R19 16v circuitbak paz. Einde project
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:

bij mij lijkt t te komen door de aftermarket instaplijsten die erin gepopnageld zaten..precies daaronder zitten de gaten

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
idd, maar als dit bakkie van je af is, gaan we er ff wat aan doen 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Dat Williams spruitstuk. heb je zelf een andere voorpijp gelast ? of heb je een Willy voorpijp gebruikt..
Ik heb ook nog zo'n spruitstuk liggen en daar wil ik nog eens wat mee doen..

spruitstuk zit erop, voorpijp nog niet. auto kan momenteel nog niet op de brug omdat de veerpoten er vanonder liggen. als die er terug opzitten gaat ie de brug op en dan zet ik de voorpijp eronder. maar voor zover ik het nu gezien heb moet er wel gelast worden
R5GTT. Drive it like you stole it
ja, willi voorpijpen zijn voor zover ik weet alleen bij de dealer te verkrijgen. Heb de prijs toen niet eens nagevraagd... 

ow....zo..... dacht dat je de flens naar t spruitstuk toe bedoelde, dat je die 16V pijp daarnaartoe aanpaste. Maar je doet net t tegenovergestelde

Verpats je hem toch gewoon aan mij...Ronald1916V schreef:Dat Williams spruitstuk. heb je zelf een andere voorpijp gelast ? of heb je een Willy voorpijp gebruikt..

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Haas schreef:ow....zo..... dacht dat je de flens naar t spruitstuk toe bedoelde, dat je die 16V pijp daarnaartoe aanpaste. Maar je doet net t tegenovergestelde![]()
heb van de origenele 16v de flens afgeslepen en die las ik strax vast op de voorpijp van de willy en dan zou het allemaal netjes moeten passen
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Nee! dat Willy spruitstuk gaat niet wegARNO16V schreef:Verpats je hem toch gewoon aan mij...Ronald1916V schreef:Dat Williams spruitstuk. heb je zelf een andere voorpijp gelast ? of heb je een Willy voorpijp gebruikt..

vanavond en gisteravond nog bezig geweest met de rolkooi, op nog enkele buizen na zit ie er nu in zoals ie moet worden. dus waarschijnlijk zaterdag de laatste stukjes erin en dan kan ik hem helemaal aflassen.
hier nog een paar
van hoe ver ie er nu inzit
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
hier nog een paar

idd, jij 'm weer doorverpatsen zeker....Ronald1916V schreef:Nee! dat Willy spruitstuk gaat niet wegARNO16V schreef:Verpats je hem toch gewoon aan mij...Ronald1916V schreef:Dat Williams spruitstuk. heb je zelf een andere voorpijp gelast ? of heb je een Willy voorpijp gebruikt..
Ik heb ook nog zo'n spruitstuk liggen en daar wil ik nog eens wat mee doen..ik weet dat je m mooi vind maar weg gaat ie niet

Goed bezig 
Maar waarom heb je die schuine hoekstukken erin zitten vooraan? Lijkt me redelijk irritant voor je zicht namelijk, en zeker met de buisdiameter die jij gebruikt heb je icm goed laswerk die hoekstukken niet echt nodig voor de stevigheid.

Maar waarom heb je die schuine hoekstukken erin zitten vooraan? Lijkt me redelijk irritant voor je zicht namelijk, en zeker met de buisdiameter die jij gebruikt heb je icm goed laswerk die hoekstukken niet echt nodig voor de stevigheid.
leek me opzich wel wat om daar ook nog een 3 hoek te maken. zaterdag gaat mijn stoel er terug in om te kijken of het idd niet te veel in de weg zit. zo jah gaan ze eruit. ze zitten nu toch nog alleen maar vast geprikt en nog niet rondom gelast
-
- Contacteer:
Die hoeken zou ik er zeker uit halen, zitten alleen maar in de weg, en zeker omdat je nog een pijp door je dashboard heb zitten is dat qua stevigheid echt niet nodig.
Zou wel dat kruis achterin afmaken en goede zijbescherming erin lassen. Verder zijn nog buizen aan allebei de bovenste hoeken van de hoofdrolbeugel recht naar de wielkasten (of de balk die je er tussen heb gezet) noodzakelijk. (dus aan beide kanten van het kruis nog naar de wielkasten toe) Dit is echt belangrijk, omdat dat kruis niet goed duwende krachten kan verwerken, kruis is eigenlijk vooral tegen torsie in het geheel. Verder ziet het er erg goed uit!! Hoe het bij mij zit:
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... 106136.JPG[/img]
Verder ben ik benieuwd hoe je er nu een likje verf op gaat zetten met al de roest die erop zit en geen ruimte om te kunnen schuren.
Zou wel dat kruis achterin afmaken en goede zijbescherming erin lassen. Verder zijn nog buizen aan allebei de bovenste hoeken van de hoofdrolbeugel recht naar de wielkasten (of de balk die je er tussen heb gezet) noodzakelijk. (dus aan beide kanten van het kruis nog naar de wielkasten toe) Dit is echt belangrijk, omdat dat kruis niet goed duwende krachten kan verwerken, kruis is eigenlijk vooral tegen torsie in het geheel. Verder ziet het er erg goed uit!! Hoe het bij mij zit:
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... 106136.JPG[/img]
Verder ben ik benieuwd hoe je er nu een likje verf op gaat zetten met al de roest die erop zit en geen ruimte om te kunnen schuren.

