ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
ik wou al zeggen...
Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.Jeff rsi schreef:ik wou al zeggen...
Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lex schreef:Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.Jeff rsi schreef:ik wou al zeggen...
Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft.


Zelfs de meeste moderne renaults zullen het er niet tegen redden

Als die dan nog gechipt is kan je het helemaal vergeten met 300+pk en 450nm.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Zelf een 19 16v trekt er beter aan in de 5de versnelling dan een Clio, vraag maar aan RJ.Robke schreef:Sowieso vind ik een F7P boven de 100 km/h niet vooruit te branden.
Een Williams trekt gemiddeld ongeveer even hard in de 5 als een Clio 16V in de 4 (even heel globaal genomen dan he).
De goeie ouwe tijd

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Luco,Luco/Alpine-racer schreef:Lex schreef:Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.Jeff rsi schreef:ik wou al zeggen...
Ik reed zlef een week terug ofzo op de snelweg, toen ging een auto voor me aan de kant dus ik geef gas vanaf de 120.
Ga ik naar rechts met 140 kwam er zo''n golf ff voorbij geblazen die ik echt niet bijhield.
Stond ook gti op...
Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft.![]()
![]()
Zelfs de meeste moderne renaults zullen het er niet tegen redden![]()
Als die dan nog gechipt is kan je het helemaal vergeten met 300+pk en 450nm.
Niet overdrijven dan zelf, 300pk+ voor een Golfje V of VI zal best mogelijk zijn maar de kans dat je die tegen het lijf loopt zal miniem zijn.....er van uitgaande dat het mogelijk is.
Al zal dat ook niet met een simpele chip van de chipbakker om de hoek zijn.
Abt of JD engineering zal dan bezocht moeten worden en dus meer dan 1200 euro armer volgens mij.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nee hoor voor 300pk is een chip voldoende 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Voor de prijs van?Luco/Alpine-racer schreef:Nee hoor voor 300pk is een chip voldoende
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
chip op maat, tussen de 500-750 euro.
bij JD:
Leon II Cupra TFSI 240pk 240pk 310pk 300 410 € 790
Leon II Cupra R 265pk 310pk 310 410 € 790
bij JD:
Leon II Cupra TFSI 240pk 240pk 310pk 300 410 € 790
Leon II Cupra R 265pk 310pk 310 410 € 790
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dus ik koop een golf 5 gti met 200pk. dan chip ik m en heb ik 300pk?
sorry luco, 300pk is vast vrij makkelijk mogelijk maar ik geloof niet dat alleen een chippie genoeg is.
sorry luco, 300pk is vast vrij makkelijk mogelijk maar ik geloof niet dat alleen een chippie genoeg is.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Denk injectoren, intercooler, turbo en 3-3,5" ook geen overbodige luxe is? Heeft een kennis van me gedaan met een Golg VI 1.8t, ging naar 260pk met deze aanpassingen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ligt eraan welk 2.0 tfsi blok je hebt de bhz (audi s3) en bwj blokken hebben alleen een chip nodig voor 310pk en er is zelfs meer mogelijk zonder aanpassingen, maar dan zit je tegen de grens aan.Martijn Kool schreef:dus ik koop een golf 5 gti met 200pk. dan chip ik m en heb ik 300pk?
sorry luco, 300pk is vast vrij makkelijk mogelijk maar ik geloof niet dat alleen een chippie genoeg is.
de 200pk blokken gaan met alleen een chip naar 265 pk, maar die kunnen ook meer hebben met alleen een chip, maar dan zit je redelijk tegen de grens aan zoals hierboven.
Golf 5 GTI 2.0 TFSI 200pk 245pk 280 350 € 690
Golf 5 GTI 2.0 TFSI DSG 200pk 245pk 280 350 € 690
Golf 5 GTI 2.0 TFSI Edition 230pk 310pk 350 410 € 790
En voor 99% dat die 200 pk blokken hetzelfde zijn als de 230pk versie
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op wo 7 jul 2010 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Lex schreef:Zelf een 19 16v trekt er beter aan in de 5de versnelling dan een Clio, vraag maar aan RJ.Robke schreef:Sowieso vind ik een F7P boven de 100 km/h niet vooruit te branden.
Een Williams trekt gemiddeld ongeveer even hard in de 5 als een Clio 16V in de 4 (even heel globaal genomen dan he).
De goeie ouwe tijd

VLK Groep
Ik ben weleens een nieuwe Audi tt (tsfi 200 pk) tegengekomen richting Leiden... Die moest het toch afleggen tegen een 22 jaar oude perenkist.Lex schreef:
Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.
Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft.

