gewoon mechanisch met kabel iddMenno schreef:Hoe zat 't ook alweer? Heeft een 5GTE een kabel voor de kilometerteller-aandrijving ?
ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
CO-schroef zit erin, O-ring ook nog prima.Steven schreef:CO schroef? Of de vacuumplug van de carterontluchting.
Waar kan ik die vacuumplug van de carterontluchting vinden??
Ik heb wel de carterventilatie lopen volgens het cup boekje.
Edit;
Ging net even mn olie enzo controleren.
Zag ik dat olie net boven minimum was.
Dus ik ff wat erbij gooien.
Draai ik die dop eraf.
Zie ik wat mayo kleurige derrie zitten aan de onderkant van mn oliedop.
Kijk ik het gat van mn kleppendeksel in, zie ik ook wat mayo kleurig spul zitten.
Toch iets met mn kleppen ofzo??
Misschien handig om toch even de kleppen opnieuw en juist te stellen.
Of wat kan het anders zijn?
lekke koppakking of gescheurde kop
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
en je koelvloeistof? is dat nog normaal kwa kleur? volgens mij als je kop scheurt krijg je meer mayo in je koelvloeistof dan in je olie..
je krjigt dat idd wel witte aanslag in je kleppendeksel.
je krjigt dat idd wel witte aanslag in je kleppendeksel.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Koelvloeistof is nog prima. Geen smurrie of mayo niks.
Onder kleppendeksel is geen witte aanslag alleen klein beetje mayo achtig spul.
Koppakking is nog 3000km geleden vervangen. Kan haast niet.
Kop gescheurd?? Hoe the f*ck kan dat:p
Maar kan dit te maken hebben met het uitvallen en raar lopen??
Onder kleppendeksel is geen witte aanslag alleen klein beetje mayo achtig spul.
Koppakking is nog 3000km geleden vervangen. Kan haast niet.
Kop gescheurd?? Hoe the f*ck kan dat:p
Maar kan dit te maken hebben met het uitvallen en raar lopen??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Is je carterontluchting niet afgeknepen of verstopt ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat klinkt mij ook logischer, gescheurde kop merk je eerder in je koelsysteem dan in je olie is mijn ervaring.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Beetje mayo kan ook van het vele testen en nooit lekker op temperatuur komen -> gewoon condens in olie.
Kleppen gaan zeker vanzelf strak staan als je er nooit iets aan doet, om op die vraag te antwoorden
Kleppen gaan zeker vanzelf strak staan als je er nooit iets aan doet, om op die vraag te antwoorden

Dat ga ik vanmiddag even nakijken.Arco Straver schreef:Is je carterontluchting niet afgeknepen of verstopt ??
Maar als deze verstopt of afgeknepen zit..
Zou ik dan niet vermogen verlies hebben, flink roken en olie spugen uit het gat van de pijlstok? Bij inkomen van de turbo.
Okee, ik kan mn kleppen ook wel even stellen dan. Als ik toch bezig benRiël Notermans schreef:Beetje mayo kan ook van het vele testen en nooit lekker op temperatuur komen -> gewoon condens in olie.
Kleppen gaan zeker vanzelf strak staan als je er nooit iets aan doet, om op die vraag te antwoorden

Sowieso komt er even een andere renix op. Daarmee hoop ik dat hij weer netjes loopt. Niet zo schommelt in die toeren en klappen uit uitlaat minder/weg.
Vanmorgen even aan de slag gegaan met de gtt.
De kleppen heb ik weer even gesteld.
Hij lijkt wel weer wat soepeler te lopen maar hij valt nog steeds uit.
Loopt nog steeds onregelmatig in zn toeren en nog steeds veel klappen uit de uitlaat.
Ook waar ik erg van schrok is het volgende:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpO5earF.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpY2ezYg.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phphn54FL.JPG[/img]
Mn carterventilatie zat hier ook flink mee dichtgeslipt.
Wat is dit mensen. Hoop niet dat het wat ergs is.
Er zat dus flink wat "mayo" onder mn kleppendeksel.
De kleppen heb ik weer even gesteld.
Hij lijkt wel weer wat soepeler te lopen maar hij valt nog steeds uit.
Loopt nog steeds onregelmatig in zn toeren en nog steeds veel klappen uit de uitlaat.
Ook waar ik erg van schrok is het volgende:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpO5earF.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpY2ezYg.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phphn54FL.JPG[/img]
Mn carterventilatie zat hier ook flink mee dichtgeslipt.
Wat is dit mensen. Hoop niet dat het wat ergs is.
Er zat dus flink wat "mayo" onder mn kleppendeksel.
Ik rij er inderdaad kleine stukjes mee.
Hooguit 10-15 km in 1 keer.
Verder kom ik niet echt.
De kleppendeksel is voor het laatst los geweest toen ik mijn kop na moest trekken en kleppen moest stellen. 1000km nadat je de koppakking vervangen hebt. Dit is circa 3000-4000 km geleden.
Is het slim om de olie te verversen?
Hooguit 10-15 km in 1 keer.
Verder kom ik niet echt.
De kleppendeksel is voor het laatst los geweest toen ik mijn kop na moest trekken en kleppen moest stellen. 1000km nadat je de koppakking vervangen hebt. Dit is circa 3000-4000 km geleden.
Is het slim om de olie te verversen?
Nou eerst goed lopen, die carteronluchtingsnippels zit achterop je inlaatspruitstuk onder je carb, gewoon de slangen volgen.
Ff testen door die nippel met sleutel 21 eruit te draaien en ff tijdelijk af te doppen met een M8 boutje.
En idd wat Tom zegt, ff lekker snachts Alkmaar en terug knallen, dan issie wel goed heet geweest en is die mayo ws. helemaal weg. Olie verversen zou ik daarna pas doen.
Ff testen door die nippel met sleutel 21 eruit te draaien en ff tijdelijk af te doppen met een M8 boutje.
En idd wat Tom zegt, ff lekker snachts Alkmaar en terug knallen, dan issie wel goed heet geweest en is die mayo ws. helemaal weg. Olie verversen zou ik daarna pas doen.
kijk even of er ook olie in je watertankje zit.
zo ja kop misschien gescheurd bij het oliekanaal van de tuimelaaras.
is de cilinder aan de vliegwielzijde.
martijn kool heeft het op dit moment ook en ondergetekendezijn kop heeft daar ook de geest gegeven.
ik ben nu ook een nieuwe kop aan het klaarmaken.
zo ja kop misschien gescheurd bij het oliekanaal van de tuimelaaras.
is de cilinder aan de vliegwielzijde.
martijn kool heeft het op dit moment ook en ondergetekendezijn kop heeft daar ook de geest gegeven.
ik ben nu ook een nieuwe kop aan het klaarmaken.
Ok bedankt mensen. Ik ga die carterventialtie nog eens goed nalopen.
Zodra hij weer lekker loopt ga er inderdaad eens even een flinke rit mee maken
Nu al zin in!
Edit;
Nee, er zit geen olie in mn watertankje. Daar heb ik vandaag ook nog naar gekeken. De kvs ziet er nog goed uit. Geen mayo of olie te zien
Zodra hij weer lekker loopt ga er inderdaad eens even een flinke rit mee maken

