ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Steven
Car: M536

Dan wel opassen dat je niet de hele tijd rondjes blijft rijden door het linksdraaiende effect :D
Riël
Über-Spammer

Iets nieuws? Nou nieuw is het zéker niet. Ik snap ook niet dat de mensne die er zo veel verstand van hebben zich moeite doen het te testen?

Er valt ook niet zoveel te berekenen. ALs jij beweert dat dat ding hetzelfde doet als een turbo, kun je beginenn met andere zuigers, ecu aanpassen, lagere compressie etc alles wat normaal ook nodig is.

Maar dat doet ie niet, en je hebt nu gewoon een gaaf geluid uit je filter :)
jiggy
Contacteer:

Riël schreef:(I)

Maar laten we Jiggy hier niet op aanvallen, maar Jiggy, je vraagt zelf of we het kennen. Dan kun je deze reactie niet hebben?
zie sommige reacties van mensen hier wordt ik ook lichtelijk pissig om.
en ik geloof jullie allemaal hier heus wel ,en heb al dingen gehoort waar ik van d8 dat zou wel eens kloppen, maar dat ding zou wel eens kunnen werken en ben er benieuwd naar
Steven

Hup gooi die kont maar tegen de kribbe aan!
MarcoG
Contacteer:

Dit gaat niet goed...

Je ziet aan de verpakking alleen al dat het niks is, dichtgeklikt plastic kapje met dat loshangende draaidje eraan. Made in China staat er waarschijnlijk onderop.
Hoef je verder niet eens bij te filosoferen, alhoewel het wel duidelijk beredeneerd is dat 4000 liters verre van ontoereikend zijn om je motortje goed te laten ademen, laat staan, te zorgen voor een fikse overdruk en dat dat bereikt wordt door een plastic proppellertje, aangedreven door een 12v elektromotortje.

Hoe zit het met die wiellagers? Wat is dat toch voor "onzin", die wel of niet ABS onderdelen...zit er ECHT verschil in voorwiellagers bij de verschillende systemen?
Laatst gewijzigd door MarcoG op zo 3 jul 2005 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Doet me denken aan die wokkel luchtinlaat, die zogenaamd voor een betere air flow zou zorgen...
MarcoG
Contacteer:

Bas schreef:Doet me denken aan die wokkel luchtinlaat, die zogenaamd voor een betere air flow zou zorgen...
Je bedoelt dat ding wat die "turbulentie" veroorzaakt en zodoende zorgt voor een betere menging van benzine en lucht? :lol:
Bas
Bestuurslid

Ja! Die inderdaad :lol:
jiggy
Contacteer:

hij staat ook wel op marktplaats bij onderdelen volkswagen en tref woord turbo als Electronishe TURBO €450 . en voor de mensen met domme reacties kunnen beter die gast dat ff mailen en kijken wat hij daar op antwoord of hem gewoon afsnouwen.
Bas
Bestuurslid

Ja Jiggy, maar dat valt dan wel in de categorie "2 piepers voor 100 gulden" (pre 06 tijdperk), hoeveel mensen zullen denk je eerlijk toegegeven hebben dat ze 2 aardappels in een doosje thuiskregen na betaling?
MarcoG
Contacteer:

Jiggy, zei je net niet dat de inkoopprijs 26€ was?
Bas
Bestuurslid

We kunnen trouwens wel anti perculatie fans gaan inzamelen, refurbishen en dan verkopen aan andere merk rijders >-)

edit: zinsopbouw
Laatst gewijzigd door Bas op zo 3 jul 2005 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Hahaha goed bezig Bas :D
jiggy
Contacteer:

Bas schreef:Ja Jiggy, maar dat valt dan wel in de categorie "2 piepers voor 100 gulden" (pre 06 tijdperk), hoeveel mensen zullen denk je eerlijk toegegeven hebben dat ze 2 aardappels in een doosje thuiskregen na betaling?
ik zou zeggen kijk eens op marktplaats
MarcoG
Contacteer:

MarcoG schreef: Hoef je verder niet eens bij te filosoferen, alhoewel het wel duidelijk beredeneerd is dat 4000 liters verre van ontoereikend zijn om je motortje goed te laten ademen, laat staan, te zorgen voor een fikse overdruk en dat dat bereikt wordt door een plastic proppellertje, aangedreven door een 12v elektromotortje.
Jiggy, die jongens hebben het je net nog voorgerekend... (Y) Dat apparaat is meer een hindernis voor je luchttoevoer dan een verbetering.
jiggy
Contacteer:

MarcoG schreef:Jiggy, zei je net niet dat de inkoopprijs 26€ was?
jah via iemand anders niet die gast die hebben we al voor gek verklaart
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

2-3 psi staat op marktplaats, dat is 0.2 bar.
Bas
Bestuurslid

Check die ad op marktplaats. Sterft van de spelfouten.
Dan die domeinnaam "undergroundimports.nl"... Daar gaan je bellen wel van rinkelen toch?
Menno

aan dat draadje kan je al zien dat 't flauwekul is.

Slechts ter indicatie, maar een beetje turbo VERPOMPT zo'n 20 kilowatt. Door zo'n dun draadje krijg je misschien net 100 watt.
Daarnaast verpompt zo'n fohnmotortje gewoon veel te weinig lucht. Die 4000 liter is te weinig, maar zelfs dat zal ie helemaal niet halen.

Mocht je het met een of andere pomp toch voor elkaar krijgen om je motor van drukvulling te voorzien, zorg dan wel dat je je brandstofsysteem aanpast. Bij auto's met een luchtmassameter (veel VW's bijvoorbeeld), gaat dit tot bepaalde hoogte min of meer automatisch, bij een clio echter niet, en zal het resultaat varieren tussen minder vermogen, inhouden, of kapot gaan.
jiggy
Contacteer:

MarcoG schreef:
MarcoG schreef: Hoef je verder niet eens bij te filosoferen, alhoewel het wel duidelijk beredeneerd is dat 4000 liters verre van ontoereikend zijn om je motortje goed te laten ademen, laat staan, te zorgen voor een fikse overdruk en dat dat bereikt wordt door een plastic proppellertje, aangedreven door een 12v elektromotortje.
Jiggy, die jongens hebben het je net nog voorgerekend... (Y) Dat apparaat is meer een hindernis voor je luchttoevoer dan een verbetering.
nee is goed ik geloof jullie en dank jullie er ook voor, maar kan niet echt goed tegen domme reacties ik vroeg gewoon om kennis van dat ding. en laat die kerel die ham gaat testen wel ff dit forum zien. (Y)
Shorty 16v

Wat een zielige personen heb je hier toch!!!
Hebben jullie niks beters te doen dan elkaar hier de hele
dag liggen af te zeiken!! Jullie denken allemaal dat jullie
het zo goed weten!!

Er zijn hier ook mensen die er geen verstand van hebben, als ze
gewoon een normale vraag stellen, worden ze gelijk hier de grond in geboord!! Egt zeer triest, is dit een kinder forum??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het peil van sommige reacties vind ik ook ver onder de maat, jongens... (N)
Roy
Moderator

Shorty 16v schreef:Wat een zielige personen heb je hier toch!!!
Hebben jullie niks beters te doen dan elkaar hier de hele
dag liggen af te zeiken!! Jullie denken allemaal dat jullie
het zo goed weten!!

Er zijn hier ook mensen die er geen verstand van hebben, als ze
gewoon een normale vraag stellen, worden ze gelijk hier de grond in geboord!! Egt zeer triest, is dit een kinder forum??
Jij hebt zeker ook zo'n ding gekocht?? :lol: :lol:
jiggy
Contacteer:

dan lijkt het mij nu ook wel eens tijd dat we dan maar eens normale reacties gaan geven en dat allemaal door een soort van turbo. ik ben ondertussen wel weer rustig whahah
Steven

Johan schreef:2-3 psi staat op marktplaats, dat is 0.2 bar.
Haha en bij welk volumedebiet is dat dan?
Misschien kan ie net 0,1 bar overdruk draaien als de gasklep dicht staat.

Maar zo'n motortje kan gewoon nooit een constante volumestroom bij 6000 rpm geven met 0,2 bar
jiggy
Contacteer:

ik heb trouwens wel een idee als ik die kerel nou eens mail of het ook op de clio 1.8 16v wil en zijn theorie ff hier neer zet .en dat jullie ff zeggen wat mis is. en hem dat ff terug mail ??? mee eens
greetzzzzzz marcel
Steven

Menno schreef:aan dat draadje kan je al zien dat 't flauwekul is.

Slechts ter indicatie, maar een beetje turbo VERPOMPT zo'n 20 kilowatt. Door zo'n dun draadje krijg je misschien net 100 watt.
Daarnaast verpompt zo'n fohnmotortje gewoon veel te weinig lucht. Die 4000 liter is te weinig, maar zelfs dat zal ie helemaal niet halen.

Mocht je het met een of andere pomp toch voor elkaar krijgen om je motor van drukvulling te voorzien, zorg dan wel dat je je brandstofsysteem aanpast. Bij auto's met een luchtmassameter (veel VW's bijvoorbeeld), gaat dit tot bepaalde hoogte min of meer automatisch, bij een clio echter niet, en zal het resultaat varieren tussen minder vermogen, inhouden, of kapot gaan.
Juist de enige echte verklaring waarom dit onzin is :)
MarcoG
Contacteer:

Niemand heeft iemand hier "aangevallen" ofzo...onzin man. Anders zou ik adviseren dingen niet zo serieus te nemen hoor, iedereen zit hier gewoon mee te denken/ouwehoeren. :beer:

En aan een theorie van die dromer heb ik geen behoefte...laat mij maar een bank-uitdraai zien van dat ding.
Remco_Rs
Contacteer:

Zet alles maar neer hoor geen probleem.Want als het zo,n goed product is weet je ook wel het Merk en type van dat ding,En bedenk nou zelf jij zegt dat jij dat ding voor 26 Euro inkoop prijs kan regelen??gaat er dan niet een lichtje branden in je gezonde verstand die zeg van dat KAN NIET???ik zet dit trouwens niet neer op je af te zeiken hoor..En ja zoals meerdere al zeggen .Als dit zo,n geweldig product is dan zou half nederland er al mee rijden..
jiggy
Contacteer:

MarcoG schreef:Niemand heeft iemand hier "aangevallen" ofzo...onzin man. Anders zou ik adviseren dingen niet zo serieus te nemen hoor, iedereen zit hier gewoon mee te denken/ouwehoeren. :beer:

En aan een theorie van die dromer heb ik geen behoefte...laat mij maar een bank-uitdraai zien van dat ding.
en wie bedoelen wij???
MarcoG
Contacteer:

Iedereen Jiggy :)
Ik moet er wel om lachen hoe serieus je het neemt hehe! Kom op jong, lach ermee. :wink:

0.866€ per PK :beer:
Laatst gewijzigd door MarcoG op zo 3 jul 2005 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
jiggy
Contacteer:

REMCO-X schreef:Zet alles maar neer hoor geen probleem.Want als het zo,n goed product is weet je ook wel het Merk en type van dat ding,En bedenk nou zelf jij zegt dat jij dat ding voor 26 Euro inkoop prijs kan regelen??gaat er dan niet een lichtje branden in je gezonde verstand die zeg van dat KAN NIET???ik zet dit trouwens niet neer op je af te zeiken hoor..En ja zoals meerdere al zeggen .Als dit zo,n geweldig product is dan zou half nederland er al mee rijden..
ik had zelf ook we een vermoeden dat het miss niet helemaal klopt ,maar ik ben vaak wel benieuwd of het waar zou kunnen zijn.
jiggy
Contacteer:

MarcoG schreef:Iedereen Jiggy :)
Ik moet er wel om lachen hoe serieus je het neemt hehe! Kom op jong, lach ermee. :wink:

0.866€ per PK :beer:
ik snap je wel, maar kon het gewoon ff niet hebben wat sommige mensen zeggen , maar ik laat het los IK BELOOF IN EDE PER VANDAAG DAT IK NIET EEN EEN ELECTRO TURBO ZOU KOPEN EN OP MIJN CLIO ZOU ZETTEN OM DAT EN EEN KUT DING IS. pfff ik dank hier bij de hele cast and crew voor uw reacties en denk werk. ik ben overtuigt. whahahaha (Y) (Y) (Y)
Steven

Het duurde ff, maar we hebben ons doel bereikt ;)
Remco_Rs
Contacteer:

jiggy schreef:
REMCO-X schreef:Zet alles maar neer hoor geen probleem.Want als het zo,n goed product is weet je ook wel het Merk en type van dat ding,En bedenk nou zelf jij zegt dat jij dat ding voor 26 Euro inkoop prijs kan regelen??gaat er dan niet een lichtje branden in je gezonde verstand die zeg van dat KAN NIET???ik zet dit trouwens niet neer op je af te zeiken hoor..En ja zoals meerdere al zeggen .Als dit zo,n geweldig product is dan zou half nederland er al mee rijden..
ik had zelf ook we een vermoeden dat het miss niet helemaal klopt ,maar ik ben vaak wel benieuwd of het waar zou kunnen zijn.
Soms moet je niet te benieuwd zijn snapje :) straks gaan er nog mensen denken met een 100pk clio ,als ik nou 3 van die dingen monteer ,zou ik dus max 90pk extra hebben ,en dat is dan 190 pk .dus ben ik voor 78 euro klaar en ben ik sneller dan een clio RS :D
Gesloten