Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
LuukRS
Car: Meerderen Renault's

Oja heb al een nieuwe bak via steven en nog wel een hele mooie ook :smile: JB3-048
LuukRS

EVEN COPY PASTE van de vorige pagina

Remmerij zit erop maar uiteraard weer niet zonder problemen.
Als eerst de remblokken aan de voorzijde stuk, tijdens het monteren erachter komen dat een remzadel van de voor zijde niet van een Clio RS komt |: |:
Zaterdag naar de sloop gegaan stond daar gelukkig een Scenic waarvan het remzadel hetzelfde was als een RS.
Alles gemonteerd de katalysator er ook onder voor de APK.
Remsysteem ontluchten hmmm remdruk is niet perfect en word ook niet perfect moet het pedaal heel diep intrappen we hebben ze nog niet kruislings ontlucht maar heb een voor gevoel dat het er niet beter van word, terwijl er een Lagune 2.0 HRC op zit.
Naja we doen wel een test rondje en na 300 meter was het over aandrijf as eruit omdat we geen ringen hadden gebruikt van 10mm. Omdat de fuse's van een RS per kant 10mm breeder zijn JA WEET IK VEEL :@ wat te gevolg heeft versnellingsbak in 2 stukken ligt aan de boven zijde zit een grote scheur heerlijk na al dat sleutel werk

[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... BD584C.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 73835E.jpg[/img]

Gelukkig was het stoffig genoeg om op de auto te schrijven zodat we de asmoer niet vergaten aan te draaien
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 2DA899.jpg[/img]

Ook de helmen bak binnen gehad na 6 weken wachten gelijk gemonteerd maar nog geen foto van
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 22ADBD.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door LuukRS op do 26 dec 2013 8:06, 2 keer totaal gewijzigd.
jacques

Ik heb nog wel een JB3 051 bak liggen waar het diff van defect is. Dan kun je de inhoud van je bak overzetten.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Mooi balen, Luuk! (N) Wordt wel weer opgelost, maar toch klote allemaal.

Maareh, wordt het niet eens tijd dat je dat ding de sporen gaat geven, in plaats van een vermogen te investeren? :P

Overigens zou het fijn zijn om wat meer interpunctie toe te passen in je posts. Die van hierboven moest ik echt een aantal keer lezen, voordat ik begreep wat er stond. Dat werkt niet echt uitnodigend. :)

Succes met het wisselen van de bak!
jacques

Weinig sporen geven als je bakhuis is gescheurd denk ik.
Merijn
Über-Spammer

Dat lijkt me niet, nee... Maar als ie die standaard fusees had laten zitten, dan had er al lang geragd kunnen worden. :P
jacques

Daar heb je gelijk in.
LuukRS

Tja als de originele remmerij niet verrot was geweest he
Zal morgen even het verhaal verbeteren Merijn was een beetje te vlug getypt
En dit was allemaal niet gebeurt als iemand even wat over die ringen van 10 mm had gemeld daar is tenslotte toch een forum voor :p
tutuur
Clubsponsor

Dat is in dit geval toch echt een gebrek aan jezelf geweest aangezien er genoeg over gedocumenteerd staat!

Overigens geloof ik persoonlijk niet dat je bak gescheurd is ivm het te kort aan ringen. Het kan hooguit gebeuren dat je tripode uit het diff loopt of aan de rechter kant de tripode uit de askom vandaan, hiervan scheurt je bak niet!
LuukRS

Die pagina's waar dat heeft gestaan heb ik dan duidelijk gemist :-(
Maar goed het valt nog wel mee hoeveel het allemaal kost en in de winter rag ik er toch niet echt mee.
En ik dacht eigenlijk toen ik hoorde van de verrotten remmerij, waarom dan niet gelijk rs remmerij als we toch bezig zijn
Merijn
Über-Spammer

Het is ook maar gewoon een opmerking van mij. Niet specifiek over de remmen.

Ik weet hoe het gaat met zo'n auto... Voor ie het weet zit er een vermogen in en heb je amper gereden. Dat is bij mij en Martijn ook gebeurd en we hebben ons voorgenomen om te zorgen dat de auto technisch in orde is en dan gewoon lekker te gaan rijden. L die upgrades merken we toch amper, door het gebrek aan rijkwaliteiten. ;-)

Maar goed, zorg dat ie weer in orde komt en trap 'm lekker af! Daar is ie voor. (Y)
LuukRS

Komt goed Merijn,
Ik probeer hem zonder al teveel kosten ring klaar te maken en hoop er dan gewoon minimaal 1 keer in de maand er mee te kunnen ringen
antoine
Car: Renault Clio III RS

Leuk projectje en update's. Hou hem heel! (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

LuukRS schreef:Tja als de originele remmerij niet verrot was geweest he
En dit was allemaal niet gebeurt als iemand even wat over die ringen van 10 mm had gemeld daar is tenslotte toch een forum voor :p
Die ringen blijft naar mijn mening een beunoplossing.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Luco/Alpine-racer schreef:
LuukRS schreef:Tja als de originele remmerij niet verrot was geweest he
Die ringen blijft naar mijn mening een beunoplossing.
Tuurlijk is langere assen het mooiste maar waarom duur doen als je
het ook met 2x8mm ringen op kan vullen? Asmoer kan er dan nog volledig op.
Ik heb er zelf 100 ringrondes mee weg en gaat prima heb nog wel een set Ph.1 RS assen liggen
maar dan moeten er weer andere naven + nw lagers in.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Het is maar wat je duur vind, als je toch dingen aan gaat passen neem je 9 van de 10 keer toch nieuwe assen omdat je niet weet hoe oud die oude dingen al zijn, en voor de prijs van een as bij de dealer heb je een op maat gemaakte, maar goed ieder zijn keus.
tutuur
Clubsponsor

Ach who cares, het werkt toch prima! In het ergste geval draai je de asstomp kapot en ben je de aandrijving kwijt.

Wat met een schamele 150pk wel mee zal vallen...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Wel lullig als het op de ring gebeurd, kan je voor de sleepkosten wel 15 van die op maat gemaakte assen kopen :smile:
Maar zoals ik al zei, ieder zijn keus, voor die paar tientjes zou ik het nooit doen.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Rijd prima zo met die ringen! Het is geen bakkie die een seizoen compleet in de competitie moet draaien. Met rs assen ben je ook geholpen dus waarom weer opmaat laten maken :S ligt toch allemaal bij renault in het rek.
De 100ronden van marcel over de ring zegt er genoeg over zeker met zijn tempo over de ring (Y)
De jb3-048 is de oude bak van de 05-zl-gr, eronderuit gegaan met 96.300 heb de tellerbak er nog van als het goed is!
Racing is the best way to convert money into noise
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Luco/Alpine-racer schreef:Wel lullig als het op de ring gebeurd, kan je voor de sleepkosten wel 15 van die op maat gemaakte assen kopen :smile:
Maar zoals ik al zei, ieder zijn keus, voor die paar tientjes zou ik het nooit doen.
Ik zie ook niet in waarom het slapper is? De ringen passen goed tussen askop en de binnenring van het
lager. Asmoer zet je even vast dus de belasting op de as blijft gelijk.
Radiaal blijft er evenveel Nm en Rpms op de spiebanen en axiaal hoort er sowieso geen kracht op te komen
want dan vreet je de homokineten of het diff op.

Maar een as is dus maar €15,- Luco? Zoja, heb ik meer vertouwen en mijn 20 jaar oude
Willy assen met vulringen!

Luuk lekker doorsleutelen en het lekker budget houden!

De één zegt ook dat spacers kut zijn en de ander niet. Iedereen heeft (gelukkig) een
eigen mening maar moet deze wel kunnen onderbouwen met waarom iets wel of niet kan.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

omdat assen op maat goedkoper zijn dan standaard assen bij de dealer misschien.
Dus als je dan nieuwe koopt lijkt me dat toch echt de betere oplossing.
Geert
Contacteer:

Ik ga zelf deze proberen. Geven precies de 2cm extra die ik zoek en NOG goedkoper als customs. Ben benieuwd hoelang ze mee gaan :p

http://www.mister-auto.nl/fl/aandrijfas ... 0_g13.html
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Geert schreef:Ik ga zelf deze proberen. Geven precies de 2cm extra die ik zoek en NOG goedkoper als customs. Ben benieuwd hoelang ze mee gaan :p

http://www.mister-auto.nl/fl/aandrijfas ... 0_g13.html
Met die kortingen wel ja, kan je je geen bult aan vallen (Y)
Langere assen zijn ook meestal wel te vinden in de juiste maat, korter is vaak het probleem :grin:
Daan2D

Zal toch ergens ook wel verschil in zitten dan? Welk merkt maakt ze dan? Een spidan asje kun je ook niet met een oem renault as vergelijken. Maat werk is normaal stuk duurder dan massa productie. Worden de assen compleet nieuw gemaakt of bestaande aangepast? Goedkoop is duurkoop vaak,... :s
Originele reno assen zijn ook niet duur iig met een goede korting zijn ze goedkoper dan de materialen boer.
Verder deel ik de mening van marcel (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Daan2D schreef:Zal toch ergens ook wel verschil in zitten dan? Welk merkt maakt ze dan? Een spidan asje kun je ook niet met een oem renault as vergelijken. Maat werk is normaal stuk duurder dan massa productie. Worden de assen compleet nieuw gemaakt of bestaande aangepast? Goedkoop is duurkoop vaak,... :s
Originele reno assen zijn ook niet duur iig met een goede korting zijn ze goedkoper dan de materialen boer.
Verder deel ik de mening van marcel (Y)
Net zeg je dat het onder een aangepaste auto voor de ring minder te lijden heeft dan in een competitie en nu ineens is goedkoop, duurkoop.
Zijn gewoon compleet nieuwe assen en bleven gewoon twee seizoenen heel en waren goedkoper dan bij een dealer.
Maar zoals ik al eerder zei, ieder zijn keuze, maar ik zou nooit voor ringen kiezen, zeker niet als het net zo duur of zelfs goedkoper is, of al zou het een paar tientjes meer kosten.
De enige extra kosten voor een as op maat is de lengte van het tussenstuk, de overige arbeidshandelingen en tijd zijn hetzelfde.
Daarom maken ze assen op maat eens in de zoveel weken, dan wordt er 1 machine vrijgemaakt om de tussenstukken op maat te maken.

Verder zijn assen bij de dealer of onderdelenboer vaak duurder omdat er drie of vier partijen tussen zitten en die willen allemaal een paar euro verdienen.
Als ik 100-en assen afneem krijg ik ook grote kortingen.
Daan2D

Goedkoop duurkoop verhaal slaat enkel op de kwaliteit van assen. Herkomst onbekent bij het maakwerk dus?
Je hebt nog altijd niet verklaard wat er slechter of beter is aan een vul ring?
Als je just4fun rijd zou ik iig geen budget uittrekken voor zomaar nieuwe assen, zeker als de auto nog op 16v breedte staat en een williams upgrade eraan zit te komen. De vulringen voeldoen iig prima en er is nog geen as van gesneuveld.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Herkomst is niet onbekend, gewoon dezelfde fabriek waar de standaard assen vandaan komen (en die kwaliteit is dikke prima, verder zeg ik toch (als je toch nieuwe assen nodig hebt) lijkt het me een betere oplossing dan ringen.
Dat jij er iets anders van maakt kan ik niks aan doen.
Maar als iemand met ringen wil rijden, prima (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Herkomst is niet onbekend, gewoon dezelfde fabriek waar de standaard assen vandaan komen (en die kwaliteit is dikke prima, verder zeg ik toch (als je toch nieuwe assen nodig hebt) lijkt het me een betere oplossing dan ringen.
Just 4 fun autos zie ik hier bedragen voorbijkomen die eraan gespendeerd worden die best pittig zijn, als dan een as op maat van tussen de 100 en 140 euro te duur is zal het wel aan mij liggen, maar ik zou daar toch liever in investeren dan in sommige andere dingen die ik voorbij zie komen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

foutje, had een edit moeten zijn :smile:
Daan2D

Luco/Alpine-racer schreef:Herkomst is niet onbekend, gewoon dezelfde fabriek waar de standaard assen vandaan komen (en die kwaliteit is dikke prima, verder zeg ik toch (als je toch nieuwe assen nodig hebt) lijkt het me een betere oplossing dan ringen.
Hier zeg je toch weer wat anders dan in je voorgaande post:
Luco/Alpine-racer schreef:Het is maar wat je duur vind, als je toch dingen aan gaat passen neem je 9 van de 10 keer toch nieuwe assen omdat je niet weet hoe oud die oude dingen al zijn, en voor de prijs van een as bij de dealer heb je een op maat gemaakte, maar goed ieder zijn keus.
Met een goed tegen argument kom je niet, waar de assen vandaan komen zeg je ook niet (uit een farbiek ja Logisch :lol: )
Moraal van al laatste paar posts hier is dus eigenlijk dat je geen renault assen moet kopen maar de custom assen bij luco (0) ;-)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens mij zeg ik in allebei de posts hetzelfde, als je nieuwe assen moet hebben kan je ze beter op maat nemen.

Je laatste opmerking is erg kinderachtig Daan, want als ik 2 tientjes per as verdien is het veel (volgens mij verdien jij meer aan het slopen en verkopen van onderdelen, zo tussen de 2500 en 4000 per auto?, en gezien de vele schrapers die hier zitten en altijd wat te zeiken hebben over de prijs.
Of het is te duur en als het goedkoop is is het duurkoop,maar jouw insteek is nu wel duidelijk (Y)
En jij verwacht dan dat ik jouw ga vertellen uit welke fabriek ze komen, hahaha.
Man jij doet zelfs vaag over je uitlijning, maar van een ander verwacht je dat die alles maar open en bloot op tafel legt.
dream on

Plus dat ik ook nog zeg dat als je langere assen nodig hebt je gewoon kan zoeken in het standaard gamma van renault, maar voor het gemak lees je daar even overheen zeker.
De tendens die jij hier neerzet is nog duidelijker, een ander niks gunnen en dus maar gaan zeiken (Y) .

Succes ermee, ik ga er niks meer over zeggen, geen zin om luuks topic te verzieken, was alleen maar een mening, meer niet.
Daan2D

Luco/Alpine-racer schreef:Volgens mij zeg ik in allebei de posts hetzelfde, als je nieuwe assen moet hebben kan je ze beter op maat nemen.

Je laatste opmerking is erg kinderachtig Daan, want als ik 2 tientjes per as verdien is het veel (volgens mij verdien jij meer aan het slopen en verkopen van onderdelen, zo tussen de 2500 en 4000 per auto?, en gezien de vele schrapers die hier zitten en altijd wat te zeiken hebben over de prijs.
Of het is te duur en als het goedkoop is is het duurkoop,maar jouw insteek is nu wel duidelijk (Y)
En jij verwacht dan dat ik jouw ga vertellen uit welke fabriek ze komen, hahaha.
Man jij doet zelfs vaag over je uitlijning, maar van een ander verwacht je dat die alles maar open en bloot op tafel legt.
dream on

Plus dat ik ook nog zeg dat als je langere assen nodig hebt je gewoon kan zoeken in het standaard gamma van renault, maar voor het gemak lees je daar even overheen zeker.
De tendens die jij hier neerzet is nog duidelijker, een ander niks gunnen en dus maar gaan zeiken (Y) .

Succes ermee, ik ga er niks meer over zeggen, geen zin om luuks topic te verzieken, was alleen maar een mening, meer niet.

Gelukkig heb je toch humor :grin: Tuurlijk was die opmerking kinderachtig ;-) staat toch clowntje achter die knipoogt.
Ik hoef niet te weten waar jij ze koopt luco, maar bij het noemen van een merk weet je wel wat meer over kwaliteit (Y)
Ik lees zeker dat je zegt dat renault ze ook heeft maar direct erachteraan tik je dat ze duur zijn.

Je hebt nog steeds niet verteld waarom een vulring slecht of onveilig is, je roept het wel maar komt niet met een argument dat is toch raar. Custom assen van 100-140 is even duur al dealer werk.

Verhaal van de autos slopen vind ik wel erg mooi, dan was ik gestopt met werken bij mijn werkgever en zou ik elke eerst weekend van de maand een auto slopen en 2500euro pakken en dan lekker 3,5week niks doen (D)
Benieuwd hoe je daarbij komt :( en om welke autos dat gaat dan? (I)

Over de tendens, ik gun het je zeker luco 100% ieder ziin ding (Y) (Y) (Y) maar hier kraak je een simpele effectieve oplossing af zonder reden en spamd wel flink om de assen :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ik kraak niks af

Ik zeg alleen dat het me beter lijkt dan vulringen, meer zeg ik niet. En ik heb al zeker nergens gezegd dat het onveilig is, alleen dat ik het een beunoplossing vind.
Vulringen lijken me zachter dan assenstaal en dus zou ik me minder prettig bij voelen, als een ander dat wel wil prima toch, het enige wat ik heb aangegeven is dat ik er niet voor zou kiezen meer niet.

Als ik het merk noem weet je gelijk waar ik ze koop, ik koop ze namelijk rechtsstreeks bij de fabriek.
Kwaliteit is gewoon goed anders zou ik er niet eens aan beginnen om ze aan anderen te leveren.
en voor 100 euro heb ik bij de dealer nog nooit een as kunnen kopen inclusief korting.
Daan2D

Wellicht ander kortings groepen maar clio 2 rs phase 2 assen kosten mij afgelopen april iets meer dan 100 en minder dan 140 (Y)
Duidelijk verhaal over de kwaliteit, ik hoef je adres niet het ging mij puur over de kwaliteit. Ik kan immers op het werk ook bestellen naar wens.

Dont worry luco (Y) jij je mening ik mijne en die moeten we gewoon uitwisselen :)
-jo-

als je even kort moest zitten, ik heb nog enkele sets 16v remmerij liggen (momenteel in de oudijzerbak) maar in goede staat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator

MOD
Hou het even gezellig heren, dit soort meningsverschillen graag even via de PM uitpraten!
Plaats reactie