throttle bodies 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ja die ben ik ook tegen gekomen zag er erg interessant uit zeker wat prijs betreft..
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

voor wie nog wat zoekt: http://link.marktplaats.nl/220728696
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wauw, echt handmade :)

Op zich ziet het er niet eens zo heel slecht uit.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Die inlaatpoorten zijn toch echt voor de F7R van de megane als ik het zo bekijk. Ik denk ook wel dat ik weet wie em gebouwd heeft, en in dat geval komt hij ook van een megane kop af.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Klopt Megane, beetje slordig van de adverteerder.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die was al verkocht aan Heine
beetje vreemd dat ie nog op MP staat.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

kleine update heb een mailtje gehad dat de tb's morgen binnen zouden zijn, dus als het een beetje meezit heb ik ze vrijdag... hoop ik :grin:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ik verwacht veel :foto: ok? :D
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

komt goed (Y) (Y)
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

nou ik heb nog niks binnen er was wat vertraging met het inlaatspruitstuk (U) en de komende 2 weken ben ik weg voor m'n werk dus tot die tijd is het even wachten op de :foto: :foto:
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

nou bij thuiskomst vanavond lag er een leuk pakketje te wachten :grin: de tb's zijn binnen.1 ding het setje lijkt alleen totaal niet op de set van de site, het is een set van jenvey geworden maakt mij verder niet uit natuurlijk :grin: . maar ik had toch de veronderstelling dat het zon setje van de afbeelding zou zijn verder zitten er nog geen kelken bij omdat ik dat vergeten was te bestellen :-( :~ :( , :foto: :foto: volgen
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ben benieuwd (Y)
en trouwens jenvey is top spul.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

mark 5t schreef:ben benieuwd (Y)
en trouwens jenvey is top spul.
ja daarom was ik ook blij verrast :) ben alleen een beetje aan het kijken naar kelken en vraag me af wat een beetje de juiste lengte zou zijn ik zit natuurlijk met de inbouw ruimte.. iemand al ervaring met dit?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb ze wel eens gedraaid op de draaibank voor mijn Moto Guzzi Lemans.
Gewoon alluminum pijp gekocht, inwendig 40mm en uitwendig 60mm en dan op een krukje achter de draaibank gaan zitten en uitdraaien.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

nou ik was niet van plan ze zelf te gaan draaien :p eerder een leuk setje te kopen, ik heb het inlaat spruitstuk eens zitten bekijken en die moet ik toch maar eens gaan schuren/polijsten van binnen want die is niet zo mooi afgewerkt erg grof nog.. :~
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat is de hoogte van je inlaatspruitstuk en wat is de hoogte van de jenveys?

ziet er namelijk behoorlijk lang uit dus ruimte gebrek?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je zal sowieso een andere (lagere) radiateur moeten plaatsen om ruimte te maken voor je airbox. Zijn inderdaad langere body's, maar dat kan je deels opvangen met korte kelken. Qua totale lengte kom je dan aardig uit als ik het zo bekijk.

Verder een erg fraai setje (Y)
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ik zal zo es effe meten maar zal wel erg krap worden ja,

*edit* erg krap is een understatement :~ radiateur moet volgensmij zeker zakken en mijn oliekoeler toch wel dan past het net denk ik.
plus ik moet ook nog een beugel voor mijn dynamo enz maken denk ik.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

@ bart ,wat voor een radiateur zou er in passen of zou laten zakken al voldoende zijn..
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Geen idee, dat moet ik zelf ook nog uitzoeken. Ik vermoed dat een aantal peugeot modellen wel in aanmerking komt (205 GTI bijv). Enkel de radiateur laten zakken kan misschien ook net voldoende zijn, afhankelijk van het formaat van je airbox. Echter is een iets lagere en bredere radiateur de mooiste oplossing vind ik.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bij mij is de radiateur naar benden gegaan, bak voor gemaakt
weliswaar geen tb's maar wel hetzelfde idee.
Oliekoeler zit bij mij dan voor onderste gedeelte radiateur en dynamo ging wel standaard op 2 mm ruimte, nu een charade dynamo erop, scheelt de helft in omvang.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ik heb nog een subframe liggen voor de clio met verlaagde radiator steun
subframe is dorgelast en verstevigt aan de vorkant
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Bij mij is ook het subframe verlaagd. Maar volgens mij staat mijn spruitstuk ook verder omhoog, denk zelfs dat het in een clio maybe wel past.
rev it like a rental
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ruimte om de radiateur te laten zakken heb ik meer als genoeg dankzij de voorbumper, ik heb fotos gezien waar ze de front dwars balk eruit hebben gehaald maar dit lijkt me niet ideaal..en een airbox lijkt me niet echt te gaan passen ik zat eerder te denken aan een groot filter oid
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je hebt hele mooie smalle airboxen tegenwoordig (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

hm ok , is dit dan zoveel beter ik had het idee dat als de radiateur toch omlaag gaat ik daar al geen/ of minder warmte van krijg, en dan zitten ze toch echt max in de rij wind?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Menno schreef:Bij mij is ook het subframe verlaagd. Maar volgens mij staat mijn spruitstuk ook verder omhoog, denk zelfs dat het in een clio maybe wel past.
heb je bij mijn ex clio niet opgelet met afstellen :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

leeroy schreef:hm ok , is dit dan zoveel beter ik had het idee dat als de radiateur toch omlaag gaat ik daar al geen/ of minder warmte van krijg, en dan zitten ze toch echt max in de rij wind?
Denk dat dat nog tegenvalt en van een radiateur komt best veel warmte.
Maar mogelijkheden genoeg toch (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Filters zou ik zeker niet doen. Dan sta je enorm veel warme lucht aan te zuigen. Echt gaan voor een airbox (Y)
Boskje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 6 aug 2008 20:45
Contacteer:

bij mij hebben ze het spruitstuk schuin afgevlakt aan de kop kant zodat de tb,s omhoog komen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Hier heb je een idee.
De airbox zit ongeveer 1,5 a 2 cm van de kelken af.
Past nog net.

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... tie%5D.JPG[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ok dus hele korte kelken en dan een airbox met een slang naar een aanzuigpunt met filter ertussen oid.

maar hoe hebben ze dat gedaan met je dynamo.. een andere steun gemaakt of zo?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

In de ingang van de airbox zit een filter, vandaar kan je met slang of buis overal heen, in dit geval naar een verbouwde koplamp, maar de mogelijkheden zijn in principe onbeperkt.
Dynamosteun is inderdaad zelf gemaakt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie