Mickael schreef:Daarnaast doen wij in Nederland allemaal zo moeilijk over uitstoot van gassen, maar als je dan naar Amerika gaat en je ziet daar de vrachtwagens rijden met van die DIKKE zwarte rook die constant uit de uitlaten komen, dan snap ik niet dat ze hier moeilijk doen over 0,1 teveel CO bij de keuring.
Grappig dat wij in nederland allemaal ons best doen en de rest van de wereld het aan zijn laars lapt. maarja zo mag je niet denken is mij verteld.
Maar het is wel waar. Wij hebben 10 tallen jaren geleden er alels aan gedaan de Rijn schoont e krijgen maar vanuit het Ruhr gebied liep alles het land net zo hard weer in. Dat is nu (grotendeels) opgelost, maar met de CO2 uitstoot is het net zo. De Nederlandse (en in mindere mate EU) norm is erg streng, maar net daar buiten (Oostblok, VS, Azie!) stinken ze met z'n allen de pan uit. Is meer denk ik een kwestie van 'begin bij jezelf' dan dat het helpt als we hier de auto-co2-uitstoot beperken...
Maar dat is niet zozeer het behaal hier. Natuurlijk moet er op de benzineprijs een stukje accijns liggen. Natuurlijk wil de Shell, etc. ook een winstje maken, natuurlijk meot ik betalen voor mijn zegeltjes en spaarpunten. Maar rond de 75% gaat direct naar de staat. En dat wordt zonder enig morren of overwegen gewoon meer en meer. Het gaat erom dat de afgelopen weken plotseling de ebnzineprijzen explosief zijn gestegen. En daar is GEEN GOEDE REDEN VOOR! (Anders dan het zakkenvullen van de overheid.)
Daarnaast bestaat er zoiets als een Kwartje van Kok. Dit is rechtstreeks aan de pomp van ons af genomen met de belofte het terug te geven als de benzineprijzen zouden stijgen. Dit is nooit gebeurd. De overheid trekt zo al jaren vele miljoenen (is geloof zelfs miljarden) aan belasting extra. Misschien dat ze het al uitgegeven hebben. Misschien zelfs (ik dnek het niet) aan zaken bij Verkeer en Waterstaat. Maar nooit rechtstreeks aan degene die deze 12 eurocent al jaren extra betaald aan de pomp.
Zoals eerder is gezegd zij er ook zoiets als volksvertegenwoordigers die wij hebben gekozen. Dat hebben we zelf gedaan. Maar het zijn juist zij die ons nu voor hebben gelogen en waartegen we dus nu mogen zeggen dat ze het verknalt hebben. Sterker nog: het is onze plicht de regering te attenderen en bij te sturen als we het niet eens zijn.
Kortom: er meot belasting worden geheven en het milieu moet worden beschermt. Maar het loop de spuigaten uit en het is tijd dat we ons beloofde geld terug krijgen. Wij hebben recht op een lagere benzineprijs.
Iedereen die ook vindt dat harde euro's rechtstreek via de belasting over benzine van ons worden afgepakt zonder legitieme reden moet ons dus steunen. Door, als de website straks af is, te tekenen of door actief mee te helpen.
Elmo
TEST benzine site
NB: Als iemand een betere naam weet dan 'Stop de opdrijving van benzineprijzen': graag. Iets van 'Actiefront Benzineprijzen' ofzo?