Bekeuring !!!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
5gt8vturbo

Merijn schreef:Ik ben het volledig met Tom eens... :)
ik niet echt want als ze je overal maar stil voor moeten gaan zetten zijn het weer bemoeials en moeten ze boeven gaan vangen ipv jou op alles te attenderen.

agenten doen ook alleen maar wat ze worden opgedragen. iedereen moet een bepaald quota halen bij z`n baas en zo ook een agent. ik vind het ook niet leuk en vind het ook "eikels" maar ze doen gewoon hun werk net als een ieder ander. Bij mij was het m`n eigenschuld en moet ik gewoon dokken!
Tom
Moderator
Car: MB

het gaan om de verhouding, en die is zoek op het moment......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

5gt8vturbo schreef:agenten doen ook alleen maar wat ze worden opgedragen. iedereen moet een bepaald quota halen bij z`n baas en zo ook een agent. ik vind het ook niet leuk en vind het ook "eikels" maar ze doen gewoon hun werk net als een ieder ander. Bij mij was het m`n eigenschuld en moet ik gewoon dokken!
Ho! :) Het politieapparaat is niet te vergelijken met een commercieel bedrijf en kan daarom in mijn ogen niet werken met quota. Zij moeten er zijn voor de veiligheid van burgers en daar is geen kostenplaatje aan te hangen. Tuurlijk kun je niet ongelimiteerd geld over de balk smijten, maar je kunt veiligheid niet handhaven door middel van een boetequotum. Dat is gewoon echt bullshit! Wordt het er veiliger van als zij in plaats van 5000 boetes uitschrijven er 7000 uitschrijven? Ik ben van mening van niet. Zoals Tom al zegt werkt het vele malen beter om mensen aan te spreken op hun gedrag, dan er gewoon maar een boete tegenaan te slingeren zonder dat je achteraf weet waar je in de fout bent gegaan.

Ik ben ook een keer gepakt met 44 te hard, maar ben toen staande gehouden. Heb even met de agent in kwestie staan praten op een normale manier en ben toen gegaan. Hij had gelijk en toen ik zijn beweegredenen hoorde legde ik me er een stuk makkelijker bij neer.

Het is precies hetzelfde als met kinderen en dieren. Als jij kinderen gaat straffen voor iets wat ze weken daarvoor gedaan hebben, werkt dat gewoon NIET!
Tom
Moderator

precies, ze zouden juist trots moeten zijn als ze minder boetes uitgedeeld hadden maar het tegenovergestelde is waar. Ik heb het idee dat ze steeds vaker bekeuren en dat het TOCH steeds onveiliger wordt. En waar zou dat nou aan liggen......prioriteiten!
Bram (vospower)

Dat de prioriteiten verkeerd liggen op het moment, daar ben ik het mee eens, maar dan spreek je wel over prioriteiten van bv criminaliteit en veiligheid op de weg. Ik vind dat er vooral op snelheid gecontroleerd wordt logisch, zie mn eerdere post. Een babbeltje met een agent is heel erg moeilijk, niet misschien voor ons maar wel voor de agenten, er zitten mensen tussen die de agenten met u aanspreken, maar er zijn dr ook die de agenten de huid vol schelden. En ik denk dat je uiteindelijk als je een praatje maakt als je te hard hebt gereden en geen boete hebt gehad, je makkelijker weer te hard zult gaan rijden, dan wanneer je 'plots' een acceptgiro binnenkrijgt. Ik heb zelf eens zon 70km/h te hard gereden (waar je 50 mocht) een agent die buiten dienst was had me opgemerkt en me nagetrokken. 2 uurtjes later ging mijn telefoon. Ik ehb met die agent 15 minuten gepraat en was echt wel onder de indruk van zijn manier van handelen, maar als ik een boete had gehad, was de impact nog groter geweest denk ik. :) ik had geluk... :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik ben het met Bram (Vospower) eens. Zoals jullie zeggen is het absurt dat er een quota is waar de politie zich aan moet houden. 7000 boetes en de weg is niet veiliger dan 5000 boetes. Echter het komt absouut van hogere hand en niet van de individuele politie agent. Belangrijker nog is dat je niet moet zeiken, op wat voor manier dan ook, als je de wet overtreed. Je moet dan gestraft worden. En of dat nou (relatief!) vaak gebeurd op snelheid en minder vaak voor, bijvoorbeeld, snoepjes jatten bij de Jamin: het mag niet en ga helemaal niet zeuren dat het dan aan het flitsbeleid ligt. Er is een feitelijk aantoonbaar verband tussen snelheid en de grotere gevolgen (en hogere regelmaat) van botsingen, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Wat ik nou flauw vind is een sectiesnelheidscontrole op de A4. (Een van de veiligste snelwegen van Europa) Of een boete voor op de stoep parkeren in de woonwijk (waar er 1 pekje is op 1,5 huis).
Merijn
Über-Spammer

