[Martijn's R5 Baccara] R5 diesel-radiateur

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Gisteren ben ik weer nuttig beziggeweest: uitlaat gemonteerd, hitteschild gemaakt en achterzijde verlaagd:

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3699.jpg[/img]

Meer foto's hier: http://www.renault5baccara.nl
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

De voorruit is er inmiddels ingelijmd.

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3710.jpg[/img]

Verder ben ik met de velgen aan het passen geweest. M'n zelfgemaakte spoorverbreders ( :~ ) kwamen hierbij goed van pas.

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3719.jpg[/img]

Alleen voor het passen natuurlijk, nu weet ik dat een verbreder van 10 mm voldoende is.

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3713.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3714.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3715.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3717.jpg[/img]

Ik vind het best aardig staan. 8)

Vraagje: de centreerrand op de naaf is ongeveer 15 mm. Met spoorverbreders van 10 mm kan ik de velg dus niet meer hierop centreren, het naafgat van de velg is aan de achterkant breder. Een spoorverbreder met eigen centrering gaat ook niet lukken, die moet meer dan 15 mm dik zijn. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Centreerrand van de naaf halveren?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een spacer van 15 mm is geen optie?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dan komt het wiel achteraan te ver naar buiten. De oude 15 inch- velgen (ET 36), liepen achter al af en toe aan. vooraan zou het wel kunnen. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Das wel ontzettend mooi zeg!
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Sjiek Martijn! :worship:

Hele vooruitgang die velgen!! :p
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-=wasq=-
Berichten: 33
Lid geworden op: za 15 apr 2006 22:19
Locatie: POLAND
Contacteer:

what is size of this alloys and tires ?

thx re5pect

ps. this alloys is veryyy nice
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

je geeft zelf het antwoord al: gewoon de centreerrand van de naaf korter maken met een lamellenschijfje.

Velgen staan m inderdaad ERG goed.

Wordt een apart/uniek 5je! kleur, velgen, baccara, motor niet te vergeten!
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

:worship:

wauwie


die velgen staan hem super.... alleen straks de achterlichten een tikkeltje donker maken/spuiten... dat zal hem echt goed staan zeker weten! :p :D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Bedankt. :) Ik vind het zelf ook boven verwachting. :)
-=wasq=- schreef:what is size of this alloys and tires ?
195/45-16, the new tires will be 195/40-16.

@ Kanonskogelman: dat is dus gelukkig simpel. Àls er spacers van 10 mm met centrering te vinden zijn. Maar eens zoeken dus. :)

@ Vos: niet helemaal mijn smaak, dus dat zal het niet worden. Misschien wel rechts een engels achterlicht, zonder achteruitrijlamp.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Martijn schreef:Bedankt. :) Ik vind het zelf ook boven verwachting. :)
-=wasq=- schreef:what is size of this alloys and tires ?
195/45-16, the new tires will be 195/40-16.

@ Kanonskogelman: dat is dus gelukkig simpel. Àls er spacers van 10 mm met centrering te vinden zijn. Maar eens zoeken dus. :)
die heb ik nog wel liggen die 10cm spacers met centreerring alleen hoelang is je naaf vanaf je schijf/trommel naar buiten
Bij mijn coupe zijn die 16mm en de binnenkant van die speacer is meen ik 13 of 14 mm
Maar center zijn ze 60.1 binnen en buitenkant (heb ze laten maken)

Afbeelding

Afbeelding

Maar als je ze een x wilt passen moet je ze maar ophalen vanuit Staphorst :)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Martijn schreef:. Àls er spacers van 10 mm met centrering te vinden zijn. Maar eens zoeken dus. :)
Die zijn er. Volgens mij heeft ELKE spacer van 10 mm een centreerring, tenzij zelfbouw.

Kan anders ook wel wat regelen voor je. Mn overbuurman heeft een velgenimport, en heeft wielbouten en spacers in allerlei soorten en maten op voorraad. Maar kan pas weer vanaf 1 maart.
Maarten Minkjan
Berichten: 349
Lid geworden op: do 6 mei 2004 16:05
Car: Clio IV 1.5dci Dyn.
Locatie: Rijssen

Errug mooi Martijn (Y) :worship:
Dit wordt echt een vette bak!
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

oei, die velgen staan errug mooi! nooit gedacht..
5GTT & clio II 1.6 16v
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:worship: (Y) goeie velgkeus! (Y)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Die wielen staan hem goed zeg! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Marco (ClioII)
Berichten: 820
Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
Locatie: Leeuwarden

Netjes hoor :worship:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Een kleine tegenslag: het inlaatspruitstuk zit los. :( De moeren waar ik bij kan, zitten goed vast. Dat zal betekenen dat inlaat- en uitlaatspruitstuk in dikte verschillen. Hierdoor klemmen de middelste moeren, die beide spruitstukken tegelijk vasthouden, niet goed.

