*FLITSende topic* bij het CJIB

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Derby

martin rs schreef:
Derby schreef:nog even over dat voorkomen. een collega van me heeft 1.5 jaar geleden te hard gereden 75km ofzo en die mag nu al voorkomen. Hij had al dood kenne wezen.

Lekker snel

Derby
anderhalf jaar geleden??????
hoe krijgen ze et voor mekaar?
dat zo iets mag ik zou daar staan en alles al lang en breed vergeten zijn.
wanneer heeft ie zijn boete dan gehad??
Die boete moet dus nog vastgesteld worden. Hij heeft die auto allang al weer verkocht. en krijgt nu nog een stukje na sleep...

Derby
marcel16v

Wat betreft die berichten over dat je na een verkeersbord direkt de snelheid die aangegeven staat moet rijden IS NIET WAAR.
Derby

ok ik wil bewijs zien....
en zoals in nederland gewoon is verklaar ik het bewijs nu al nietig...

Derby
Bart V

marcel16v schreef:Wat betreft die berichten over dat je na een verkeersbord direkt de snelheid die aangegeven staat moet rijden IS NIET WAAR.
Hoe kom je erbij dat dat NIET waar is??
Peter @ Malta
Contacteer:

marcel16v schreef:Wat betreft die berichten over dat je na een verkeersbord direkt de snelheid die aangegeven staat moet rijden IS NIET WAAR.
Natuurlijk is het waar, wat een onzin nou toch. Het ronde bord '50' met een rode rand betekent dat 50 km/u de maximumsnelheid is. Als je harder dan 50 na dat bord rijdt, ben je dus in overtreding. Ik bedoel, hoe kun je het anders interpreteren? Daar hoef je geen jurist voor te zijn, je hoeft alleen maar begrijpend kunnen lezen.

- Peter
turboman
Contacteer:

Peter @ Malta schreef:
Natuurlijk is het waar, wat een onzin nou toch. Het ronde bord '50' met een rode rand betekent dat 50 km/u de maximumsnelheid is. Als je harder dan 50 na dat bord rijdt, ben je dus in overtreding. Ik bedoel, hoe kun je het anders interpreteren? Daar hoef je geen jurist voor te zijn, je hoeft alleen maar begrijpend kunnen lezen.

- Peter
Als je bijvoorbeeld in de verte een bord ziet met maximumsnelheid 50 km/h dan ga je ongeveer zo'n 100 meter van tevoren NORMAAL snelheid verminderen tot 50 km/h
Derby

normaal wel maar hetmoet niet
moet pas na het bord. Dat iswat men mij 1 jaar geleden verteld heeft en het ambtenaren apparaat is zo langzaam dat hebben ze nog niet angepast

Derby
turboman
Contacteer:

Ze stonden gisteren nog op de Rijksweg (Groningen), in het gebied Oosterhoogebrug met een grijs/zilveren stationwagen te flitsen... :@
marcel16v

De snelheid moet inderdaad die zijn op het bord, echter mogen de graaiers langs de weg pas na een bepaalde afstand laseren/ en of flitsen.

Let op de afstand tussen het bord met snelheidsaanduiding en de controle. Met name bij controles op kruispunten zou deze afstand nog wel eens te kort kunnen zijn:

Bij 50 km/h 140 meter
Bij 60 km/h 170 meter
Bij 70 km/h 190 meter
Bij 80 km/h 220 meter
Bij 100 km/h 280 meter
en voor wat het waard is;
Bij 120 km/h 330 meter.

Bron: http://www.tuftufclub.com/
Derby

ok zal er eens opletten...
Rémi clio ph3

Die matenaaiers staan ook altijd bij keelbos, dat is een parkeer plaats langs de A79 tussen Maasticht en Heerlen. Fraai detail is dat deze parkeer plaats ook een homo ontmoetings plaats is 8) , dus als je daar niet oppast, word je van alle kanten genaaid :D :D :D :D :D
One clio to rule them all
martin rs

haha altijd met dezelfde wagen??? anders eens op internet gaan en een date regelen met een flikker en zeggen dat je met de auto komt en dan de politiewagen omschrijven :D
Peter @ Malta
Contacteer:

dyna clio ph2 schreef:Die matenaaiers staan ook altijd bij keelbos, dat is een parkeer plaats langs de A79 tussen Maasticht en Heerlen. Fraai detail is dat deze parkeer plaats ook een homo ontmoetings plaats is 8) , dus als je daar niet oppast, word je van alle kanten genaaid :D :D :D :D :D
Dat geeft toch een heel andere kijk op de slogan "de politie is je beste vriend".

