Geert - Clio Williams
Ik heb ooit een probleem gehad met de dampafzuiging en Bart Vos gaf het volgende antwoord:
Het koolfilter is onderdeel van het dampafzuig-systeem. De benzinedamp uit je tank wordt via dat filter naar je inlaat gezogen. Om te voorkomen dat dit altijd gebeurd zit er een electronische klep tussen die zorgt dat het systeem alleen werkt bij deellast (vanaf 1500 rpm ofzo) Dat klepje zit naast de ECU (bij een R19)
Wat jij een sensor noemt is dus dat klepje.
Het koolfilter is onderdeel van het dampafzuig-systeem. De benzinedamp uit je tank wordt via dat filter naar je inlaat gezogen. Om te voorkomen dat dit altijd gebeurd zit er een electronische klep tussen die zorgt dat het systeem alleen werkt bij deellast (vanaf 1500 rpm ofzo) Dat klepje zit naast de ECU (bij een R19)
Wat jij een sensor noemt is dus dat klepje.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
ok, ik heb hem nu verwijdert. ken geen kwaad lijkt me?
Kan er gewoon van af dus? Heb bij de 9 het klepje met stukje slang los hangen....
Kan die gewoon zonder Geert
Mijn 16V had hem ook niet meer.
Al heb ik wel een vermoeden dat het iets met een open systeem is nu en die damp dus gewoon in de open lucht verdwijnt en het niet APK goed zou zijn???
Iemand die het weet?
Al denk ik dat je nagenoeg niemand hem er op af zal keuren maar dat terzijde.

Al heb ik wel een vermoeden dat het iets met een open systeem is nu en die damp dus gewoon in de open lucht verdwijnt en het niet APK goed zou zijn???
Iemand die het weet?
Al denk ik dat je nagenoeg niemand hem er op af zal keuren maar dat terzijde.
gewoon afdoppen denk ik? Die damp komt er wel uit als je gaat tanken en anders maar niet... 

zet er wel een filterje op. ben allen benieuwd wat er dan gebeurd als ik met een volle tank een noodstop ga maken 

wat voor filter dan?
vandaag bezig geweest met een olie cooler. maar ik wil van de warmte wisselaar af en heb alleen een busje gekregen met aan een kant schroefdraad. Zoals deze:
[img]http://i18.ebayimg.com/05/i/001/31/31/0c12_35.JPG[/img]
Iemand enig idee waar ik zo'n busje haal met schroefdraad aan beide kanten?
[img]http://i18.ebayimg.com/05/i/001/31/31/0c12_35.JPG[/img]
Iemand enig idee waar ik zo'n busje haal met schroefdraad aan beide kanten?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
hmmz, das een goeie. Biesheuvel ofzo? En is die zeskant dan nog nodig? Maw, is een holle draadbus dan niet voldoende?
En waarom wil je eigenlijk van je wisselaar af? Dan is je olie nog langzamer op temp..
En waarom wil je eigenlijk van je wisselaar af? Dan is je olie nog langzamer op temp..
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dat betwijfel ik. De keolvloeistof verwarmt de olie in het blok zelf ook enorm. De warmte wisselaar haal sowieso weinig uit. Maar wil er vanaf ivm met ruimte en wil zo min mogelijk weerstand is het olie circuit.
Misschien dat renault er zelf een oplossing voor heeft. Er zijn tenslotte ook clio's geleverd zonder de warmte wisselaar. Iemand zo vrij die eens wil kijken?
Misschien dat renault er zelf een oplossing voor heeft. Er zijn tenslotte ook clio's geleverd zonder de warmte wisselaar. Iemand zo vrij die eens wil kijken?
Gaat dat ook op met een F-blok dan?
Ik zal eens kijken hoe het zit bij de 16v die bij m'n ouders staat.
Als ik de deuren open krijg
Ik zal eens kijken hoe het zit bij de 16v die bij m'n ouders staat.
Als ik de deuren open krijg

