[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Je pakt het goed aan Arco :worship: (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Arco, je startmotor kan je ook laten door je eigen helemaal uitelkaar te halen schoonmaken en opnieuw smeren, Echt stuk gaan ze haast nooit, meestal blijft de bendix hangen om dat die stroef gaat.

Trouwens kun je nog orginele startmotor hitteschilden kopen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Weet ik (1 van de eerste dingen die ik leerde op de opleiding voor monteur :p )
Er komt een startmotor met grotere capaciteit op en deze die er vanaf kwam, heeft al heel wat jaartjes (op deze groene en de voormalig witte toen hij reed), zonder bescherming gezeten. Ik neem geen risico voor 7 tientjes :smile:
En ja, het hitteschild voor de startmotor is nog leverbaar (voor zo'n 44 euro ex. btw :S )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die kosten in 2002 nog 36 in de btw valt op zich wel mee dan toch?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Voor een gebogen stukje vezelmat met alutape ? Maybe dat ikzelf wat fabriceer :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Massief alu of blik gaat stuk door trillingen. Je zit dan al snel vast aan zo'n materiaal. En Arco wat is nu 50 euro op de hele revisie? (D)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Het is weer 50 euro aan uitgave erbij ... (0) :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

alu blikje blijft echt wel heel hoor.
mits je het goed vastzet.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Afgelopen maandag ff de doos met gestraalde delen opgehaald :D

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2013-12-27-1006_zps68c2e7b3.jpg[/img]

Nu zit ik alleen met een dilemma / vraag (nadat ik wat berichten heb uitgewisseld met Roy)... :-( \
Ik heb ook het carter, kleppendeksel, slingerschot en distributiedeksel van binnen laten stralen met heel fijn spul ... (F)

Vandaag bezig geweest met reinigen, spoelen & uitblazen (tig keer) en lichtjes opschuren met 400 en nog een aantal keren spoelen (met wasbenzine) in de hoop dat ik geen ongewenste kleine deeltjes in de oliepomp / motor kan krijgen van het achtergebleven straalspul.

Is dit voldoende of blijft er alsnog een klein beetje metaalgruis vanaf komen ?? En moet ik dus op zoek naar nieuwe onderdelen (en die alleen aan de buitenzijde dus laten stralen) ... :~

Wat is jullie mening ?
Laatst gewijzigd door Arco op do 17 apr 2014 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als het goed schoon is gewoon gebruiken.
staat toch in olie dus roest ook niet
wel effe snel met olie insmeren om vliegroest te voorkomen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

meteen laten poedercoaten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is origineel enkel aan de buitenkant gepoedercoat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik zou de carterpan en het kleppendeksel zeker niet aan de binnenkant laten poedercoaten. Liever kaal en anders laten verzinken. (dat is mijn advies). Ik zou de boel wel grondig spoelen en met lucht afspuiten om eventueel straalmiddel kwijt te raken.

Edit: waarom moeilijk doen over poedercoaten. Een paar spuitbussen van de Action met primer en mat-zwart. @ euro per spuitbus en dat houdt ook gewoon.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

omdat poedercoaten van veel betere kwaliteit is.

Binnenkant poedercoaten nooit doen.

Misschien kan je de binnenkanten laten glasparelen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Binnenkant ga ik zeker niet (poeder)coaten. Zoals gezegd is alles al gespoeld & door/schoongeblazen en lichtjes geschuurd. Volgende week nog alles maar eens een keertje doen en controleren op residu ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

olie er op en klaar
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tja... Ik weet het niet, Mark. Roy heeft hetzelfde geintje gedaan en na 800 km was zijn blok én turbo eraan.

Ik zou effe heel goed uitkijken, Arco! Zou zonde zijn als je straks weer opnieuw kunt beginnen. Win anders ook even advies in bij motorrevisiebedrijven (Mannessen, Biggelaar).
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn, daarom zei ik ook, laten galsparelen, dat kan zo fijn dat het weer spiegelglad is en je zeker weet dat je geen risico loopt dat er evt nog heel fijn gruis af komt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Lijkt me een goed idee... (Y)

Mijn reactie was vooral gericht op de post van Mark. ;)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Hamerslag doet wonderen.

