Hmm ok thnx, ik zat meer in me maag over de wielkast rechts ivm die tankslangen ( tank klepje ) want dat is weer een aparte vorm!
Maar ik gaat is kijken op die site. Zaterdag ga ik weer beginnen ( als het weer ff mee zit ) Achteras eronder schroeven en de 5 naar me werk verhuizen omdat dat gewoon ff makkelijker is om alles te doen kwa plek en gereedschap.
Gezien de delen die vervangen moeten worden, zou ik effe geen risico nemen en de carrosserie geheel strippen... De auto wordt straks toch opnieuw gespoten, lijkt me, dus kijk alle delen extreem goed na! Tank er onderuit, motor eruit, etc... Pas dan kun je echt goed zien wat er allemaal rot of slecht is.
De achterkant is helemaal kaal, voorkant zit alles er nog op. Nou de bumper en voorschermen zijn eraf dan. Zou wel eerst de achterkant helemaal klaar hebben voordat ik naar de zijkant - voorkant ga
Te netjes kan natuurlijk ook. Ik wil hem gewoon goed hebben zodat ik zeker een aantal jaren er van kan genieten van de carrosserie. Heb zat blikken staan met roest behandeling die de roest afsluit van vocht ect. Dat moet al een heel stuk beter zijn, trouwens een auto krijg je niet roest vrij
Haha, die van mij staat ook bijna het hele jaar stil hoor Je moet er eens lekker een lang weekend mee naar Frankrijk gaan Merijn, dat kan ik je echt aanbevelen
Daarom wil ik geen auto(s) houden waar je nooit in rijd. Hoe leuk het ook is als je er wel in rijd. Je schrikt je de blubber als je de km prijs eens uitrekent
Hahah... Inderdaad. Als je de prijs per kilometer van elke auto gaat uitrekenen worst je goed ziek. Of ga voor de gein maar eens het geld wat je dagelijkse auto per maand kost uitrekenen. Ik denk dat je daar al van schrikt en je snel gaat nadenken of je de auto van je vrouw er niet uit moet doen. :-P
Maar ik ben het eens met Tom. Ik zou wat meer rendement moeten halen uit de investering.
Een hobby mag inderdaad best wat kosten. Maar als je minder dan 500km per jaar gaat rijden dan gaat het wel erg "duur" worden. Ik vind zelf 5000km wel een mooi aantal.
Ik rijd tussen de 5000 en 10000 km per jaar en grijp iedere kans aan om met de cabrio te rijden. Het is duurder als het rijden in de diesel, maar veel leuker.
Als ze maar droog staan valt het allemaal wel mee Ik denk dat de prijs per kilometer van mijn Mégane toch wel ff een stukkie hoger is dan van de 5. Die zit lekker in de oldtimer verzekering en schrijft niks meer af, en als ik de MP prijzen moet geloven zijn ze zelfs meer waard geworden
Vakantie komt dichterbij nog 1,5 week. Dan lekker 3 weken vrij! Eerste week van de vakantie gaat er hard gewerkt worden aan de Renault 5. ( uurtje of 50 ) Dan moet ik toch een heeeel stuk komen kwa plaatwerk!
Wat ik wil doen is;
- achterschermen
- dorpels
- bodemplaat
- achteras ophanging en krikpunten
- en de rest wat er bijkomt vind natuurlijk
Auto klaar gemaakt voor het transport naar mijn werk toe. Achteras eronder gezet. De plaatdelen ingeladen. Komende Donderdag gaat ie volgends de planning erheen en dan wordt het 40 uurtjes lassen