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Is dat zo? KVS warmt sneller op dan olie dus in beginsel warmt het je olie op. Op bedrijfstemp is olie veelal warmer dan de KVS dus heeft het wederom positief effect.Geert schreef:dat betwijfel ik. De keolvloeistof verwarmt de olie in het blok zelf ook enorm. De warmte wisselaar haal sowieso weinig uit. Maar wil er vanaf ivm met ruimte en wil zo min mogelijk weerstand is het olie circuit.
Misschien dat renault er zelf een oplossing voor heeft. Er zijn tenslotte ook clio's geleverd zonder de warmte wisselaar. Iemand zo vrij die eens wil kijken?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
geert, hou die warmtewisselaar
ik krijg mijn olie op straat niet boven de 55graden.
op circuit 100, maar netjes warmrijden zit er dus niet in
ik krijg mijn olie op straat niet boven de 55graden.
op circuit 100, maar netjes warmrijden zit er dus niet in

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb die warmtewisselaar ook weg gehaald hoor, heb gewoon dat busje waar standaard de warmtewisselaar mee vast zit gebruikt om de Mocal Sandwichplate te monteren. filtertje er op.. olie er in en knallen.Martijn Kool schreef:geert, hou die warmtewisselaar
ik krijg mijn olie op straat niet boven de 55graden.
op circuit 100, maar netjes warmrijden zit er dus niet in

Bij mij wordt ie wel netjes warm, alleen met -10 niet maar dan doe ik een kartonnetje voor de koeler.. daarbij rijd ik bijna nooit met -10 met dat ding.

Martijn jij hebt toch een sandwichplate zonder thermostaat?
als Geert er eentje met thermostaat gebruikt dan is er niets aan de hand.
mijn olie wordt namelijk keurig 90 graden van de gtt.
dus Geert sandwichplate met thermostaat monteren.
als Geert er eentje met thermostaat gebruikt dan is er niets aan de hand.
mijn olie wordt namelijk keurig 90 graden van de gtt.
dus Geert sandwichplate met thermostaat monteren.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ah ok, idd, ik heb geen thermostaat 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik ga eerst proberen zonder thermostaat. Als dat niet werkt monteer ik een externe. Deze hebben een veel betere flow. Die sandwichplaten met thermostaat slopen je olie druk.
Laatst gewijzigd door Geert op zo 23 jan 2011 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Scheelt dat zo veel dan?
Op verschillende fora lees ik verhalen met 1 bar minder olie druk en een rare zoem uit het onderblok. De externe thermostaten schijnen minder restrictie te hebben.
[img]http://www.minispeed.nl/newsdocs/346foto_th.jpg[/img]
[img]http://www.minispeed.nl/newsdocs/346foto_th.jpg[/img]
tja dan kan ik alle mods wel ditchen. Ik gebruik de clio alleen nog maar om af en toe te vlammen en trackday gebruik. Elke keer als ik de clio uit de schuur trek haal ik makkelijk olie temperaturen van boven de 100 graden. Op de ring haal je makkelijk 140 zonder koeler en dan zakt de druk toch verder dan ik wil.
Geert plaats dan direct zon losse thermostaat .
krijg je echt geen spijt van.
btw ik heb nergens last van bij mijn 5gtt met de sandwichplate en ingebouwde thermostaat.
krijg je echt geen spijt van.
btw ik heb nergens last van bij mijn 5gtt met de sandwichplate en ingebouwde thermostaat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
De r1r's loopvalk is duidelijk veel platter. of komt dit omdat de bridgestones niet op op velg liggen?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
fuck
ik zag een dubbelpost
verwijder er 1 en nu zijn ze beide weg?

ik zie het al, jij hebt je tweede post ge edit en ik heb je eerste weggegooit haha
[img]http://94.100.121.44/1230450001-1230500 ... _6NXg.jpeg[/img]
[img]http://94.100.126.73/1230450001-1230500 ... _bzz0.jpeg[/img]
ik zag een dubbelpost
verwijder er 1 en nu zijn ze beide weg?

ik zie het al, jij hebt je tweede post ge edit en ik heb je eerste weggegooit haha
[img]http://94.100.121.44/1230450001-1230500 ... _6NXg.jpeg[/img]
[img]http://94.100.126.73/1230450001-1230500 ... _bzz0.jpeg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zijn het prima's of echte?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
prima's. Echte zijn gewoon te duur.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zelfs dit is duur, koop je anderhalve megane voor 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
klopt. de basis is vaak niet zo duur. Hem naar je smaak af maken kost het meest.