Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Contacteer:

pomp of lagers dus steef!
das niet zo mooi? (N)
Menno

Blijf d'r bij dat het een beperking in doorlaat van de koeler of slangen/aansluitingen is.

Succes (Y)
rev it like a rental
Tom
Moderator
Car: MB

In dat geval zou het dus weer "weg" moeten gaan na het terugbouwen naar origineel.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ha kerel,

Kan ik jou nog blij maken met dit ? Iets blauws met een bult er op?

Afbeelding

Wel handig zo'n R19 16V "Express" :p
Geert
Contacteer:

ideaal zo'n oudijzer boer die ook savonds na 10'en komt.
Ronald1916V

Geert schreef:ideaal zo'n oudijzer boer die ook savonds na 10'en komt.
Je moet toch wat om nog snel even wat kilometers te maken na een motorwissel voor het Ringweekend.. bijna 300 al.. nog 20 en dan moet ie de Ring gewoon kunnen halen :D
Tim
Car: E36 M3

Kan van die foto's geen zak zien :P Maar is het een kap en schokbrekers?
Johan Hogervorst
Contacteer:

Hee ronald, er zit meestal ook een functie van een flitser op je camera haha. :P

Beetje bijgewerkte foto:
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 49-010.jpg[/img]
(Y)
Tim

Ha dat ziet er beter uit! Goed bezig Ronald, kunnen ze morgen zien dat er een nieuwe kap op/bij zit :)
Tom
Moderator

komt er iemand voor je 16v?
Tim

Min of meer, neef van Ronald komt met een vriend kijken of het misschien wat voor ze is :)
Tom
Moderator

Inpakken en wegwezen. En garantie tot aan de stoeprand :lol: :p
Tim

Garantie tot aan de vangrail :D

Nee gekheid, ik durf m'n hand er wel voor in het vuur te steken, het is een prima auto. Op onderhoud is totaal niet bespaard en er is nagenoeg niets stuk gegaan en anders is het vervangen voor nieuw :)
Johan Hogervorst
Contacteer:

En bereden door ene oud omaatje zeker? Haha! :D

Nee maar dat is wel het beste, sportief en stevig rijden met je auto maar als er iets kapot is ook goed repareren, anders houd je het ook echt niet heel!
Robke
Car: Lexus IS250

Ronald1916V schreef:Zo, vanavond even naar de Williams gekeken, probleem gelukkig gevonden, het is inderdaad de binnenste ashoes die lekt.. alles zit ook onder het vet er rondomheen (startmotor, stuurhuis, hitteschilden, carterpan :D )

Hij is losgescheurd van dat metalen blikje wat om de as geklemd zit, eens zien of ik nog tijd heb om daar een andere hoes omheen te zetten. het Ringweekend ga ik in ieder geval niet halen.. Tim stuiterd met mij mee in de 19 16V :lol:
Zei ik toch. :P
Tim

Gisteren even aan het knutselen geweest aan de Willy.

Stekker van de start motor zat niet heel goed meer vast waardoor hij laatst niet wou starten, even aan het stekkertje zitten en hoppa... Daar nu dus geen last meer van.

De originele schokbrekers vervangen voor de koni's, wat een rotwerk. (N) Niet los te krijgen, zelfs niet met de luchtsleutel op standje gevaarlijk op 10 of 11 bar en een paar druppels olie in de luchtsleutel. Een tijd mee bezig geweest en een busje WD40 verder maar het is gelukt :)

De achteras ook nog even ingespoten met WD40 nadat ik het zand wat vastgekoekt zat eraf gehaald heb. Nog even zitten beuken met een slagtrekker om te kijken of hij al los wou komen maar dat duurt nog even...

Nog wat uitlaatrubbers vervangen en even gekeken of een hitteschild tussen de uitlaat en de aandrijfashoes mogelijk is maar daar zie ik zo geen mogelijkheid voor.

Steven, kun jij anders niet een foto plaatsen van hoe het bij jou zit? Aan de hand van de schematische tekening van Antoine zie ik zo even niet hoe ik het zou kunnen bevestigen...
Geert
Contacteer:

standaart williams downpipe heeft toch een hitteschild rondom?
Menno

Eventueel kan je ook je downpipe inpakken.
rev it like a rental
Steven
Car: M536

Ik wil best een foto maken, alleen heb ik een volledige Devil uitlaatlijn, dies net ff anders. Zal es kijken of ik er vanmiddag ff onder kan kruipen.