Nederland heeft sowieso het veiligste wegennet van Europa, dus als het daarom gaat kunnen ze beter andere dingen gaan doen.

Waar ik me vooral aan stoor is dat er enorm veel manuren verloren gaan aan dit soort zaken, terwijl er elders politie-afdelingen zitten met mensen tekort. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Het is graaierij, zakkenvullerij. Over de rug van de automobilist. Als ze de staatskas dan zo graag willen spekken, voer dan een belastingverhoging in. De automobilist wordt aan alle kanten genaaid. Brandstofaccijnzen, BPM, wegenbelasting, etc. Waarom moet alleen autorijdend Nederland voor de kosten opdraaien? Iedereen profiteert ervan mee. De nederlandse economie draait namelijk voor een fors gedeelte op transport over weg.

Ik zit me hier weer op te fokken, maar laat ik dat maar niet doen... ;)
Tom
Moderator

adem in, adem uit, adem in, adem uit. Let op je hart Merijn :lol: :wink: :lol:

Ik kan er ook goed opgefokt van raken, maar dit blijft altijd een punt van discussie. Ik ben ook van mening dat de overheid het uiteindelijk voor zichzelf verpest. Helaas is daar de dienstdoende agent de dupe van. We kunnen dan wel leven in een digitale wereld waarbij alles met computers gebeurd, Veel mensen houden toch nog steeds van een persoonlijk humane aanpak.
Merijn
Über-Spammer

De politiek loopt aan de ene kant te zeuren dat we weer mensen moeten gaan aanspreken op hun daden (omwonenden e.d.), maar de politie geeft direct het slechte voorbeeld. Wat moet je daar nu mee??
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Voor de politie is het niet te doen als ze elke boete persoonlijk thuis komen afleveren :)

Te snel rijden kan veilig zijn, 10 km/u zoals op de snelweg door bijna iedereen gebeurt is niet onveilig. Wat dan weer wel onveilig is, is dan met 110 (of 120 als iedereen links 130 / 140 rijdt) een vrachtwagen inhalen. En al eens achter een vrachtwagen moeten blijven hangen omdat je niet naar links kon? Die rijden allemaal 90 of harder, ik kom echt nooit er een tegen die netjes 80 rijdt. Flitspalen kunnen geen verschil zien tussen gewone auto's en vrachtwagens, dus gefiltst worden ze niet (correct me if i'm wrong).

Wat ik zelf erg onveilig vind is invoegen op een drukke snelweg met een korte invoegstrook na een scherpe 180 graden bocht. Met mijn 1.1 rijdt ik dan aan het einde van de strook nog geen 70/80 en ik moet dan invoegen in 110/120 rijdend verkeer. Dan rijd ik toch liever even verder tot ik op snelheid ben op de vluchtstrook, ook al is dat niet toegestaan. Ben nog niet aangehouden hiervoor, maar zou je kans hebben een boete te kunnen ontkomen hiervoor?
Steven
Car: M536

Hahaha die Joost :D

Ik heb ook wel eens met kleine motortjes rondgecrosst die zo traag waren als dikke stront, maar met 80 invoegen is wel heeeel erg hoor... :p
Bart V

mijn express 1.6D moet ik ook altijd flink aanslingeren...als ik mazzel heb kan ik met 100 invoegen, maar gooi hem er gewoon op. Mensen moeten maar aan de kant gaan, zo hoort dat bij een invoegstrook, ookal gebeurt dat vaak niet :(

De vluchtstrook oprijden is natuurlijk vette onzin (S) Weet vrij zeker dat mijn sexpress trager is dan jouw 1.1 :)
Steven
Car: M536

Ik had nooit problemen met de Express 1.6D van m'n exbaas, tuurlijk gaat het niet snel maar ik kon altijd prima meekomen.

