Die kon niet uitblijven, ik moest alleen even de wenkbrauwen fronsen...-jo- schreef:leuk voor de kroegOkkie schreef: op papier 217 pk![]()
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
die bocht ging inderdaad redelijk verkeerd had verwacht meer grip te hebben maar in zn 2 en 3 nog glijden had ik niet verwacht;)
Wat betreft de pk's kan ik over zeggen wat ik wil maar met een vacuum slang die lek is en een koppeling die slipt is het vrij moeilijk om echt verder door te gaan. Wat betreft die inhaal manouvre daar wilde ik niet aan beginnen omdat je voor mij vrij onzichtbaar was;) En ik voor een lolletje niet even mezelf of iemand anders de vernieling in wil rijden;)
ik wil in eerste instantie even de koppeling nu goed hebben en de vacuum lekkage verholpen hebben dan doen we het opnieuw, en zal nadat hij verder afgesteld is even de rollerbank uitdraai inscannen!
Maar om het even, Het was toch even leuk. Ik rij daar normaal niet op de snelheden die we daar reden;)
groet peter
Wat betreft de pk's kan ik over zeggen wat ik wil maar met een vacuum slang die lek is en een koppeling die slipt is het vrij moeilijk om echt verder door te gaan. Wat betreft die inhaal manouvre daar wilde ik niet aan beginnen omdat je voor mij vrij onzichtbaar was;) En ik voor een lolletje niet even mezelf of iemand anders de vernieling in wil rijden;)
ik wil in eerste instantie even de koppeling nu goed hebben en de vacuum lekkage verholpen hebben dan doen we het opnieuw, en zal nadat hij verder afgesteld is even de rollerbank uitdraai inscannen!
Maar om het even, Het was toch even leuk. Ik rij daar normaal niet op de snelheden die we daar reden;)
groet peter
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Volgende keer aanmelden voor de slalom daar, denk dat die Xantia dat nog best wel kan. ik wil 'm wel weer rechtop zetten als ie omvalt.Okkie schreef:die bocht ging inderdaad redelijk verkeerd had verwacht meer grip te hebben maar in zn 2 en 3 nog glijden had ik niet verwacht;)
Wat betreft de pk's kan ik over zeggen wat ik wil maar met een vacuum slang die lek is en een koppeling die slipt is het vrij moeilijk om echt verder door te gaan. Wat betreft die inhaal manouvre daar wilde ik niet aan beginnen omdat je voor mij vrij onzichtbaar was;) En ik voor een lolletje niet even mezelf of iemand anders de vernieling in wil rijden;)
ik wil in eerste instantie even de koppeling nu goed hebben en de vacuum lekkage verholpen hebben dan doen we het opnieuw, en zal nadat hij verder afgesteld is even de rollerbank uitdraai inscannen!
Maar om het even, Het was toch even leuk. Ik rij daar normaal niet op de snelheden die we daar reden;)
groet peter

Is niet nodig, de Xantia V6 heeft het ook gedaan en dat in 1.23,8 dus voor een xantia break vind ik dat wel netjes;)Ronald1916V schreef:Volgende keer aanmelden voor de slalom daar, denk dat die Xantia dat nog best wel kan. ik wil 'm wel weer rechtop zetten als ie omvalt.Okkie schreef:die bocht ging inderdaad redelijk verkeerd had verwacht meer grip te hebben maar in zn 2 en 3 nog glijden had ik niet verwacht;)
Wat betreft de pk's kan ik over zeggen wat ik wil maar met een vacuum slang die lek is en een koppeling die slipt is het vrij moeilijk om echt verder door te gaan. Wat betreft die inhaal manouvre daar wilde ik niet aan beginnen omdat je voor mij vrij onzichtbaar was;) En ik voor een lolletje niet even mezelf of iemand anders de vernieling in wil rijden;)
ik wil in eerste instantie even de koppeling nu goed hebben en de vacuum lekkage verholpen hebben dan doen we het opnieuw, en zal nadat hij verder afgesteld is even de rollerbank uitdraai inscannen!
Maar om het even, Het was toch even leuk. Ik rij daar normaal niet op de snelheden die we daar reden;)
groet peter
maak je geen illusies, ondanks bijna 300 pk aan de wielen krijg ik nog klappen van een dikke 5 of clio als we de hoek om moeten. Rechtdoor kan iedere peuter.
je moet het alleen willen toegeven en dat kan soms hard zijn...
je moet het alleen willen toegeven en dat kan soms hard zijn...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb er nooit zo veel last van hoor.. op het circuit kom ik regelmatig auto's tegen die me op de rechte stukken het snot voor de ogen rijden.. vaak kom je ze de eerste bocht alweer tegen en dan ben je al snel weer tevreden.-jo- schreef:maak je geen illusies, ondanks bijna 300 pk aan de wielen krijg ik nog klappen van een dikke 5 of clio als we de hoek om moeten. Rechtdoor kan iedere peuter.
je moet het alleen willen toegeven en dat kan soms hard zijn...