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ikvind die golf5 (en golf6) GTI echt niet zo snel aanvoelen persoonlijk, 300pk is leuk maar in hoeverre gaat dat goed met die (volgens mij toch al niet heel betrouwbare) DSG-bakken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Niet betrouwbare dsg bakken??paulvanrooij schreef:ikvind die golf5 (en golf6) GTI echt niet zo snel aanvoelen persoonlijk, 300pk is leuk maar in hoeverre gaat dat goed met die (volgens mij toch al niet heel betrouwbare) DSG-bakken?
HAHA ze zijn stukken sterker dan bv de jc5 hoor.
Enige wat nog wel eens problemen geeft is de mechatronic, de besturing dus, qua koppel en pk's kunnen die bakken gewoon 500pk en 650nm hebben zonder kapot te gaan.
200pk gti voelt inderdaad niet snel aan, zijn nogal zwaar he, eigenlijk is 200pk te weinig

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Luco,Luco/Alpine-racer schreef:chip op maat, tussen de 500-750 euro.
bij JD:
Leon II Cupra TFSI 240pk 240pk 310pk 300 410 € 790
Leon II Cupra R 265pk 310pk 310 410 € 790
Het ging om de golf V en VI, de Seat's hebben zelf al de nodige pk's meer.
Golf heeft er maar 210 of 230 met die edition uitvoering.
Zijn wel de 2.0 tfsi motoren maar vraag me af of dit alleen meer pk ophoest door ander motormanagement.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
de edition 240 die ik ooit gereden heb voelde al wat beter ja, maar nog steeds een lompe, zware auto
@Luco: ik hoor anders genoeg over garantiegevallen bij versnellingsbakken bij VW tegenwoordig..
@Luco: ik hoor anders genoeg over garantiegevallen bij versnellingsbakken bij VW tegenwoordig..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Arno, zijn dezelfde motoren.Arno17 schreef:Luco,Luco/Alpine-racer schreef:chip op maat, tussen de 500-750 euro.
bij JD:
Leon II Cupra TFSI 240pk 240pk 310pk 300 410 € 790
Leon II Cupra R 265pk 310pk 310 410 € 790
Het ging om de golf V en VI, de Seat's hebben zelf al de nodige pk's meer.
Golf heeft er maar 210 of 230 met die edition uitvoering.
Zijn wel de 2.0 tfsi motoren maar vraag me af of dit alleen meer pk ophoest door ander motormanagement.
En de chips die ik nu laat zien zijn standaard chips, met een chip op maat haal je er 30 a 40 pk meer uit en kom je al op meer dan 280pk.
chip op maat is 200 duurder dan standaard chip, pas bij meer dan 340pk loop je tegen de beperkingen van turbo en injectoren aan.
Gooi je er dan nog octaan 102 in dan scheelt het (bewezen) nog eens 24pk

de gegevens van de standaard chip voor de golfV
Golf 5 GTI 2.0 TFSI 200pk 245pk 280 350 € 690
Golf 5 GTI 2.0 TFSI DSG 200pk 245pk 280 350 € 690
Golf 5 GTI 2.0 TFSI Edition 230pk 310pk 350 410 € 790
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
als ik me niet vergis rijd er hier in de buurt een golfie 2 met zo'n s3 2.0tfsi blok rond met circa 340pktjes incl. dsg-bak
dus kan prima

dus kan prima

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
waar gaat dit in godsnaam over, ik zie vergelijken van techniek van hedendaags tegenover techniek van 1993 (jc5)Luco/Alpine-racer schreef:Niet betrouwbare dsg bakken??paulvanrooij schreef:ikvind die golf5 (en golf6) GTI echt niet zo snel aanvoelen persoonlijk, 300pk is leuk maar in hoeverre gaat dat goed met die (volgens mij toch al niet heel betrouwbare) DSG-bakken?
HAHA ze zijn stukken sterker dan bv de jc5 hoor.
Enige wat nog wel eens problemen geeft is de mechatronic, de besturing dus, qua koppel en pk's kunnen die bakken gewoon 500pk en 650nm hebben zonder kapot te gaan.
200pk gti voelt inderdaad niet snel aan, zijn nogal zwaar he, eigenlijk is 200pk te weinig
dat je een megane niet zo hard kunt chippen zal ook, maar goed, ik weet zeker dat een megane rs stukken mooier rijdt dan een schijtvag auto. dat laten alle tests ook wel zien.
leuk, chip je een cupra naar 340 pk, gaat ie nog steeds niet hard genoeg door een bocht.
dat je vag shit rijdt nu luco, dat geloof ik


Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
oh en dan heb ik het niet over die rode sneat van jou luco 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
waar zeg ik dat ik fan ben??
Ik heb het nergens getypt, dat jij dat dan wel leest vind ik knap.
Ik zet alleen feiten neer, ze zijn makkelijker te tunen, bakken blijven beter heel, zijn gewoon feiten.
Dat een renault beter stuurt, dat zal best.
Enige wat ik zei is dat ze zo naar 300pk kunnen meer niet, vervolgens wordt er door allerlei mensen geroepen dat dat niet kan, zijn we ineens allemaal vagspecialist?
het is geen atmo motor waar je met 5 pk winst klaar bent
Ik heb het nergens getypt, dat jij dat dan wel leest vind ik knap.
Ik zet alleen feiten neer, ze zijn makkelijker te tunen, bakken blijven beter heel, zijn gewoon feiten.
Dat een renault beter stuurt, dat zal best.
Enige wat ik zei is dat ze zo naar 300pk kunnen meer niet, vervolgens wordt er door allerlei mensen geroepen dat dat niet kan, zijn we ineens allemaal vagspecialist?
het is geen atmo motor waar je met 5 pk winst klaar bent

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Weet ik Roy, maar dat was niet met een Clio 16v.Roy schreef:Ik ben weleens een nieuwe Audi tt (tsfi 200 pk) tegengekomen richting Leiden... Die moest het toch afleggen tegen een 22 jaar oude perenkist.Lex schreef:
Jah duh, zo'n ding heeft een berg meer koppel uit een 2.0TFSi.
Dat hou je zeker niet bij met die schamele 1.8 16v die Renault bijna 20 jaar geleden bedacht heeft.
Dat was met iets waar wat meer pit in zit.
En Ibiza's 20VT met een K04 en wat aanpassingen onder de kap is echt wel een leuk speeltje. Ik heb er al meerdere mogen besturen.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die DSG bakken zijn trouwens inderdaad niet al te betrouwbaar, zie de duurtesten in diverse duitse(!) autobladen. (waar VAG sowieso giga hard onderuit gegaan is de afgelopen jaren). Autovisie had ook een probleempje met de DSG bak, hij wou niet in de achteruit(!). Best lastig als je achteruit de oprit af moet
Als de turbo het toelaat geloof ik wel dat er met chippen veel te bereiken is, maar zo even 100 pk erbij chippen dat kan er nog net in bij mij. Maar met een chip op maat van 200 naar 340 pk (100+30/40) lijkt me toch wel behoorlijk stug. Dan komen ze behoorlijk karig uit de fabriek of ze komen met een reden met dat vermogen uit de fabriek. Als in de randonderdelen kunnen het niet aan.
Dat is nog even buitenom het verhaal, als je het vermogen al niet kwijt kan waarom zou je er dan vermogen bij stoppen? Zodat je jezus op de snelweg bent maar op het eerste de beste achteraf weggetje aan stront gereden wordt door een [vul willekeurig sportief renault model in]?
Goed te zien bij de - overigens bloedmooie - focus RS500, ding wordt nog steeds aan stront gereden door zowel de megane als de clio op een bochtig parcours

