ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Prima! :lol:

Maar heb 't net nog ff geprobeerd (I) .....bij volledig contact,gaat de pomp NIET draaien,....pas als 'k de startmotor ff i/d rondte laat gaan,en daarna stop dan hoor 'k 'm ff 3 sec. nadraaien!

Maargoed, jullie hebben vast gelijk hoor.... (Y) (S)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

ff paar stukjes mbv de search....

GerryTT schreef:Opgelost. De benzinepomp werkt pas als je de motor start :wink:
Johan schreef:Bij mijn 5 hoor ik niks als ik em op contact zet.
Johan schreef:
Corniels schreef:als je het contact aanzet moet je goed luisteren, dan hoor je de bezine pomp ook.
Niet bij een gtt, is geen injectie he.
Steven schreef:Je hoort em alleen zodra ie even gestart is en niet aanslaat, dan hoor je em nog ff nazoemen.
Riël Notermans schreef:
BlackEagle schreef:
Riël schreef:Missichen het relais van de benzinepomp niet goed. Controleer ook eens het stekkertje op de dynamo...
Deze had ik al door 2 varianten vervangen...

Met doorverbinden werkte de pomp wel..
Doorgemeten, relais schakeld gewoon niet...

Ben bang dat deze vanuit contact niet stuurd
wordt gestuurd door de toerenteller als ik me niet vergis.
Gerard race GT schreef:De pomp gaat draaien zodra deze een stuursignaal krijgt van de toerenteller, dus pas als je gaat starten en niet zoals bijv. bij een clio als je hem op contact zet. De brandstofpomp word aangestuurd door een signaal van de toerenteller.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Abel en Riël. hebben jullie uberhaupt nog een rijdende GT?

Dacht ik al :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Abel en Riël. hebben jullie uberhaupt nog een rijdende GT?

Dacht ik al :p
:lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik heb een ander relais erop gezet, die zet 't systeem wel 5seconden vooraf op druk, dus op contact, nog zonder te starten :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ach he t is al een poos geleden, gelukkig kunnen zich mensen er tijd mee omkrijgen :lol:

Ook logisch, het is niet nodig voor n carbje :)

Oh, steven, jazeker, rijden doet ie wel ! :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

:loser:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ja stevie, ik heb 1 die "kan" rijden 8)

mag niet, maar kan wel. een 89-tiger met 125.000 op de teller :p
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

Menno schreef:Maar dr zijn toch zat leuke turbo's te koop, waar je op een gt prima mee uit de voeten kan. Beetje meer experimenteren, heren :bang:
heb wel een leuke gezien en heb de gegevens(wel in het duits... :( )

Lieferumfang:

- Turbolader GT2571 mit internen Wastegate

- Dichtung T25 Flansch passend

- Dichtung für Ölzu- und Rücklauf

Technische Daten:

- Verdichtergehäuse außen 102mm A/R 70

- Verdichterrad: 71>54,5mm

- Turbinengehäuse 49 A/R

- Turbinenrad: 46mm

- T25 Flansch (Lochmaße mittig gemessen 70x43mm)

- ölgekühlt

- internes Wastegate

- wassergekühlt

- 360° Grad Rennsportgelagert (spricht schnell an und ist langlebiger im Vergleich zu den 270° Grad gelagerten Turboladern)

- gleitgelagert

- Welle ist feingewuchtet



zal deze turbo leuk gaan lopen op een level 3 revisieset van MB?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Anco lijkt me zeeer goed te gaan idd.
kopen maar dat ding.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wie viel kostet das Anco ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

Arco Straver schreef:Wie viel kostet das Anco ??
schrik niet...






429eu ex 20eu verzenkosten.....
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ow... valt best wel mee. Een nieuwe T2 kost bij de dealer zo'n 400 of 480 ex. BTW

Gebruikt of ruil/nieuw ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Das opzich geen verkeerde prijs, beetje dikke turbo kost meestal ook dik geld :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

nieuw!!

moet volgens mij wel beetje aangepast worden.. kan aant plaatje niet duidelijk zien of hij net zo staat als een turbo van een gtt..

hier ff link van plaatje

http://turbo-parts.de/components/com_vi ... lansch.jpg
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat lijkt op eerste gezicht wel de goede aansluiting, al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker als er geen afmetingen bij staan.
R5GTT. Drive it like you stole it
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

is er wel de mogelijkheid om het compressorhuis/turbinehuis te draaien als het niet onder de goeie hoek mocht staan?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Is dit niet zo'n zelfde als Christian heeft gekocht van Pedro uit Belgie onlangs ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ziet er wel leuk uit maar ik vraag me af of dit wel een garrett is en niet toevallig een slechte chinese kopie.
met bijbehorende slechte kwaliteit.