Dacht trouwens dat die koni's er allang onderzaten? Of is dit alleen de achterkant nog?
Tim

Of een standaard Williams zo'n ding heeft weet ik niet. De tekening van Antoine lijkt wel iets op te staan maar ik zie niet hoe dat bevestigd zou moeten worden.

Inpakken is indien een hitteschildje moeilijk wordt of teveel moeite nog wel een goede!

Steven, het is meer van de manier waarop het bevestigd zit. Aan de hand van dat beeld kan ik misschien wat maken ofzo.
De koni's zaten er alleen aan de voorkant maar onder, achterkant moest nog maar die kreeg ik vlak voor het weekendje Ring niet zo snel los dus heb ik het maar laten zitten en niet losgetrokken, het was goed en straks zat het half los en kreeg ik het niet meer zo snel vast en kon het weekend niet doorgaan. Daarom toen besloten om het even te laten voor wat het was :)
Tom
Moderator

Geert schreef:standaart williams downpipe heeft toch een hitteschild rondom?
jep, 2 delig.
Geert
Contacteer:

Tom schreef:
Geert schreef:standaart williams downpipe heeft toch een hitteschild rondom?
jep, 2 delig.
juist, heb ze eventueel nog wel liggen.
Tim

Ah, volgende week vrijdag ben ik in Nijverdal om Martijn's rolkooi te helpen monteren. Wil wel even kijken hoe dat er nou uit ziet precies. Heb er wel belang bij denk ik. Schokbrekers mag je naar B-J doen, die van de Williams zijn er goed onder vandaan gekomen.

Zal morgen als ik loon heb direct even geld overmaken voor de motorkap!
Ronald1916V

Zo, even een update hier, gisteren bezig geweest met de aandrijfas aan de rechter kant wegens de lekkende hoes en het hele verhaal daarbij..

Het bleek niet gemakkelijk te zijn om de as los te krijgen van de versnellingsbak, spietje er uit geslagen maar de as zit compleet vastgerot om de uitgaande as van de bak..

Uiteindelijk de ashoes los getikt van het deel wat vastgerot zat aan de bak en geprobeerd om de hoes er af te krijgen, dat blijkt dus niet echt mogelijk vanaf de bovenkant omdat die koppeling vast zit, via de andere kant zou wel kunnen maar dan moet de homokineet er af en da's ook niet echt te doen weet ik uit ervaring..

Uiteindelijk de hoes goed ontvet en rondom een kitlaagje omheen gelegd, as ligt nu te drogen.. morgen monteren en kijken wat ie doet :p

Tussendoor na wat gezeur van Martijn Kool dat ie te hoog stond achter toch nog eens met de achteras bezig geweest.. na een aantal weken WD40 spuiten kwam ie ineens los en hebben we 'm even wat lager gelegd :D

Afbeelding

Afbeelding

We moeten alleen nog even kijken of die nog van de brug af kan.. met de achterkant wat hoger was dat al een ramp :p
Tom
Moderator

die verlaging is wel netjes (Y)

En lees ik nou goed dat je de oude gescheurde hoes gekit hebt??? Zo ja, lijkt me niet zo'n jofel plan met het oog op het toekomstige gebruik. En zo'n homokineet aan de andere kant (wielzijde) is toch zo los?! Circlips ringetje openen en hameren maar.
Ronald1916V

Tom schreef:die verlaging is wel netjes (Y)

En lees ik nou goed dat je de oude gescheurde hoes gekit hebt??? Zo ja, lijkt me niet zo'n jofel plan met het oog op het toekomstige gebruik. En zo'n homokineet aan de andere kant (wielzijde) is toch zo los?! Circlips ringetje openen en hameren maar.
Dat denk je ja, dat heb ik wel eens eerder geprobeerd maar daar begin ik echt niet meer aan.. de hoes is gekit met hittebestendige kit waar ook wel wat rek in zit dus dat gaat echt wel goed, hij is was gewoon iets los gekomen van dat metalen blikje, niet compleet uitgedroogd en uit elkaar gescheurd.. je wil vast niet weten hoe ik heb zitten vloeken op dat ding gisteren... dit eerst maar eens proberen..
Tom
Moderator

Ik heb mijn homokineet toch wel eens zonder veel problemen los gehad. Asje in de bankschroef en in een paar minuten ligt dat ding eraf.

Maar ja, hopen dat het idd blijft zitten. Ook nog een hitteschildje gemaakt toevallig?
Ronald1916V

Tom schreef:Ik heb mijn homokineet toch wel eens zonder veel problemen los gehad. Asje in de bankschroef en in een paar minuten ligt dat ding eraf.

Maar ja, hopen dat het idd blijft zitten. Ook nog een hitteschildje gemaakt toevallig?
Hoop ik ook dat het blijft zitten.. hitteschildje moet nog gemaakt worden.. :)
Tim

Die verlaging ziet er echt goed uit ja, een stuk beter als wat het was! :D Inspuiten met WD-40 is maar 2 keer gebeurd, that's all :)

Die ashoes is even zien, hoop dat het goed gaat maar het is zeker het proberen waard. De brug afkomen zal wel problematisch worden...
canonballman

Tja, dat met die ashoes zou ik ook anders doen...
Beetje worstcase scenario, maar niet geheel ondenkbaar:
-je gaat lang proefrijden, en ashoes houdt het goed
-je gaat weer een keer ringen, en daar gaat alsnog, wegens de hogere belasting/temperaturen de hoes kapot, en het vet loopt er uit. Gunstigste geval weer afsleepkosten betalen, slechtste geval: Motorrijder gaat op zn bek over het vet wat je achterlaat.

Heb het tegen iemand anders ook al gezegd: als je gaat circuitrijden moet je auto niet 100, maar 110 procent in orde zijn.
Een ashoes dichtkitten doe ik ook. Bij een Corsa van 1991 die een heel klein gaatje heeft, en nog 1 jaar door de keuring moet.
Tom
Moderator

En nog een tip. Misschien is een carterplaat ook niet geheel onverstandig. De curbs zijn redelijk hoog op sommige plaatsen zoals je weet en ik weet uit ervaring :~ dat dat ding er zo onder vandaan ligt.
Martijn Kool

na wat gezeur van mij? ik kwam met de gouden tip waardoor dat clikohok nu eindelijk lager ligt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:na wat gezeur van mij? ik kwam met de gouden tip waardoor dat clikohok nu eindelijk lager ligt.
Die gouden tip was al wel bekend hoor :p alleen ervaringen uit het verleden deden me niet echt denken dat het daar beter zou mee gaan dan met een slagtrekker :D
Tim

Ollee,

Ronald is erg goed bezig geweest met het bakken van een nieuwe middenpijp vanaf de katalysator. Nu zonder middendemper dus blijven hangen op een drempel zal niet meer gebeuren :D De uitlaat moet nog even afgelast worden maar hij hangt er erg netjes en strak onder :)

Nu nog even fingers crossed in de hoop dat het niet gaat rammelen maar het ziet er erg goed uit! Lekker stevig vast ook :)

Ondertussen een nieuwe aandrijfas die ik volgende week ophaal. Nu nog even zien hoe de complete as dus inclusief het stuk wat op de as in de bak geschoven zit los komt.

Iemand nog spannende en winnende tips? Spietje is er echt uit en er zitten ook geen stukken nog in het gat. We zijn al aan het rammen geweest maar dat was ook geen succes, nu ingespoten met WD-40 en maar eens rijden zonder nieuw spietje erin. Hopen dat hij dan los komt...

Moet in ieder geval voor het weekend van de 31e mei klaar zijn voor de Ring want er moet weer eens gereden worden met dat ding 8)
Ronald1916V

Tim schreef:Ollee,

Ronald is erg goed bezig geweest met het bakken van een nieuwe middenpijp vanaf de katalysator. Nu zonder middendemper dus blijven hangen op een drempel zal niet meer gebeuren :D De uitlaat moet nog even afgelast worden maar hij hangt er erg netjes en strak onder :)

Nu nog even fingers crossed in de hoop dat het niet gaat rammelen maar het ziet er erg goed uit! Lekker stevig vast ook :)

Ondertussen een nieuwe aandrijfas die ik volgende week ophaal. Nu nog even zien hoe de complete as dus inclusief het stuk wat op de as in de bak geschoven zit los komt.

Iemand nog spannende en winnende tips? Spietje is er echt uit en er zitten ook geen stukken nog in het gat. We zijn al aan het rammen geweest maar dat was ook geen succes, nu ingespoten met WD-40 en maar eens rijden zonder nieuw spietje erin. Hopen dat hij dan los komt...

Moet in ieder geval voor het weekend van de 31e mei klaar zijn voor de Ring want er moet weer eens gereden worden met dat ding 8)
Wou 'm vanavond eigenlijk nog even aflassen maar het was vanacht ook weer erg laat.. en vandaag was het nog eens druk op het werk ook dus ik doe vanavond gewoon niets meer :)

Nieuwe as besteld ja ? je spoort niet :p
Plaats reactie