Mocht het aan de binnenkant zitten kost het geen blok en turbo omdat het zachter is dan aluminium.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

maar hamerslag is toch verf, als daar een stukje van loskomt en de olietoevoer beperkt ben je ook de sigaar (al eens gezien met poedercoat)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Lost een soort op

Zie foto's van mijn blok zit ook verf aan de binnenzijde bij het oliefilter.....

Ik ken ook zat blokken waar het mis is gegaan omdat de coating los komt.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

glasparel is ook ruw dan beter polijsten met borstel op je boormachine.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Poedercoaten is dan idd wellicht enkel voor de buitenkant een optie. Ik zou de binnen kant dan denk ik gewoon goed schoonspuiten en evt spoelen en dan idd wat olie erin.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

buitenkant ff knikkerbussie spuiten

je kan hem ook poedercoaten maar dan moet je hem wel afplakken en de tape
verwijderen voordat ie in de oven gaat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

malletje van hout erop bouten, werkt perfect.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Afgelopen nacht niet zo lekker geslapen ... (0)

Vanmorgen maar ff naar de Gamma geweest en wat dingetjes gekocht ... Eenmaal in de box eens overdacht wat ik zou gaan doen ...

Begonnen met een slingerschot en deze geschuurd met een schuurspons en lamellenborstel, nat geschuurd met 80 en daarna weer een nieuw schuursponsje.
Ding is nu mooi spiegelglad :smile:

Ik zag geen heil in de het kleppendeksel (wellicht een andere keer), dus heb ik een ander kleppendeksel (die niet zo mooi is als de gene die was gestraald),
gepakt en ben begonnen met reinigen, doorspoelen met wasbenzine en thinner, daarna water op druk en daarna met Dasty ontvetter van de Wibra (Y). Bus WD40 erbij en alles weer inspuiten en spoelen. wat zit er een hoop prut tussen het deksel en spatplaat van de carterontluchting ... :(
Ding is nu aan de binnenzijde zo goed als schoon en dus werk aan de buitenzijde. Helemaal kaalgeschuurd met schuurpapier, staalborsteltje en een kleine zachte ronde staalborstel op de boormachine om ook de roetspitten te verwijderen. Toch nog bijna gepolijst :smile:

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2013-12-28-1007_zps9991650f.jpg[/img]

Daarna hetzelfde gedaan met de distributiedeksel en versnellingsbakdeksel.

Alles ontvet, gedroogd en geprimert en in het hoogglans zwart gezet (ja, met de bekende knikkerbussen van de Action (0) (Y) )

Aangezien het slingerschot goed gelukt is en ik alleen nog een Phase 2 carter over heb zonder slingerschot, wil ik toch na oud & Nieuw het carter van de Phase 1 aan de binnenzijde glad gaan schuren (wat makkelijker te doen in vergelijk met het kleppendeksel).
Laatst gewijzigd door Arco op do 17 apr 2014 9:16, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

prima oplossing toch! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yup, maar een bak extra werk... geen profiel meer op m'n vingers :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

fase 2 heeft toch die lange pijp die uitmond onder de pomp? waarom die niet?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yup, dat is het carterontluchtingspijpje. Ik zie totaal niet het nut in van zo'n pijpje dat onder de pomp uitkomt :S Zorgt er in mijn ogen echt niet voor dat er bij het nemen van een lange doordraaier er ineens een halve liter olie bijkomt (0) Nou zal het slingerschot ook geen wonderen verrichten, maar toch ... Al zullen ze er bij Renault wel over na hebben gedacht bij de Phase 2 (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

heeft vast met dat olie damp potje te maken
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zit ook op een Phase 1 :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik bedoel dat misschien wat wordt aangezogen ipv alleen terug lopen
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Lekker bezig zo Arco (Y) Seizoensopening 2014 rijden?
Plaats reactie