Doordat er erg weinig ruimte is, kan dit alleen verholpen worden door de motor weer uit de auto te halen. :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

mooi balen dan !!

maar goed, als dat de enige tegenslag is...
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat spruitstuk zit inderdaad niet tof, maar ik denk dat je met het juiste gereedschap (knietjes, flexstukjes en wat geduld) die zooi er ook af krijgt zonder de motor eruit te halen.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

de boutjes zullen iig niet verrot vastzitten :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ff beide spruitstukken laten vlakken tot ze even hoog zijn? Dat was je al van plan neemik aan ;)

Van die kleine rateltjes werken erg goed t/m M8 en daar kun je erg goed mee in de onmogelijkere hoekies komen.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Steven schreef:Ff beide spruitstukken laten vlakken tot ze even hoog zijn? Dat was je al van plan neemik aan ;)

Van die kleine rateltjes werken erg goed t/m M8 en daar kun je erg goed mee in de onmogelijkere hoekies komen.
Ik pas alleen het deel aan waar de moeren zitten. Dan hoef ik maar 4 plaatsen wat dunner te slijpen. Dat zou vrij makkelijk te doen moeten zijn.

Ik ga wel eerst proberen om er met flexstukken, etc bij te komen, maar ben bang dat het niet zal lukken. Bovendien past het uitlaatspruitstuk waarschijnlijk niet tussen carrosserie en motor/subframe door.

Motor eruit en er weer in is een dagje werk. Kabels heb ik al los, volgende week zaterdag met een 2-kolommer de auto er maar vanaf tillen.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Heel veel succes ermee, het wordt in ieder geval een van de gaafste vijfjes hier! :worship:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

achterste motor steun los en krik onder het blok?
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

ben je al een clio baccara op t spoor??, zag dat je er ergens om vroeg?.........gaat de 5 dan weg???
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

? Dan heb ik dat vast niet helemaal goed getypt..... Een Clio Baccara zoek ik niet, ik heb niet zoveel met Clio's. :)

Gisteren de motor uit- en ingebouwd. Veel oefening daarin gehad, met 3 kwartier stond het subframe vrij van de auto. 8)
Ik heb de plaatsen waar de moeren vastklemmen met slijptol en 'luchtdremel' dunner gemaakt, zodat de dikte daar hetzelfde is als van het inlaatspruitstuk.
Het aansluiten duurde iets langer dan het loshalen, maar om 3 uur stond de 5 weer op z'n wielen.

Stukje huisvlijt:
Afbeelding
In eerste instantie wilde ik dit met Autostyle-buis gaan maken. Dat is er volgens de leverancier alleen in stukjes van 18 cm (10 euro). Dan zou ik dus ook meerdere siliconen koppelstukken nodig hebben. Naar mijn idee teveel geld voor zoiets. Dus bij Lasaulec 2 meter uitlaatpijp (rond 63) besteld en van verwarmingsbuis de aansluitingen voor carterventilatie en stationair gemaakt. Nu ben ik voor 25 euro klaar, en heb ik nog 1,5 meter uitlaat over. Dat kan ik mooi gebruiken om de Peco mee op te knappen. :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Wederom goed bezig Martijn! (Y)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

idd :worship: mooi hoor
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ziet er netjes uit allemaal (Y) (Y) die velgen staan er echt erg netjes onder, past ook goed met de kleur van de auto.
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Zo, de afronding is nu bezig. De deadline is het Ringweekend in mei. Of liever iets eerder, dan kan ik alles nog goed testen, ook wel handig. :)

Ik loop tegen wat kleine probleempjes aan:

1. De kachelventilator doet het niet. Aan de schakelaar ligt het niet, dus hopelijk ben ik al-leen maar een stekkertje vergeten. Zo niet, dan kan het de kachelweerstand zijn…..? Dan zou het dashboard er weer uit moeten. :(

2. De verlichting van het kachelpaneel brandt op contact. Dat herinner ik me niet, dat zou toch via de verlichting geschakeld moeten zijn? Misschien houdt het verband met pro-bleem 1….

3. De thermostaat gaat niet open. Thermostaat heb ik getest, die werkt. Dan zou het lucht kunnen zijn. Het koelsysteem is aangesloten als bij de 1.7, met weglating van de warmte-wisselaar van koelsysteem/olie. Toch maar eens grondig/anders ontluchten. Het systeem zou zelfontluchtend moeten zijn, dat is het bij de standaardmotor in ieder geval wel. Ie-mand nog tips hoe ik anders zou kunnen ontluchten? Potje zo hoog mogelijk houden toch?

4. Hoort waarschijnlijk bij punt 3: het temperatuurmetertje van de koelvloeistof werkt niet. Als er inderdaad lucht in het systeem zit, zou dat de oorzaak kunnen zijn. Zit deze sensor vlakbij de thermostaat?

5. Remmen aansluiten. Ik moet nog ergens zo’n apparaat voor het maken van de aansluitingen vinden. Langs Lasaulec is geen optie, de leidingen zitten deels aan de auto vast. Wie heeft een tip?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

punt 5: een felsapparaatje bedoel je of wat?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Yep. Als het goed is, ligt er zo een geleend felsapparaat op me te wachten. Nieuw is zo'n ding 89,- excl. btw en korting. Vind ik toch wat veel voor 1 keer 12 nippels monteren. :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Met die felsapparaatjes kun je alleen koperen leidingen felsen.
Aan de originele stalen leidingen kun je met die dingen geen felsrand maken.

Ik heb wel een felstang, die mag je best lenen. Moet je hem alleen wel bij Haasje ophalen, daar ligt hij al een jaar ofzo. :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

vorige week werkte ie nog goed Rob! (Y)
Plaats reactie