
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
Je zoekt een beetje tegenstand?-jo- schreef:pk's interesseren me geen drol, tis leuk maar daarmee ook uitgepraat. Ik heb ook al tegen diverse 5jes gereden en die dingen blijven me keer op keer verbazen. Ik hoop dat Jacco binnenkort mee gaat naar diverse evenementen.

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Jo, wat zijn eigenlijk de nadelen van het 4x4 systeem?
Heb wel eens gehoord dat het, laat ik me netjes uitdrukken, voor verbetering vatbaar is? Ben wel benieuwd wat daar van waar is en gokje dat jij er alles vanaf weet.
Heb wel eens gehoord dat het, laat ik me netjes uitdrukken, voor verbetering vatbaar is? Ben wel benieuwd wat daar van waar is en gokje dat jij er alles vanaf weet.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja dat snap ik, bedoelde meer de techniek zelf, versnellingsbak + differentieel 

Ik veronderstel dat je uit gaat van straatgebruik ? Eerlijk gezegd zijn de meningen daarover héél sterk verdeeld. De UN7 (000-TQ) zou volgens diverse bronnen iets sterker zijn dan de UN1 (013-fwd). In al die tijd dat ik met 21's aan de gang ben gaat alles goed tot 450 Nm op een UN1 op de koppeling na.
Nu je praat over de UN7 zijn er diverse mogelijkheden. Volvo en subaru bieden oplossingen betreffende het achterdiff. Natuurlijk met de nodige aanpassingen. Ik praat nu over wagens die 400 pk en meer draaien dus zolang je daar niet over gaat (
) zou ik testen hoe ver je daadwerkelijk kan gaan met de UN7 en de gehele aandrijflijn.
Er is een quaiffe sper beschikbaar maar in hoeverre dat goed is durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat de ex john Price GrN auto dit sper heeft geplaatst en 70 km verder tijdens een Hillclimb helemaal in de vernieling is gedraaid. Dus wat is wijsheid ?
In het vooruitzicht van de boel aan te passen zijn er volgende oplossingen:
Gertrag bak Jaguar
G50 Porsche
Mach1 Un1/7 rebuild->6 speed->short ratio (single piece primary shaft)
Die laatste is een naar keuze verhouding met ingebouwd sper en rechte vertanding met een priceas uit 1 geheel. Mooi maar daar tik je een 8K voor af.
Nu je praat over de UN7 zijn er diverse mogelijkheden. Volvo en subaru bieden oplossingen betreffende het achterdiff. Natuurlijk met de nodige aanpassingen. Ik praat nu over wagens die 400 pk en meer draaien dus zolang je daar niet over gaat (

Er is een quaiffe sper beschikbaar maar in hoeverre dat goed is durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat de ex john Price GrN auto dit sper heeft geplaatst en 70 km verder tijdens een Hillclimb helemaal in de vernieling is gedraaid. Dus wat is wijsheid ?
In het vooruitzicht van de boel aan te passen zijn er volgende oplossingen:
Gertrag bak Jaguar
G50 Porsche
Mach1 Un1/7 rebuild->6 speed->short ratio (single piece primary shaft)
Die laatste is een naar keuze verhouding met ingebouwd sper en rechte vertanding met een priceas uit 1 geheel. Mooi maar daar tik je een 8K voor af.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Duidelijk verhaal, dank je
weer wat wijzer geworden 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Jo misschien stomme vraag, maar kan je geen dsg van een vr6 pasmaken?
Bulletproof tot ongeveer 600nm
Bulletproof tot ongeveer 600nm

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
In de lengte ? dat wordt wel wat veel slijpwerk denk ik om de aandrijfassen in de zijkant te stoppen van die bak ?Luco/Alpine-racer schreef:Jo misschien stomme vraag, maar kan je geen dsg van een vr6 pasmaken?
Bulletproof tot ongeveer 600nm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja ik weet niet hoe die vr6 in zon golf ligt, vandaar ook de vraagRonald1916V schreef:In de lengte ? dat wordt wel wat veel slijpwerk denk ik om de aandrijfassen in de zijkant te stoppen van die bak ?Luco/Alpine-racer schreef:Jo misschien stomme vraag, maar kan je geen dsg van een vr6 pasmaken?
Bulletproof tot ongeveer 600nm

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dat zijn allemaal heel strakke plannen maar heeft het nut ? Een standaard bak blijft heel tot 450 Nm aan de wielen gemeten. Ik heb op 6 jaar nog maar 1 bak (goed) gesloopt. Daarbij is de zooi ook 20 jaar oud en ik denk niet dat er iemand is die boven de 350 pk en 500 Nm uitkomt ? Ouwe meuk heeft ook beperkingen
Waarschijnlijk wordt het een ander verhaal wanneer de custom koppeling erin zit. Nu durft ze doorslippen bij 430 Nm. Dan heb ik nog een andere fwd oplossing in de vorm van een Lotus Un1 bak.

Waarschijnlijk wordt het een ander verhaal wanneer de custom koppeling erin zit. Nu durft ze doorslippen bij 430 Nm. Dan heb ik nog een andere fwd oplossing in de vorm van een Lotus Un1 bak.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Renault clio1 16v VS Honda S2000.................. euh ik was kansloos
Oke ik reed al 180 toen ie achter me op dook ...bij 210 maar aan de kant gegaan ....ik vermoed dat hij nog een keer opschakelde....hij reed zo bij me weg ............
Tijd voor een fohn
Oke ik reed al 180 toen ie achter me op dook ...bij 210 maar aan de kant gegaan ....ik vermoed dat hij nog een keer opschakelde....hij reed zo bij me weg ............
Tijd voor een fohn

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Is toch geen schande kerel, man zal wel gedacht hebben, tering wat loopt zo'n Clio.Jochem de Haas schreef:Renault clio1 16v VS Honda S2000.................. euh ik was kansloos
Oke ik reed al 180 toen ie achter me op dook ...bij 210 maar aan de kant gegaan ....ik vermoed dat hij nog een keer opschakelde....hij reed zo bij me weg ............
Tijd voor een fohn

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat kan ook, maar beetje kenner ( mag je toch verwachten van een S2000 rijder) weet dit op waarde te schatten.Xabre schreef:volgens mij dacht ie gewoon : powned!!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
gisteravond naast een Audi A4 Diesel met 105 kw, de man keek raar op dat die Twingo langszij kwam...
In de ochtend een Prius die me te vlug af wilde zijn..........jammer...voor hem

In de ochtend een Prius die me te vlug af wilde zijn..........jammer...voor hem
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Vandaag de eigenaar (toevallig) gesproken.Chris schreef:Gister met de Clio 16V aan het spelen geweest tegen een Cordoba 1.8-20V (115 kw mét dumpvalve...)...![]()
Toch leuk dat die gasten het bleven proberen...
Hij kon zijn 267 gemeten pk's niet op de weg krijgen...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat heeft die gemeten, pony krachten ipv paarden krachten 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik heb al moeite met de helft.....Chris schreef:Vandaag de eigenaar (toevallig) gesproken.Chris schreef:Gister met de Clio 16V aan het spelen geweest tegen een Cordoba 1.8-20V (115 kw mét dumpvalve...)...![]()
Toch leuk dat die gasten het bleven proberen...
Hij kon zijn 267 gemeten pk's niet op de weg krijgen...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat komt door die klote banden van je.Arno17 schreef:Ik heb al moeite met de helft.....Chris schreef:Vandaag de eigenaar (toevallig) gesproken.Chris schreef:Gister met de Clio 16V aan het spelen geweest tegen een Cordoba 1.8-20V (115 kw mét dumpvalve...)...![]()
Toch leuk dat die gasten het bleven proberen...
Hij kon zijn 267 gemeten pk's niet op de weg krijgen...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gisteren met de gte vanuit den haag, zat bij rotterdam een auto achter me te duwen met irritant te hoge afgestelde xenonlampjes, ga ik opzij is het een nieuwe fiesta st.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Nieuwe Fiesta ST?.......die met 150pk bedoel je denk ik en een 2.0 onder de kap.Luco/Alpine-racer schreef:Gisteren met de gte vanuit den haag, zat bij rotterdam een auto achter me te duwen met irritant te hoge afgestelde xenonlampjes, ga ik opzij is het een nieuwe fiesta st.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Die moet al moeite hebben met een Twingo RS....dusszz
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
dat wordt in 2010 overgedaan, hoop dat er een paar kanone meegaan.oldskool schreef:hebben we zo iets in Great Britan ook meegemaakt dacht ik .
die dingen zyn niet zo snel als de rest denkt.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ja dat zou mooi wezen .-jo- schreef:dat wordt in 2010 overgedaan, hoop dat er een paar kanone meegaan.oldskool schreef:hebben we zo iets in Great Britan ook meegemaakt dacht ik .
die dingen zyn niet zo snel als de rest denkt.
hopelyk komen we dan ook weer een makinnen uitvoering tegen onderweg / en of een camper die een jag . opduwt met +150 per uur .
we zullen zien wie er mee gaat.
eerst maar eens de datum afwachten en dan zien we wel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Een camper die ff het e.e.a aan het opdouwen was ??