Laatst gewijzigd door TEAM009 Gert op do 16 nov 2006 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
en vergeet de montageplekken voor de ducktapecamerasteun niet 

Steven schreef:Las je em ergens bovenin nog aan je carroserie vast? Vaak zit de bovenbuis bij de voorruit vast en aan de B-stijlen bij de gordelbevestiging bijv.
Hij zit op verschillende plekken vast aan de caroserie, achter dash, boven aan de A-stijl tegen aan dak zegmaar en dede b stijl zit bij de gordel bevestiging vast. dus denk dat de koest aanzienlijk minder gaat torderen dan eerst

-
- Contacteer:
Ten eerst: ducttape heerst!! (Tie-raps + remmenreiniger trouwens ook)Haas schreef:en vergeet de montageplekken voor de ducktapecamerasteun niet

Ten tweede: die camera steun is een creatie van mijn werktuigbouwkunde studerende broertje. Ik weet niet wat ze daar leren, maar zoals je ziet stelt het niet al te veel voor.

on topic: heb de tijd even genomen om terug te lezen, maar dat gaat een serieus scheur ijzer worden!! Houdt er alleen rekening dat het wel een renault is waar je mee gaat racen. (gereedschap mee dus

-
- Contacteer:
Gezien de stevigheid van de geproduceerde constuctie genoegSteven schreef:Whehe, wasser mis met werktuigbouwkunde?

Kooien bouwen is anders ook heel werktuigbouwkundig. 
Toch moet je het plain en simple houden met kooien, niet teveel kleine stukkies erin lassen, dat werkt voor de stevigheid tochnie echt mee. Zo zou ik die 3 hoekjes bij de B-stijl er ook uithalen.
Zoals Gert al zei, setje doorbars erin en dan bij de beugel van de B-stijl bij de aansluitingen van de doorbars precies op die hoek nog een dwarsbeugel.
Een dubbel kruis (dus ook in de b-stijl) zou ik ooknie doen, je moet ook een beetje om het gewicht blijven denken natuurlijk.

Toch moet je het plain en simple houden met kooien, niet teveel kleine stukkies erin lassen, dat werkt voor de stevigheid tochnie echt mee. Zo zou ik die 3 hoekjes bij de B-stijl er ook uithalen.
Zoals Gert al zei, setje doorbars erin en dan bij de beugel van de B-stijl bij de aansluitingen van de doorbars precies op die hoek nog een dwarsbeugel.
Een dubbel kruis (dus ook in de b-stijl) zou ik ooknie doen, je moet ook een beetje om het gewicht blijven denken natuurlijk.
deurbalken komer er zowieso nog in, en evt nog eens vanaf boven aan de b-stijl naar de wielkast achter.
@ agent smith kleurtje geven geen probleem hoor, was al vanplan om de gehele binnenkant wit te doen inclusief kooi. maar das voor later eerst maar eens zorgen dat de kooi er helemaal netjes inzit
@ agent smith kleurtje geven geen probleem hoor, was al vanplan om de gehele binnenkant wit te doen inclusief kooi. maar das voor later eerst maar eens zorgen dat de kooi er helemaal netjes inzit
Gechipte F7P in een 19 doet best leuk hoor op het circuit kan ik uit ervaring vertellen. Als je zorgt dat je onderstel, koppeling en remmen goed voorelkaar zijn, kan je op een circuitdag menig auto je achterkant laten zien 

agent smith schreef:Ten eerst: ducttape heerst!! (Tie-raps + remmenreiniger trouwens ook)Haas schreef:en vergeet de montageplekken voor de ducktapecamerasteun niet![]()
on topic: heb de tijd even genomen om terug te lezen, maar dat gaat een serieus scheur ijzer worden!! Houdt er alleen rekening dat het wel een renault is waar je mee gaat racen. (gereedschap mee dus)
Duct-tape (Mc quiver plakband) schopt idd kont, WD-40 is ook uber trouwens

En och er zal idd af en toe wel eens wat stuk gaan, maar welke race auto is er wel hufter-proof??? Heb nog een 19 16v staan voor onderdelen dus reserve stukken genoeg indien nodig en gereedschap gaat er zowieso voldoende mee

zeker!agent smith schreef:Ten eerst: ducttape heerst!! (Tie-raps + remmenreiniger trouwens ook)![]()

agent smith schreef:Ten tweede: die camera steun is een creatie van mijn werktuigbouwkunde studerende broertje. Ik weet niet wat ze daar leren, maar zoals je ziet stelt het niet al te veel voor.En deze uitermate solide constructie heeft wel een geniale artistieke video opgeleverd: Een rood auto plafond met racegeluiden. Wat wil een mens nog meer?
![]()

-
- Contacteer:
Moeten we maar een serieuze motorhome regelen. Zo eentje waar de auto's achterin gaan en een heeele grote voortent aan past. Plakken we er stickers van renault-tuning club op en betaald de club laten we zeggen 90%?
Renault 16V racing team....
Misschien moet ik dan eerst lid worden om er aanspraak op te mogen maken

Misschien moet ik dan eerst lid worden om er aanspraak op te mogen maken