Als je geen storingslampje hebt hoef je verder niks te doen. (uiteraard)
De standaard 182 kat is geen grote restrictie. Af fabriek hebben ze het uitlaatsysteem herzien van 172-->182.
Je kan hem even rollen om te zien wat de AFR doet. Maar ik verwacht niet dat er aanpassing nodig is.
Wat houd het stage 1 / stage 2 (enz.) chippen in? En geld dit ook voor mijn 182? Of is dat meer van toepassing bij andere nokkenassen
Stage 2 is voor nokkenassen/TB's enz. inderdaad.
@arno
zodat je nog langer uit kunt slapen,..?
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk (gezien bovenstaande): heeft een racekat nou wel of geen zin op een Clio rs 172? Als ik het goed lees is de 182 dus een 172 met een aangepast uitlaatsysteem, en de standaard kat is verantwoordelijk voor de meeste restrictie toch? Zit te twijfelen of ik voor de remap toch eerst een sportkat monteer, of dat dit weggegooid geld is omdat alleen een remap het meeste rendement oplevert. Henk heeft eerder gezegd dat het zo goed als niets uitmaakt, maar ben benieuwd naar de reden...
Laatst gewijzigd door disciple op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.