parcours :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Die DSG-bakken zijn inderdaad behoorlijke problemen mee, evenals met de 160pk TSI-motoren overigens... Alleen kan het PON het nog goed stilhouden ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die TSI dingen zijn inderdaad ook drama, een aantal vrienden van me hebben (gelukkig!) in de lease. Één er van heeft al 3 keer een nieuw blok gekregen in 75.000 km, dat lijkt me toch niet normaal :p

Op zich was het wel te verwachten, die lancia's met turbo/compressor combo waren al niet bepaald betrouwbaar. Om het dan opnieuw te proberen en ook nog een berg electronica toe te voegen, mwoah, recipe for disaster :wink:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ik vind van 200 naar 340 met een simpele chip ook erg onwaarschijnlijk, maar goed ik nodig al die mannen dan toch maar eens uit om de komende tijd eens Goes aan te doen.
Ondertussen wacht ik even af of Jo zich in deze discussie hier meld.... :wink:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik vind dat er ergens maar even een nieuw topic hierover gestart moet worden, dan kunnen we het hier weer hebben over leuke wedstrijdjes onderweg :beer:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Luco/Alpine-racer schreef:
paulvanrooij schreef:ikvind die golf5 (en golf6) GTI echt niet zo snel aanvoelen persoonlijk, 300pk is leuk maar in hoeverre gaat dat goed met die (volgens mij toch al niet heel betrouwbare) DSG-bakken?
Niet betrouwbare dsg bakken??
HAHA ze zijn stukken sterker dan bv de jc5 hoor.
Enige wat nog wel eens problemen geeft is de mechatronic, de besturing dus, qua koppel en pk's kunnen die bakken gewoon 500pk en 650nm hebben zonder kapot te gaan.
Ah je hebt ook met de specialisten van TVS gekletst? ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Als ze al te chippen zijn naar 350 pk dan zit er fabriek af al een best aardige turbo op! (Als je het vergelijkt met andere turbo motoren zoals van renault, subaru of mitsubishi)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Arno17 schreef: Ondertussen wacht ik even af of Jo zich in deze discussie hier meld.... :wink:
Hoezo ? :lol:

Jullie hebben alles zelf al aangehaald, dus onnodig om er nog iets aan toe te voegen. 140 pk winst op standaard randapparatuur is onmogelijk. De turbo die erop zit loopt tot max 280 pk en de injecoren zijn ook te klein voor dergelijk vermogen. Uitlaat, downpipe en ic zijn ook veels te klein. Maar goed, iedereen houd wel van leuke verhalen. Moest het zo easy zijn reed ik al lang met een dolf rond.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Overigens is het mooi te lezen dat Luco zegt dat ze te chippen zijn, en de grootste stap die hij noemt is van 230 naar 310 pk.

Daarna roept gabri iets over een golf met 340 pk en een DSG bak, die waarschijnlijk niet enkel gechipt is.

daarna gaat de discussie hoe je nu van 200 naar 340 pk kan chippen :lol: :lol:

Jongens toch :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Lezen is moeilijk... :P
Plaats reactie