Quote 26 mei...
Jochem de Haas schreef:Goed dag 1 in frankrijk.....
Alpine is kapot........
Kopplingscilinder aan de voorzijde overleden.
Het probleem is dat de plunje in de cilinder nadat je heb in getrapt hebt niet meer terug komt...oftewel het pedaal blijft op de bodem staan.
Zomaar van uit het niets, komen op een rotonde aan en weg.
Nog geprobeerd te ontluchten op advies van Erwin, maar helaas.
Langzaam aan de hobby weer opgepakt....en maar aan de Alpine begonnen.
Koppelingscilinder geprobeerd te demonteren, helaas zit de wartel van de leiding boven op de cilinder muur vast......en hij is al rond gedraaid de 6kant.
Het is een plastic leiding die naar achter gaat en die heeft wat over lengte dus eventueel doorknippen kan....eerst maar een bij Ronnie B geinformeerd of er nog wat te krijgen is bij Ome Renault...
Nou dat klein grut is nog te bestellen, de cilinder zelf word al moeilijker, de leiding ook.
Toen zag ik dat de cilinder open kan aan de achterzijde....borg veer weg en je ziet de plunjer zitten.
Die kreeg ik er niet uit, dus een beetje lucht druk er op, iets te veel want de onderdelen vlogen om mijn oren....oeps.
Met als gevolg dat ik niet meer wist hoe het cupje aan aan de ene kant op de plunjer zat.
Wat bleek toen de plunjer er uit was dat de veer die nadat je de het pedaal hebt ingetrapt zorgt dat het pedaal terug komt gebroken was in 3 stukken.
Aha probleem...
Dus een revisie bedrijf benaderd, om te kijken of ze de losse cupjes en veer leveren, helaas..... die willen de cilinder hebben.
Enkel omruilen is een optie nadat je een bedrag achterlaat.
Wat nu.....? want ik wil toch eerst kijken of als ik mijn veer vervang of ie het weer doet ipv een "nieuwe" ruil cilinder .
Bij een veren specialist mijn probleem uitgelegd, kom maar langs.
Even het veertje opgemeten dikte, lengte en kracht...
Kijk eens ...nieuw veertje...niet qua diameter exact hetzelfde maar goed voor 1,75 neem ik de gok wel. Doe er maar een paar vriend.
Gister dus de dag van de waarheid.....alles weer gemonteerd, op de gok hoe het cupje moest..
Ontluchten ontluchten ontluchten...maar na een tijdje nog geen pedaal druk......oeps.
Toch de cilinder maar weer gedemonteerd , cupje omgedraaid en ontluchten ontluchten ontluchten......
Heeeeee pedaal druk...ik word vrolijk.
Wielen gemonteerd....en ja hoor ik kan weer rijden.
O er bleek ook nog een aandrijfas hoesje gescheurd te zijn...aan de binnenzijde bakkant...ook die maar ff vervangen.
Met een universele hoes ....eentje van Alpine word lastig tegenwoordig.
Gister het eerste rondje gereden, ik was vergeten hoe die pijp klinkt