ik heb ook nooit verteld dat ik zou winnen van een 5 of wat dan ook op een baan. waar het om ging is een recht stuk weg, niks meer niks minder!-jo- schreef:maak je geen illusies, ondanks bijna 300 pk aan de wielen krijg ik nog klappen van een dikke 5 of clio als we de hoek om moeten. Rechtdoor kan iedere peuter.
je moet het alleen willen toegeven en dat kan soms hard zijn...
wat betreft bochten werk heb ik geen ervaringen op een baan of iets dergelijks, dus zal daar ook geen uitspraken over doen, alleen weet ik wel dat een xantia de baan kan rijden in 1.23,8 dit omdat zaterdag het bewijs is geleverd door een persoon met een xantia V6 break! en denk dat ik sneller ben dan de break,maar buiten dat denk ik niet dat ik de 1.17 zal halen!
CiaoW
Mooi voorbeeld bochten vs power 

Meer gewicht vs remmen 

ik heb echt geen idee hoe ik hier op moet reageren maar ik lig wel dubbelOkkie schreef:
wat betreft bochten werk heb ik geen ervaringen op een baan of iets dergelijks, dus zal daar ook geen uitspraken over doen, alleen weet ik wel dat een xantia de baan kan rijden in 1.23,8 dit omdat zaterdag het bewijs is geleverd door een persoon met een xantia V6 break! en denk dat ik sneller ben dan de break,maar buiten dat denk ik niet dat ik de 1.17 zal halen!

Beide wagens zijn ergers dan een natte dweil, zeker met die hydraulische ophanging. Maar goed, je hebt 217 pk op papier en das mooi voor zaterdagavond.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
NIet altijd waar, het is niet top maar o.a. de sportieve BX'en hoeken behoorlijk goed. Nu heeft zo'n xantia geen sportieve ophanging maar alla.
Het is dan misschien niet ideaal maar laat mekaar een beetje in elkaars waarde? Het hoeft toch ook niet altijd volgens de boekjes te gaan hier, dit is een hobbyclub.
Het is dan misschien niet ideaal maar laat mekaar een beetje in elkaars waarde? Het hoeft toch ook niet altijd volgens de boekjes te gaan hier, dit is een hobbyclub.
Laatst gewijzigd door Riël op ma 5 apr 2010 8:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo een Xantia V6 maakt wel een erg leuk geluid met een mooi uitlaat systeempje.
daar gaat het toch helemaal niet om ? Komop zeg ! T'ging over het feit Ronald vs een dikke xantia.Riël schreef:Dat is onzin, het is niet top maar de sportieve BX'en hoeken behoorlijk.
Het is dan misschien niet ideaal maar laat mekaar een beetje in elkaars waarde?
Trouwens, ik heb zelf een BX sport gehad. Dikke carbs, veel plastic maar hoeken was er zeker niet bij.
Maar goed, kheb het begrepen, ik hou em wel dicht.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jo zeg ik moet echt mijn woorden afwegen 
Jij zit technisch op een heel ander level dan 80% van hier. Maar dan lach je de rest toch niet uit? Enfin, wil het zo positief mogelijk brengen


Ik vind deze opmerking flauw hoor. Mag daar toch wat van zeggen?ik heb echt geen idee hoe ik hier op moet reageren maar ik lig wel dubbel
Jij zit technisch op een heel ander level dan 80% van hier. Maar dan lach je de rest toch niet uit? Enfin, wil het zo positief mogelijk brengen


