ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wouter kan al niet meer rijden, die moet al met het OV Luco :D
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

-jo- schreef:pk's interesseren me geen drol, tis leuk maar daarmee ook uitgepraat. Ik heb ook al tegen diverse 5jes gereden en die dingen blijven me keer op keer verbazen. Ik hoop dat Jacco binnenkort mee gaat naar diverse evenementen.
Je zoekt een beetje tegenstand? :wink: 8)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

niet echt, ben benieuwd wat die 4x4 gaat neerzetten op de weg. Zoals het er momenteel aan toe gaat in dit topic hoop ik dat je veel seat's tegenkomt. :smile:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jo, wat zijn eigenlijk de nadelen van het 4x4 systeem?
Heb wel eens gehoord dat het, laat ik me netjes uitdrukken, voor verbetering vatbaar is? Ben wel benieuwd wat daar van waar is en gokje dat jij er alles vanaf weet.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

aandrijfverlies + gewicht
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ja dat snap ik, bedoelde meer de techniek zelf, versnellingsbak + differentieel :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik veronderstel dat je uit gaat van straatgebruik ? Eerlijk gezegd zijn de meningen daarover héél sterk verdeeld. De UN7 (000-TQ) zou volgens diverse bronnen iets sterker zijn dan de UN1 (013-fwd). In al die tijd dat ik met 21's aan de gang ben gaat alles goed tot 450 Nm op een UN1 op de koppeling na.

Nu je praat over de UN7 zijn er diverse mogelijkheden. Volvo en subaru bieden oplossingen betreffende het achterdiff. Natuurlijk met de nodige aanpassingen. Ik praat nu over wagens die 400 pk en meer draaien dus zolang je daar niet over gaat ( :~ ) zou ik testen hoe ver je daadwerkelijk kan gaan met de UN7 en de gehele aandrijflijn.

Er is een quaiffe sper beschikbaar maar in hoeverre dat goed is durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat de ex john Price GrN auto dit sper heeft geplaatst en 70 km verder tijdens een Hillclimb helemaal in de vernieling is gedraaid. Dus wat is wijsheid ?


In het vooruitzicht van de boel aan te passen zijn er volgende oplossingen:
Gertrag bak Jaguar
G50 Porsche
Mach1 Un1/7 rebuild->6 speed->short ratio (single piece primary shaft)
Die laatste is een naar keuze verhouding met ingebouwd sper en rechte vertanding met een priceas uit 1 geheel. Mooi maar daar tik je een 8K voor af.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Duidelijk verhaal, dank je :) weer wat wijzer geworden :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jo misschien stomme vraag, maar kan je geen dsg van een vr6 pasmaken?
Bulletproof tot ongeveer 600nm (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:Jo misschien stomme vraag, maar kan je geen dsg van een vr6 pasmaken?
Bulletproof tot ongeveer 600nm (Y)
In de lengte ? dat wordt wel wat veel slijpwerk denk ik om de aandrijfassen in de zijkant te stoppen van die bak ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Jo misschien stomme vraag, maar kan je geen dsg van een vr6 pasmaken?
Bulletproof tot ongeveer 600nm (Y)
In de lengte ? dat wordt wel wat veel slijpwerk denk ik om de aandrijfassen in de zijkant te stoppen van die bak ?
Ja ik weet niet hoe die vr6 in zon golf ligt, vandaar ook de vraag :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat zijn allemaal heel strakke plannen maar heeft het nut ? Een standaard bak blijft heel tot 450 Nm aan de wielen gemeten. Ik heb op 6 jaar nog maar 1 bak (goed) gesloopt. Daarbij is de zooi ook 20 jaar oud en ik denk niet dat er iemand is die boven de 350 pk en 500 Nm uitkomt ? Ouwe meuk heeft ook beperkingen :lol:

Waarschijnlijk wordt het een ander verhaal wanneer de custom koppeling erin zit. Nu durft ze doorslippen bij 430 Nm. Dan heb ik nog een andere fwd oplossing in de vorm van een Lotus Un1 bak.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Renault clio1 16v VS Honda S2000.................. euh ik was kansloos
Oke ik reed al 180 toen ie achter me op dook ...bij 210 maar aan de kant gegaan ....ik vermoed dat hij nog een keer opschakelde....hij reed zo bij me weg ............

Tijd voor een fohn :(
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jochem de Haas schreef:Renault clio1 16v VS Honda S2000.................. euh ik was kansloos
Oke ik reed al 180 toen ie achter me op dook ...bij 210 maar aan de kant gegaan ....ik vermoed dat hij nog een keer opschakelde....hij reed zo bij me weg ............

Tijd voor een fohn :(
Is toch geen schande kerel, man zal wel gedacht hebben, tering wat loopt zo'n Clio. (Y)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

volgens mij dacht ie gewoon : powned!! :p
Trust me. I know what I'm doing.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Xabre schreef:volgens mij dacht ie gewoon : powned!! :p
Dat kan ook, maar beetje kenner ( mag je toch verwachten van een S2000 rijder) weet dit op waarde te schatten.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

gisteravond naast een Audi A4 Diesel met 105 kw, de man keek raar op dat die Twingo langszij kwam... :D

In de ochtend een Prius die me te vlug af wilde zijn..........jammer...voor hem :wink:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Chris schreef:Gister met de Clio 16V aan het spelen geweest tegen een Cordoba 1.8-20V (115 kw mét dumpvalve...)... :D

Toch leuk dat die gasten het bleven proberen... (Y)
Vandaag de eigenaar (toevallig) gesproken.

Hij kon zijn 267 gemeten pk's niet op de weg krijgen... (S)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wat heeft die gemeten, pony krachten ipv paarden krachten :p
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Chris schreef:
Chris schreef:Gister met de Clio 16V aan het spelen geweest tegen een Cordoba 1.8-20V (115 kw mét dumpvalve...)... :D

Toch leuk dat die gasten het bleven proberen... (Y)
Vandaag de eigenaar (toevallig) gesproken.

Hij kon zijn 267 gemeten pk's niet op de weg krijgen... (S)
Ik heb al moeite met de helft..... :lol:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Arno17 schreef:
Chris schreef:
Chris schreef:Gister met de Clio 16V aan het spelen geweest tegen een Cordoba 1.8-20V (115 kw mét dumpvalve...)... :D

Toch leuk dat die gasten het bleven proberen... (Y)
Vandaag de eigenaar (toevallig) gesproken.

Hij kon zijn 267 gemeten pk's niet op de weg krijgen... (S)
Ik heb al moeite met de helft..... :lol:
Dat komt door die klote banden van je. :lol: :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gisteren met de gte vanuit den haag, zat bij rotterdam een auto achter me te duwen met irritant te hoge afgestelde xenonlampjes, ga ik opzij is het een nieuwe fiesta st.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

hebben we zo iets in Great Britan ook meegemaakt dacht ik .
die dingen zyn niet zo snel als de rest denkt. :worship:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:Gisteren met de gte vanuit den haag, zat bij rotterdam een auto achter me te duwen met irritant te hoge afgestelde xenonlampjes, ga ik opzij is het een nieuwe fiesta st.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Nieuwe Fiesta ST?.......die met 150pk bedoel je denk ik en een 2.0 onder de kap.

Die moet al moeite hebben met een Twingo RS....dusszz
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

oldskool schreef:hebben we zo iets in Great Britan ook meegemaakt dacht ik .
die dingen zyn niet zo snel als de rest denkt. :worship:
dat wordt in 2010 overgedaan, hoop dat er een paar kanone meegaan. :smile:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-jo- schreef:
oldskool schreef:hebben we zo iets in Great Britan ook meegemaakt dacht ik .
die dingen zyn niet zo snel als de rest denkt. :worship:
dat wordt in 2010 overgedaan, hoop dat er een paar kanone meegaan. :smile:
ja dat zou mooi wezen .
hopelyk komen we dan ook weer een makinnen uitvoering tegen onderweg / en of een camper die een jag . opduwt met +150 per uur .
we zullen zien wie er mee gaat.
eerst maar eens de datum afwachten en dan zien we wel.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Een camper ? Die monegask met zen villa op wielen spoorde niet echt, opzij of ik duw je eraf was die zen motto. :bang:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol:

Een camper die ff het e.e.a aan het opdouwen was ?? :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

was geen camper meer, een ding buiten proportie dat met 150+ kwam aanzetten in de fastlane. Iedereen moest ervoor wijken want meneer had geen intentie de rem te gebruiken. Ging er een jag de felle uithangen door ervoor te gaan rijden. Die monegask helemaal in de stress en links gaan inhalen (in uk). Toeterend en brullend eroverheen...niet naar de zin van die jag die wat op de rem ging staan. Op een bepaald ogenblik maakte die oversized camper een beweging om die jag er gewoon af te duwen. Toen zat bij die jag de schrik er goed in en ging ie zich verstoppen achter ander verkeer op het linkerrijvak.

