ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Hoe bedoel je?

Idd rijdend, maar het verschil tussen gewoon een beetje wind, en duidelijk wind tegen is wel te merken op die manier (voor het invoegen op de snelweg, dus ongeveer 60 km/h denk ik, en toen gas gegeven)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

:lol:

Ja tuurlijk (0)
Edward
Contacteer:

Dan niet :wink:
Haas
Car: Megane RS

ooit wel eens aan turbulentie gedacht als je zijwind van rechts hebt, wat dat voor gevoel geeft aan je handje uit het raam?

duidelijke beproevingen en resultaten op het niveau Telsell (N)
Tom
Moderator
Car: MB

:worship: En als je de auto in de achteruit zet draait de wind mee zeker :lol: :worship:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Edward
Contacteer:

Nee, ik ga op de invoegstrook van de snelweg even naast de auto staan, om te kijken hoe hard het waait, das betrouwbaar :p

Ik ben nu, bij gebrek aan auto, aangewezen op trein en good old fiets, en wind tegen merk je pas echt als je in beweging bent, dus onder het fietsen of onder het autorijden.
Als je stilstaat moet het wel heel hard waaien, wil je dat duidelijk merken.

Maar goed, ik koop binnenkort wel een barometer ofzoiets om de wind te meten :bonk:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Haas schreef:ooit wel eens aan turbulentie gedacht als je zijwind van rechts hebt, wat dat voor gevoel geeft aan je handje uit het raam?

duidelijke beproevingen en resultaten op het niveau Telsell (N)
[img]http://www.retecool.com/images/uploads/mikelevey.gif[/img]

p.s. wind voel je sowieso wel hoor..als je bij rijden je hand uit t raam steekt lijkt t altijd of je wind tegen hebt, omdat je BEWEEGT! :lol:
Tom
Moderator

Edward(ForeverYoung) schreef: wind tegen merk je pas echt als je in beweging bent, dus onder het fietsen of onder het autorijden.
Als je stilstaat moet het wel heel hard waaien, wil je dat duidelijk merken.

Wat een grote inzin zeg. Je MERKT het idd pas goed als je op de fiets zit ja (aangezien je dan het zweet op je toko moet trappen) je MEET het echter altijd stilstaand (duh).
Edward
Contacteer:

Paul1916v schreef:p.s. wind voel je sowieso wel hoor..als je bij rijden je hand uit t raam steekt lijkt t altijd of je wind tegen hebt, omdat je BEWEEGT! :lol:
je slaat de spijker op z'n kop in de eerste helft van je zin..
maar als het windstil is merk je toch echt minder wind, dan als het redelijk hard waait...
je kunt alleen de richting niet goed thuisbrengen, maar wel de hoeveelheid wind of de kracht van de wind.

maar goed, ging het hier niet over BENZINE |:
paulvanrooij
Contacteer:

DUS kan jij geen zinnige uitspraken doen over wind tegen of mee of wat dan ook..daar ging het ons om..
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Als je het echt wil weten, probeer je het in ieder geval in 2 richtingen. En dat liefst 5 keer. Het gemiddelde is de waarheid.

Al eens opgevallen dat een bruiloftvaantje aan de antenne altijd naar achteren waait? (0)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas

Edward(ForeverYoung) schreef:
Paul1916v schreef:p.s. wind voel je sowieso wel hoor..als je bij rijden je hand uit t raam steekt lijkt t altijd of je wind tegen hebt, omdat je BEWEEGT! :lol:
je slaat de spijker op z'n kop in de eerste helft van je zin..
maar als het windstil is merk je toch echt minder wind, dan als het redelijk hard waait...
je kunt alleen de richting niet goed thuisbrengen, maar wel de hoeveelheid wind of de kracht van de wind.

maar goed, ging het hier niet over BENZINE |:
snap je nou waarom daar in de bilt, het knmi zit om dit soort zaken op ene minder houtje touwtje manier te bepalen?

ffs man...de manier waarop jij denk dingen te meten, doet me neefje van 10 handiger.
Edward
Contacteer:

Paul1916v schreef:DUS kan jij geen zinnige uitspraken doen over wind tegen of mee of wat dan ook..daar ging het ons om..
dus als ik even daarvoor al dacht te horen dat het behoorlijk hard waaide, dan klopte daar ook geen hout van? (S)

het is echt wel mogelijk om te merken hoe hard het ongeveer waait, mits het maar hard genoeg waait 8)
Marcus

