ACT: Benzine
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Hoe bedoel je?
Idd rijdend, maar het verschil tussen gewoon een beetje wind, en duidelijk wind tegen is wel te merken op die manier (voor het invoegen op de snelweg, dus ongeveer 60 km/h denk ik, en toen gas gegeven)
Idd rijdend, maar het verschil tussen gewoon een beetje wind, en duidelijk wind tegen is wel te merken op die manier (voor het invoegen op de snelweg, dus ongeveer 60 km/h denk ik, en toen gas gegeven)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:

Ja tuurlijk

ooit wel eens aan turbulentie gedacht als je zijwind van rechts hebt, wat dat voor gevoel geeft aan je handje uit het raam?
duidelijke beproevingen en resultaten op het niveau Telsell
duidelijke beproevingen en resultaten op het niveau Telsell

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Nee, ik ga op de invoegstrook van de snelweg even naast de auto staan, om te kijken hoe hard het waait, das betrouwbaar 
Ik ben nu, bij gebrek aan auto, aangewezen op trein en good old fiets, en wind tegen merk je pas echt als je in beweging bent, dus onder het fietsen of onder het autorijden.
Als je stilstaat moet het wel heel hard waaien, wil je dat duidelijk merken.
Maar goed, ik koop binnenkort wel een barometer ofzoiets om de wind te meten

Ik ben nu, bij gebrek aan auto, aangewezen op trein en good old fiets, en wind tegen merk je pas echt als je in beweging bent, dus onder het fietsen of onder het autorijden.
Als je stilstaat moet het wel heel hard waaien, wil je dat duidelijk merken.
Maar goed, ik koop binnenkort wel een barometer ofzoiets om de wind te meten

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
[img]http://www.retecool.com/images/uploads/mikelevey.gif[/img]Haas schreef:ooit wel eens aan turbulentie gedacht als je zijwind van rechts hebt, wat dat voor gevoel geeft aan je handje uit het raam?
duidelijke beproevingen en resultaten op het niveau Telsell
p.s. wind voel je sowieso wel hoor..als je bij rijden je hand uit t raam steekt lijkt t altijd of je wind tegen hebt, omdat je BEWEEGT!

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Edward(ForeverYoung) schreef: wind tegen merk je pas echt als je in beweging bent, dus onder het fietsen of onder het autorijden.
Als je stilstaat moet het wel heel hard waaien, wil je dat duidelijk merken.
Wat een grote inzin zeg. Je MERKT het idd pas goed als je op de fiets zit ja (aangezien je dan het zweet op je toko moet trappen) je MEET het echter altijd stilstaand (duh).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
je slaat de spijker op z'n kop in de eerste helft van je zin..Paul1916v schreef:p.s. wind voel je sowieso wel hoor..als je bij rijden je hand uit t raam steekt lijkt t altijd of je wind tegen hebt, omdat je BEWEEGT!
maar als het windstil is merk je toch echt minder wind, dan als het redelijk hard waait...
je kunt alleen de richting niet goed thuisbrengen, maar wel de hoeveelheid wind of de kracht van de wind.
maar goed, ging het hier niet over BENZINE

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
DUS kan jij geen zinnige uitspraken doen over wind tegen of mee of wat dan ook..daar ging het ons om..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Als je het echt wil weten, probeer je het in ieder geval in 2 richtingen. En dat liefst 5 keer. Het gemiddelde is de waarheid.
Al eens opgevallen dat een bruiloftvaantje aan de antenne altijd naar achteren waait?
Al eens opgevallen dat een bruiloftvaantje aan de antenne altijd naar achteren waait?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
snap je nou waarom daar in de bilt, het knmi zit om dit soort zaken op ene minder houtje touwtje manier te bepalen?Edward(ForeverYoung) schreef:je slaat de spijker op z'n kop in de eerste helft van je zin..Paul1916v schreef:p.s. wind voel je sowieso wel hoor..als je bij rijden je hand uit t raam steekt lijkt t altijd of je wind tegen hebt, omdat je BEWEEGT!
maar als het windstil is merk je toch echt minder wind, dan als het redelijk hard waait...
je kunt alleen de richting niet goed thuisbrengen, maar wel de hoeveelheid wind of de kracht van de wind.
maar goed, ging het hier niet over BENZINE
ffs man...de manier waarop jij denk dingen te meten, doet me neefje van 10 handiger.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
dus als ik even daarvoor al dacht te horen dat het behoorlijk hard waaide, dan klopte daar ook geen hout van?Paul1916v schreef:DUS kan jij geen zinnige uitspraken doen over wind tegen of mee of wat dan ook..daar ging het ons om..

het is echt wel mogelijk om te merken hoe hard het ongeveer waait, mits het maar hard genoeg waait

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
wrightEdward(ForeverYoung) schreef:dus als ik even daarvoor al dacht te horen dat het behoorlijk hard waaide, dan klopte daar ook geen hout van?Paul1916v schreef:DUS kan jij geen zinnige uitspraken doen over wind tegen of mee of wat dan ook..daar ging het ons om..
het is echt wel mogelijk om te merken hoe hard het ongeveer waait, mits het maar hard genoeg waait


Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
*zucht* en met je hand uit je raam weet jij de richting te voelen? gaat niet echt lukken hè? of heb je een live-verbinding met de KNMI en een kompas in je auto enzo? zodat je weet of je de wind mee hebt of niet?
en ja je voelt wind, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij kan voelen met je hand uit het raam, rijdend, hoeveel Bft. het waait en uit welke richting?
en ja je voelt wind, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij kan voelen met je hand uit het raam, rijdend, hoeveel Bft. het waait en uit welke richting?
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
het is echt wel mogelijk om te merken dat het hard waait, mits het maar hard genoeg waait 
zin even een beetje verbeterd

zin even een beetje verbeterd

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Heb ik ook nergens gezegd, lees maar terug. Staat duidelijk dat de richting niet goed valt te bepalen....Paul1916v schreef:*zucht* en met je hand uit je raam weet jij de richting te voelen? gaat niet echt lukken hè?
Nog nietPaul1916v schreef:of heb je een live-verbinding met de KNMI en een kompas in je auto enzo? zodat je weet of je de wind mee hebt of niet?
Het begint met een 'L' en eindigt op 'ezen'Paul1916v schreef:en ja je voelt wind, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij kan voelen met je hand uit het raam, rijdend, hoeveel Bft. het waait en uit welke richting?

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Tip voor Edward: Als je dan toch rijdend wilt weten waar de wind vandaan komt, kijk dan naar de grassprieten in de berm en de boomtoppen. Deze staan namelijk STIL en geven WEL een juiste indicatie van de richting
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
begint met een V, eindigt op erstand...
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Marcus schreef:Als je koeien voorbij ziet vliegen dan weet je zeker dan het hard waait.Edward(ForeverYoung) schreef: het is echt wel mogelijk om te merken dat het hard waait, mits het maar hard genoeg waait![]()



Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Ja man, en ik krijg er nog conditie bij ook
Alleen even 's avonds de 160 km/u aantikken is een beetje moeilijk
De reiskostenvergoeding voor woon-werk-verkeer gaat nu trouwens naar de NS in plaats van naar een benzinepomp. Daar houd ik in verhouding iets minder aan over (auto is goedkoper)
@Tom: ik hoef helemaal niet te weten waar de wind vandaan komt... Als ik dat wil weten dan zoek ik het thuis op de computer wel uit, of whatever.
Maar puur weten of je wind tegen hebt, of juist niet, valt zoals gezegd, redelijk te bepalen, met het handje uit het raam idd.

Alleen even 's avonds de 160 km/u aantikken is een beetje moeilijk

De reiskostenvergoeding voor woon-werk-verkeer gaat nu trouwens naar de NS in plaats van naar een benzinepomp. Daar houd ik in verhouding iets minder aan over (auto is goedkoper)
@Tom: ik hoef helemaal niet te weten waar de wind vandaan komt... Als ik dat wil weten dan zoek ik het thuis op de computer wel uit, of whatever.
Maar puur weten of je wind tegen hebt, of juist niet, valt zoals gezegd, redelijk te bepalen, met het handje uit het raam idd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
wat heeft t dan in hemelsnaam voor nut!!!Edward(ForeverYoung) schreef:Heb ik ook nergens gezegd, lees maar terug. Staat duidelijk dat de richting niet goed valt te bepalen....Paul1916v schreef:*zucht* en met je hand uit je raam weet jij de richting te voelen? gaat niet echt lukken hè?

klein voorbeeld:
"er staat file op de A50."
"waar?"
"dat weet ik niet, maar het is er wel druk"

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Edward(ForeverYoung) schreef:@Tom: ik hoef helemaal niet te weten waar de wind vandaan komt... Als ik dat wil weten dan zoek ik het thuis op de computer wel uit, of whatever.
Maar puur weten of je wind tegen hebt, of juist niet, valt zoals gezegd, redelijk te bepalen, met het handje uit het raam idd.




Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
je snapt het echt niet he??!!?Edward(ForeverYoung) schreef: Maar puur weten of je wind tegen hebt, of juist niet, valt zoals gezegd, redelijk te bepalen, met het handje uit het raam idd.
wind tegen of niet, hangt af van de windrichting. Die is op deze wijze niet te bepalen, dat zeg je net zelf. Hoe weet je dan for fak sake of je wind tegen of mee hebt of van de zijkant?
Als jij een zijwind hebt van 20km/u enjij reed 60km/u rechtdoor met je klauw uit t raam, wat denk je dan zelf wat je voelt? Die wind die tegen je auto aanblaast en dus terplekke nagenoeg nul is of puur turbulentie (ligt er aaan of de wind van links of rechts komt) en dus niet van richting is te bepalen, of de wind die je voelt doordat je met je auto rijd?!?!?!
Laatst gewijzigd door Haas op wo 11 okt 2006 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
nee, die prehistorische natuurwetten van heer edward, die zijn goud waard!Xabre schreef:jezus Haas wat denk jij logisch![]()
doe ff normaal ofzo
![]()
OOEEENNGGGAAAAHHHH BOOOEEEENGGAAAHH!!!
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn hand kan draaien 
Ik draai dus mijn hand (volgen we het allemaal nog) en op die betreffende avond merkte ik een behoorlijke weerstand op m'n handpalm.
Dus: tegenwind. En behoorlijk wat ook. Recht op m'n handpalm.
Was er minder weerstand, dan waaide het dus minder hard, dus geen tegenwind. Of wel tegenwind, maar niet bijzonder genoeg om op te merken.
Dat de auto beweegt, 'calculeer' ik dan mee in m'n 'beproeving'.
Geen zin om er nog verder op in te gaan, en geen idee hoe het beter uit te leggen, maar kennelijk ben ik de enige die wel eens z'n hand uit het raam steekt want het lijkt wel of praat ik Spaans
Laatste wat ik van plan ben erover te zeggen: probeer het zelf eens

Ik draai dus mijn hand (volgen we het allemaal nog) en op die betreffende avond merkte ik een behoorlijke weerstand op m'n handpalm.
Dus: tegenwind. En behoorlijk wat ook. Recht op m'n handpalm.
Was er minder weerstand, dan waaide het dus minder hard, dus geen tegenwind. Of wel tegenwind, maar niet bijzonder genoeg om op te merken.
Dat de auto beweegt, 'calculeer' ik dan mee in m'n 'beproeving'.
Geen zin om er nog verder op in te gaan, en geen idee hoe het beter uit te leggen, maar kennelijk ben ik de enige die wel eens z'n hand uit het raam steekt want het lijkt wel of praat ik Spaans

Laatste wat ik van plan ben erover te zeggen: probeer het zelf eens

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
ik wilde t nogmaals proberen..maar haal toch maar iets anders van stal:
Mèèèèèèèhèèèèèèèhèèèèèèèhèèèèèèè................
[img]http://test.halalfood.nl/uploads/schaap.jpg[/img]
weer eens wat anders he, dan kwakende eendjes.
Blijf lekker geloven wat je zelf wil en luister vooral niet naar raad van anderen, dan kom je erg ver in het leven!
Mèèèèèèèhèèèèèèèhèèèèèèèhèèèèèèè................
[img]http://test.halalfood.nl/uploads/schaap.jpg[/img]
weer eens wat anders he, dan kwakende eendjes.
Blijf lekker geloven wat je zelf wil en luister vooral niet naar raad van anderen, dan kom je erg ver in het leven!

Je kunt ook uit een rijdende auto pissen, dan kun je zien of je broek nat wordt, dan heb je tegenwind..Edward(ForeverYoung) schreef:Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn hand kan draaien
Ik draai dus mijn hand (volgen we het allemaal nog) en op die betreffende avond merkte ik een behoorlijke weerstand op m'n handpalm.
Dus: tegenwind. En behoorlijk wat ook. Recht op m'n handpalm.
Was er minder weerstand, dan waaide het dus minder hard, dus geen tegenwind. Of wel tegenwind, maar niet bijzonder genoeg om op te merken.
Dat de auto beweegt, 'calculeer' ik dan mee in m'n 'beproeving'.
Geen zin om er nog verder op in te gaan, en geen idee hoe het beter uit te leggen, maar kennelijk ben ik de enige die wel eens z'n hand uit het raam steekt want het lijkt wel of praat ik Spaans![]()
Laatste wat ik van plan ben erover te zeggen: probeer het zelf eens
