Project J-P-S clio 16v (kachelfan en wissers doen het weer)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

waarom niet overal een laagje tectyl?
dat geeft zo'n plakzooi. dat komt in de kokers nadat de auto gespoten is. deze verf is ook wat dikker. dat lijkt me een betere bescherming te geven.
nou alleen nog een mooi einddempertje r onder
hier hangt een bb4 onder. ik denk dat dat zo blijft. onder de willie lijkt me dat sjieker omdat die scherpere nokkenassen heeft :D
Haas
Car: Megane RS

omdat t in de middentunnel gaat stinken als een nieuwe...

das had ik bij me vorige clio ook. Iets te ver naar binnen aan gebracht en bij wat trappen stond t echt ongelooflijk!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

omdat t in de middentunnel gaat stinken als een nieuwe...

das had ik bij me vorige clio ook. Iets te ver naar binnen aan gebracht en bij wat trappen stond t echt ongelooflijk!
dan ben ik zeker blij dat ik geen tectyl gebruikt heb :)

ook die bakken wat eronder hangen kun je lakken. heb ik zonet even in de zinklak gezet. ziet er ook mooi uit. resultaat volgt later nog.
Steven(stk)

J-P-S schreef:
waarom zou ik er 2 trekken? ik wilde er gewoon een enkele naar achter leggen en daar splitsen. wat voor dikte moet ik trouwens gebruiken? is daar ook een regel voor?
antoine schreef:
Riël schreef:Waarom is dat verstandig?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Riël schreef:Waarom is dat verstandig?
Verstandig/naja eerder handig :)

Ik heb het gehad dat mijn sub versterker via de remote stoorde op mijn normale versterker.

Gelukkig had mijn radio zowel een remote als een eletrische antenne aansluiting.
Doordat ik twee draden had kon ik dat zo omprikken ;)

qua stroom gaat er toch bijna niets door die remote draad dus daar hoef je het niet voor te doen.
Tom
Moderator
Car: MB

Haas schreef:omdat t in de middentunnel gaat stinken als een nieuwe...

ik heb al vaker een bus bodysafe onder de clio opgemaakt en dan raak ik gewoon alles wat ik raken kan (tot op zekere hoogte), maar heb dan nergens last van hoor
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

qua stroom gaat er toch bijna niets door die remote draad dus daar hoef je het niet voor te doen.
dus gewoon 2 versterkers op die remote draad?
ik heb al vaker een bus bodysafe onder de clio opgemaakt en dan raak ik gewoon alles wat ik raken kan (tot op zekere hoogte), maar heb dan nergens last van hoor
ik zal straks even kijken wat er op die bus stond. is lekker stevig spul, je kwast kun je na het verven weggooien :D
Steven(stk)

J-P-S schreef:
dus gewoon 2 versterkers op die remote draad?

moet goed gaan ja :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oke, dan zal ik de draad van de REM achteraan even splitsen naar een stuk dunnere draden, dan kan de spanning sowieso niet zo hoog komen.

bedankt voor de hulp (Y)
Haas

Tom schreef:
Haas schreef:omdat t in de middentunnel gaat stinken als een nieuwe...

zal wel komen omdat jouw clio een fatsoenlijke is en de mijne traag :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb het ook met de reden gedaan omdat de bakken die er hangen ook zilverkleurig zijn. stinken doet hij hopelijk niet! aangezien de mijne ook niet traag is zal dat wel goedkomen :p

ik heb alleen de verkeerde remblokken voor de voorremmen gekregen. er zaten andere blokken in het ds2500 doosje. gelukkig is dutch power trading welwillend en zal het spoedig tot een oplossing komen.

vanavond het hele zaakje weer onder de auto in gaan hangen en wellicht het interieur weer erin.
Haas

ver man! opbouwen is cool! kan niet wachten tot ik dat mag gaan doen...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja poeh, als je de begindatum van mijn project bekijkt qua datum en nu, dan zit er heel veel tijd in. er zat heel veel lakwerk in van het subframe, motor ombouwen en monteren, remmen rondom revisie en ga maar door.

in welke fase zit je zelf ongeveer met je project? het is zeker leuk al dat opbouwen. in september loopt de schorsing af en wil ik hem afhebben. hij heeft dan 5 jaar stilgestaan als je de tijd van de vorige eigenaar erbij telt (0)
Haas

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00024.JPG[/img]

zo staat de mijne er ook ongeveer bij. Alleen de achteras er weer ondergezet en morgen voortrein weer, dan kan ik m verplaatsen.

