ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tijn
Contacteer:

Tim schreef:
Tijn schreef:volgens mij zijn we hier bijna allemaal 18+ en hebben deze regering dus zelf gekozen ....

een site met uitleg over de consequenties over je eigen stemgedrag lijkt me dus nuttiger....
Ik heb er dus niet voor gekozen om meer belasting te gaan betalen(voor benzine sigaretten) :( als de staat weer evve geld nodig hebt denken ze gewoon evve de benzine weer omhoog gooien the same met peuken
dat heb je wel.

je hebt toch gestemd net als de rest van nederland? je kiest je eigen bestuur hoor. democratisch enzo. meeste stemmen gelden.
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

Dat van die peuken, maken ze maar zo duur als ze willen. Hoe duurder hoe beter, staat kan die centjes wel gebruiken 8)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Dan heb ik iets gemist, welke politieke partij maakte "reclame" met het verlagen van benzine-accijns?

Maargoed, dan nog, dan moeten wij met onze actie de andere partijen overtuigen van dat de accijns omlaag moet.
Rémi clio ph3

Riël schreef:Dat van die peuken, maken ze maar zo duur als ze willen. Hoe duurder hoe beter, staat kan die centjes wel gebruiken 8)
Bij die peuken kun je het zo zien, daar zitten extra ziekten kosten in verrekend :wink:
One clio to rule them all
Mrtn
Car: R5GTT

Tijn schreef:
je hebt toch gestemd net als de rest van nederland? je kiest je eigen bestuur hoor. democratisch enzo. meeste stemmen gelden.
Ik heb geen groenlinks gestemd en toch gaat de accijnz omhoog op benzines enzo...

je kan het toch niet voorzijn, want de partijen liegen je toch maar wat voor!

tijdens de verkiezingen;

"NEE, dat doen we echt niet, geen sprake van"

na de verkiezing;

"Ja maar... wellicht moeten we het toch overwegen"

Geen wonder dat ze voor hun flikker worden gereden als ze willen oversteken :lol:
Mrtn = Maarten
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Op zich heeft Tijn gelijk dat we zelf gekozen hebben. Ware het niet dat als je gekozen volksvertegenwoordigers iets fout doen je ze er ook op moet aanspreken! Waarom zou anders zoiets als demostreren bestaan in Nederland? Tijd dus om te laten weten dat ze het uit de hand laten lopen in de Tweede Kamer.

Ik heb nog geen concrete ideeen/concepten voor de website. Ik vindt dat er in ieder geval op moet:
- Uitleg van de kosten per liter benzine
- Uitleg kwartje van Kok
- Handtekeningen lijst
- Forum (goed gemoderate! is belangrijk)

Hiervoor moet uitgezocht/gedaan worden:
- Bestaat er niet al een dergelijke website?
- Aan welke eisen moet een handtekening op Internet voldoen om rechtsgeldig te zijn?
- Projectteam samenstellen

Ik zal later een kort ontwerpje sturen. Nu weer aan het werk. :)

Elmo
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Uitleg van de kosten van de benzine kan ik wel ff een verhaaltje van maken...dat weet ik zo te vinden...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

shell lult zich er hier lekker uit zo. :(
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Maik (WOOFER)
Über-Spammer

ziet er goed uit!! (Y)...
Dimitri2.0

We zijn nu aan het klagen over de benzine prijs maar hebben jullie ook gemerkt dat de wegenbelasting weer duurder is geworden :gun:
Ollie

Heb ik nog geen bericht van gehad! :(
Dimitri2.0

ik zag het toevallig op autotrack.nl. het bezit van een auto zou toch goedkoper worden????????
Ollie

Voor mij is de wegenbelasting niet anders dan anders hoor!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

elmotheelk schreef:Een opzetje:

http://www.ekok.nl/benzine/
Ziet er inderdaad erg goed uit! (Y)
Dimitri2.0

bij http://www.wegenbelasting.nl is het nog hetzelfde
http://www.autotrack.nl = 28euro duurder op jaar basis en de derde site die ik vond was het ook duurder (ik ben alleen de naam v/d site vergeten)
Mickael

Tijn schreef:
Tim schreef:
Tijn schreef:volgens mij zijn we hier bijna allemaal 18+ en hebben deze regering dus zelf gekozen ....

een site met uitleg over de consequenties over je eigen stemgedrag lijkt me dus nuttiger....
Ik heb er dus niet voor gekozen om meer belasting te gaan betalen(voor benzine sigaretten) :( als de staat weer evve geld nodig hebt denken ze gewoon evve de benzine weer omhoog gooien the same met peuken
dat heb je wel.

Tuurlijk hebben we met zijn alle gestemd.