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
was geen camper meer, een ding buiten proportie dat met 150+ kwam aanzetten in de fastlane. Iedereen moest ervoor wijken want meneer had geen intentie de rem te gebruiken. Ging er een jag de felle uithangen door ervoor te gaan rijden. Die monegask helemaal in de stress en links gaan inhalen (in uk). Toeterend en brullend eroverheen...niet naar de zin van die jag die wat op de rem ging staan. Op een bepaald ogenblik maakte die oversized camper een beweging om die jag er gewoon af te duwen. Toen zat bij die jag de schrik er goed in en ging ie zich verstoppen achter ander verkeer op het linkerrijvak.
Prachtig moment hoor
Prachtig moment hoor

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
je echt waar . die Jag wilde niet aan de kant en werd byna aangereden van achter / zykant .Arco Straver schreef:![]()
Een camper die ff het e.e.a aan het opdouwen was ??
door die sleurhut op wielen
als het goed is heeft chris mc dit nog gefilmd.
ach ja zo maak je nog eens iets mee in het buitenland
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Waarop baseer je dat Arno?Arno17 schreef:Nieuwe Fiesta ST?.......die met 150pk bedoel je denk ik en een 2.0 onder de kap.Luco/Alpine-racer schreef:Gisteren met de gte vanuit den haag, zat bij rotterdam een auto achter me te duwen met irritant te hoge afgestelde xenonlampjes, ga ik opzij is het een nieuwe fiesta st.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Die moet al moeite hebben met een Twingo RS....dusszz
Ik heb van de zomer achter zo'n ST (maat van me) gehangen op de Autobahn, diverse "sprintjes" getrokken van zo'n 100/120 richting 200+ maar de Cliko liep geen cm in tijdens de sprints. Ja oke, boven de 200 liep ik iets dichterbij. Wellicht dat bij het 0-100 verhaal de Cliko wel "iets" sneller is, maar bij die hogere snelheden niet echt hoor. Lijkt mij daarom sterk dat ze "al moeite" hebben met een Twingo RS.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik doel inderdaad op de sprints van 0-100, tegen de Clio 6.9/7.2 tegen de Twingo RS 8.7 en de Fiesta op 8.4.Jacob Priem schreef:Waarop baseer je dat Arno?Arno17 schreef:Nieuwe Fiesta ST?.......die met 150pk bedoel je denk ik en een 2.0 onder de kap.Luco/Alpine-racer schreef:Gisteren met de gte vanuit den haag, zat bij rotterdam een auto achter me te duwen met irritant te hoge afgestelde xenonlampjes, ga ik opzij is het een nieuwe fiesta st.
Ff achter blijven hangen om op te duwen, tot 180 kon ik op dezelfde afstand blijven, maar vraag me af of die echt gas gaf.
Die moet al moeite hebben met een Twingo RS....dusszz
Ik heb van de zomer achter zo'n ST (maat van me) gehangen op de Autobahn, diverse "sprintjes" getrokken van zo'n 100/120 richting 200+ maar de Cliko liep geen cm in tijdens de sprints. Ja oke, boven de 200 liep ik iets dichterbij. Wellicht dat bij het 0-100 verhaal de Cliko wel "iets" sneller is, maar bij die hogere snelheden niet echt hoor. Lijkt mij daarom sterk dat ze "al moeite" hebben met een Twingo RS.
De tussensprints zal de Fiesta sneller zijn dan de Twingo RS door zijn 2.0 motor.
Maar met mijn oude Clio regelmatig dit soort Fordjes de achterkant laten zien.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
heb al meerder keren tegen diverse fiesta's st gesport. Maar dat is voor een clio rs ph1 echt een eitje hoor.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Moet ook eigenlijk wel.Patrick.B schreef:heb al meerder keren tegen diverse fiesta's st gesport. Maar dat is voor een clio rs ph1 echt een eitje hoor.
150 pk op 1065 kg en 172/182 tegen 1010 kg, lijkt me duidelijk.
Tevens ben ik ze nog niet tegengekomen met de Twingo, maar 137pk op 1024 kg tegen 150 op 1065kg durf ik ook wel aan.
Tussensprintjes zal ik het wel verliezen door de 2.0 en hoger koppel.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ik denk dat je met een twingo het een fiesta ook erg moeilijk kan maken:
190 Nm max. koppel
4500 tpm
PRESTATIES
208 km/h topsnelheid
8,4 s acceleratie 0-100 km/u
190 Nm max. koppel
4500 tpm
PRESTATIES
208 km/h topsnelheid
8,4 s acceleratie 0-100 km/u