Heb m nu ruim 14 maanden en maar liefst 26 km zelf in gereden, toen was het al over met de pret :(

Over een week of vijf/zes kan ik gaan opbouwen. Heb voor het interieur 99% van de onderdelen al liggen, gelukkig. Motor is al gereviseerd (gtt), die moet er ook nog in zeg maar. Verder zowat alles nieuw, remmen en lagers rondom, alle leidingen, schokdempers, draagarmen, kogels, hoezen enz..

ik kan niet wachten tot ze weer thuis staat in ieder geval! :D Wordt tijd dat die dumpvalve weer eens gaat sissen.. heerlijk!
antoine
Car: Renault Clio III RS

Haas schreef:ver man! opbouwen is cool! kan niet wachten tot ik dat mag gaan doen...
Haha, ik heb over een 3 tal weken ook wel iets op te bouwen.
Mag je wel komen helpen. :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

waar is je auto nu eigenlijk Martijn? Voor laswerkzaamheden ofzo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas

hij staat nog bij me pa en ma in de garage. Gaat over een weekje of 2 a 3 (ligt er aan hoe hard het opschiet en wat uitkomt met brengen) naar mijn werk om daar wat te laten lassen en een en ander bij te laten spuiten..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00024.JPG[/img]

zo staat de mijne er ook ongeveer bij. Alleen de achteras er weer ondergezet en morgen voortrein weer, dan kan ik m verplaatsen.

Heb m nu ruim 14 maanden en maar liefst 26 km zelf in gereden, toen was het al over met de pret

Over een week of vijf/zes kan ik gaan opbouwen. Heb voor het interieur 99% van de onderdelen al liggen, gelukkig. Motor is al gereviseerd (gtt), die moet er ook nog in zeg maar. Verder zowat alles nieuw, remmen en lagers rondom, alle leidingen, schokdempers, draagarmen, kogels, hoezen enz..

ik kan niet wachten tot ze weer thuis staat in ieder geval! Wordt tijd dat die dumpvalve weer eens gaat sissen.. heerlijk!
dan ben je inderdaad een heel eind van huis. wat is ermee gebeurd dan waardoor hij stuk is gegaan? het is wel echt lonend werk wat je gaat doen. heerlijk als je de auto steeds verder ziet groeien tot complete auto. mag ik een link van je project zodat ik dat kan volgen? :)
Haas wrote:
ver man! opbouwen is cool! kan niet wachten tot ik dat mag gaan doen...

Haha, ik heb over een 3 tal weken ook wel iets op te bouwen.
Mag je wel komen helpen.
volgens mij zijn er in het noorden veel meer mensen die elkaar wat helpen. althans zo lijkt het wel. sjiek (Y)

wat ga je precies opbouwen?
hij staat nog bij me pa en ma in de garage. Gaat over een weekje of 2 a 3 (ligt er aan hoe hard het opschiet en wat uitkomt met brengen) naar mijn werk om daar wat te laten lassen en een en ander bij te laten spuiten..
ben je zelf werkzaam in de autobranche dan? erg sjiek als je op die manier dat werk kan laten doen. ik moet hem laten spuiten, dat is iets wat ik echt niet zelf kan.
Haas