- Peter
Sander101

:lol: :lol: :lol:
RS

Deze advertentie stond laatst in de krant:

[img]http://members1.chello.nl/~r.smids01/im ... naaier.jpg[/img]

Iemand belangstelling? (0)
Ron RS

:lol: (Y)
Nielske

Koeriers beroofd van rolletjes flitspalen
WEERT - Ruim drieduizend weggebruikers die de afgelopen tijd in Limburg zijn geflitst, hoeven de portemonnee waarschijnlijk niet te trekken. De vier rolletjes waar de overtredingen op staan, zijn donderdagnacht gestolen in Weert.
De rolletjes lagen in de bestelauto van een 41-jarige koerier uit het Belgische Neerpelt. Toen die rond middernacht in de Willem de Zwijgerstraat in Weert ontwikkelde rolletjes wilde afgeven en nieuwe wilde ophalen, is hij door twee gewapende mannen beroofd van zijn blauwe Opel Combo. De daders, die bivakmutsen droegen, bedreigden de koerier en gingen er vervolgens in de bestelauto vandoor.

De politie kon gisteren niet zeggen uit welke flitspalen de gestolen rolletjes komen. Over het motief van de daders is niks bekend.
zaterdag 30 augustus 2003
whehehehe....... hoop dat er ook eentje van mij bij zat! :D
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
catrinus

en ja hoor. Ik hoor sinds vandaag ook tot de gelukkige eigenaren van een erg hoge geldboete van het cjib. Wat was er loos. Moest vandaag van 6 tot 21.00 uur werken. Pissig, moe, en haastig dat ik was reed ik een beetje hard naar huis. Op een 50 km weg bij ons die "echt waar" echt aan lokt tot hard rijden reed deze mongool 91km. Das dus 41 km te hard. Meneer de rechter gaat een leuke boete in elkaar flansen voor mij. Deze week ben ik dus aan het werk voor mijn boete. Ach ja moest er ook eens van komen dat ik bekeurd werd voor te hard rijden. Geeft allemaal niets. tis allemaal eigen schuld. Wat ik hiermee wil zeggen. Rij allemaal niet te hard want dan ben je de eerste tijd voor jan lul aan het werk. Voor dat geld kun je beter es flink voor gaan feesten of wat voor je wagen gaan kopen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Rémi clio ph3

Tja, dat is vette pech! :evil: Ik heb gisteren anders aardig geluk gehad, ik zat na de fitness een beetje achter een andere auto aan te suffen, waar ik normaal altijd te hard rij, staat daar een of andere blonde meid :p met een erg foute jas aan, tikkertje te doen met een laser pistool.... Gelukkig hebben ze mij niet afgetikt :D
One clio to rule them all
Foeke

Kreeg ik vandaag zo'n verrekte klote enveloppe met zo'n acceptgiro. BLAAA 28 pleuro (maar) wel van voren geflitst. Nu nog even de foto opvragen :D
<-------So you know don't mess with a Reno------->
martin rs

wat kost dat extra zo een foto???
wel leuk voor de collectie dan :p
Florus

En jahoor,ik heb er ook weer 1 binnen (N) ,toen ik mijn wagen heb laten chippen bij menno ben ik door het plaatsje Voorst gereden en geflitst voor 54 km/h :-* ,50 was toegestaan,h#ft@rs,weer 28 euro in de staatskas |F| .
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Hoe duur is het niet-in-de-apk hebben? Ik krijg namelijk binnenkort een acceptgiro daarvan, hebben ze even aangekondigd. Staat ook onverzekerd, ook al 1 waarschuwing van gehad, hopelijk issie snel genoeg weg...
't gaat hier niet om een renault, gelukkig, 't is de honda die er nog steeds staat...
Florus

Kosten voor het niet hebben van geldige apk is 86 euro :( ,kun je checken op http://www.om.nl/boetebase/

Klote voor je,zonde,had je 2 keer voor kunnen tanken!! :lol:
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Vandaag was het weer zo ver,ben je lekker s'avonds aan het cruizen,ik kwam net terug van mn vriendin,wordt ik verblind door zo'n KL#$% flits

10Km te hard,a 28 euro als ik me niet vergis.

Wat me dus opviel is dat mn quintezz dat apparaat niet detecteerde,hebben ze nieuwe systemen?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Gilles
Contacteer:

chris-r19 schreef:Vandaag was het weer zo ver,ben je lekker s'avonds aan het cruizen,ik kwam net terug van mn vriendin,wordt ik verblind door zo'n KL#$% flits

10Km te hard,a 28 euro als ik me niet vergis.

