Maus schreef:Ja maar, een bestelwagen is toch bestemd voor het vervoer van goederen (tot een bepaald gewicht)? Daar is toch ook het remsysteem op aangepast? Of zie ik 't nou verkeerd? Die wagens hebben toch een typegoedkeuring, wat betekent dat de remweg binnen de wettelijke normen is.
En hoeveel lading heb je er gemiddeld in staan? Bij ons mogen we blij zijn als we de ton halen (uitzonderingen daargelaten). Dus waar praten ze nou over?
Dit is weer typisch een geval van burgertje-pesten.....
Heb laatst met de 19 eens een karretje geel zand opgehaald van de andere kant van Emmen. Karretje (enkelassig ongeremd) vol, ik schat 1000 kilo, mag
ongeremd 513 kg trekken volgens kenteken.
EDIT: met zo'n grote shovel(?) scheppen ze dat iets voller dan dat je verwacht, had er wel een kuubje op liggen schat ik zo. En hij had er al een flinke laag afgehaald
Vet stoten die auto, maar ondanks m'n extra ballast trok ik nog steeds de straatstenen eruit

nee was ik nog steeds die alto's en starlet's de baas.

Dus met 90 op de stoplichten af en vol in de remmen, vet kicken.
Maar op een gegeven moment op het industrieterrein, ik had voldoende afstand tot m'n voorligger, maar toen die stopte voor rechts was mijn remweg met 50 km toch nog iets langer dan verwacht, bijna tegen die voorligger aangereden als die niet een meter of 2 vooruit was gesprint.

Met piepende banden kwam ik stil te staan, maar ik weet zeker dat ik het zonder m'n EBC schijven niet had gered, dan was ik ertegen op geknald.
Wat ik wil zeggen: bouwvakker in bestelbusje met machientje op aanhanger heeft volgens mij net zo'n lange remweg als een normaal vol geladen vrachtwagen. Alleen heeft de vrachtwagen een remsysteem wat hierop berekend is.