J-P-S schreef:dan ben je inderdaad een heel eind van huis. wat is ermee gebeurd dan waardoor hij stuk is gegaan? het is wel echt lonend werk wat je gaat doen. heerlijk als je de auto steeds verder ziet groeien tot complete auto. mag ik een link van je project zodat ik dat kan volgen? :)
Oliepomp van de motor was naar de kaai, zonder dat ik dat wist. Bovendien was de olie die erin zat meer teer dan olie, dus je kunt t wel raden....blok naar de snaai :( Stom, had t eigenlijk btje kunnen weten, maar ja, das weer een wijze les :P

voor me topic, check:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 27#1593727
staat ook in me signature (Praise the lowered):P
J-P-S schreef:volgens mij zijn er in het noorden veel meer mensen die elkaar wat helpen. althans zo lijkt het wel. sjiek (Y)
Noorden? Nijmegen is geen noorden hoor ;) Ja, vanuit jouw gezien, maar dan kennen de Zuidpolers geen zuiden... :lol:
J-P-S schreef:ben je zelf werkzaam in de autobranche dan? erg sjiek als je op die manier dat werk kan laten doen. ik moet hem laten spuiten, dat is iets wat ik echt niet zelf kan.
ben sinds eind juni klaar met mijn HTS Autotechniek en ben dus ingenieur. Werk nu bij een carrosseriebouwer in Waalwijk als constructeur. Ben daar ook afgestudeerd, dus das super!
En idd..wel handig als je wat connecties hebt. Wilde t eerst zelf lassen (tweede kleine plekjes boven de benzinetank en bij de voorschermen), maar ja, die mannen staan op en gaan slapen met een bakmachine, dus ja... wie doet het dan beter en makkelijker! (Y)
Spuiten....tsja.... :smoke:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

vandaag de bedrading wat ik nog nodig had uit de andere clio gehaald. scheelt een beetje in de kosten en in de andere auto hoef ik geen radio.

morgen worden de achterste leidingen en slangen aangesloten op de remmen, alle plastic kappen onder langs de bodem, en alle bouten van de ophanging controleren.

het word heel langzaampjes zichtbaar dat het weer een complete auto word :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de Clio is sinds zondag helemaal afgebouwd. even proefgereden en alles werkte naar behoren.

afgelopen maandag hebben we hem weggebracht voor na te laten kijken en apk erop te zetten.

nu werd mijn otooke afgekeurd :(

punten van afkeur:

- pedalen te glad
- Co TE HOOG!
- oja tijdens de proefrit die zij maakten is de bdp sensor kapot gegaan (is dat normaal?)

verder was de hele auto tip top in orde. het harde (en lange) werken heeft dus toch geloond :)

nu is mijn vraag, hoe krijg ik de Co waarde van 4 omlaag naar 0,5? ervanuitgaand dat hij warm was!

morgenvroeg ''leen'' ik de nieuwe kat van de clio baccara eventjes, en de originele computer van een 16v gaat erin.

waar kan ik nog meer de Co waarde mee drukken?

morgen word hij opnieuw getest en alle hulp is welkom :D

bedankt alvast!
Christian

ik heb met mijn auto een klem op de benziene leiding gezet zodat je hem knijpt en da komt je co wel omlaag

en heb je ook al met je co schroef zitten draaien boven op je gasklepen huis?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb met mijn auto een klem op de benzine leiding gezet zodat je hem knijpt en da komt je co wel omlaag

en heb je ook al met je co schroef zitten draaien boven op je gasklepen huis?
kun je die schroef even beschrijven waar die zit? en om welke benzineleiding heb je die klem gedaan? er zitten namelijk 2 schroeven. zou het niet werken als ik de originele computer eraan hang?

heb je zelf ook een achterberg blok?
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 5 sep 2006 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob

Ergens gaan waar men vergeet om je CO te meten. :wink:

Waar was je gegaan voor de APK?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Bij robert de hoen. sebille doet geen Co meting toch? maar ik wil eerst proberen het legaal te halen morgenvroeg.

Ik mag bij Robert eraan werken, dus ff computer omgooien en kat van m'n zus eronder hangen. heb je nog ideen Rob?
Bart V

Die schroef op het gasklephuis is geen CO schroef. Met die schroef kan je je stationaire toerental regelen wat normaalgesproken niet hoeft, en ook niet kan omdat die schroef verstopt zit onder een wit dopje.