Met de GT voeg ik soms wel eens met 160 in 8)
Invoegen met dik vermogen is echt peanuts.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Bart V schreef:Weet vrij zeker dat mijn sexpress trager is dan jouw 1.1 :)
Hmm die test zou ik best wel eens willen aangaan...
5gt8vturbo

Merijn schreef:
5gt8vturbo schreef:agenten doen ook alleen maar wat ze worden opgedragen. iedereen moet een bepaald quota halen bij z`n baas en zo ook een agent. ik vind het ook niet leuk en vind het ook "eikels" maar ze doen gewoon hun werk net als een ieder ander. Bij mij was het m`n eigenschuld en moet ik gewoon dokken!
Ho! :) Het politieapparaat is niet te vergelijken met een commercieel bedrijf en kan daarom in mijn ogen niet werken met quota. Zij moeten er zijn voor de veiligheid van burgers en daar is geen kostenplaatje aan te hangen. Tuurlijk kun je niet ongelimiteerd geld over de balk smijten, maar je kunt veiligheid niet handhaven door middel van een boetequotum. Dat is gewoon echt bullshit! Wordt het er veiliger van als zij in plaats van 5000 boetes uitschrijven er 7000 uitschrijven? Ik ben van mening van niet. Zoals Tom al zegt werkt het vele malen beter om mensen aan te spreken op hun gedrag, dan er gewoon maar een boete tegenaan te slingeren zonder dat je achteraf weet waar je in de fout bent gegaan.

Ik ben ook een keer gepakt met 44 te hard, maar ben toen staande gehouden. Heb even met de agent in kwestie staan praten op een normale manier en ben toen gegaan. Hij had gelijk en toen ik zijn beweegredenen hoorde legde ik me er een stuk makkelijker bij neer.

Het is precies hetzelfde als met kinderen en dieren. Als jij kinderen gaat straffen voor iets wat ze weken daarvoor gedaan hebben, werkt dat gewoon NIET!
wat is dat nou weer voor onzin "toen ik zijn beweegredenen hoorde legde ik me een stuk makelijker bij neer" jij heb te hard gereden dan moet je ook de gevolgen aanvaarden en dat maakt niet uit hoe!

Volgens mij ben je zelf een volwassen vent en moet je voor je eigen veantwoordelijkheden instaan en de consequenties aanvaarden en niet als een klein kind gaan huilen als je een boete krijgt. Tuurlijk is het k*t als je een brief van het cjib krijgt maar in bijna alle gevallen zijn ze terecht. als ze je in alle gevallen zouden aanhouden zou je helemaal gek worden.

De politie krijgt de quota`s mee van de mensen waar wij nederlanders op gestemd. en ze moeten dit halen om de staatskas te spekken en niet om iedereen maar op kosten te jagen.
Merijn
Über-Spammer

5gt8vturbo schreef:wat is dat nou weer voor onzin "toen ik zijn beweegredenen hoorde legde ik me een stuk makelijker bij neer" jij heb te hard gereden dan moet je ook de gevolgen aanvaarden en dat maakt niet uit hoe!
Dat is geen onzin, dat heet gevoel... :) Ik voel me veel meer genaaid door een agent die achter een boompje gaat staan flitsen en geen uitleg wil geven of zelfs een praatje wil maken, dan door iemand die me aanhoudt en zegt dat ik fout ben geweest. Daar heb ik respect voor.
5gt8vturbo schreef:Volgens mij ben je zelf een volwassen vent en moet je voor je eigen veantwoordelijkheden instaan en de consequenties aanvaarden en niet als een klein kind gaan huilen als je een boete krijgt. Tuurlijk is het k*t als je een brief van het cjib krijgt maar in bijna alle gevallen zijn ze terecht. als ze je in alle gevallen zouden aanhouden zou je helemaal gek worden.
Ik denk dat als de politie controles gaat houden waarbij ze mensen aanhouden, het gedrag van de overtreder veel sneller en beter wordt gecorrigeerd. En DAT is nu juist wat ze zeggen wat ze willen bereiken. Maar dat is nou juist wat ze NIET willen bereiken, want dan gooien ze hun eigen ruiten in. Dan valt er op den duur niet meer genoeg te halen en is het niet rendabel om te gaan flitsen.