Martijn schreef: Al eens opgevallen dat een bruiloftvaantje aan de antenne altijd naar achteren waait? (0)
Ook als je bij windstil weer heel snel achteruit rijdt? :klop: :klop: :klop:

Sorry, je mag niet lachen om je eigen grap :D
Tom
Moderator

Paul1916v schreef:DUS kan jij geen zinnige uitspraken doen over wind tegen of mee of wat dan ook..daar ging het ons om..
dus als ik even daarvoor al dacht te horen dat het behoorlijk hard waaide, dan klopte daar ook geen hout van? (S)

het is echt wel mogelijk om te merken hoe hard het ongeveer waait, mits het maar hard genoeg waait 8)
wright (S) .......bij 60km/uur (N)
paulvanrooij
Contacteer:

*zucht* en met je hand uit je raam weet jij de richting te voelen? gaat niet echt lukken hè? of heb je een live-verbinding met de KNMI en een kompas in je auto enzo? zodat je weet of je de wind mee hebt of niet?

en ja je voelt wind, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij kan voelen met je hand uit het raam, rijdend, hoeveel Bft. het waait en uit welke richting?
Edward
Contacteer:

het is echt wel mogelijk om te merken dat het hard waait, mits het maar hard genoeg waait 8)

zin even een beetje verbeterd :p
Marcus

Edward(ForeverYoung) schreef: het is echt wel mogelijk om te merken dat het hard waait, mits het maar hard genoeg waait 8)
Als je koeien voorbij ziet vliegen dan weet je zeker dan het hard waait. :D
Edward
Contacteer:

Paul1916v schreef:*zucht* en met je hand uit je raam weet jij de richting te voelen? gaat niet echt lukken hè?
Heb ik ook nergens gezegd, lees maar terug. Staat duidelijk dat de richting niet goed valt te bepalen....
Paul1916v schreef:of heb je een live-verbinding met de KNMI en een kompas in je auto enzo? zodat je weet of je de wind mee hebt of niet?
Nog niet :wink:
Paul1916v schreef:en ja je voelt wind, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij kan voelen met je hand uit het raam, rijdend, hoeveel Bft. het waait en uit welke richting?
Het begint met een 'L' en eindigt op 'ezen' (S)
Tom
Moderator

Tip voor Edward: Als je dan toch rijdend wilt weten waar de wind vandaan komt, kijk dan naar de grassprieten in de berm en de boomtoppen. Deze staan namelijk STIL en geven WEL een juiste indicatie van de richting
paulvanrooij
Contacteer:

begint met een V, eindigt op erstand...
Edward
Contacteer:

Marcus schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef: het is echt wel mogelijk om te merken dat het hard waait, mits het maar hard genoeg waait 8)
Als je koeien voorbij ziet vliegen dan weet je zeker dan het hard waait. :D
:D :lol: :smoke:
Xabre
Car: 19 16V

zo'n fiets is heel wat zuiniger dan een megane of niet (~)
Edward
Contacteer:

Ja man, en ik krijg er nog conditie bij ook :)

Alleen even 's avonds de 160 km/u aantikken is een beetje moeilijk :lol:
De reiskostenvergoeding voor woon-werk-verkeer gaat nu trouwens naar de NS in plaats van naar een benzinepomp. Daar houd ik in verhouding iets minder aan over (auto is goedkoper)

@Tom: ik hoef helemaal niet te weten waar de wind vandaan komt... Als ik dat wil weten dan zoek ik het thuis op de computer wel uit, of whatever.

Maar puur weten of je wind tegen hebt, of juist niet, valt zoals gezegd, redelijk te bepalen, met het handje uit het raam idd.
Haas

Paul1916v schreef:*zucht* en met je hand uit je raam weet jij de richting te voelen? gaat niet echt lukken hè?
Heb ik ook nergens gezegd, lees maar terug. Staat duidelijk dat de richting niet goed valt te bepalen....
wat heeft t dan in hemelsnaam voor nut!!!

|:

klein voorbeeld:
"er staat file op de A50."
"waar?"
"dat weet ik niet, maar het is er wel druk"

:bonk: Denk nou ff na man....
Tom
Moderator

Edward(ForeverYoung) schreef:@Tom: ik hoef helemaal niet te weten waar de wind vandaan komt... Als ik dat wil weten dan zoek ik het thuis op de computer wel uit, of whatever.

