5gt8vturbo schreef:wat is dat nou weer voor onzin "toen ik zijn beweegredenen hoorde legde ik me een stuk makelijker bij neer" jij heb te hard gereden dan moet je ook de gevolgen aanvaarden en dat maakt niet uit hoe!
Dat is geen onzin, dat heet gevoel...

Ik voel me veel meer genaaid door een agent die achter een boompje gaat staan flitsen en geen uitleg wil geven of zelfs een praatje wil maken, dan door iemand die me aanhoudt en zegt dat ik fout ben geweest. Daar heb ik respect voor.
5gt8vturbo schreef:Volgens mij ben je zelf een volwassen vent en moet je voor je eigen veantwoordelijkheden instaan en de consequenties aanvaarden en niet als een klein kind gaan huilen als je een boete krijgt. Tuurlijk is het k*t als je een brief van het cjib krijgt maar in bijna alle gevallen zijn ze terecht. als ze je in alle gevallen zouden aanhouden zou je helemaal gek worden.
Ik denk dat als de politie controles gaat houden waarbij ze mensen aanhouden, het gedrag van de overtreder veel sneller en beter wordt gecorrigeerd. En DAT is nu juist wat ze zeggen wat ze willen bereiken. Maar dat is nou juist wat ze NIET willen bereiken, want dan gooien ze hun eigen ruiten in. Dan valt er op den duur niet meer genoeg te halen en is het niet rendabel om te gaan flitsen.
Overigens, wanneer is het rendabel om te flitsen? Als er minder ongevallen gebeuren dan voorheen, of wanneer er meer geld binnengehaald wordt dan dat het kost?

De gedachte die achter de controles zit moet de eerst zijn, maar dat is gewoon niet zo. Dat is wat me stoort. Niet die bekeuringen die ik (nauwelijks) krijg.
5gt8vturbo schreef:De politie krijgt de quota`s mee van de mensen waar wij nederlanders op gestemd. en ze moeten dit halen om de staatskas te spekken en niet om iedereen maar op kosten te jagen.
Als men in Den Haag alles zou doen wat wij burgers graag willen, dan was het hier in Nederland heel anders geweest op dit moment. Politici lullen een hoop, maar doen niks als het erop aan komt. Als voorbeeld: Ik geloof dat 70% van de Nederlandse bevolking Turkije NIET bij de EU wil. Toch gaat het gebeuren. En dan zie ik Zalm en PJ op TV glunderen, want 'Nederland heeft dit, als voorzitter van de EU, voor elkaar gekregen'. Rot toch een eind op. Ze willen zichzelf in de kijker zetten, om hun eigen zakken te vullen. Ik heb sinds het moment dat ik iets meer van politiek af wist geen vertrouwen gehad in die kwakzalvers in Den Haag.