Wat me dus opviel is dat mn quintezz dat apparaat niet detecteerde,hebben ze nieuwe systemen?
hmmmz..
Kan zijn:
-Multanova, merkt ie laat op, of helemaal niet.
-Laser, merkt ie helemaal niet op, (weet niet of ze hiervoor ook een mooie pic maken van je auto)
-een paar lollige gasten die snel wat foto's moesten maken om het rolletje vol te krijgen :lol: :lol:
net als ik 2 meetings terug op helevoet, op terugweg helehoop pics gemaakt van passerende auto's :D
tja kan het echt niet laten, het flashkaartje moest vol! :p
Laatst gewijzigd door Gilles op do 18 sep 2003 0:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Gilles
Contacteer:

ik heb deze besteld,
maar helaas moet ik wachten tot hij weer op vooraad is :evil:
[img]http://www.radardetectorshop.nl/vector- ... or_big.jpg[/img]
De Target Evo 966R is de opvolger van de succesvolle BEL Vector 966iR (Ook wel bekend als de BEL Vector 966 Europe). De 966 stond al bekend als de beste radardetector op de markt, echter de EVO is nog verder verbeterd; de target evo 966 heeft nu nog minder last van vals alarm en heeft een nog hogere gevoeligheid, met name op de Ka band (34 GHz), waardoor de detectie van de Multanova 6F sterk verbeterd is. De evo 966 is een inbouwdetector, dit houdt in dat de antenne achter de grille of bumper wordt gemonteerd en het display op elke gewenste plek in de cockpit geplaatst kan worden.

Specificaties:

Geschikt voor: snelweg + binnenweg

Gebruik in Nederland volkomen legaal.

Geproduceerd door Beltronics.

ESP chip: De 966 evo radardetector is uitgerust met een ESP (enhanced signal processing) chip. voorkomt veel vals alarm door bv GSM telefoons

Frequenties: 13.45GHz , 24.125GHz, 34.3 GHz

Antenne: Diecast hoorn met geintegreerde overgang naar Microstrip Mixer.

Voedingsspanning: 13.8V DC Nominaal

Verbruik: 100mA-220mA.

Afmetingen:(lxbxh) Antenne: 98x80x45mm, Display: 58x71x17mm

Gewicht: Antenne:200gr. Display 45gr.

Temparatuurbereik: -10°C tot + 65°C.
Gilles
Contacteer:

ohjah, en via de radarshop krijg je er ook nog een laser detector bij. maar als die afgaat dan is het al telaat.... dan weet je in iedergeval dat er wat op de deurmat licht binnenkort :p
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Gilles schreef:ohjah, en via de radarshop krijg je er ook nog een laser detector bij. maar als die afgaat dan is het al telaat.... dan weet je in iedergeval dat er wat op de deurmat licht binnenkort :p
hehe dat gaat dus niet op :P

bij een lasercontrole moeten ze je staande houden en mogen ze niet zo 1 2 3 jou een bon sturen zonder je staande gehouden te hebben.

En als ze je staande houden mag alleen de agent die de lasergun vast had op het moment dat jij gemeten werd jou bekeuren. Hij steld namelijk jou overtreding vast en niet zijn dienstdoende sletjes eindje verder op vaak.

:smoke: :worship:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Gilles schreef:ik heb deze besteld,
maar helaas moet ik wachten tot hij weer op vooraad is
maar trouwens een goed dingetje :P

heb hem ook in me clio :)

Gilles
Contacteer:

itdanger schreef:
maar helaas moet ik wachten tot hij weer op vooraad is
maar trouwens een goed dingetje :P

heb hem ook in me clio :)
hehe
The Stinger lives on, only to be in disguise 8)
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

flitsservice schreef: Raad van State kraakt radarverbod

--------------------------------------------------------------------------------
16/09/2003 In haar strijd tegen de radarverklikker heeft verkeersminister Peijs een nieuwe tegenvaller moeten incasseren.
Nadat het ministerie eerder al schoorvoetend moest toegeven dat de geplande datum van 1 oktober niet haalbaar is, ontving het gisteren een uiterst kritisch commentaar van de Raad van State op zijn plannen de radarverklikker definitief in de ban te doen. De raad oordeelde buitengewoon kritisch over de zogeheten algemene maatregel van bestuur (amvb) waarmee het ministerie radarverklikkers wil verbieden.
Het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet geeft aanbevelingen voor zaken die aangepast dienen te worden, omdat de kans anders groot is dat het ministerie ŽnatŽ gaat in een eventuele rechtszaak.
In het zeer vertrouwelijke advies aan het ministerie noemt de raad het vreemd dat alleen de ŽsimpeleŽ radarverklikkers verboden worden, terwijl er diverse andere systemen zijn en komen die ook waarschuwen voor snelheidscontroles. Het ministerie rept daarover met geen woord.
Zolang niet wordt uitgelegd waarom die andere systemen niet onder het verbod vallen, voldoet het ministerie met aan de eis van evenredigheid, aldus de raad. Bovendien moet het ministerie nu steeds de maatregel aanpassen om een volgend verklikkersysteem ook te verbieden. Erg onhandig, vindt de Raad van State.