Overigens, wanneer is het rendabel om te flitsen? Als er minder ongevallen gebeuren dan voorheen, of wanneer er meer geld binnengehaald wordt dan dat het kost? :S De gedachte die achter de controles zit moet de eerst zijn, maar dat is gewoon niet zo. Dat is wat me stoort. Niet die bekeuringen die ik (nauwelijks) krijg.
5gt8vturbo schreef:De politie krijgt de quota`s mee van de mensen waar wij nederlanders op gestemd. en ze moeten dit halen om de staatskas te spekken en niet om iedereen maar op kosten te jagen.
Als men in Den Haag alles zou doen wat wij burgers graag willen, dan was het hier in Nederland heel anders geweest op dit moment. Politici lullen een hoop, maar doen niks als het erop aan komt. Als voorbeeld: Ik geloof dat 70% van de Nederlandse bevolking Turkije NIET bij de EU wil. Toch gaat het gebeuren. En dan zie ik Zalm en PJ op TV glunderen, want 'Nederland heeft dit, als voorzitter van de EU, voor elkaar gekregen'. Rot toch een eind op. Ze willen zichzelf in de kijker zetten, om hun eigen zakken te vullen. Ik heb sinds het moment dat ik iets meer van politiek af wist geen vertrouwen gehad in die kwakzalvers in Den Haag.
Bram (vospower)

Een ding is cker en ik denk dat iedereen het daar mee eens is. Boetes zijn om de verkeersveiligheid te vergroten en niet om de staatskas te spekken of om meer te verdienen dan uit te geven. Het jammere is alleen dat het wel teveel lijkt alsof het allemaal geldklopperij is en het eigenlijke doel, verkeersveiligheid, niet meer bovenaan staat.
Verder denk ik dat als je iemand staande houd niet sneller en beter corrigeerd...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Flitspalen kunnen geen verschil zien tussen gewone auto's en vrachtwagens, dus gefiltst worden ze niet (correct me if i'm wrong).
Je vraagt erom :p

Ze kunnen wel degelijk het verschil zien. Ze meten 2 keer en merken zo of de lengte van het voertuig langer is dan een personenauto/bestelbus. Daar hangt vervolgens een andere snelheidslimiet qua bekeuren aan. Voertuigen die aan de grens van de categoriën zitten, zullen dus weleens een onterechte boete krijgen (erg grote bestelbussen, limo's)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Er is een feitelijk aantoonbaar verband tussen snelheid en de grotere gevolgen (en hogere regelmaat) van botsingen, dus daar kan het ook niet aan liggen.
De duitse snelwegen zijn veiliger dan de nederlandse. Natuurlijk spelen daar ook meer factoren in mee, maar ondanks de soms enorm grote snelheidsverschillen is het daar dus niet onveiliger.
Erg belangrijk is ook het anticiperen: Kijk je goed vooruit en in je spiegels? Vooral dat laatste mankeert het in Nederland behoorlijk aan. Duitsers kunnen (en moeten) dat veel beter.
Snelheid is vrijwel nooit de oorzaak van een ongeval, maar hooguit mede bepalend voor de afloop daarvan!

Los daarvan: een bekeuring voor snelheid is natuurlijk altijd je eigen schuld. Maar de kans dat ik voor zo'n overtreding wordt gepakt is veeeel groter dan dat de politie een autoradiodief pakt. En dat vind ik steken. De verhoudingen liggen verkeerd.

Hier vlakbij was laatst een ongeval. Het duurde 3 kwartier voordat de politie er was. Het politiebueau was maar 5 minuten rijden. Maar als je te hard rijdt, is er erg regelmatig een diender in de buurt om je op de foto te zetten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Bram (vospower) schreef:Een ding is cker en ik denk dat iedereen het daar mee eens is. Boetes zijn om de verkeersveiligheid te vergroten en niet om de staatskas te spekken of om meer te verdienen dan uit te geven. Het jammere is alleen dat het wel teveel lijkt alsof het allemaal geldklopperij is en het eigenlijke doel, verkeersveiligheid, niet meer bovenaan staat.
Dus de grote aantallen snelheidscontroles in de maand december zijn toeval? Oorspronkelijk waren de begrote aantallen bekeuringen een afgeleide van de financiële begroting voor het komende jaar. Nu is het omgedraaid (door de prestatiecontracten): de begrote aantallen zijn een keiharde ondergrens geworden.
Bram (vospower) schreef:Verder denk ik dat als je iemand staande houd niet sneller en beter corrigeerd...
Ik ben eens door een videowagen gepakt en kan je vertellen dat dat echt wel helpt. :)