mocht het wel een garrett zijn dan is het echt een koopie

misschien dat Jo hier helderheid over kan geven?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

arco ik heb de GT2252 gekocht van pedro

zaterdag halen we hem op op de terug weg nog leuke uitlaat mee nemen :D
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

mark 5t schreef:ziet er wel leuk uit maar ik vraag me af of dit wel een garrett is en niet toevallig een slechte chinese kopie.
met bijbehorende slechte kwaliteit.

mocht het wel een garrett zijn dan is het echt een koopie

misschien dat Jo hier helderheid over kan geven?
hier is de link van hun site met de desbetreffende turbo
http://turbo-parts.de/index.php?page=sh ... &Itemid=26

en nog een link van ebay(zelfde winkel)
http://cgi.ebay.nl/GT25-Turbolader-GT25 ... 240%3A1318


er staat inderdaad niet bij of hij van garrett is en het type gt2571 staat ook niet op de site van garrett zelf..
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... rgers.html
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En dat is nou waar -Jo- al eerder voor heeft gewaarschuwd....
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dus een immi-dimmie-gimmie-kapoeti-doetie-het-net-niet-turbo ....

Zonde.

Zal het best doen, maar garantie bv ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

jammer jah weer... was niet duur..
heb nog wel een leuke gezien maar denk dat een (wel garrett!) GT3782 beetje te groot is voor een gtt'tje
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Gerald schreef:
Voorzichtige conclusie: Startmotor overleden? Enige wat ik me verder kan bedenken is dat de massa te weinig zou zijn, maar die moet ik nog testen.
Vanavond de startmotor toch maar uit gebouwd. Direct op de accu getest, niets. Overduidelijke conclusie, startmotor overleden.

Nu alleen weer zo'n klere ding er terug onder zien te frotten.. (U) Degene die het in 45 min. in en uit kan bouwen verdient in mijn ogen :worship: :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

moet kunnen als je een brug hebt (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:moet kunnen als je een brug hebt (Y)
Kom ik de volgende keer bij jou. :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nou ja ik heb het bij de racevijf gedaan en volgens mij zit die op dezelfde plek en heb je net zoveel ruimte, was binnen 45 min gebeurd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Wel beter dan de oorzaak duidelijk is. Welk merk starter? Dan kopen we die niet meer. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Luco/Alpine-racer schreef:
Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud :p
OUWE LUL :grin:
Volgens mij had je wel gelijk, de pomp mag volgens mij niet gaan lopen bij contact aan, of max. een paar seconden i.v.m. de veiligheid. Stel je krijgt een ernstig ongeval, motor slaat af, een benzineleiding knapt en de pomp blijft lopen......

De RE208/209 stuurt de brandstofpomp aan en heeft volgens mij wel degelijk pulsjes van het vliegwiel nodig om hem continue te laten lopen.
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

oeps, was al geschreven
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Martijn schreef:Wel beter dan de oorzaak duidelijk is. Welk merk starter? Dan kopen we die niet meer. :wink:
Valeo, maar ik moet er eerst van de week nog eens mee terug naar de onderdelenhandel... 5 maanden oud en binnen de 500 km totaal overleden, moet niet mogen in mijn ogen.

Ik hou een ieder op de hoogte.

Om een rotte appel eet je toch ook totaal geen appels meer.. :wink:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nou, ik heb weer een vreemde storing!!!

Gisteren een nieuwe accu gemonteerd...nu wil de auto niet aanslaan.

Ik heb stroom op alles, maar als ik het contact omdraai dan gaat er niets aan op het dashboard. Geen controle lampjes, geen brandstofmeter en de toerteller doen niets bij het starten....

Verder alles werkt, verlichting, r.a.w. achterruit verwarming....


Kan dit veroorzaakt worden door de ontstekingsmodule????
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

klinkt me toch als een slecht kontakt ergens bij je accu of de polen(klemmen), omdat je deze gewisseld hebt.

ik neem aan dat het voor dat je de accu gewisseld hebt wel goed was?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

nou het is zo dat ie afgeslagen is en het niet meer deed.....

Ik dacht te weinig brandstof en lege accu. Bij de vervangen en aangevuld.

Maar nu wil ie niet aanslaan.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie