ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Menno schreef:Hoe zat 't ook alweer? Heeft een 5GTE een kabel voor de kilometerteller-aandrijving ?
gewoon mechanisch met kabel idd
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Steven schreef:CO schroef? Of de vacuumplug van de carterontluchting.
CO-schroef zit erin, O-ring ook nog prima.
Waar kan ik die vacuumplug van de carterontluchting vinden??
Ik heb wel de carterventilatie lopen volgens het cup boekje.

Edit;
Ging net even mn olie enzo controleren.
Zag ik dat olie net boven minimum was.
Dus ik ff wat erbij gooien.
Draai ik die dop eraf.
Zie ik wat mayo kleurige derrie zitten aan de onderkant van mn oliedop.
Kijk ik het gat van mn kleppendeksel in, zie ik ook wat mayo kleurig spul zitten.
Toch iets met mn kleppen ofzo??
Misschien handig om toch even de kleppen opnieuw en juist te stellen.
Of wat kan het anders zijn?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

lekke koppakking of gescheurde kop
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

en je koelvloeistof? is dat nog normaal kwa kleur? volgens mij als je kop scheurt krijg je meer mayo in je koelvloeistof dan in je olie..

je krjigt dat idd wel witte aanslag in je kleppendeksel.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Koelvloeistof is nog prima. Geen smurrie of mayo niks.
Onder kleppendeksel is geen witte aanslag alleen klein beetje mayo achtig spul.
Koppakking is nog 3000km geleden vervangen. Kan haast niet.
Kop gescheurd?? Hoe the f*ck kan dat:p

Maar kan dit te maken hebben met het uitvallen en raar lopen??
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Is je carterontluchting niet afgeknepen of verstopt ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dat klinkt mij ook logischer, gescheurde kop merk je eerder in je koelsysteem dan in je olie is mijn ervaring.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Beetje mayo kan ook van het vele testen en nooit lekker op temperatuur komen -> gewoon condens in olie.

Kleppen gaan zeker vanzelf strak staan als je er nooit iets aan doet, om op die vraag te antwoorden ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Arco Straver schreef:Is je carterontluchting niet afgeknepen of verstopt ??
Dat ga ik vanmiddag even nakijken.
Maar als deze verstopt of afgeknepen zit..
Zou ik dan niet vermogen verlies hebben, flink roken en olie spugen uit het gat van de pijlstok? Bij inkomen van de turbo.
Riël Notermans schreef:Beetje mayo kan ook van het vele testen en nooit lekker op temperatuur komen -> gewoon condens in olie.

Kleppen gaan zeker vanzelf strak staan als je er nooit iets aan doet, om op die vraag te antwoorden ;)
Okee, ik kan mn kleppen ook wel even stellen dan. Als ik toch bezig ben :p

Sowieso komt er even een andere renix op. Daarmee hoop ik dat hij weer netjes loopt. Niet zo schommelt in die toeren en klappen uit uitlaat minder/weg.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Vanmorgen even aan de slag gegaan met de gtt.
De kleppen heb ik weer even gesteld.
Hij lijkt wel weer wat soepeler te lopen maar hij valt nog steeds uit.
Loopt nog steeds onregelmatig in zn toeren en nog steeds veel klappen uit de uitlaat.

Ook waar ik erg van schrok is het volgende:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpO5earF.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpY2ezYg.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phphn54FL.JPG[/img]

Mn carterventilatie zat hier ook flink mee dichtgeslipt.
Wat is dit mensen. Hoop niet dat het wat ergs is.
Er zat dus flink wat "mayo" onder mn kleppendeksel.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dan zal er ergens water vandaan komen vrees ik (of er moet een vogel in gescheten hebben terwijl hij op zijn kop op de parafan lag :p ). Vermoedelijk koppakking.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Kan meevallen ook. Hoe lang is het geleden dat je het kleppendeksel losgehad hebt?? En rijd je veel korte stukjes met de auto?
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat kan idd ook, maar dan is het toch best een aardige plek vind ik. In ieder geval wel af en toe flink warm trappen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik rij er inderdaad kleine stukjes mee.
Hooguit 10-15 km in 1 keer.
Verder kom ik niet echt.

De kleppendeksel is voor het laatst los geweest toen ik mijn kop na moest trekken en kleppen moest stellen. 1000km nadat je de koppakking vervangen hebt. Dit is circa 3000-4000 km geleden.

Is het slim om de olie te verversen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan zal je koppakking nog wel heel zijn. Ga er gewoon eens een flinke rit mee maken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou eerst goed lopen, die carteronluchtingsnippels zit achterop je inlaatspruitstuk onder je carb, gewoon de slangen volgen.

