ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
-jacco-
Über-Spammer

Euhm... Zullen we het hier weer over Formule 1 gaan hebben? :) (Y)

Vrouwen hebben we een ander topic voor ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Racen opzich wel ja(normale wagens etc,etc), een F1 gewoonweg niet, spreek niet uit ervaring ofzo( helaas) wel van de kenners op de buis, fysiek zijn ze niet sterk genoeg om een weekend mee te draaien.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Arno17 schreef:Racen opzich wel ja(normale wagens etc,etc), een F1 gewoonweg niet, spreek niet uit ervaring ofzo( helaas) wel van de kenners op de buis, fysiek zijn ze niet sterk genoeg om een weekend mee te draaien.
dit vind ik dus echt slap gelul die dp heeft al diverse tests gedaan en op de ovals komt ze zeer goed mee, en daar hebben nog meer G krachten te verduren dan in de F1
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

:|-

Kijk ff naar de statistieken van DP van vorig jaar. (Y)
Staat ook haar prijzengeld bij, daar is mijn salaris en dat van heel veel anderen maar een schijntje bij.
Ik denk dat je heel wat in mars hebt als je dit presteert.

http://www.indycar.com/stats/driver_sta ... tYear=2005
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Arno17

Je kan allerlei feiten en dergelijke aandragen, maar een F1 besturen is wat anders dan een Indy, vraag dat aan Michael Andretti!

En ja, die DP heeft heel wat gepresteerd en zal geen gek figuur slaan in een F1 race, maar een F1 is gewoonweg een andere discipline in de racerij, ik verzin dit niet zelf maar gehoord op de TV.....

Om een veel gehoorde kreet maar eens te gebruiken: Ze hebben de kracht er niet voor.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

en alles wat ze op tv vertellen is waar??

andretti kwam in het verkeerde jaar bij het verkeerde team
jv werd gelijk kampioen
dus dat is ook allemaal slap gelul
tegenwoordig kan een aap een F1 besturen (gehoord op tv)
dus waarom zou een vrouw het dan niet kunnen?
dp heeft bewezen dat een vrouw het wel aankan
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Lees op onderstaande link het nieuwsbericht, dit heeft DP teweeggebracht.
Het is enkel wachten op de eerste vrouw achter het stuur van een F1 bolide :yest:

http://www.philly.com/mld/inquirer/sports/13985718.htm
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

kijk hier maar eens naar
laat mij maar eens zien wazar de F1 meer G's trekt???????

1. A driver's heart rate reaches 85-95% of its maximum capacity during a race. This equates to about 150-200 beats per minute, comparable to a marathon runner or a long-distance cyclist.

2. Drivers sustain 4-5 lateral G's in turns and between 0.7 and 1.5 G's while accelerating or braking. A force of 4-5 G's is similiar to having a 40-50 lb. weight attached to one's head.

3. During a race, drivers must discern and analyze numerous factors, including the closing speed of approaching cars, the distance from other cars and the identity of competitors. A driver's depth perception and field of vision is comparable to an NFL quarterback.

4. During a race, a driver's body tempurature can reach up to 103º F due to the effects of heat, vibration, and multi-directional G-loading. A driver also may lose multiple pints of fluids through perspiration.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:kijk hier maar eens naar
laat mij maar eens zien wazar de F1 meer G's trekt???????

1. A driver's heart rate reaches 85-95% of its maximum capacity during a race. This equates to about 150-200 beats per minute, comparable to a marathon runner or a long-distance cyclist.

2. Drivers sustain 4-5 lateral G's in turns and between 0.7 and 1.5 G's while accelerating or braking. A force of 4-5 G's is similiar to having a 40-50 lb. weight attached to one's head.

3. During a race, drivers must discern and analyze numerous factors, including the closing speed of approaching cars, the distance from other cars and the identity of competitors. A driver's depth perception and field of vision is comparable to an NFL quarterback.

4. During a race, a driver's body tempurature can reach up to 103º F due to the effects of heat, vibration, and multi-directional G-loading. A driver also may lose multiple pints of fluids through perspiration.

:yest: :yest: :yest:

Maar Luco,
Nou begin je weer of die vibraties :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik vraag me echt af welke idioot op tv heeft gezegd dat een vrouw het niet aan zou kunnen.
zal wel weer een zogenaamde coureur zijn die zelf de capaciteiten niet had/heeft om in de F1 te rijden.

de kift dus van een wannabeecoureur (N) (N) (N) (N) (N)

wat dat betreft is het mannelijk ras maar een zielig ras :( :( :( :(
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Hieronder nog wat citaten uit verschillende F1 artikelen op het net

De F1-coureurs staan niet negatief tegen de komst van een vrouw. Michael Schumacher lijkt het erg interessant. "Ik weet niet of ze mee kan komen, maar het lijkt me wel fantastisch en erg interessant."

Danica Patrick zou overigens niet de eerste vrouw worden die in actie zou komen tijdens een Formule 1-weekend in Indianapolis. Eerder reed Sarah Fischer al enkele rondjes in een McLaren voorafgaand aan een Grand Prix van Amerika.

Ook probeert Button de boel wat te sussen. "In het artikel zei ik ook hoe goed ik Danica Patrick vind. Ik heb heel veel respect voor haar, net als voor iedereen in de autosport. Ik weet dat het zwaar is, zowel voor mannen als vrouwen."
Ferdy
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:ik vraag me echt af welke idioot op tv heeft gezegd dat een vrouw het niet aan zou kunnen.
zal wel weer een zogenaamde coureur zijn die zelf de capaciteiten niet had/heeft om in de F1 te rijden.

de kift dus van een wannabeecoureur (N) (N) (N) (N) (N)

wat dat betreft is het mannelijk ras maar een zielig ras :( :( :( :(
slijmbal :P

;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

soms is het nu eenmaal zo ferdy
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

De historie heeft bewezen dat vrouwen fysiek minder geschikt zijn voor dit soort werk. Er zijn meer vrouwen die het hebben geprobeerd op het hoogste niveau, maar geen enkele hield het vol... En dan heb ik het over F1 en niet over Champcars of IRL. Vooral dat laatste is fysiek bij lange na niet zo zwaar als F1.

Maar ik ben zeer benieuwd! Ik zou het erg cool vinden als er een vrouw mee zou strijden aan de top. Ik zie het alleen nog niet zo snel gebeuren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:De historie heeft bewezen dat vrouwen fysiek minder geschikt zijn voor dit soort werk. Er zijn meer vrouwen die het hebben geprobeerd op het hoogste niveau, maar geen enkele hield het vol... En dan heb ik het over F1 en niet over Champcars of IRL. Vooral dat laatste is fysiek bij lange na niet zo zwaar als F1.

Maar ik ben zeer benieuwd! Ik zou het erg cool vinden als er een vrouw mee zou strijden aan de top. Ik zie het alleen nog niet zo snel gebeuren.
merijn, ook voor jouw
laat mij een circuit zien waar de F1 rijd en waar ze 4-5 G te verduren krijgen???????????????????????????????????

misschien dat je tien jaar geleden wel gelijk had, maar niet met een huidige F1 wagen, stuurbekrachtiging, tc en noem het allemaal maar op
Merijn
Über-Spammer

Juist de bochtensnelheden zijn fors toegenomen de afgelopen 10 jaar... Ik weet niet of je ooit van mechanische/aerodynamische grip hebt gehoord? Vroeger was dat vele malen minder sterk, met wellicht uitzondering van auto's met de zogenaamde ground-effects (die overigens snel verboden werden). De F1 auto's van tegenwoordig gaan harder, veel harder dan vroeger. Op papier hadden de turbo's uit de jaren 80 het voordeel, maar sneller zijn ze echt niet dan nu.

Lichamelijk, wat betreft het bekrachtigd sturen, schakelen aan het stuur, dat soort hulpmiddelen is het misschien lichter geworden. Maar wat heeft dat van doen met G-krachten? Die worden er niet minder op en juist die zorgen ervoor dat het zo zwaar is.

Waarom brengen F1-coureurs het overgrote deel van hun tijd door in de sportschool? Niet omdat het zo makkelijk is allemaal... Het is zwaar. Vergelijk het even met ongetraind karten. Iedereen die nog nooit gekart heeft zegt vooraf dat het geen reet voorstelt, maar na een kwartiertje scheuren komen ze stuk voor stuk gebroken uit hun karretje. En karts hebben nog niet eens aerodynamica, laat staan een beetje fatsoenlijk vermogen aan de achterwielen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nogmaals wijs mij een circuit waar de G krachten boven de vijf liggen???????????????

je kan wel zeggen dat het zwaar is maar ik heb nog nergens gezien dat het zwaarder is qua G krachten dan de irl of indycars, daar trekken ze 5G.
dus als een dame daarin mee kan komen kan ze het in de F1 ook.
Merijn
Über-Spammer

Hou er wel rekening mee dat ze in de IRL enkel rechtsom rijden en dus geen omslag maken in G-krachten. Ik heb liever landuring 4/5 G op mijn nek zonder afwisseling, dan elke keer accelereren (3G), vol in de ankers (tot 6G), bocht in (4G) en dat anderhalf uur lang. EN dan heb ik het nog niet eens gehad over de combinaties daartussen... Stel je voor, in de ankers en de bocht in (zo werkt dat meestal, zeker in snellere bochten). Dan krijgt je lichaam echt veel meer te voorduren dan anderhalf uur continue belasting.

