Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vette shit Timmie

Ik heb trouwens gewoon een nieuwe middendemper besteld, ik ben echt anti herrie. Gewoon ff een schuin plaatje op de middendemper naar de pijp lassen, zo 'wipt' ie altijd over obstakels heen, werkt prima :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Vette shit Timmie

Ik heb trouwens gewoon een nieuwe middendemper besteld, ik ben echt anti herrie. Gewoon ff een schuin plaatje op de middendemper naar de pijp lassen, zo 'wipt' ie altijd over obstakels heen, werkt prima :)
Ik heb het ook niet meer zo met veel lawaai aan de kop.. maar ook een schuin plaatje was tegen mijn principes..

Ik heb liever een uitlaat met wat meer lawaai dan dat geschraap van een demper over iedere putdeksel of wat dan ook :)

Maargoed, heb met Tim sowieso wel even overlegt, er is nog ruimte voor een eventuele "cherrybomb" demper.. geloof me, de Willy ligt nu echt laag achter :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Te laag is voor poetsers en herrie is voor kneuzen. :p

Dat schuine plaatje werkt prima, heb ik er 3 jaar terug bij Sanderrr (vorige eigenaar) opgelast en sindsdien heb ik geen flenzen meer hoeven terugbuigen en pakkingen moeten vervangen.
Alleen viel ie nu achter de demper uit elkaar, maar das meer gewoon de ellendestaat van het zooitje :D

Cherrybomb ga je nodig hebben straks, wel fijne dempers overigens.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:Te laag is voor poetsers en herrie is voor kneuzen. :p
briljante uitspraak, die gaat ik onthouden (Y)

en als je nou een mega lage waggel hebt met veel herrie, ben je dan automatisch een poetsende kneus?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Even nadenken, grote kans ja :~

Herrie moet een beetje evenredig zijn naar de snelheid, een bruut pk monster met dikke turbo mag best wel ff wat laten horen als ie op 2 bar overdruk staat te fohnen. (en snel weer voorbij is).

En intakesounds zijn gaaf, maargoed die hoor je bij rustig rijden ook nauwelijks :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mijn clio is toch ook vrij laag en ik heb in een jaar of 6 pas 1x een uitlaat teug hoeven te duwen omdat hij wat verbogen was. Bij een clio valt het allemaal wel mee, is goed te doen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Bij mijn uitlaat heb ik een buis vanaf de flens van de downpipe tot aan de flens van de achterdemper. deze hoor je soms bij een drempel eroverheen schuren. maar er kan dus niks blijven haken zo (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

mijn GP was ook van de lage, eigelijk net als Tom nooit last gehad met me uitlaat.

was bij me GT met sidepipe wel anders, smerige bladblazer :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vooral die kop die je altijd trok als je em zo lekker hoorde schrapen :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

:(
Immer wieder die verdammte Holländer
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim had er zo'n Bosal/Walker of wat dan ook voor aftermarket pijpje onder hangen.. dat ding was gewoon niet fatsoenlijk op te hangen, toen we de voorkant verlaagd hadden ging ie al iedere drempel vol tegen de grond.. nu met de achterkant er bij liep ie al bijna vast op een spoorwegovergang :p en rammelen tot je er echt ziek van werd.. dus daarom nu een fatsoenlijk gelaste pijp er onder met wat ruimte links en rechts.. eventueel dus voor de herrie nog een dempertje er tussen.. heeft al met al dus weinig met poetsers of kneuzen te maken..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep nu ook bosal op de achterbank liggen geloof ik :D

Btw, ik heb wel een extra rubber in het midden bij de flens zitten.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Bij tim zat er inderdaad ook een extra beugeltje aan maar das allemaal leuk en aardig maar dan krijg je alleen maar meer herrie van in de auto als die pijp er zo strak onder hangt.

Maargoed. ieder z'n ding.. Een uitlaat die bij iedere drempel over de grond schuurt vind ik echt waardeloos..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

de auto te laag bevorderd ook de wegligging niet.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik raakte met m'n Clio ook nooit de uitlaat, alleen het eindstuk natuurlijk. Uitlaat schrapen is voor nichten, ik schraapte gewoon altijd lekker met de bodemplaat over drempels heen zonder de uitlaat te raken. :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo.. vanmiddag nog weer even wat meegenomen voor de Willy bij die oudijzerboer daar in Nijverdal :p

