throttle bodies 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

klopt die plakken ze af en maken een gat voorin de box en stoppen daar een filterje in. zal wel teveel werk zijn om met elke service het filter eerst te verwijderen voordat je ergens bij kan.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

en dat mag zomaar op een rally auto Geert? De foto van jou zal wel een F2000 zijn, een omgebouwde maxi. :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

maxi is toch f2?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik bedoel de Franse Groupe F of F2000. Daarbij is veel meer toegestaan dan bij de strengere regeltjes zoals gebruikt bij de kitcar homologaties.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ja ik heb met hun contact gehad voor een set voor een f7r een tijd terug. paar pagina's terug staat nog een tekening die ze me stuurden en dat ze er mee bezig waren een set te maken. ik heb ze nog weleens gemaild maar niks meer gehoord (N)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

daar staat de radiator gewoon los lijkt het wel.
en het is ook een kleine misschien van een 5 gt of zo?
bovenste balk is ook verdwenen.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

dat van die dwarsbalk is ook op die andere fotos maar vraag me af of dat permanent is lijkt me niet toch..

*edit* beetje jammer trouwens dat het luchtfilter op zon plek zit dat het hele effect van de tb"s weg is (N)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Heren, een ideetje. Is het mogelijk om bij de inlaat van de TBS in plaats van de kelken een klein bochtje te monteren. Hoeft geen 90 graden te zijn maar kan ook een flauw bochtje van bv. 15 graden zijn. Ik weet dat dit stromingstechnisch niet de allerbeste oplossing is. Maar boven de TBS zit nog een zee van ruimte tgv de bult in de motorkap. Ook kun je dan zelf wel een leuke airbox fabriceren. Indien nodig kan ik nog wel iets op tekening zetten, ter verduidelijking.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ik zeg elke optie is er 1 dus als je een leuke tekening kan maken dan laat maar zien :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

was mijn idee ook al
ik kan alleen pas gaan meten als mijn blok er in hangt.
en dat gaat nog lang duren.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

je had wat pech met de 5 geloof ik toch? blok gescheurd oid.. ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kop gescheurd bovenin oliekanaal aan de vliegwielzijde :@ en moet volgend weekeinde al weer op de bank in goes.

heb net eentje gehaald bij Abel en die laat ik morgen nazien bij het revisie bedrijf.
met een beetje geluk kan ik het dit weekeinde allemaal weer slopen en monteren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zal zondag eens kijken of ik er fatsoenlijke foto's van kan maken hoe die de rad heeft laten zakken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

is mooi k#$ dus de tb's staan even op een laag pitje..
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

Luco/Alpine-racer schreef:Zal zondag eens kijken of ik er fatsoenlijke foto's van kan maken hoe die de rad heeft laten zakken.
ik heb als het goed is een subframe op de kop getikt die al verlaagd is (Y) :grin: :foto: :foto: volgen als ik hem heb
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

komen geen tb`s op :D

old style (Y)
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

hoe worden de gaten van de injectors op de kop trouwens afgeplugd? iemand daar een idee van?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

setje injectoren erin en niet aansluiten. anders aluminium plugjes laten draaien.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

die klemmen er dus in neem ik aan
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik laat alu pluggen draaien die je er dan vervolgens met loctite inzet.
kan evt ook wel een setje voor je laten maken hoor.
mits je tijd hebt want mijn draaier moet het ook in zijn vrije tijd doen.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ja zou wel top zijn (Y) en ik moet toch eerst nog dat andere subframe monteren en de ecu regelen en kelken en filters :~ dus duurt nog wel een paar weken :lol: ga je morgen nog banken ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep zeker weten.
ik zal hem volgende week even vragen hoe lang het nog duurt voor hij die plugjes klaar heeft.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

(Y) (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

kan je de orginele tps sensor gebruiken eigenlijk? (menno?)
Trust me. I know what I'm doing.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat kan, maar dan moet je wel een adapter knutselen waarmee je dat ding monteert, en exact onder de juiste hoek verdraaid. Gezien de constructie van die sensor is dat best lastig te maken, maar niets is onmogelijk natuurlijk.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Ok, bij de meeste kits kun je een TPS kiezen; namelijk: Magnetti Marelli, Wabash en Colvern... maar wat het schil is staat er niet bij, en welke werkt 't best met de orginele ECU ?
Trust me. I know what I'm doing.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je zult in ieder geval een TPS van 5000 Ohm moeten hebben. Dat is ook de waarde van je huidige TPS sensor. Er vanuit gaande dat je de huidige ECU blijft gebruiken.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ah bedankt, ik heb ff de specs op zitten te googlen, dan blijft er maar eentje over, de wabash 971; bereik 5 kOhm/max 13,5 volt
Trust me. I know what I'm doing.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ook naar de signaal doorseining kijken. Een magnetti heeft de pulsen andersom zitten naar de mapsensor.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Je moet zorgen dat ie mechanisch lekker past, dat is het grote verschil.

Weerstandswaarde maakt niet zo heel veel uit, het is toch een spanningsDeler.
rev it like a rental
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Dat mechanisch passen is het probleem niet, ze leveren er mooie custom beugeltjes bij zodat het plug'n'play is... maar jij kan dat dus remappen begrijp ik zodat het eigenlijk niks uitmaakt welke je neemt?
Trust me. I know what I'm doing.
AT_Power
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 19:10

leeroy schreef:ja ik heb met hun contact gehad voor een set voor een f7r een tijd terug. paar pagina's terug staat nog een tekening die ze me stuurden en dat ze er mee bezig waren een set te maken. ik heb ze nog weleens gemaild maar niks meer gehoord (N)
Hello there,

My name is John and I work for Active Technologies (AT Power). I see that you guys have been looking at our throttle bodies for F4R and F7 engines.

I must apologise to Leeroy about not getting a reply back. We will always try to reply to emails as soon as we can, but we are very busy and sometimes we forget.

The photograph posted just above

[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc16 ... aples2.jpg[/img]

Is a photo of our Clio F7R / F7P throttle bodie system on a modified F7R engine with carbon fibre airbox. The engine in that car makes over 230bhp. It is a different design to the one posted on page 1. Much better with 45mm shaftless throttle on aluminium CNC manifold.

[img]http://atpowershop.co.uk/catalog/images ... 0-%201.jpg[/img]

I was in Holland two weeks ago visiting a few of our customers who are engine builders. Hurricane Engines, Zomer Motorentechniek to name two. If you need more information you can get in touch with me directly, or you can speak to those guys who can explain things in Dutch about our system. I am learning Dutch, but don't know it well enough to write technical information (but I can follow OK). My mum is from Den Haag, so I am half Dutch and I feel it is my duty to learn it properly!

Thank you for reading!

http://www.atpower.co.uk
http://www.atpowershop.co.uk
http://www.youtube.com/atpowerthrottles

John Goddard
j.goddard[AT]active-technologies.co.uk
+44 (0)1952 859 133
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Welcome John. Nice to see this type of reply's (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Leeroy of Mark, hebben jullie al een kostenplaatje omtrent de TB's? Dus op wel bedrag moet je ongeveer rekenen voordat je alles werkend hebt.
Plaats reactie