Er was maar 1 partij die het kwartje terug wou geven en daar heb ik op gestemd. Tis niet de grootste partij geworden (zeer begrijpelijk) en er zitten mensen in de regering die er voor de LOL in zitten en absolut niet begaan zijn van het lot van een Nederlander. Hoe verklaar je anders de betuwe lijn? Dat is toch je eigen ego doorrammen?

Helaas denkt half (niet nadenkend) nederland daar anders over. Maar ondertussen gaan er ook nog eens miljoenen naar andere landen toe waar we nooit maar dan ook echt NOOIT wat van terug zullen zien. Pak het maar weer bij de werkende mensen die klagen blijkbaar niet.

vervolgens pakken ze mensen die met de auto naar hun werk willen gaan (zie de verlaging van de KM vergoeding). In plaats van het oplossen van file problemen (als je berekend hoeveel benzine ermee verspilt wordt...., maarja dat levert geld op dus waarom oplossen) nee hoor we verhogen de prijzen en mensen gaan minder rijden. Dit is dus wel een van de domste uitspraken die ik ooit heb gehoord.

Ach we kunnen er lang en kort over praten, maar je hebt het zelf echt niet in de hand. Denk je nu echt dat we er met zijn alle voor hebben gekozen om bv de tandarts uit het ziekenfons te gooien. Hou op man je weet toch ook wel beter?
Merijn
Über-Spammer

Ik heb echt helemaal NIEMAND in zijn partijplan horen zeggen dat ze de sigaretten en benzine asociaal in prijs gingen verhogen. :S
Mickael

Merijn schreef:Ik heb echt helemaal NIEMAND in zijn partijplan horen zeggen dat ze de sigaretten en benzine asociaal in prijs gingen verhogen. :S
Een linkse partij had het wel in zijn programma staan, vraag me alleen niet meer wie.
Merijn
Über-Spammer

Daarmee gooi je natuurlijk ook je eigen ruiten in, he. :)
Mickael

Tja voor ons wel ja, maar ik ken mensen die het liefst weer alles met paard en wagen zouden doen. Die auto, maar stinkende lawaai makende ellende vinden.

Logisch dat ik het daarmee ook niet zo goed kan vinden.....
Merijn
Über-Spammer

:lol: Lijkt me duidelijk! :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

MartijnG schreef:Uitleg van de kosten van de benzine kan ik wel ff een verhaaltje van maken...dat weet ik zo te vinden...
Graag. Zoals je ziet ben ik niet zoeen ster in het schrijven. Kan eventueel een vriend vragen die is wel een leuke schrijver (http://www.oogsoep.nl!), maar dan moet ik wel eerst zeker zijn dat we echt iets gaan doen. Niet dat ik in mijn eentje zit te kutten.

Elmo
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

vandaag voor het eerst V power getankt of zo iets schijnt beter te zijn?
ben benieuwd of ik iets merk
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Mooi gemaakt! Qua design is het mooi strak en simpel.

Misschien dat je alleen het bovenste gedeelte met menu wat omhoog kan zetten? De bovenkant ziet er zo leeg uit en de plaats voor de tekst is een beetje klein.

Maar mooi gedaan hoor!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Vindt dat we wel door moeten gaan met het opstellen van een goede site, waarin we mensen werven voor een goeie gestructureerde actie tegen de hoge benzine prijzen....

(Y) elmotheelk (Y)
Jasper16v

Mickael schreef:Tja voor ons wel ja, maar ik ken mensen die het liefst weer alles met paard en wagen zouden doen. Die auto, maar stinkende lawaai makende ellende vinden.

Het milieu is wel iets wat op zich meer aandacht mag hebben, als je hoort hoe snel de ijskap smelt en hoe hoog de waterspeigel wel niet stijgt tegenwoordig. Dat is best verontrustend te noemen. Maar dat is een ander onderwerp :)
Ollie

P@TB@D schreef:vandaag voor het eerst V power getankt of zo iets schijnt beter te zijn?
Jij mag dus al niet meedoen aan de actie tegen te hoge benzineprijzen :lol:
Mickael

Jasper16v schreef:
Mickael schreef:Tja voor ons wel ja, maar ik ken mensen die het liefst weer alles met paard en wagen zouden doen. Die auto, maar stinkende lawaai makende ellende vinden.

Het milieu is wel iets wat op zich meer aandacht mag hebben, als je hoort hoe snel de ijskap smelt en hoe hoog de waterspeigel wel niet stijgt tegenwoordig. Dat is best verontrustend te noemen. Maar dat is een ander onderwerp :)
Ben ik zeker met je eens. Los het file probleem op en dat scheelt al duizende liter per maand, die voor niets verbrand worden.

Daarnaast doen wij in Nederland allemaal zo moeilijk over uitstoot van gassen, maar als je dan naar Amerika gaat en je ziet daar de vrachtwagens rijden met van die DIKKE zwarte rook die constant uit de uitlaten komen, dan snap ik niet dat ze hier moeilijk doen over 0,1 teveel CO bij de keuring.