Afbeelding

Hitteschildje voor je uitlaat die er dus omheen hoort :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

jep, dat is hem :grin:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Robke schreef:Ik raakte met m'n Clio ook nooit de uitlaat, alleen het eindstuk natuurlijk. Uitlaat schrapen is voor nichten, ik schraapte gewoon altijd lekker met de bodemplaat over drempels heen zonder de uitlaat te raken. :lol:
dat eindstuk van je ouwe piep was idd goed bijgeschaafd van onder :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik kan ook niet even een paar dagen niet forummen en het topic staat alweer vol speculaties ;)

1. Originele uitlaat was op de plekken die nu vervangen zijn op 6 plekken lek en rot.
2. Bosal rommel zat er bijzonder slecht onder.
3. Steunen is door de vorige eigenaar enorm aan gehobbyed dus het moest even grondig aangepakt worden.

Morgenavond het hitteschildje even monteren om de voorpijp, motorsteun bij de distributie vervangen en even een stukje proefrijden en kijken hoe de verlaging nu is en hoe het met rijden bevalt. Anders een stukje hoger :) Moet sowieso nog even kijken aangezien er ook nog 195/50/15 bandjes onder moeten kunnen zonder dat ik me maar iets zorgen hoef te maken over aanlopen :)

@ Steven
Je bent zelf een poetser ;) met mijn t-shirt :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee dat was noodzakelijk de ramen schoonmaken :D
blijft toch een mooie actie hehe...

Zal donderdag mijn mooie walker (jaja :D ) middenpijp er eens onderfrotten. Zag wel dat een vage knik in die pijp zit waardoor die demper toch een stukje omlaag komt.
Misschien dat ik die pijp doorhaal en 180 graden omkeer om em juist wat omhoog te drukken.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Datzelfde was bij mij inderdaad ook, zo'n vage knik... Snap niet echt goed wat de gedachte daar nou achter was behalve dat je meer middendempers verslijt ;)

Geluid viel wel mee wat de auto nu trouwens maakt heb ik begrepen, morgen maar eens gucken. Hij zit er wel lekker onder, en dat op de originele ophangpunten zonder extra steunen en rubbers.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Tim schreef:@ Steven
Je bent zelf een poetser ;) met mijn t-shirt :P
het voorraam zeker
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee het was zo, Tim had z'n auto gewassen en stond de zijne droog te deppen met een schoon T-shirt.

Steef komt aanraggen, zegt 'poetsers!', pakt vervolgens het maagdelijk witte shirt uit Tim's handen en veegt z'n stoffige ruiten schoon. Om vervolgens het vieze shirt aan een enigzins beteuterde Tim terug te geven, die em eigenlijk smiddags nog aan had willen doen, omdat het z'n favoriete shirt was :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wie gaat er dan ook ze auto droog deppen met een wit t-shirt :bonk:
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ach een williams is de poetser versie van de 16v.

daarom zien ze er ook altijd beter onderhouden uit.

tim nog steeds geen nieuws over je klimrek..

klote italianen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Staat nog wel een wiechers op mp Tim :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Moah, het was zo. Ik had een schoon t-shirt en een schone auto die bijna droog was op de ruit na dus die ging ik even droogdeppen. Ondertussen kwam Stevie eraan en ging braaf nadat ie mij voor poetser uitgemaakt had z'n eigen ruiten schoonmaken met dat shirt.

Beteuterd is een groot woord, het betrof een shirt van 3,95 dus de teleurstelling viel mee :P
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

een t-shirt van 3,95 is per definitie al een poetslap
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Staat nog wel een wiechers op mp Tim :)
cancel jij die kooi ff voor me dan? koop m zelf maar :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

-Ray- schreef:een t-shirt van 3,95 is per definitie al een poetslap
Maar ideaal voor onder een bloes ;) En het zijn echt fijne dingen. Maargoed, wat een onderwerp. Al die jaloezie op m'n t-shirt :P

De kooi maakt niet zoveel uit, voor de 31e gaat het toch niet lukken en dan wordt het denk ik pas 25 juni weer voor het eerst op Zandvoort weer rijden :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hoe zeggen jullie dat daar ook alweer?

"ik zit je maar de gek aan te steken"
:lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hehe, is dat niet een ABN uitdrukking dan? :P
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nee dat zit in de categorie spiekerbox en coooooooooolaaaaaaaaaaaa
Immer wieder die verdammte Holländer
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat is in Twente, in Zwolle zijn wij uitermate beschaafd en beheersen de Nederlandsche taal ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dat is nederlands ray,

tis hier: ik stek oe de gek an

:)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie