[Martijn's R5 Baccara] R5 diesel-radiateur
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Gisteren ben ik weer nuttig beziggeweest: uitlaat gemonteerd, hitteschild gemaakt en achterzijde verlaagd:
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3699.jpg[/img]
Meer foto's hier: http://www.renault5baccara.nl
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3699.jpg[/img]
Meer foto's hier: http://www.renault5baccara.nl
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
De voorruit is er inmiddels ingelijmd.
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3710.jpg[/img]
Verder ben ik met de velgen aan het passen geweest. M'n zelfgemaakte spoorverbreders (
) kwamen hierbij goed van pas.
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3719.jpg[/img]
Alleen voor het passen natuurlijk, nu weet ik dat een verbreder van 10 mm voldoende is.
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3713.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3714.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3715.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3717.jpg[/img]
Ik vind het best aardig staan.
Vraagje: de centreerrand op de naaf is ongeveer 15 mm. Met spoorverbreders van 10 mm kan ik de velg dus niet meer hierop centreren, het naafgat van de velg is aan de achterkant breder. Een spoorverbreder met eigen centrering gaat ook niet lukken, die moet meer dan 15 mm dik zijn. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Centreerrand van de naaf halveren?
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3710.jpg[/img]
Verder ben ik met de velgen aan het passen geweest. M'n zelfgemaakte spoorverbreders (

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3719.jpg[/img]
Alleen voor het passen natuurlijk, nu weet ik dat een verbreder van 10 mm voldoende is.
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3713.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3714.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3715.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3717.jpg[/img]
Ik vind het best aardig staan.

Vraagje: de centreerrand op de naaf is ongeveer 15 mm. Met spoorverbreders van 10 mm kan ik de velg dus niet meer hierop centreren, het naafgat van de velg is aan de achterkant breder. Een spoorverbreder met eigen centrering gaat ook niet lukken, die moet meer dan 15 mm dik zijn. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Centreerrand van de naaf halveren?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dan komt het wiel achteraan te ver naar buiten. De oude 15 inch- velgen (ET 36), liepen achter al af en toe aan. vooraan zou het wel kunnen. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
what is size of this alloys and tires ?
thx re5pect
ps. this alloys is veryyy nice
thx re5pect
ps. this alloys is veryyy nice
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
je geeft zelf het antwoord al: gewoon de centreerrand van de naaf korter maken met een lamellenschijfje.
Velgen staan m inderdaad ERG goed.
Wordt een apart/uniek 5je! kleur, velgen, baccara, motor niet te vergeten!
Velgen staan m inderdaad ERG goed.
Wordt een apart/uniek 5je! kleur, velgen, baccara, motor niet te vergeten!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Bedankt.
Ik vind het zelf ook boven verwachting. 
@ Kanonskogelman: dat is dus gelukkig simpel. Àls er spacers van 10 mm met centrering te vinden zijn. Maar eens zoeken dus.
@ Vos: niet helemaal mijn smaak, dus dat zal het niet worden. Misschien wel rechts een engels achterlicht, zonder achteruitrijlamp.


195/45-16, the new tires will be 195/40-16.-=wasq=- schreef:what is size of this alloys and tires ?
@ Kanonskogelman: dat is dus gelukkig simpel. Àls er spacers van 10 mm met centrering te vinden zijn. Maar eens zoeken dus.

@ Vos: niet helemaal mijn smaak, dus dat zal het niet worden. Misschien wel rechts een engels achterlicht, zonder achteruitrijlamp.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
die heb ik nog wel liggen die 10cm spacers met centreerring alleen hoelang is je naaf vanaf je schijf/trommel naar buitenMartijn schreef:Bedankt.Ik vind het zelf ook boven verwachting.
195/45-16, the new tires will be 195/40-16.-=wasq=- schreef:what is size of this alloys and tires ?
@ Kanonskogelman: dat is dus gelukkig simpel. Àls er spacers van 10 mm met centrering te vinden zijn. Maar eens zoeken dus.
Bij mijn coupe zijn die 16mm en de binnenkant van die speacer is meen ik 13 of 14 mm
Maar center zijn ze 60.1 binnen en buitenkant (heb ze laten maken)
Maar als je ze een x wilt passen moet je ze maar ophalen vanuit Staphorst

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Die zijn er. Volgens mij heeft ELKE spacer van 10 mm een centreerring, tenzij zelfbouw.Martijn schreef:. Àls er spacers van 10 mm met centrering te vinden zijn. Maar eens zoeken dus.
Kan anders ook wel wat regelen voor je. Mn overbuurman heeft een velgenimport, en heeft wielbouten en spacers in allerlei soorten en maten op voorraad. Maar kan pas weer vanaf 1 maart.
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: do 6 mei 2004 16:05
- Car: Clio IV 1.5dci Dyn.
- Locatie: Rijssen
Errug mooi Martijn
Dit wordt echt een vette bak!


Dit wordt echt een vette bak!
Project: Mégane II 1.5 dci Dynamique Luxe
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:



Die wielen staan hem goed zeg! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Netjes hoor 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Een kleine tegenslag: het inlaatspruitstuk zit los.
De moeren waar ik bij kan, zitten goed vast. Dat zal betekenen dat inlaat- en uitlaatspruitstuk in dikte verschillen. Hierdoor klemmen de middelste moeren, die beide spruitstukken tegelijk vasthouden, niet goed.
Doordat er erg weinig ruimte is, kan dit alleen verholpen worden door de motor weer uit de auto te halen.

Doordat er erg weinig ruimte is, kan dit alleen verholpen worden door de motor weer uit de auto te halen.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik pas alleen het deel aan waar de moeren zitten. Dan hoef ik maar 4 plaatsen wat dunner te slijpen. Dat zou vrij makkelijk te doen moeten zijn.Steven schreef:Ff beide spruitstukken laten vlakken tot ze even hoog zijn? Dat was je al van plan neemik aan
Van die kleine rateltjes werken erg goed t/m M8 en daar kun je erg goed mee in de onmogelijkere hoekies komen.
Ik ga wel eerst proberen om er met flexstukken, etc bij te komen, maar ben bang dat het niet zal lukken. Bovendien past het uitlaatspruitstuk waarschijnlijk niet tussen carrosserie en motor/subframe door.
Motor eruit en er weer in is een dagje werk. Kabels heb ik al los, volgende week zaterdag met een 2-kolommer de auto er maar vanaf tillen.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Heel veel succes ermee, het wordt in ieder geval een van de gaafste vijfjes hier! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
? Dan heb ik dat vast niet helemaal goed getypt..... Een Clio Baccara zoek ik niet, ik heb niet zoveel met Clio's.
Gisteren de motor uit- en ingebouwd. Veel oefening daarin gehad, met 3 kwartier stond het subframe vrij van de auto.
Ik heb de plaatsen waar de moeren vastklemmen met slijptol en 'luchtdremel' dunner gemaakt, zodat de dikte daar hetzelfde is als van het inlaatspruitstuk.
Het aansluiten duurde iets langer dan het loshalen, maar om 3 uur stond de 5 weer op z'n wielen.
Stukje huisvlijt:
![Afbeelding]()
In eerste instantie wilde ik dit met Autostyle-buis gaan maken. Dat is er volgens de leverancier alleen in stukjes van 18 cm (10 euro). Dan zou ik dus ook meerdere siliconen koppelstukken nodig hebben. Naar mijn idee teveel geld voor zoiets. Dus bij Lasaulec 2 meter uitlaatpijp (rond 63) besteld en van verwarmingsbuis de aansluitingen voor carterventilatie en stationair gemaakt. Nu ben ik voor 25 euro klaar, en heb ik nog 1,5 meter uitlaat over. Dat kan ik mooi gebruiken om de Peco mee op te knappen.

Gisteren de motor uit- en ingebouwd. Veel oefening daarin gehad, met 3 kwartier stond het subframe vrij van de auto.

Ik heb de plaatsen waar de moeren vastklemmen met slijptol en 'luchtdremel' dunner gemaakt, zodat de dikte daar hetzelfde is als van het inlaatspruitstuk.
Het aansluiten duurde iets langer dan het loshalen, maar om 3 uur stond de 5 weer op z'n wielen.
Stukje huisvlijt:
In eerste instantie wilde ik dit met Autostyle-buis gaan maken. Dat is er volgens de leverancier alleen in stukjes van 18 cm (10 euro). Dan zou ik dus ook meerdere siliconen koppelstukken nodig hebben. Naar mijn idee teveel geld voor zoiets. Dus bij Lasaulec 2 meter uitlaatpijp (rond 63) besteld en van verwarmingsbuis de aansluitingen voor carterventilatie en stationair gemaakt. Nu ben ik voor 25 euro klaar, en heb ik nog 1,5 meter uitlaat over. Dat kan ik mooi gebruiken om de Peco mee op te knappen.

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Wederom goed bezig Martijn! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Zo, de afronding is nu bezig. De deadline is het Ringweekend in mei. Of liever iets eerder, dan kan ik alles nog goed testen, ook wel handig.
Ik loop tegen wat kleine probleempjes aan:
1. De kachelventilator doet het niet. Aan de schakelaar ligt het niet, dus hopelijk ben ik al-leen maar een stekkertje vergeten. Zo niet, dan kan het de kachelweerstand zijn ..? Dan zou het dashboard er weer uit moeten.
2. De verlichting van het kachelpaneel brandt op contact. Dat herinner ik me niet, dat zou toch via de verlichting geschakeld moeten zijn? Misschien houdt het verband met pro-bleem 1 .
3. De thermostaat gaat niet open. Thermostaat heb ik getest, die werkt. Dan zou het lucht kunnen zijn. Het koelsysteem is aangesloten als bij de 1.7, met weglating van de warmte-wisselaar van koelsysteem/olie. Toch maar eens grondig/anders ontluchten. Het systeem zou zelfontluchtend moeten zijn, dat is het bij de standaardmotor in ieder geval wel. Ie-mand nog tips hoe ik anders zou kunnen ontluchten? Potje zo hoog mogelijk houden toch?
4. Hoort waarschijnlijk bij punt 3: het temperatuurmetertje van de koelvloeistof werkt niet. Als er inderdaad lucht in het systeem zit, zou dat de oorzaak kunnen zijn. Zit deze sensor vlakbij de thermostaat?
5. Remmen aansluiten. Ik moet nog ergens zon apparaat voor het maken van de aansluitingen vinden. Langs Lasaulec is geen optie, de leidingen zitten deels aan de auto vast. Wie heeft een tip?

Ik loop tegen wat kleine probleempjes aan:
1. De kachelventilator doet het niet. Aan de schakelaar ligt het niet, dus hopelijk ben ik al-leen maar een stekkertje vergeten. Zo niet, dan kan het de kachelweerstand zijn ..? Dan zou het dashboard er weer uit moeten.

2. De verlichting van het kachelpaneel brandt op contact. Dat herinner ik me niet, dat zou toch via de verlichting geschakeld moeten zijn? Misschien houdt het verband met pro-bleem 1 .
3. De thermostaat gaat niet open. Thermostaat heb ik getest, die werkt. Dan zou het lucht kunnen zijn. Het koelsysteem is aangesloten als bij de 1.7, met weglating van de warmte-wisselaar van koelsysteem/olie. Toch maar eens grondig/anders ontluchten. Het systeem zou zelfontluchtend moeten zijn, dat is het bij de standaardmotor in ieder geval wel. Ie-mand nog tips hoe ik anders zou kunnen ontluchten? Potje zo hoog mogelijk houden toch?
4. Hoort waarschijnlijk bij punt 3: het temperatuurmetertje van de koelvloeistof werkt niet. Als er inderdaad lucht in het systeem zit, zou dat de oorzaak kunnen zijn. Zit deze sensor vlakbij de thermostaat?
5. Remmen aansluiten. Ik moet nog ergens zon apparaat voor het maken van de aansluitingen vinden. Langs Lasaulec is geen optie, de leidingen zitten deels aan de auto vast. Wie heeft een tip?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
punt 5: een felsapparaatje bedoel je of wat?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Yep. Als het goed is, ligt er zo een geleend felsapparaat op me te wachten. Nieuw is zo'n ding 89,- excl. btw en korting. Vind ik toch wat veel voor 1 keer 12 nippels monteren. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Met die felsapparaatjes kun je alleen koperen leidingen felsen.
Aan de originele stalen leidingen kun je met die dingen geen felsrand maken.
Ik heb wel een felstang, die mag je best lenen. Moet je hem alleen wel bij Haasje ophalen, daar ligt hij al een jaar ofzo.
Aan de originele stalen leidingen kun je met die dingen geen felsrand maken.
Ik heb wel een felstang, die mag je best lenen. Moet je hem alleen wel bij Haasje ophalen, daar ligt hij al een jaar ofzo.

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
vorige week werkte ie nog goed Rob! 