Prachtig moment hoor :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Arco Straver schreef::lol:

Een camper die ff het e.e.a aan het opdouwen was ?? :(
je echt waar . die Jag wilde niet aan de kant en werd byna aangereden van achter / zykant .
door die sleurhut op wielen
als het goed is heeft chris mc dit nog gefilmd.
ach ja zo maak je nog eens iets mee in het buitenland
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Arno17 schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Gisteren met de gte vanuit den haag, zat bij rotterdam een auto achter me te duwen met irritant te hoge afgestelde xenonlampjes, ga ik opzij is het een nieuwe fiesta st.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Nieuwe Fiesta ST?.......die met 150pk bedoel je denk ik en een 2.0 onder de kap.

Die moet al moeite hebben met een Twingo RS....dusszz
Waarop baseer je dat Arno?

Ik heb van de zomer achter zo'n ST (maat van me) gehangen op de Autobahn, diverse "sprintjes" getrokken van zo'n 100/120 richting 200+ maar de Cliko liep geen cm in tijdens de sprints. Ja oke, boven de 200 liep ik iets dichterbij. Wellicht dat bij het 0-100 verhaal de Cliko wel "iets" sneller is, maar bij die hogere snelheden niet echt hoor. Lijkt mij daarom sterk dat ze "al moeite" hebben met een Twingo RS.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jacob Priem schreef:
Arno17 schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Gisteren met de gte vanuit den haag, zat bij rotterdam een auto achter me te duwen met irritant te hoge afgestelde xenonlampjes, ga ik opzij is het een nieuwe fiesta st.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Nieuwe Fiesta ST?.......die met 150pk bedoel je denk ik en een 2.0 onder de kap.

Die moet al moeite hebben met een Twingo RS....dusszz
Waarop baseer je dat Arno?

Ik heb van de zomer achter zo'n ST (maat van me) gehangen op de Autobahn, diverse "sprintjes" getrokken van zo'n 100/120 richting 200+ maar de Cliko liep geen cm in tijdens de sprints. Ja oke, boven de 200 liep ik iets dichterbij. Wellicht dat bij het 0-100 verhaal de Cliko wel "iets" sneller is, maar bij die hogere snelheden niet echt hoor. Lijkt mij daarom sterk dat ze "al moeite" hebben met een Twingo RS.
Ik doel inderdaad op de sprints van 0-100, tegen de Clio 6.9/7.2 tegen de Twingo RS 8.7 en de Fiesta op 8.4.

De tussensprints zal de Fiesta sneller zijn dan de Twingo RS door zijn 2.0 motor.

Maar met mijn oude Clio regelmatig dit soort Fordjes de achterkant laten zien.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

heb al meerder keren tegen diverse fiesta's st gesport. Maar dat is voor een clio rs ph1 echt een eitje hoor.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Patrick.B schreef:heb al meerder keren tegen diverse fiesta's st gesport. Maar dat is voor een clio rs ph1 echt een eitje hoor.
Moet ook eigenlijk wel.

150 pk op 1065 kg en 172/182 tegen 1010 kg, lijkt me duidelijk.

Tevens ben ik ze nog niet tegengekomen met de Twingo, maar 137pk op 1024 kg tegen 150 op 1065kg durf ik ook wel aan.

Tussensprintjes zal ik het wel verliezen door de 2.0 en hoger koppel.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ik denk dat je met een twingo het een fiesta ook erg moeilijk kan maken:


190 Nm max. koppel
4500 tpm

PRESTATIES
208 km/h topsnelheid
8,4 s acceleratie 0-100 km/u
Plaats reactie