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Zeg, moeten we geen paaseieren gaan zoeken



[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn25 ... -17728.gif[/img]Jean-Paul-S schreef:Zeg, moeten we geen paaseieren gaan zoeken![]()
Al op




ik lach niemand uit ! Ik lach gewoon met het feit dat het gaat over een xantia en een XM break terwijl er een auto naast staat met de wegligging van een kart met de helft van het vermogen...nou ja...op papier en dat daar een discussie over gehouden wordt.Riël schreef:Maar dan lach je de rest toch niet uit? Enfin, wil het zo positief mogelijk brengen![]()
Daarbij zet je er dan zelf nog het filmpje bij remmen vs gewicht...
Nu mag die xantia, of XM of een andere boot (zoals mije) ernaast zetten, dan nog red je het NIET !
Veel duidelijker kan het niet worden, toch ?
Rechtdoor -> leuk
Eerste bocht, bye bye !!
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Zover ik weet heb ik ook nooit gezegd dat ik de desbetreffende renault 19 bij zou houden dan wel een 5 dan wel een clio.
het ging er om dat uit een grap werd gezegd ik help je wel overeind mocht je op je kant liggen waaruit ik aangaf dat zaterdag het bewijs geleverd is dat een xantia break 1.23,8 rijd op de baan.
daar in tegen vind de persoon met de renault 19 een rondje van 1.17 al slecht voor zijn doen dus als je dan kijkt zie je duidelijk een verschil van 6 seconde!
ik heb hier in dus al aangegeven dat ik het niet zou halen in de bochten!
dat ik sneller ben dan de Xantia break verwacht ik wel, want hij zit met 1500 kilo ik met 1447 en hij heeft niet het activa systeem waarbij overhellen zoveel mogelijk word tegen gehouden.
en dit maakt OVERAL tegenover een andere xantia een zeer groot verschil in bochten werk. en nogmaals weet ik dat ik het hoe dan ook in bochten zal afleggen van een 19 maar het ging er om dat het op een recht stuk weg was nogsteeds niks meer niks minder.
en dan kan je je rot lachen over wat ik allemaal te zeggen heb, zodra ik de rollerbank uitdraai er is zal ik hem zeker noteren voor je want ik weet dat je denkt dat ik alleen onzin loop te verkondingen maar wie heb ik er dan meer mee als ik eens een sprintje doe met wat voor een auto dan ook en het afleg, 1 Jou omdat je dus gelijk zou hebben over mijn *gebakken lucht verhaal* of 2 mij omdat ik me niet meer durf te vertonen omdat ik alles bij elkaar zit te liegen en me leugens boven water komen?
ik denk dus dat ik mezelf er meer mee zou hebben als ik hier allemaal onzin zou lopen te vertellen en snap dus niet waarom je niet gewoon geloofd wat er gezegd word;)
maar ik ga me mond houden want dit gaat al helemaal niet meer over wie tegen wie!
groet peter
het ging er om dat uit een grap werd gezegd ik help je wel overeind mocht je op je kant liggen waaruit ik aangaf dat zaterdag het bewijs geleverd is dat een xantia break 1.23,8 rijd op de baan.
daar in tegen vind de persoon met de renault 19 een rondje van 1.17 al slecht voor zijn doen dus als je dan kijkt zie je duidelijk een verschil van 6 seconde!
ik heb hier in dus al aangegeven dat ik het niet zou halen in de bochten!
dat ik sneller ben dan de Xantia break verwacht ik wel, want hij zit met 1500 kilo ik met 1447 en hij heeft niet het activa systeem waarbij overhellen zoveel mogelijk word tegen gehouden.
en dit maakt OVERAL tegenover een andere xantia een zeer groot verschil in bochten werk. en nogmaals weet ik dat ik het hoe dan ook in bochten zal afleggen van een 19 maar het ging er om dat het op een recht stuk weg was nogsteeds niks meer niks minder.
en dan kan je je rot lachen over wat ik allemaal te zeggen heb, zodra ik de rollerbank uitdraai er is zal ik hem zeker noteren voor je want ik weet dat je denkt dat ik alleen onzin loop te verkondingen maar wie heb ik er dan meer mee als ik eens een sprintje doe met wat voor een auto dan ook en het afleg, 1 Jou omdat je dus gelijk zou hebben over mijn *gebakken lucht verhaal* of 2 mij omdat ik me niet meer durf te vertonen omdat ik alles bij elkaar zit te liegen en me leugens boven water komen?
ik denk dus dat ik mezelf er meer mee zou hebben als ik hier allemaal onzin zou lopen te vertellen en snap dus niet waarom je niet gewoon geloofd wat er gezegd word;)
maar ik ga me mond houden want dit gaat al helemaal niet meer over wie tegen wie!
groet peter
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ehh, volgens mij is er in Mei ergens een leuke dag in Goes.Okkie schreef: rollerbank uitdraai er is zal ik hem zeker noteren voor je
groet peter

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
hoezo zou ik betalen voor een rollerbank uitdraai als het gedaan word tijdens en na het chippen;)Arno17 schreef:Ehh, volgens mij is er in Mei ergens een leuke dag in Goes.Okkie schreef: rollerbank uitdraai er is zal ik hem zeker noteren voor je
groet peter
ik verwacht volgende week de uitdraai te hebben, misschien zelfs al op 11 april maar dat weet ik niet helemaal zeker!
groet peter
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
dan kan je pas daadwerkelijk een vergelijk maken tussen jouw auto en een andere auto die ook op die bank is geweest. Gelijke monikken, gelijke kappen...Okkie schreef: hoezo zou ik betalen voor een rollerbank uitdraai als het gedaan word tijdens en na het chippen;)
ik verwacht volgende week de uitdraai te hebben, misschien zelfs al op 11 april maar dat weet ik niet helemaal zeker!
groet peter
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
je kunt ook bij rica op de bank
. Goes is ver weg voor een boel mensen.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ben ik weer, tjonge wat een drukte hier ineens.
snap niet waar al die ophef voor nodig is.. zo hard loopt die 19 van mij niet eens. 


Klopt, je dodge heeft veel meer pk. 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
2x zoveel vermogen en 4x zoveel koppel idd, maar rechtuit is de 19 sneller hooralexs schreef:Klopt, je dodge heeft veel meer pk.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
weer een hoop dikke pikkies hier





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je weet het weer mooi te brengen 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee idd, 1.17 op semi'sRonald1916V schreef:Ben ik weer, tjonge wat een drukte hier ineens.snap niet waar al die ophef voor nodig is.. zo hard loopt die 19 van mij niet eens.
pff prutser

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik bedoel maar.Martijn Kool schreef:nee idd, 1.17 op semi'sRonald1916V schreef:Ben ik weer, tjonge wat een drukte hier ineens.snap niet waar al die ophef voor nodig is.. zo hard loopt die 19 van mij niet eens.
pff prutser


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
niet zeuren, op een lichte olielekkage en koelvloeistoflekkage na had ik geen last ;p vanavond ff kijken waar ie olie lekt..Ronald1916V schreef:Ik bedoel maar.Martijn Kool schreef:nee idd, 1.17 op semi'sRonald1916V schreef:Ben ik weer, tjonge wat een drukte hier ineens.snap niet waar al die ophef voor nodig is.. zo hard loopt die 19 van mij niet eens.
pff prutser
met een fatsoenlijke koppeling en een niet lekkende vacuumslang moet de 1.12 wel mogelijk zijn hoor.
ik reed 1:14 op droog(3e ronde) maar daarna ging t regenen en reed ik 1:15 nog iets op t eind(zeiknatte baan). als het droog was gebleven had ik m wel een stuk lager gekregen denk ik mja.
op die dunlop sp9000 rotzooi he
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dus in de bochten de dodgeRonald1916V schreef:2x zoveel vermogen en 4x zoveel koppel idd, maar rechtuit is de 19 sneller hooralexs schreef:Klopt, je dodge heeft veel meer pk.


gisteren tegen een Suzuki crossertje 250cc..... ging gelijk op tot de 100 toen begon ik uit te lopen.... Ik dacht ik ga het gruwelijk afleggen tegen zo'n licht motortje

R19 16V '91