Grappig dat wij in nederland allemaal ons best doen en de rest van de wereld het aan zijn laars lapt. maarja zo mag je niet denken is mij verteld.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Mickael schreef:Daarnaast doen wij in Nederland allemaal zo moeilijk over uitstoot van gassen, maar als je dan naar Amerika gaat en je ziet daar de vrachtwagens rijden met van die DIKKE zwarte rook die constant uit de uitlaten komen, dan snap ik niet dat ze hier moeilijk doen over 0,1 teveel CO bij de keuring.

Grappig dat wij in nederland allemaal ons best doen en de rest van de wereld het aan zijn laars lapt. maarja zo mag je niet denken is mij verteld.
Maar het is wel waar. Wij hebben 10 tallen jaren geleden er alels aan gedaan de Rijn schoont e krijgen maar vanuit het Ruhr gebied liep alles het land net zo hard weer in. Dat is nu (grotendeels) opgelost, maar met de CO2 uitstoot is het net zo. De Nederlandse (en in mindere mate EU) norm is erg streng, maar net daar buiten (Oostblok, VS, Azie!) stinken ze met z'n allen de pan uit. Is meer denk ik een kwestie van 'begin bij jezelf' dan dat het helpt als we hier de auto-co2-uitstoot beperken...

Maar dat is niet zozeer het behaal hier. Natuurlijk moet er op de benzineprijs een stukje accijns liggen. Natuurlijk wil de Shell, etc. ook een winstje maken, natuurlijk meot ik betalen voor mijn zegeltjes en spaarpunten. Maar rond de 75% gaat direct naar de staat. En dat wordt zonder enig morren of overwegen gewoon meer en meer. Het gaat erom dat de afgelopen weken plotseling de ebnzineprijzen explosief zijn gestegen. En daar is GEEN GOEDE REDEN VOOR! (Anders dan het zakkenvullen van de overheid.)

Daarnaast bestaat er zoiets als een Kwartje van Kok. Dit is rechtstreeks aan de pomp van ons af genomen met de belofte het terug te geven als de benzineprijzen zouden stijgen. Dit is nooit gebeurd. De overheid trekt zo al jaren vele miljoenen (is geloof zelfs miljarden) aan belasting extra. Misschien dat ze het al uitgegeven hebben. Misschien zelfs (ik dnek het niet) aan zaken bij Verkeer en Waterstaat. Maar nooit rechtstreeks aan degene die deze 12 eurocent al jaren extra betaald aan de pomp.

Zoals eerder is gezegd zij er ook zoiets als volksvertegenwoordigers die wij hebben gekozen. Dat hebben we zelf gedaan. Maar het zijn juist zij die ons nu voor hebben gelogen en waartegen we dus nu mogen zeggen dat ze het verknalt hebben. Sterker nog: het is onze plicht de regering te attenderen en bij te sturen als we het niet eens zijn.

Kortom: er meot belasting worden geheven en het milieu moet worden beschermt. Maar het loop de spuigaten uit en het is tijd dat we ons beloofde geld terug krijgen. Wij hebben recht op een lagere benzineprijs.

Iedereen die ook vindt dat harde euro's rechtstreek via de belasting over benzine van ons worden afgepakt zonder legitieme reden moet ons dus steunen. Door, als de website straks af is, te tekenen of door actief mee te helpen.

Elmo
TEST benzine site

NB: Als iemand een betere naam weet dan 'Stop de opdrijving van benzineprijzen': graag. Iets van 'Actiefront Benzineprijzen' ofzo?
Rory

P@TB@D schreef:vandaag voor het eerst V power getankt of zo iets schijnt beter te zijn?
Heb het gister ook getankt, tot nu toe rijd hij wel zuiniger erop... en de auto rijd er verdaer ook nog goed op vind ik..
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Dat heb je weer mooi opgeschreven elmotheelk... :D

ontopic jongens...
Ollie

elmotheelk schreef:...NB: Als iemand een betere naam weet dan 'Stop de opdrijving van benzineprijzen': graag. Iets van 'Actiefront Benzineprijzen' ofzo?
Uit de Van Dale:
op·drij·ven (ov.ww.)
1 vooruit drijven, vooruit doen gaan => voortdrijven, voortjagen
2 op een overdreven of onnatuurlijke wijze laten stijgen => omhoogdrijven, opfokken, opjagen, opschroeven, opvoeren
Opdrijving lijkt me dus zeker de juiste term (Y)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik vind de slogan een zeer goede, die moeten we juist houden!

Er staat wel een zinnetje die iets vaag is: "Teken nu voor een lagere benzineprijs. Die hebben we verdiend!"

Verdiend? Ik weet niet precies wat je met verdiend bedoelt, misschien moet je het anders formuleren.
Plaats reactie