Maar puur weten of je wind tegen hebt, of juist niet, valt zoals gezegd, redelijk te bepalen, met het handje uit het raam idd.
:bonk: :bonk: :lol: Laat ik mijn mond maar houden, blijkbaar ben je zo eigenwijs dat heel forum je nog niet kan overtuigen........... (S)
Haas

Edward(ForeverYoung) schreef: Maar puur weten of je wind tegen hebt, of juist niet, valt zoals gezegd, redelijk te bepalen, met het handje uit het raam idd.
je snapt het echt niet he??!!?

wind tegen of niet, hangt af van de windrichting. Die is op deze wijze niet te bepalen, dat zeg je net zelf. Hoe weet je dan for fak sake of je wind tegen of mee hebt of van de zijkant?
Als jij een zijwind hebt van 20km/u enjij reed 60km/u rechtdoor met je klauw uit t raam, wat denk je dan zelf wat je voelt? Die wind die tegen je auto aanblaast en dus terplekke nagenoeg nul is of puur turbulentie (ligt er aaan of de wind van links of rechts komt) en dus niet van richting is te bepalen, of de wind die je voelt doordat je met je auto rijd?!?!?!
Laatst gewijzigd door Haas op wo 11 okt 2006 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Xabre

jezus Haas wat denk jij logisch :lol: :lol: doe ff normaal ofzo :lol: :p
Haas

Xabre schreef:jezus Haas wat denk jij logisch :lol: :lol: doe ff normaal ofzo :lol: :p
nee, die prehistorische natuurwetten van heer edward, die zijn goud waard!
Xabre

:bang: die stenen grote tijd
Haas

OOEEENNGGGAAAAHHHH BOOOEEEENGGAAAHH!!!
Edward
Contacteer:

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn hand kan draaien (S)

Ik draai dus mijn hand (volgen we het allemaal nog) en op die betreffende avond merkte ik een behoorlijke weerstand op m'n handpalm.
Dus: tegenwind. En behoorlijk wat ook. Recht op m'n handpalm.

Was er minder weerstand, dan waaide het dus minder hard, dus geen tegenwind. Of wel tegenwind, maar niet bijzonder genoeg om op te merken.
Dat de auto beweegt, 'calculeer' ik dan mee in m'n 'beproeving'.

Geen zin om er nog verder op in te gaan, en geen idee hoe het beter uit te leggen, maar kennelijk ben ik de enige die wel eens z'n hand uit het raam steekt want het lijkt wel of praat ik Spaans |:

Laatste wat ik van plan ben erover te zeggen: probeer het zelf eens :p
Haas

ik wilde t nogmaals proberen..maar haal toch maar iets anders van stal:

Mèèèèèèèhèèèèèèèhèèèèèèèhèèèèèèè................
[img]http://test.halalfood.nl/uploads/schaap.jpg[/img]

weer eens wat anders he, dan kwakende eendjes.

Blijf lekker geloven wat je zelf wil en luister vooral niet naar raad van anderen, dan kom je erg ver in het leven! :nee:
Haas

Edward(ForeverYoung) schreef:Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn hand kan draaien (S)

Ik draai dus mijn hand (volgen we het allemaal nog) en op die betreffende avond merkte ik een behoorlijke weerstand op m'n handpalm.
Dus: tegenwind. En behoorlijk wat ook. Recht op m'n handpalm.

Was er minder weerstand, dan waaide het dus minder hard, dus geen tegenwind. Of wel tegenwind, maar niet bijzonder genoeg om op te merken.
Dat de auto beweegt, 'calculeer' ik dan mee in m'n 'beproeving'.

Geen zin om er nog verder op in te gaan, en geen idee hoe het beter uit te leggen, maar kennelijk ben ik de enige die wel eens z'n hand uit het raam steekt want het lijkt wel of praat ik Spaans |:

Laatste wat ik van plan ben erover te zeggen: probeer het zelf eens :p
Je kunt ook uit een rijdende auto pissen, dan kun je zien of je broek nat wordt, dan heb je tegenwind.. :bonk: *zucht*
Tom
Moderator

Beetje vocht op de matten is die megane nu toch al gewend :lol:
Plaats reactie