Edit;
Nee, er zit geen olie in mn watertankje. Daar heb ik vandaag ook nog naar gekeken. De kvs ziet er nog goed uit. Geen mayo of olie te zien

ok dan is het gewoon smurrie van veel korte ritjes. ( Condensvorming)
olieverversen nadat ie een keer goed lang op temperatuur geweest is kan nooit kwaad.
olieverversen nadat ie een keer goed lang op temperatuur geweest is kan nooit kwaad.
Ok gelukkig 
Bedankt! Dat ga ik zeker doen wanneer hij weer lekker loopt. Sinds dat ik hem heb is de olie nog niet vervangen geweest. Kan indd nooit kwaad
Maar dan is het waarschijnlijk toch de ontsteking die gammel is??

Bedankt! Dat ga ik zeker doen wanneer hij weer lekker loopt. Sinds dat ik hem heb is de olie nog niet vervangen geweest. Kan indd nooit kwaad

Maar dan is het waarschijnlijk toch de ontsteking die gammel is??
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
correctie 2 Koppen met een scheur op die plekmark 5t schreef:kijk even of er ook olie in je watertankje zit.
zo ja kop misschien gescheurd bij het oliekanaal van de tuimelaaras.
is de cilinder aan de vliegwielzijde.
martijn kool heeft het op dit moment ook en ondergetekendezijn kop heeft daar ook de geest gegeven.
ik ben nu ook een nieuwe kop aan het klaarmaken.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
past een clio rolkooi in renault 5 ?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik denk met het nodige slijpwerk/laswerk dat alles past..Steven schreef:Geef die cliokooi maar aan mij...
Toch was er iemand laatst die het wel voor elkaar had gekregen om een cliokooi in z'n 5 te krijgen? Dat gouden ding uit Spijkenisse.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Nouja ik dacht zelf dat de hoofdbeugel langs de B-stijlen veel groter zou zijn en dus nooit zou passen, dan kun je wel slijpen wat je wilt, maar houd je weinig over 
Maargoed blijkbaar past dat toch redelijk...

Maargoed blijkbaar past dat toch redelijk...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
of de GTT was zo rot dat je de b-stijlen naar buiten kunt duwen? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Zijn er hier mensen bekend met een 5 GT Turbo Coppa??
Ik heb begrepen dat ie motorisch (koeling ed) even wat anders waren dan een normale GT? Ook de skirts en bekleding waren iets anders.
De persoon met wie ik er over sprak had er ooit eentje geïmporteerd uit Spanje, volgens hem alleen daar origineel geleverd?
Ik heb begrepen dat ie motorisch (koeling ed) even wat anders waren dan een normale GT? Ook de skirts en bekleding waren iets anders.
De persoon met wie ik er over sprak had er ooit eentje geïmporteerd uit Spanje, volgens hem alleen daar origineel geleverd?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik had geen gt toen, een gte was dat. Kleur was panda wit meen ik. Kenteken was js-vs-93.
Edit: andere JP
Edit: andere JP

Dat is de RG-FH-19;Wouter de Wit schreef:Zijn er hier mensen bekend met een 5 GT Turbo Coppa??
Ik heb begrepen dat ie motorisch (koeling ed) even wat anders waren dan een normale GT? Ook de skirts en bekleding waren iets anders.
De persoon met wie ik er over sprak had er ooit eentje geïmporteerd uit Spanje, volgens hem alleen daar origineel geleverd?
[img]http://www.5gt.nl/images/4ae7e44acc290d ... b2-218.jpg[/img]
Naar mijn weten is er op het interieur na, niets anders dan een normale GTT. De stoelen hebben een ander motief, en het dash heeft een ander kleurtje...
Misschien dat Tino of Edwin er meer over kunnen vertellen...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport