ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Halt's Maul, ihr Höllander!!! heet die plaat!


:lol: :p
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Riël schreef:
Riël schreef:WEet iemand of je een automaat op kenteken kan ombouwen naar schakelbak en ook schakel op kenteken kan krijgen?
Niemand hier is met automaatjes bezig toch? Misschien moet je de RDW even bellen, zijn wel behulpzaam.
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

Ollie schreef:Halt's Maul, ihr Höllander!!! heet die plaat!


:lol: :p
Ow ik dacht, Ollie ist verruckt :p :lol:
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

joeri_clio_power schreef:
Droes schreef:
Droes schreef:
Marco V schreef:heeft iemand dat filmpje van die belgen die een smart afraggen ken hem nergens vinden
is van onze luc alloo en sergio, TV6 is het programma, ff filmpje zoeken :wink:
kvind het nerges meer :s
en alsek het vind, download ik het ma file is leeg :evil:
k heb m hier nog op mn computer staan.

edit: http://www.clio-power2.web1000.com/smart.wmv



rechts klikken---> doel opslaan als.
Thanx Joeri, nou kan ik het bewijs aan iemand laten zien want die geloofde mij niet
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

RobertR19 schreef:Kijk wat ik nu zie.

[img]http://www.team1916v.nl/images/gronau/59_g12.jpg[/img]

Marcel zweeft boven de grond :lol:
Echt niet geshopt??? Dan is het zeker wazig :lol:
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Douwe schreef:
RobertR19 schreef:Kijk wat ik nu zie.

[img]http://www.team1916v.nl/images/gronau/59_g12.jpg[/img]

Marcel zweeft boven de grond :lol:
Echt niet geshopt??? Dan is het zeker wazig :lol:
Nu ik het beter bekijk, staat zijn linker voet wel op de grond, en de rechter tilt hij net op.

Maar dan wel rechtstandig, net alsof hij zijn knie vast heeft staan.


Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Remi Blommers schreef:
Ollie schreef:Halt's Maul, ihr Höllander!!! heet die plaat!


:lol: :p
Ow ik dacht, Ollie ist verruckt :p :lol:
Jou spreek ik nog wel een keertje >-) :wink:

Weet iemand trouwens hoe of wat ik het beste iets kan polijsten. Wie had ook al weer zijn inlaatspruitstuk hier zo mooi gepolijst?
gerard lanting
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 18:54
Locatie: damwoude
Contacteer:

Moet je die dames es ff zien die er in zitten

DAT NOEM IK NOG ES LEKKER

haha

wat ist leven toch mooi niet
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ollie schreef:Weet iemand trouwens hoe of wat ik het beste iets kan polijsten. Wie had ook al weer zijn inlaatspruitstuk hier zo mooi gepolijst?
Dat was Bart V geloof ik...
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:
Martijn *Baccara* schreef: En ik ben gek.... :) Zal vanavond een foto maken, lever jij me dan een tank? :)
Oke dan, ben ik benieuwd naar de foto ga ik eens kijken of het kan :D
Bij deze:

Het bakje in de kofferbak....
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... b/BMW5.jpg[/img]

En de onderzijde, hier is de onderkant van het bakje te zien, plus een thuiskomer, plus een uitlaat, achterbrug, etc, etc.
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... b/BMW4.jpg[/img]

Joost? :D

:wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

MartijnG schreef:
Ollie schreef:Weet iemand trouwens hoe of wat ik het beste iets kan polijsten. Wie had ook al weer zijn inlaatspruitstuk hier zo mooi gepolijst?
Dat was Bart V geloof ik...
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/52_Afbeelding%20171.JPG[/img]

Polijsten;

ik zie de laate tijd veel berichten over hoe te polijsten
nu heb ik een site gevonden waar het duidelijk beschreven staat( door Peter van Meel )

Polijsten door Peter van Meel.