Ff testen door die nippel met sleutel 21 eruit te draaien en ff tijdelijk af te doppen met een M8 boutje.

En idd wat Tom zegt, ff lekker snachts Alkmaar en terug knallen, dan issie wel goed heet geweest en is die mayo ws. helemaal weg. Olie verversen zou ik daarna pas doen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk even of er ook olie in je watertankje zit.

zo ja kop misschien gescheurd bij het oliekanaal van de tuimelaaras.
is de cilinder aan de vliegwielzijde.

martijn kool heeft het op dit moment ook en ondergetekendezijn kop heeft daar ook de geest gegeven.

ik ben nu ook een nieuwe kop aan het klaarmaken.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ok bedankt mensen. Ik ga die carterventialtie nog eens goed nalopen.

Zodra hij weer lekker loopt ga er inderdaad eens even een flinke rit mee maken :D Nu al zin in!

Edit;
Nee, er zit geen olie in mn watertankje. Daar heb ik vandaag ook nog naar gekeken. De kvs ziet er nog goed uit. Geen mayo of olie te zien :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok dan is het gewoon smurrie van veel korte ritjes. ( Condensvorming)

olieverversen nadat ie een keer goed lang op temperatuur geweest is kan nooit kwaad.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ok gelukkig :D

Bedankt! Dat ga ik zeker doen wanneer hij weer lekker loopt. Sinds dat ik hem heb is de olie nog niet vervangen geweest. Kan indd nooit kwaad :D

Maar dan is het waarschijnlijk toch de ontsteking die gammel is??
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:kijk even of er ook olie in je watertankje zit.

zo ja kop misschien gescheurd bij het oliekanaal van de tuimelaaras.
is de cilinder aan de vliegwielzijde.

martijn kool heeft het op dit moment ook en ondergetekendezijn kop heeft daar ook de geest gegeven.

ik ben nu ook een nieuwe kop aan het klaarmaken.
correctie 2 Koppen met een scheur op die plek :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

past een clio rolkooi in renault 5 ?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nee
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Gé GTX/GTT schreef:past een clio rolkooi in renault 5 ?
ééntje nodig dan?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geef die cliokooi maar aan mij...

Toch was er iemand laatst die het wel voor elkaar had gekregen om een cliokooi in z'n 5 te krijgen? Dat gouden ding uit Spijkenisse.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Geef die cliokooi maar aan mij...

Toch was er iemand laatst die het wel voor elkaar had gekregen om een cliokooi in z'n 5 te krijgen? Dat gouden ding uit Spijkenisse.
ik denk met het nodige slijpwerk/laswerk dat alles past..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja ik dacht zelf dat de hoofdbeugel langs de B-stijlen veel groter zou zijn en dus nooit zou passen, dan kun je wel slijpen wat je wilt, maar houd je weinig over :p

Maargoed blijkbaar past dat toch redelijk...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

of de GTT was zo rot dat je de b-stijlen naar buiten kunt duwen? :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zijn er hier mensen bekend met een 5 GT Turbo Coppa??

Ik heb begrepen dat ie motorisch (koeling ed) even wat anders waren dan een normale GT? Ook de skirts en bekleding waren iets anders.

De persoon met wie ik er over sprak had er ooit eentje geïmporteerd uit Spanje, volgens hem alleen daar origineel geleverd?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat parelmoer/wit/zilver ding van JP van een paar jaar geleden was toch een coppa? Wat er exact anders is weet ik niet, maar ze bestaan wel.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja ik heb dr ook foto's van gezien enzo maar zou wel meer info willen

JP had een GTE
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

JP (vriend van Ray, later ook een williams) had geen GTE maar een GTT :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik had geen gt toen, een gte was dat. Kleur was panda wit meen ik. Kenteken was js-vs-93.

Edit: andere JP :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wouter de Wit schreef:Zijn er hier mensen bekend met een 5 GT Turbo Coppa??

Ik heb begrepen dat ie motorisch (koeling ed) even wat anders waren dan een normale GT? Ook de skirts en bekleding waren iets anders.

De persoon met wie ik er over sprak had er ooit eentje geïmporteerd uit Spanje, volgens hem alleen daar origineel geleverd?
Dat is de RG-FH-19;

[img]http://www.5gt.nl/images/4ae7e44acc290d ... b2-218.jpg[/img]

Naar mijn weten is er op het interieur na, niets anders dan een normale GTT. De stoelen hebben een ander motief, en het dash heeft een ander kleurtje...

Misschien dat Tino of Edwin er meer over kunnen vertellen...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Idd mooie badstof "handoek" bekleding en een soort gevlokt dashboard...
Plaats reactie