Als de turbo het toelaat geloof ik wel dat er met chippen veel te bereiken is, maar zo even 100 pk erbij chippen dat kan er nog net in bij mij. Maar met een chip op maat van 200 naar 340 pk (100+30/40) lijkt me toch wel behoorlijk stug. Dan komen ze behoorlijk karig uit de fabriek of ze komen met een reden met dat vermogen uit de fabriek. Als in de randonderdelen kunnen het niet aan.
Dat is nog even buitenom het verhaal, als je het vermogen al niet kwijt kan waarom zou je er dan vermogen bij stoppen? Zodat je jezus op de snelweg bent maar op het eerste de beste achteraf weggetje aan stront gereden wordt door een [vul willekeurig sportief renault model in]?
Goed te zien bij de - overigens bloedmooie - focus RS500, ding wordt nog steeds aan stront gereden door zowel de megane als de clio op een bochtig parcours

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Die DSG-bakken zijn inderdaad behoorlijke problemen mee, evenals met de 160pk TSI-motoren overigens... Alleen kan het PON het nog goed stilhouden 

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die TSI dingen zijn inderdaad ook drama, een aantal vrienden van me hebben (gelukkig!) in de lease. Één er van heeft al 3 keer een nieuw blok gekregen in 75.000 km, dat lijkt me toch niet normaal
Op zich was het wel te verwachten, die lancia's met turbo/compressor combo waren al niet bepaald betrouwbaar. Om het dan opnieuw te proberen en ook nog een berg electronica toe te voegen, mwoah, recipe for disaster

Op zich was het wel te verwachten, die lancia's met turbo/compressor combo waren al niet bepaald betrouwbaar. Om het dan opnieuw te proberen en ook nog een berg electronica toe te voegen, mwoah, recipe for disaster
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik vind van 200 naar 340 met een simpele chip ook erg onwaarschijnlijk, maar goed ik nodig al die mannen dan toch maar eens uit om de komende tijd eens Goes aan te doen.
Ondertussen wacht ik even af of Jo zich in deze discussie hier meld....
Ondertussen wacht ik even af of Jo zich in deze discussie hier meld....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik vind dat er ergens maar even een nieuw topic hierover gestart moet worden, dan kunnen we het hier weer hebben over leuke wedstrijdjes onderweg 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ah je hebt ook met de specialisten van TVS gekletst?Luco/Alpine-racer schreef:Niet betrouwbare dsg bakken??paulvanrooij schreef:ikvind die golf5 (en golf6) GTI echt niet zo snel aanvoelen persoonlijk, 300pk is leuk maar in hoeverre gaat dat goed met die (volgens mij toch al niet heel betrouwbare) DSG-bakken?
HAHA ze zijn stukken sterker dan bv de jc5 hoor.
Enige wat nog wel eens problemen geeft is de mechatronic, de besturing dus, qua koppel en pk's kunnen die bakken gewoon 500pk en 650nm hebben zonder kapot te gaan.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Hoezo ?Arno17 schreef: Ondertussen wacht ik even af of Jo zich in deze discussie hier meld....

Jullie hebben alles zelf al aangehaald, dus onnodig om er nog iets aan toe te voegen. 140 pk winst op standaard randapparatuur is onmogelijk. De turbo die erop zit loopt tot max 280 pk en de injecoren zijn ook te klein voor dergelijk vermogen. Uitlaat, downpipe en ic zijn ook veels te klein. Maar goed, iedereen houd wel van leuke verhalen. Moest het zo easy zijn reed ik al lang met een dolf rond.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Overigens is het mooi te lezen dat Luco zegt dat ze te chippen zijn, en de grootste stap die hij noemt is van 230 naar 310 pk.
Daarna roept gabri iets over een golf met 340 pk en een DSG bak, die waarschijnlijk niet enkel gechipt is.
daarna gaat de discussie hoe je nu van 200 naar 340 pk kan chippen
Jongens toch
Daarna roept gabri iets over een golf met 340 pk en een DSG bak, die waarschijnlijk niet enkel gechipt is.
daarna gaat de discussie hoe je nu van 200 naar 340 pk kan chippen


Jongens toch