4% is sowieso wel erg hoog, zelfs al zou je met de trukendoos door de apk komen, dan nog is het wel de moeite waard om uit te zoeken waarom het CO 4% is.
Rob

J-P-S schreef:Bij robert de hoen. sebille doet geen Co meting toch? maar ik wil eerst proberen het legaal te halen morgenvroeg.

Ik mag bij Robert eraan werken, dus ff computer omgooien en kat van m'n zus eronder hangen. heb je nog ideen Rob?
Robert de Oen, hè Wilco ;)

Van Sebille doet niet zo moeilijk, of ze CO meten weet ik niet. Anders Garage in Maastricht, die doen ook niet moeilijk.

En wat is Legaal. Zolang je maar een papiertje krijgt toch?

Voor de rest hem ik geen tips. Alleen goed warm rijden, wil nog wel eens helpen (maar 3,5 %..) En een kat wil ook wel eens helpen ;)
Laatst gewijzigd door Rob op ma 30 jul 2012 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

kan het ook bijvoorbeeld de lambda zijn die slecht signaal doorgeeft? wellicht is die zelfs uitgeschakeld door de computer van achterberg, zij deden dat toch?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Robert de Oen, hè Wilco

Van Sebille doet niet zo moeilijk, of ze CO meten weet ik niet. Anders Garage Walschot (of Walstock) in Maastricht, die doen ook niet moeilijk.

En wat is Legaal. Zolang je maar een papiertje krijgt toch?

Voor de rest hem ik geen tips. Alleen goed warm rijden, wil nog wel eens helpen (maar 3,5 %..) En een kat wil ook wel eens helpen
als ze meten val ik gewoon door de mand, klaar. er zit een kat onder, maar wellicht maakt een nieuwe kat ook nog verschil. kan dat? warmrijden doe ik morgen zelf, hij heeft wel een tijd nodig voor hij echt warm is namelijk. er zit trouwens ook geen middendemper meer onder, maar dit heeft niks met de co te maken toch?
Christian

nouik heb ook een blok met meer pk`tjes als normaal en mijn co was ook eerst 4 met lamba aan toen hebben we de aanvoerleiding van de benziene slang even afgeknepen en zo konden we een co van 0.33 krijgen :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

welke slang heb je afgeknepen? die 2 wat bovenop de inlaat zitten?
Menno

Om een clio'tje door de apk te krijgen heb je in principe 't volgende nodig:

- Werkende lambdasonde
- Gezonde kat
- Computer met lambdaregeling ingeschakeld (vrijwel alle ecu's)

CO zit dan onder de 0.5 %

Goede sonde, goeie computer, dode kat --> ongeveeer 1 % CO

Hoogstwaarschijnlijk is bij jou de sonde overleden, maar het zou eventueel ook een de snelle computer kunnen liggen.

Om 't zeker te weten kan je eventueel nog ff met een voltmeter aan. de sonde meten.
rev it like a rental
Jean-Paul-S
Über-Spammer

thanks Menno,

morgen even de sonde gaan doormeten! (Y) wat moet er precies te zien zijn?

dan monteer ik de kat van m'n zus, die is pas 2000km gebruikt, en de originele ecu van een 16v. en dan hopen dat hij het haalt. je doet zelf toch veel met chips he, wat is jou ervaring in uitstoot als je een andere ecu monteert?
Menno

Als je huidige kat niet heel erg dood is, is het vaak helemaal niet nodig om een ander te monteren. Het belangrijkste is dat die sonde het goed doet, en netjes meer dan 0.75 volt aangeeft bij een rijk mengsel, anders blijft de computer het mengsel voortdurend verrijken.

Bij de meeste chips staat de lambdaregeling stationair gewoon aan, en is het CO / APK geen enkel probleem.
rev it like a rental
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oke, dan maar even wat sondes meepakken en uitproberen.

begin liever niet de benzineleidingen af te knijpen, wil het gewoon graag op een nette manier oplossen.

fingers crossed :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zometeen gaan we naar de clio, even nieuwe bdp sensor erop klussen en naar huis halen.

andere lambda sensor monteren, en andere kat en ecu. ben eens benieuwt of hij dan onder de 0,5 komt. anders moeten we een andere oplossing zoeken (N)
Plaats reactie