Afgelopen nacht niet zo lekker geslapen ...
Vanmorgen maar ff naar de Gamma geweest en wat dingetjes gekocht ... Eenmaal in de box eens overdacht wat ik zou gaan doen ...
Begonnen met een slingerschot en deze geschuurd met een schuurspons en lamellenborstel, nat geschuurd met 80 en daarna weer een nieuw schuursponsje.
Ding is nu mooi spiegelglad
Ik zag geen heil in de het kleppendeksel (wellicht een andere keer), dus heb ik een ander kleppendeksel (die niet zo mooi is als de gene die was gestraald),
gepakt en ben begonnen met reinigen, doorspoelen met wasbenzine en thinner, daarna water op druk en daarna met Dasty ontvetter van de Wibra

. Bus WD40 erbij en alles weer inspuiten en spoelen. wat zit er een hoop prut tussen het deksel en spatplaat van de carterontluchting ...
Ding is nu aan de binnenzijde zo goed als schoon en dus werk aan de buitenzijde. Helemaal kaalgeschuurd met schuurpapier, staalborsteltje en een kleine zachte ronde staalborstel op de boormachine om ook de roetspitten te verwijderen. Toch nog bijna gepolijst
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2013-12-28-1007_zps9991650f.jpg[/img]
Daarna hetzelfde gedaan met de distributiedeksel en versnellingsbakdeksel.
Alles ontvet, gedroogd en geprimert en in het hoogglans zwart gezet (ja, met de bekende knikkerbussen van de Action

)
Aangezien het slingerschot goed gelukt is en ik alleen nog een Phase 2 carter over heb zonder slingerschot, wil ik toch na oud & Nieuw het carter van de Phase 1 aan de binnenzijde glad gaan schuren (wat makkelijker te doen in vergelijk met het kleppendeksel).