Daarnaast signaleert de raad een vorm van rechtsongelijkheid. In de amvb is het niet verboden om radarverklikkers te importeren en deze weer uit te voeren naar andere EU-landen. De raad noemt het raar dat dezelfde uitzondering niet geldt voor export naar niet-EU-landen.
Ingewijden vinden het opmerkelijk dat zoŽn relatief simpele regeling zoveel kritiek losmaakt bij de raad. Advocaat W. Anker, die namens twee producenten van radardetectoren optreedt, maakte gisteren ook bekend dat de minister een kort geding boven het hoofd hangt, wanneer zij haar jacht op de verklikkers doorzet. Anker, die in deze zaak samenwerkt met het advocatenkantoor Derks Star Busman, wil dat het verbod in de ijskast wordt gezet totdat het ministerie onomstotelijk heeft aangetoond dat de verklikkers een negatieve invloed hebben op de verkeersveiligheid.

Bron: Telegraaf

Melder: Wim
hehehe de meesten kunnen dus nog mooi met hun quintez of target rond razen :)

En het leukste regeltje uit de artikel vind ik:
Anker, die in deze zaak samenwerkt met het advocatenkantoor Derks Star Busman, wil dat het verbod in de ijskast wordt gezet totdat het ministerie onomstotelijk heeft aangetoond dat de verklikkers een negatieve invloed hebben op de verkeersveiligheid.
lang leve Anker (Y) (Y) :bang: (D)

dag dag politie |F|

Gilles
Contacteer:

yes!
net nog ff gebeld met die radarshop, blijkt dat ze nog steeds niet binnen zijn, MAAR.....
iemand had van de week zijn order niet geaccepteerd, nu krijg ik 'm :D:D:D:D
uiterlijk dinsdag binnen nu!
hihi wordt een dure week, krijg dan ook m'n audio bestelling binnen :S haha och je leeft maar 1 keer :p
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Gilles schreef:yes!
net nog ff gebeld met die radarshop, blijkt dat ze nog steeds niet binnen zijn, MAAR.....
iemand had van de week zijn order niet geaccepteerd, nu krijg ik 'm :D:D:D:D
uiterlijk dinsdag binnen nu!
hihi wordt een dure week, krijg dan ook m'n audio bestelling binnen :S haha och je leeft maar 1 keer :p
als je een inbouw plekje zoekt :) weet er nog wel een :P

:smoke:

chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

maar helaas moet ik wachten tot hij weer op vooraad is :evil:
[img]http://www.radardetectorshop.nl/vector- ... or_big.jpg[/img]
De Target Evo 966R is de opvolger van de succesvolle BEL Vector 966iR (Ook wel bekend als de BEL Vector 966 Europe). De 966 stond al bekend als de beste radardetector op de markt, echter de EVO is nog verder verbeterd; de target evo 966 heeft nu nog minder last van vals alarm en heeft een nog hogere gevoeligheid, met name op de Ka band (34 GHz), waardoor de detectie van de Multanova 6F sterk verbeterd is. De evo 966 is een inbouwdetector, dit houdt in dat de antenne achter de grille of bumper wordt gemonteerd en het display op elke gewenste plek in de cockpit geplaatst kan worden.

Specificaties:

Geschikt voor: snelweg + binnenweg

Gebruik in Nederland volkomen legaal.

Geproduceerd door Beltronics.

ESP chip: De 966 evo radardetector is uitgerust met een ESP (enhanced signal processing) chip. voorkomt veel vals alarm door bv GSM telefoons

Frequenties: 13.45GHz , 24.125GHz, 34.3 GHz

Antenne: Diecast hoorn met geintegreerde overgang naar Microstrip Mixer.

Voedingsspanning: 13.8V DC Nominaal

Verbruik: 100mA-220mA.

Afmetingen:(lxbxh) Antenne: 98x80x45mm, Display: 58x71x17mm

Gewicht: Antenne:200gr. Display 45gr.

Temparatuurbereik: -10°C tot + 65°C.
Wat mag deze kosten?ik heb 1 van de eerste quintexx dingen dus die zijn nu wel out of date

Gelukig krijg ik op mn verjaardag nu de cadeau van justitie dat de radardetector toch nog ff legaal mag zijn,maar zal ik wel een nieuwe kopen,zal niet lang duren of ze zijn alsnog verboden,en dan heb je veel geld uit gegeven voor een detector.

Of kan je deze verbergen?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Plaats reactie