ACT: Algemeen Chat Topic. I
Tsjongejonge..
VW gaat de nieuwe Bora weer Jetta noemen las ik net op autoweek.
Zijn ze er nog trots op ook om te zeggen dat ze weet-ik-veel hoeveel Golfjes geproduceerd hebben... Vind je het gek als je dezelfde naam blijft hanteren...
Zo kan elk merk produktierecords van één type halen..
Hoeveel Dauphine's zou Renault wel niet gemaakt hebben als de Mégane nu zo geheten had?
VW gaat de nieuwe Bora weer Jetta noemen las ik net op autoweek.
Zijn ze er nog trots op ook om te zeggen dat ze weet-ik-veel hoeveel Golfjes geproduceerd hebben... Vind je het gek als je dezelfde naam blijft hanteren...
Zo kan elk merk produktierecords van één type halen..
Hoeveel Dauphine's zou Renault wel niet gemaakt hebben als de Mégane nu zo geheten had?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
de dauphine en de megane toch ook?
omdat t lamlendige duitsers zijn....
Precies wat je zegt...zo kan ik ook een verkooprecord halen!
Golf V en I hebben niets met elkaar te maken (en nee, ook de GTi niet), dus slaan die namen nergens op.
Precies wat je zegt...zo kan ik ook een verkooprecord halen!
Golf V en I hebben niets met elkaar te maken (en nee, ook de GTi niet), dus slaan die namen nergens op.
klopt, martijn, zie je ook bij de astra.. ook al van die duitsers 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Wat dat betreft zijn de Fransen beter...vooral Peugeot doet het slim...gewoon een paar cijfertjes geven aan een auto en bij het volgende model wat erop lijkt...HOP...laatste cijfertje even veranderen
Duitsers zijn dom...

Duitsers zijn dom...
-
Tja, heel veel mensen kopen eengolf vanwege de naam, dus zo een dom idee vind ik het niet om die niet te veranderen...
Je ziet het trouwens bij meerdere merken terugkomen, nissan micra, suzuki swift enz.
Je ziet het trouwens bij meerdere merken terugkomen, nissan micra, suzuki swift enz.
Dat was toch al langer bekendMartijnG schreef:Duitsers zijn dom...

-
of een (renault)4,5,8,9,11,21,etc vind namen ook wel beter er bij of zoals bwm en mercedes model en motorinhoud geven aan je nummersChris schreef:Toch vind ik een naam bij een merk wel wat hebben.
Wat zegt 807 nou?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
een naam is veel gaver
cijfers zeggen idd niets.
Maar wat een golf hier is in Nederland is een Jetta in Amerika, daar is het gewoon een vertrouwde en geaccepteerde naam.
In Nederland moet ik het nog zien, als ze die dingen weer Jetta gaan noemen, zou een domme zet zijn.

cijfers zeggen idd niets.
Maar wat een golf hier is in Nederland is een Jetta in Amerika, daar is het gewoon een vertrouwde en geaccepteerde naam.
In Nederland moet ik het nog zien, als ze die dingen weer Jetta gaan noemen, zou een domme zet zijn.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
tis psychologisch bewezen dat namen mensen meer aanspreken dan nummers, vandaar dat de verschillende automerken dan ook overstappen op namen.
Dat kan alleen ook tegen je werken, neem de VW Sharan in GB
Dat kan alleen ook tegen je werken, neem de VW Sharan in GB

in nederland heetten die dingen toch ook Jetta. Die naam kwam ook iedereen bekend voor...waarom dan Bora?Erik Olijnsma schreef: Maar wat een golf hier is in Nederland is een Jetta in Amerika, daar is het gewoon een vertrouwde en geaccepteerde naam.
-
nu ik er over na denk het is natuurlijk wel super gaaf om te kunnen zeggen ik rij een porche 911 carrera 4 heb je het beste van twee kanten 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
die naam was eerder berucht dan beroemd. de Vento werd ook niets,~Haas~ schreef:in nederland heetten die dingen toch ook Jetta. Die naam kwam ook iedereen bekend voor...waarom dan Bora?Erik Olijnsma schreef: Maar wat een golf hier is in Nederland is een Jetta in Amerika, daar is het gewoon een vertrouwde en geaccepteerde naam.
en de Bora is weer een naam die geaccpeteerd werd. vergeet niet dat de naam van de auto ook zeker meedoet aan de populariteit.
Zo heette de Toyota MR2 in Frankrijk MR, dit omdat je anders em er deux kreeg wat klinkt als merde

