ACT: Mobiele telefonie

Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

GJ schreef:Het wordt allemaal steeds kleiner en krachtiger. Quake 3 draait zelfs op de iPhone 4.
Vraag me af of ik er ook een bluetooth muis en toetsenbord aan kan koppelen om het te spelen :)
Is zo niet echt te doen. Heb nu ook GTA op de iPad en kan nog niet echt wennen aan de besturing.
Q3 is dan ook wel effe 11 jaar oud, he! :lol:

Een toetsenbord kun je wel aan een iPad hangen, maar een zogenaamde Magic Mouse van Apple nog niet. Ik weet niet of ze dat gaan vrijgeven in het OS.
GJ
Car: Megane 4 RS

Weet ik. Ik heb hier een bluetooth keyboard die ik eraan heb gekoppeld. Zal eens kijken of dit ook werkt in spellen.
Megane R26 -> Megane 4 RS
Riël
Über-Spammer

De bediening is vaak een beetje bagger. Ik kan in deze tablet overigens gewoon een toetsenbord/muis/usbstick/etc in pluggen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Car: MB

Na veel wikken, wegen en nog meer wikken en wegen als het goed is van de week voort aan de HTC Desire. Ben benieuwd............
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik heb nog een nieuwe Desire HD te koop! Nieuw in doos, nog niet eruit geweest! (Y) Mag weg voor 350 euro :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zit erover te denken om te gaan voor de Google Nexus S in wit. :) Effe wachten nog, maar hij ziet er wel erg vet uit.

@Riel: Kun jij iets vertellen over dit apparaat?
Riël
Über-Spammer

Is gewoon een top android 2.3 toestel. Alleen heb je nog niet veel aan de extra functies. Is in 3d games iets krachtiger dan de Desire door de krachtigere chip, maar ik zou toch voor een HTC toestel gaan.

De sense interface is echt de moeite en gewoon steengoed, een kale android is mooi en goed maar kaal, waardoor je uiteindelijk, doordat je wel onbegrenst kan aanvullen met widgets en homescreens, en wat on-estetisch uiterlijk krijgt. Het is maar wat je erg vind.

De Desire draait momenteel nog altijd aan de top met de Desire HD en de Galaxy S (Die qua hardware verwant is aan de Nexus). Smooth en lag-loos zijn ze allemaal gegarandeerd.
Tom
Moderator

Mijn idee achter de keuze,

Het mooie van de Galaxy S is gewoon het Super mooie scherm! Dat vind ik nog steeds het mooiste scherm. De Nexus zal door samsung gemaakt worden volgens mij (iig met samsung hardware) en zal ook Super Amoled krijgen. Dat is wel erg mooi. Nadeel van de samsung vind ik alleen de users interface en de koppeling met de pc. Daar komt nog bij dat samsung niet zo snel schijnt te zijn met de updates. Al met al blijft de SGS toch wel een erg mooi ding.

Desire HD vind ik toch wat aan de grote kant. Vind het scherm minder mooi als van eigenlijk alle concurrenten en heeft geen enkele fysieke toets

Desire Z is ook wel leuk maar weer wat dikker door het fysieke toetsenbordje. Daarbij vond ik dat toetsen bord nou niet echt lekkerder typen dan de on-screen versie. Grote voordeel is dan wel dat je je hele scherm vrij hebt tijdens typen. Desire Z heeft dan nog het risico van het scharnier (desire Z hinge problem) en hij is langzamer als een gewone Desrie.

Blackberry vind ik niets dus dat viel bij voorbaat al af.

Ondanks dat de Desire dus toch al even meedraaid ben ik er toch voor gegaan. Mooi scherm formaat, mooie kwaliteit scherm. Paar fysieke toetsen en de optische toets is toch ook wel handig. En deze kost me 0 euro bij een abo terwijl ik voor de meeste andere nog meer als 100 moet bijtikken.
Riël
Über-Spammer

Heb jij een lcd versie? Mijn desire heeft ook een amoled schern. Overigens heeft zo'n amoledscherm ook wel een nadeel, zij zijn minder scherp dan een lcd op dezelfde resolutie. Zowel samsung als mijn htc gebruikt zgn. pen tile matrix schermen. Vooral bij tekst zie je wat onscherpte.

Maar het immense zwart, felle kleuren en hoog contrast zijn opvallend mooi ja.
Tom
Moderator

Geen flauw idee, krijg hem pas morgen of overmorgen binnen denk ik :wink:
Is gewoon een nieuwe en als ik het goed heb zijn ze toch al even gestopt met amoled?!?! Wel jammer, weet vrijwel zeker dat HTC ze graag zou kopen van samsung.
Riël
Über-Spammer

Er heerst nu eenmaal een krapte op elektronicagrondstoffen.... Over 5 jaar is een nieuw toestel minder vanzelfsprekend!!
Riël
Über-Spammer

Er heerst nu eenmaal een krapte op elektronicagrondstoffen.... Over 5 jaar is een nieuw toestel minder vanzelfsprekend!!
Martijn Kool

je hebt een desire besteld? met SLCD denk ik (amoled is al een tijdje niet meer)

ik heb een tweedehandse desire gekocht, met een amoled scherm :smile:

superfijn toestel is het!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator

Deze krijg ik erbij, dan ga ik niet lopen kutten met een tweedehands toestel.
Riël
Über-Spammer

Lopen kutten slaat nergens op. Een nieuwe is wat over te zeggen, heeft ook mijn voorkeur, maar een gebruikte met AMOLED en dan een sim-only is toch wel besparen en dezelfde fun. Jij weet toch ook wel dat 'krijgen' niet bestaat. Die dingen hebben sowieso 2 jaar fabrieksgarantie :) En de repairservice van HTC is over het algemeen erg goed.
Martijn Kool

nee tuurlijk niet, zoveel verschil zit er ook weer niet in het display om een tweedehandse te kopen

ik heb het wel gedaan omdat mijn abbo nog niet op zijn eind was en ik echt klaar was met WM. straks lekker simonly

trouwens, welke heb je, de brown? ik heb de silver, ook mooi maar er mag geen hoesje omheen want die verkleurt het leatherlook gedeelte (schijnt zelfs op de doos van de silver te staan), de bruine heeft daar geen last van
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer

Ik heb al een jaar een Zagg invisible skin om mijn zilveren.
De skin verkleurt wat maar net even gecheckt: toestel is nog prima zilver.
Tom
Moderator

Heb je gelijk in Riel en heb ik ook allemaal uitgerekend. Kwam er op neer dat bij dit toestel met deze provider dit het voordeligst was.

Nog een bijkomend voordeel (voor mij). Ik bel grotendeels zakelijk met mijn prive abo en mijn nieuwe abo gaat de zaak bekostigen.
Tom
Moderator

Martijn Kool schreef: trouwens, welke heb je, de brown? ik heb de silver, ook mooi maar er mag geen hoesje omheen want die verkleurt het leatherlook gedeelte (schijnt zelfs op de doos van de silver te staan), de bruine heeft daar geen last van
Bruin ja, vond ik het netste.
Martijn Kool

Riël schreef:Ik heb al een jaar een Zagg invisible skin om mijn zilveren.
De skin verkleurt wat maar net even gecheckt: toestel is nog prima zilver.
das een skin, geen hoesje, ik had een lederen ding, met een uittrekbandje, het uittrekbandje staat er nog steeds in, heb het hoesje maar een week gebruikt.

nog belang bij dat hoesje tom? bij een bruine voldoet hij prima. is maar een week gebruikt :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator

Ik ben nooit zo'n fan van hoesjes dus denk het niet Martijn. Maar iig bedankt. Mocht ik me bedenken hoor je het (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik had bij me HD 2 een officieel HTC hoesje, gebruik hem nog en werkt super! Mijn HD 2 is na dik een jaar nog als nieuw :grin:
Tom
Moderator

Kun je die niet beter verkopen (0)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Kan , want ik mag verlengen :) Alleen is er in mijn ogen nog geen geschikte upgrade.
alexs
Contacteer:

AnthonyR schreef:Ik had bij me HD 2 een officieel HTC hoesje, gebruik hem nog en werkt super! Mijn HD 2 is na dik een jaar nog als nieuw :grin:
Prima hoesje inderdaad, net leer dingetje.

Ik heb sinds kort android op me hd2 staan, ik ook nooit meer windows mobile. (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik heb ook android draaien, alleen is het batterijgebruik echt niet om naar huis te schrijven. Binnenkort maar weer even update erop knallen.
alexs
Contacteer:

Ohja dat klopt ja, dat is dramatisch.
Draai jij de SDkaart versie of heb je hem geflasht
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

geflasht
Haas
Car: Megane RS

iemand bekend met een erg druk zijnde telefoon zonder dat je weet wat het is?
Heb random wat problemen met agendapunten, wekker, enz. Je zet je wekker bijvoorbeeld op 5.50u, je wordt om 6.30u wakker, drukt op een knop van je telefoon om te kijken hoe laat het is, en dan gaat prompt de wekker af. Net of hij super druk is met andere dingen? Zo ook met oproepen, sms, enz. Soms hoor ik alleen een piep en dan blijkt dat ik een gemiste oproep heb, terwijl er geen beltoon is afgespeeld..

Heb al mijn apps al uitgeschakeld, vanwege updaten via internet en synchroniseren, maar dat helpt ook niet veel.. :~
tutuur
Clubsponsor

Android?
Haas

sorry.. ja, android 2.1 op HTC Hero
tutuur
Clubsponsor

Probleem gevonden :+
Tim
Car: E36 M3

Dat had ik zo nu en dan met Windows Mobile. Heel irritant want je kan je telefoon gewoon niet vertrouwen...
Android kende ik het probleem niet mee.

Keer update proberen naar Android 2.2 en kijken wat die doet?
Haas

2.2 is niet beschikbaar voor mijn telefoon.....
Tim
Car: E36 M3

Ah, dat is een mooie optie dan ja...
Ik heb via de htc site een patch gedownload, daar niets verkrijgbaar?
Plaats reactie