Redelijk vaak krijg ik E-mails met de vraag hoe een kleppendeksel, inlaatspruitstuk of Glader gepolijst moet worden. Moeten is er niet bij want er zijn natuurlijk meerdere manieren om tot een mooi resultaat te komen. Dit hangt af van hoe veeleisend je bent. Sommige zijn al blij met het zien van Aluminium in plaats van olie resten en vuil, maar ik zelf vind het pas goed als anderen denken dat ik het heb laten verchromen. In dit stukje wil ik laten zien dat het niet moeilijk is maar wel tijdrovend. (Tenminste op mijn manier)

Eerst het boodschappenlijstje:

Engine cleaner, nodig zoor het verwijderen van olie en vuil.
Schuurpapier, als je met de hand aan het werk gaat het liefst waterproof anders neem je schuurpapier dat geschikt is voor Aluminium. Korrel 120, 180, 240,320 en 400.
Pasta, hier zijn meerdere soorten in. Zowel voor grof werk als voor fijn. Meestal zijn dit harde blokken die pas smelten door de wrijving van polijstschijf op de pasta.
Viltschijf, voor het grof werk.
Lappenschijf, voor het fijne werk.


Er zijn van Wolfscraft sets te koop die een as, een viltschijf, een lappenschijf en 2 stuks pasta bevatten. Deze sets zijn te koop bij de betere doe-het-zelf zaak (niet GAMMA) en kosten ongeveer €12.

Schuurmachines en een boormachine zijn vreselijk handig. Een dremel komt vooral bij de Glader goed van pas of bij een dynamo, maar verder bijna niet.

Stap 1

Ik begin altijd met de Powervijl (links boven op de foto). Voorzien van een korrel 120 bandje is dit het ideale hulpmiddel om snel de ruwe structuur van bijvoorbeeld inlaatspruitstuk te verwijderen. Door het smalle zwaard kun je makkelijk overal tussen komen. Er zijn 2 belangrijke dingen waar hier opgelet moet worden:

Blijf net zolang schuren tot er geen putjes meer zichtbaar zijn. Het enige wat je mag zien zijn de schuurkrassen gemaakt door de schuurmachine. Eventueel achtergebleven putjes gaan niet meer weg met de volgende stappen en zijn zelfs hinderlijk als je eenmaal echt gaat polijsten. Vuil blijft erin achter en het worden dus lelijke zwarte punten in je polijstwerk. Begin dan maar weer opnieuw.
Als je er zeker van bent dat alle putjes eruit zijn geschuurd, probeer dan door middel van lange halen om randen en banen die door het langdurig op een plaats schuren ontstaan zijn, glad te maken. Als je Stap 1 zo nauwkeurig mogelijk hebt doorlopen zijn de volgende stappen des te makkelijker en sneller doorlopen.

Stap 2

Nu ga je steeds de schuurkrassen van de vorige korrelgrootte wegschuren. Door middel van een driehoek schuurmachine (rechts boven op de foto) kun je vrij goed in alle hoeken en gaten komen. Een ander voordeel van zo’n driehoek schuurmachine is dat het schuurpapier hiervoor in vrijwel alle korrelgroottes te koop is. Je begint weer met korrel 120. Dit omdat de Powervijl door de hoge snelheid waarmee het bandje draait vrij diepe schuurkrassen maakt. Je gaat nu dus voor een groot deel de schuurkrassen, gemaakt door de Powervijl, wegschuren. Terwijl je dit doet ontstaan er weer nieuwe schuurkrassen maar een stuk fijner dan van de Powervijl. Deze schuurkrassen schuur je weer weg met korrel 180. De hiermee gemaakte schuurkrassen schuur je weer weg met korrel 240 enz enz. Zo ga je door tot en met korrel 400. Belangrijk is hier dat je steeds ervan overtuigd bent dat je de schuurkrassen van de vorige korrel volledig hebt weg geschuurd. Doe je dit niet (kan gebeuren dat je het gewoon niet ziet door stof enzo) dan ga je dit zien zodra het gepolijst is. Dan kun je weer opnieuw beginnen.