Mensen uit de amerikaanse race-series die ooit F1 hebben gereden zeggen het zelf ook. Er is geen enkele race-klasse zo zwaar als F1.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

daar heb je evt een punt, maar als je goed kijkt naar de serie waar dp in rijd, dan zie je dat die ook op circuits rijden, dweliswaar wel iets minder dan in de F1 maar ze rijden er ook, is dus een kwestie van wennen.

ik denk dat het verschil in fysiek een stuk minder is dan wij denken
zo zwak zijn vrouwen niet, al willen wij mannen dat wel. :D
Pollo
Contacteer:

Fisichella op pole! Kan leuk worden... :worship:
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Pollo schreef:Fisichella op pole! Kan leuk worden... :worship:
Volgens mij log jij iets te laat in, :|-
het is hier heel de middag al leuk

Of niet, Luco :klop:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja vooral de mannen die niet kunnen hebben dat een dame deze sport ook aan kan
helaas zitten er nog een aantal in de ontkenningsfase hahahahaha
wat zal de klap hard aankomen :p :beer:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

wat een zootje zeg daar met die startopstelling..snap er geen hout van (de hele dag gewerkt, dus ook niets gezien)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:wat een zootje zeg daar met die startopstelling..snap er geen hout van (de hele dag gewerkt, dus ook niets gezien)
er hebben er nogal wat straf gehad en volgens mij weet de FIA nu nog de juiste startopstelling niet hahahahahahahaha |:
paulvanrooij
Contacteer:

voor 11u plaatselijke tijd moet de opstelling bekend zijn lees ik..is hier dus midden in de nacht.. :D
ze kunnen nog even puzzelen dus :p
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:ja vooral de mannen die niet kunnen hebben dat een dame deze sport ook aan kan
Die zijn nog niet getrouwd, laat ze maar zo wijs :D
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Paul1916v schreef:voor 11u plaatselijke tijd moet de opstelling bekend zijn lees ik..is hier dus midden in de nacht.. :D
ze kunnen nog even puzzelen dus :p
Het begint er op te lijken dat dit morgen de startopstelling is:

01 G. Fisichella
02 J. Button

03 N. Rosberg
04 M. Webber

05 J.P. Montoya
06 K. Raikkonen

07 F. Alonso
08 C. Klien

09 J. Trulli
10 J. Villeneuve

11 N. Heidfeld
12 S. Speed

13 M. Schumacher
14 V. Liuzzi

15 C. Albers
16 T. Monteiro

17 T. Sato
18 Y. Ide

19 D. Coulthard
20 R. Barrichello

21 F. Massa
22 R. Schumacher

Volgens Formule1/RaceReport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

vanochtend stond albers nog 13e??
Pollo
Contacteer:

Ik denk dat Rosberg gaat vlammen morgen!!
paulvanrooij
Contacteer:

ik hoop t! (Y)
top hoe ie vorige race bezig was! (Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Pollo schreef:Ik denk dat Rosberg gaat vlammen morgen!!
Williams leek erg licht tijdens de kwalificatie, zou me niks verbazen wanneer zij 3 stops doen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

allemaal speculaties
de FIA maakt de startgrid morgenochtend lokale tijd pas bekend

The true grid won’t be published until Sunday morning, and there are numerous complications in determining where the drivers with engine changes will ultimately be placed for the start of the eighth Malaysian Grand Prix.
Merijn
Über-Spammer

Ze moeten eens van die motorregel af... Echt bullshit. Mosley degradeert hiermee de F1 echt, vind ik. :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Duupke schreef:
Pollo schreef:Ik denk dat Rosberg gaat vlammen morgen!!
Williams leek erg licht tijdens de kwalificatie, zou me niks verbazen wanneer zij 3 stops doen
vorige week was rosberg ook al de snelste in de race, dus of die licht is?
die cosworth is gewoon erg goed en williams heeft een goed chassis, voor mij valt bmw eigenlijk door de mand :D
Arno17

Luco/Alpine-racer schreef:ja vooral de mannen die niet kunnen hebben dat een dame deze sport ook aan kan
Kijk, dat noem ik nou eens dikke onzin. :D

Ik zeg nergens dat ik niet kan hebben dat een vrouw in de F1 kan meedraaien, in vroeger jaren hebben 1 a 2 vrouwen het geprobeerd maar haakten af op het fysieke gedeelte.

Stuurbekrachtiging hebben ze dat nog tegenwoordig, was dat niet verboden geworden?

En krachten van boven de 5G, vrouwen kunnen dit echt wel hebben maar het zijn niet alleen de G krachten( er zijn ook wat dames die een F16 besturen, niet veel maar ze zijn er) het uithoudingsvermogen van een man is groter, meer spiermassa's etc, etc.....

Verklaar dan eens de verschillen in tijd bij de 100 meter sprint, geen 10 km met schaatsen, mindere tijd bij de 5 km, minder met een marathon....kan nog wel even doorgaan...

En de grid van morgen is niet zo spannend, pas bij de 1e pitsstops zullen we meer weten, al ga ik niet af op de wiskunde knobbel van de heer Olav Mol.

En vrouwen in de F1, ik mag hopen dat het nog eens gaat gebeuren.....en ja, ik ben getrouwd (L) ......dus! :smoke:
Gesloten