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
5gt8vturbo schreef:nu ik er over na denk het is natuurlijk wel super gaaf om te kunnen zeggen ik rij een porche 911 carrera 4 heb je het beste van twee kanten

@ErikO: waarom van berucht?
Jetta en golf zijn echt andere auto's. Jetta-vento-bora, dat tussenmodel heeft altijd al van naam gewisseld.
In italie heet de golf Gol en in GB heet ie Rabbit geloo fik.
Ik vind Thalia wel een mooie naam, leuke auto ook
In italie heet de golf Gol en in GB heet ie Rabbit geloo fik.
Ik vind Thalia wel een mooie naam, leuke auto ook

ging ook niet om de vergelijking : golf - jetta, maar meer:Riël schreef:Jetta en golf zijn echt andere auto's. Jetta-vento-bora, dat tussenmodel heeft altijd al van naam gewisseld.
jetta, bora, vento, jette - golf I golf II golf III golf IV enz...
ja, maar de naam Jetta was ook algemeen ingeburgerd met goede naam, toch?
6000 posts
Ben op de helft Riël 
6000 posts

Ook niet altijd zo makkelijk bij BMW.MartijnG schreef:Ja wat cijfers betreft zegt dat indd weinig...dan heeft BMW het weer beter voor elkaar...Als je een 325 ziet rijden weet je meteen wat het is en wat er in ligt...
Sommige 316i's hebben een 1.8 motor, dus zou je denken dat het een 318 zou moeten zijn!
En de nieuwe 1-series, de 120 is een 4 cylinder, terwijl de 2.0 van BMW normaal gesproken een 6 cylinder is.
Maar waarom zou Citroën weer naar cijfers terug zijn gegaan? Heb begrepen dat ze dat toch sjieker vonden ofzo.
en omwille van de kwaliteit, binnenin oersaai maar heel degelijk. Alhoewel de nieuwe audi verre van oersaai te noemen is.MartijnG schreef:Alleen om op het succes van de voorloper verder te gaan...mensen zijn vertrouwd met de naam geworden en kopen eerder een Golf...
dat wel maar die dingen zijn kwalitatief zo sterk...daar kunnen ze bij renault nog iets van leren. Eigenlijk ben ik wel een niet stavend vergelijk aan het maken (prijs-kwaliteit) renault vs Audi (vw algemeen)
-
- Contacteer:
maar het is helemaal niet makkelijk om autonamen te verzinnen!
kop maar op met de betere namen zou ik zeggen
kop maar op met de betere namen zou ik zeggen

VAG groep hebben ook vééél gebreken hé.-jo- schreef:dat wel maar die dingen zijn kwalitatief zo sterk...daar kunnen ze bij renault nog iets van leren. Eigenlijk ben ik wel een niet stavend vergelijk aan het maken (prijs-kwaliteit) renault vs Audi (vw algemeen)
Noem één voorbeeld: Ramen van de Golf 4, die ineens in de deur liggen.
Airbag lampjes, abs storingen...
Elk merk zijn gebrek.

geen idee van, ik heb ooit een golf 3 gti gehad maar die was sneller de deur uit dan ie er gekomen was. ( ik had toen het renault virus al
)
En die duitser waar ik nu mee rijd daar wil ik geen vergelijk mee maken

En die duitser waar ik nu mee rijd daar wil ik geen vergelijk mee maken