Stap 3

Eindelijk, je bent nu zover dat je echt resultaat gaat zien. Span eerst de viltschijf op een asje en monteer dit in je boormachine. Laat de boormachine draaien. (De schijf, niet de machine zelf grapjurk!) Houd nu het blokje polijst pasta tegen de draaiende schijf. Binnen enkele seconden zal gesmolten pasta zich aan de schijf hechten. Nu laat je de schijf met wat druk op het geschuurde draaien. Er ontstaat een zwarte vlek (pasta), als je hier overheen gaat met je schijf schuur je het laatste beetje weg. WOW nu gaat het blinken!!! Tip: kleine krassen die je nu gegarandeerd gaat zien krijg je weg door meer pasta toe te voegen en iets meer druk uit te oefenen op dat vlak. Hé zal je nu denken: bij stap 2 een paar schuurlagen minder (alleen korrel 120 ofzo) en dan gewoon flink wat pasta en er met m’n hele gewicht op hangen moet dan ook lukken. Ja dat klopt tot op een zekere hoogte, het scheelt je een berg tijd maar toch krijg je je werkstuk niet perfect. En daar doen we het tenslotte toch voor???

Stap 4

Nu span je het lappenschijfje op de as en gebruik nu het andere blok pasta. (In de set van Wolfscraft de blauwe) Dit is even voor de echte hoogglans zoals chroom dat ook heeft.

Stap 5

Nog even wat napoetsen met een zachte doek en wat chroom poets, haalt de vieze zwarte resten weg. Dan is daar je blinkende stukje Volkswagen, klaar om iemand zijn kwijl te ontvangen!!

Tips:

Gebruik een werkbank of workmate om het stuk in te spannen. Wel zo veilig, zowel voor jou als je werkstuk.
Iets wat gepolijst is en verder niet meer behandeld word met blanke lak of iets dergelijks, wordt na enkele weken langzaam maar zeker steeds doffer. Dit kun je voorkomen door na het polijsten en poetsen, siliconen spray eroverheen te spuiten.
Toch zul je om de paar weken weer even met de lappenschijf of met poets eroverheen moeten gaan om het helemaal blinkend te houden.
Als je weet dat je niet veel geduld hebt, begin er dan niet aan. Een schoon blok is tenslotte mooier dan een verweerd blok.


Ik hoop dat je er wat aan hebt en er veel bekijks me trekt!

Met Vriendelijke groet Peter van Meel.

Met dank aan Peter van Meel (VWForum)
Laatst gewijzigd door marcel16v op ma 7 jun 2004 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Daar krijg jij echt geen tank in hoor volgens mij...

Is het trouwens wel een G3 install ??
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

MartijnG schreef:Daar krijg jij echt geen tank in hoor volgens mij...

Is het trouwens wel een G3 install ??
BMW-Vialle LPI.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Van welk forum komt dat artikel van dat polijsten vandaan? Staan daar ook foto's op? :)
5 GT Turbo '88 GT5
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Roy schreef:Van welk forum komt dat artikel van dat polijsten vandaan? Staan daar ook foto's op? :)
http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... pic&t=4805
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Had hem al gevonden. Ik snapte niet helemaa wat ie met een powervijl bedoelde. Maar gewoon een smalle bandschuurmachine dus :)
5 GT Turbo '88 GT5
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Hij is eindelijk binnen,

Mijn Mégaantje Coupé!

