Geert - Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb ooit een probleem gehad met de dampafzuiging en Bart Vos gaf het volgende antwoord:

Het koolfilter is onderdeel van het dampafzuig-systeem. De benzinedamp uit je tank wordt via dat filter naar je inlaat gezogen. Om te voorkomen dat dit altijd gebeurd zit er een electronische klep tussen die zorgt dat het systeem alleen werkt bij deellast (vanaf 1500 rpm ofzo) Dat klepje zit naast de ECU (bij een R19)

Wat jij een sensor noemt is dus dat klepje.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ok, ik heb hem nu verwijdert. ken geen kwaad lijkt me?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kan er gewoon van af dus? Heb bij de 9 het klepje met stukje slang los hangen....
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Kan die gewoon zonder Geert :) Mijn 16V had hem ook niet meer.

Al heb ik wel een vermoeden dat het iets met een open systeem is nu en die damp dus gewoon in de open lucht verdwijnt en het niet APK goed zou zijn???

Iemand die het weet?

Al denk ik dat je nagenoeg niemand hem er op af zal keuren maar dat terzijde.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gewoon afdoppen denk ik? Die damp komt er wel uit als je gaat tanken en anders maar niet... :P
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zet er wel een filterje op. ben allen benieuwd wat er dan gebeurd als ik met een volle tank een noodstop ga maken :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Niets :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat voor filter dan?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Powah ;)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

vandaag bezig geweest met een olie cooler. maar ik wil van de warmte wisselaar af en heb alleen een busje gekregen met aan een kant schroefdraad. Zoals deze:

[img]http://i18.ebayimg.com/05/i/001/31/31/0c12_35.JPG[/img]

Iemand enig idee waar ik zo'n busje haal met schroefdraad aan beide kanten?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hmmz, das een goeie. Biesheuvel ofzo? En is die zeskant dan nog nodig? Maw, is een holle draadbus dan niet voldoende?

En waarom wil je eigenlijk van je wisselaar af? Dan is je olie nog langzamer op temp..
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

dat betwijfel ik. De keolvloeistof verwarmt de olie in het blok zelf ook enorm. De warmte wisselaar haal sowieso weinig uit. Maar wil er vanaf ivm met ruimte en wil zo min mogelijk weerstand is het olie circuit.

Misschien dat renault er zelf een oplossing voor heeft. Er zijn tenslotte ook clio's geleverd zonder de warmte wisselaar. Iemand zo vrij die eens wil kijken?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=105

halverwege staan plaatjes en bestelnummers.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gaat dat ook op met een F-blok dan?

Ik zal eens kijken hoe het zit bij de 16v die bij m'n ouders staat.
Als ik de deuren open krijg :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Geert schreef:dat betwijfel ik. De keolvloeistof verwarmt de olie in het blok zelf ook enorm. De warmte wisselaar haal sowieso weinig uit. Maar wil er vanaf ivm met ruimte en wil zo min mogelijk weerstand is het olie circuit.

Misschien dat renault er zelf een oplossing voor heeft. Er zijn tenslotte ook clio's geleverd zonder de warmte wisselaar. Iemand zo vrij die eens wil kijken?
Is dat zo? KVS warmt sneller op dan olie dus in beginsel warmt het je olie op. Op bedrijfstemp is olie veelal warmer dan de KVS dus heeft het wederom positief effect.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

geert, hou die warmtewisselaar

ik krijg mijn olie op straat niet boven de 55graden.

op circuit 100, maar netjes warmrijden zit er dus niet in :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:geert, hou die warmtewisselaar

ik krijg mijn olie op straat niet boven de 55graden.

op circuit 100, maar netjes warmrijden zit er dus niet in :lol:
Ik heb die warmtewisselaar ook weg gehaald hoor, heb gewoon dat busje waar standaard de warmtewisselaar mee vast zit gebruikt om de Mocal Sandwichplate te monteren. filtertje er op.. olie er in en knallen. :D

Bij mij wordt ie wel netjes warm, alleen met -10 niet maar dan doe ik een kartonnetje voor de koeler.. daarbij rijd ik bijna nooit met -10 met dat ding. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Martijn jij hebt toch een sandwichplate zonder thermostaat?

als Geert er eentje met thermostaat gebruikt dan is er niets aan de hand.
mijn olie wordt namelijk keurig 90 graden van de gtt.

dus Geert sandwichplate met thermostaat monteren.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ah ok, idd, ik heb geen thermostaat :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik ga eerst proberen zonder thermostaat. Als dat niet werkt monteer ik een externe. Deze hebben een veel betere flow. Die sandwichplaten met thermostaat slopen je olie druk.
Laatst gewijzigd door Geert op zo 23 jan 2011 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Scheelt dat zo veel dan?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Op verschillende fora lees ik verhalen met 1 bar minder olie druk en een rare zoem uit het onderblok. De externe thermostaten schijnen minder restrictie te hebben.

[img]http://www.minispeed.nl/newsdocs/346foto_th.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat is eigenlijk de reden van deze modificaties? Als je zo nu en dan eens een rondje ring pakt en een keer een vrijrijden middagje doet valt het toch wel mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tja dan kan ik alle mods wel ditchen. Ik gebruik de clio alleen nog maar om af en toe te vlammen en trackday gebruik. Elke keer als ik de clio uit de schuur trek haal ik makkelijk olie temperaturen van boven de 100 graden. Op de ring haal je makkelijk 140 zonder koeler en dan zakt de druk toch verder dan ik wil.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, bij veel circuit is het wel zinvol ja. Maar bij zo nu en dan ben ik niet zo'n fan van die dingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Geert plaats dan direct zon losse thermostaat .
krijg je echt geen spijt van.

btw ik heb nergens last van bij mijn 5gtt met de sandwichplate en ingebouwde thermostaat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

De r1r's loopvalk is duidelijk veel platter. of komt dit omdat de bridgestones niet op op velg liggen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

fuck

ik zag een dubbelpost

verwijder er 1 en nu zijn ze beide weg?

:lol:

ik zie het al, jij hebt je tweede post ge edit en ik heb je eerste weggegooit haha

[img]http://94.100.121.44/1230450001-1230500 ... _6NXg.jpeg[/img]

[img]http://94.100.126.73/1230450001-1230500 ... _bzz0.jpeg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zijn het prima's of echte?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

prima's. Echte zijn gewoon te duur.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zelfs dit is duur, koop je anderhalve megane voor :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

klopt. de basis is vaak niet zo duur. Hem naar je smaak af maken kost het meest.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Blijft toch een van de dikste wielen voor een clio (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb jij nou nog zo'n gelaccu gescoord Geert?
Plaats reactie