[img]http://www.klaasterpstra.com/na7.jpg[/img]

[img]http://www.klaasterpstra.com/na3.jpg[/img]




Meer foto's hier!!![/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Netjes (Y) Veel plezier ermee :)
5 GT Turbo '88 GT5
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Mooi hoor! :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

MartijnG schreef:Daar krijg jij echt geen tank in hoor volgens mij...
Kijkt u eens:

[img]http://www.dehaas-lpg.be/images/Ringtank.jpg[/img]

[img]http://www.lpg.nl/images/ringtank.gif[/img]

Die tanks zijn precies gevormd om op de plaats van een band te leggen. Meer info: http://www.lpg.nl en dan in het menu "lpg-tanks". Ze lijken net een wc-bril (en die bovenste een uitvergrote deurbel :D

Mocht je meer info hebben over de wagen (type-info, jaartal enz enz.) is het ook nog mogelijk om het na te vragen bij de lpg-installateur. Maar zoveel onderzoek ga ik ook weer niet doen.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die onderste is er ook met een dichtgemaakte binnenkant, weer 6 liter extra inhoud :)
rev it like a rental
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Het bakje in de kofferbak.
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... b/BMW5.jpg[/img]

En de onderzijde, hier is de onderkant van het bakje te zien, plus een thuiskomer, plus een uitlaat, achterbrug, etc, etc.
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... b/BMW4.jpg[/img]

Het reservewiel ligt strak óm dat bergvakje heen. Op de onderste foto zie je de achterkant, met het reservewiel naar beneden geklapt (net als bij een 5 kan). Zo'n ringtank is groter dan een thuiskomertje en past daar echt niet omheen.

Bovendien mag ik aannemen dat een officieel BMW-lpgsysteem gebruik maakt van de meest actuele mogelijkheden. :)

Anyway, thanks voor je moeite. (Y) :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Plak gewoon een NOS-sticker op je huidige tank....staat tenminste stoer op meeting :lol:
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Martijn *baccara*: np, ik wist gewoon dat er dat soort ringtanks waren, maar ja elke auto is weer anders, kans zou idd bestaan dat het toch niet zou passen.

MartijnG: jah, blauw schilderen en dan NOS er op zetten, cool!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik heb vandaag een goede daad gedaan, ik kwam een vogeltje tegen dat op straat lag, mee naar huis genomen en dierenambulance gebeld (die volgens mij sneller kwam dan de echte :) )

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... vogel1.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... vogel2.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... vogel3.jpg[/img]

Wilde ik jullie even melden :D

Ow en nee hij is niet dood.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat heeft 'ie?
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ze namen hem gewoon mee en wisten het niet precies, maar hij kon niet meer vliegen en kopje zat nogal scheef.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vrees dat die het niet gaat redden... :(

Vandaag voor een stoplicht stonden er ineens 3 eenden op de weg, te kijken hoe het met hun overreden moeder/broertje/zusje was. :( Superzielig...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik hoop geen claustrofobie :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij issie al dood (zie laatste foto)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Tsja, die leggen ze niet meer op de Intensive Care aan de beademing hoor...voor dat beestje is het over en uit. Die heeft gewoon zn nek gebroken. Dierenleed is altijd zielig :(
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Nee Riël hij leefde nog toen ik het beestje overhandigde aan de dieranambulance. Of die het gaat redden weet ik niet, als die beesten piepen als ze pijn hebben had deze geen pijn want hij was erg stil. Als je hem oppakte was hij toch wel levendig genoeg, bewoog alles nog gewoon (dus niet gebroken oid), ik zag ook geen wonden. Leek anders wel alsof hij z'n kop 360 graden kon draaien :s

Claustrofobie, hij zat daar maar een minuut of 2 toen hij al opgehaald werd, toen ging-ie in een iets groter kooitje en ook met van die zachte krantgevallen erin.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

klinkt misschien hard, maar soms is er nog een keer overheen rijden het beste vind ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, dat is bij zulke beesten wel zo...kan ze beter uit de lijden verlossen...het klinkt hard maar zo is het wel...overlevingskansen zitten er toch niet meer in
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

weet iemand een site waar je prestaties kan zien van alle auto''s bij elkaar. Ben namelijk opzoek naar de prestaties van een volvo 850 t5, 2.0ltr turbo, niet de 2.3

bedankt,

Erik
Gesloten