En nu zal ik maar ophouden :lol: :)
Bram (vospower)

Dat zou best kunnen wat je daar zegt, is het tenminste waar als je het over die 'eikels' hebt :p

Dit is een eindeloze discussie en er is maar een oplossing voor: hou je aan de regels, als is dat nog zo lastig :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:Er is een feitelijk aantoonbaar verband tussen snelheid en de grotere gevolgen (en hogere regelmaat) van botsingen, dus daar kan het ook niet aan liggen.
De duitse snelwegen zijn veiliger dan de nederlandse. Natuurlijk spelen daar ook meer factoren in mee, maar ondanks de soms enorm grote snelheidsverschillen is het daar dus niet onveiliger.
Erg belangrijk is ook het anticiperen: Kijk je goed vooruit en in je spiegels? Vooral dat laatste mankeert het in Nederland behoorlijk aan. Duitsers kunnen (en moeten) dat veel beter.
Snelheid is vrijwel nooit de oorzaak van een ongeval, maar hooguit mede bepalend voor de afloop daarvan!
Ja ik ben het met je eens. Op (zeer veilige) snelwegen moet de maximum snelheid naar boven waar dat kan. Echter, ik zie regelmatig auto's die wanwege hun snelheid (en de mogelijkheden van hun auto!) de bocht niet konden hoduen en ze op de andere baan of ind e bern (lees: bushokjes en dergelijke) belanden. Dus in die zin heeft snelheid er wel mee te maken.
Martijn *Baccara* schreef:Los daarvan: een bekeuring voor snelheid is natuurlijk altijd je eigen schuld. Maar de kans dat ik voor zo'n overtreding wordt gepakt is veeeel groter dan dat de politie een autoradiodief pakt. En dat vind ik steken. De verhoudingen liggen verkeerd.

Hier vlakbij was laatst een ongeval. Het duurde 3 kwartier voordat de politie er was. Het politiebueau was maar 5 minuten rijden. Maar als je te hard rijdt, is er erg regelmatig een diender in de buurt om je op de foto te zetten.
Absouluut eens! De verhoudingen kloppen niet meer binnen de politie. Maar wie fout is moet ten alle tijden op de blaren zitten! (Bankovervaller: "Maar het was toch een nette overval? En mijn vrouw moet bevallen!")

Los daarvan: Als iedereen in Nederland een goede (!) rijopleiding zou hebben en goede (!), moderne auto's met goede (!) remmen, dan zou de maximum snelheid zo omhoog kunnen. Zolang dat niet zo is (en de BPM heeft daar een groot aandeel in) rijden in Nederland (te)veel auto's die niet op zulk 'hoog niveau' kunnen deelnemen aan het verkeer.

Een eeuwige discussie? Ja. Maar de politie kan iets meer met het verstand denken en minder met de portmonee.
5gt8vturbo

Bram (vospower) schreef:Dat zou best kunnen wat je daar zegt, is het tenminste waar als je het over die 'eikels' hebt :p

Dit is een eindeloze discussie en er is maar een oplossing voor: hou je aan de regels, als is dat nog zo lastig :)
Hier ben ik het volkomen mee eens als je geen bekeuring wil moet je je aan de regels houden krijg je ze toch is het je eigenschuld. Zijn ze onterecht wat ook wel eens voorkomt teken je protest aan. want dit is een discussie die niemand wint en je ook van niemand gelijk zou krijgen. iedereen heeft hier z`n eigen mening over net zo als wanneer je harder kan rijden dan de toegestanne snelheid! ik ben ook voor harder rijden maar ja wie ben ik! :D
Rémi clio ph3

Ik vind, in heel nederland hangen voor miljoenen aan signalerings borden, en die geven alleen aan dat er langzamer dan toegestaan mag worden gereden, omdat de verkeers situatie niet anders toelaat. Waarom zetten ze daar niet bijvoorbeeld 140 op als de verkeers situatie dat ook toe laat, op rustige tijden bijvoorbeeld!!!
Merijn
Über-Spammer

1. Geluidsnormen
2. Milieueisen
3. Veiligheid

Dat zijn de 3 dingen die dan gaan spelen. Op sommige wegen mag je in Nederland niet harder vanwege punt 1 en 2. Raar maar waar. :S
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Bijna zes ton boete voor rijden zonder gordel

Uitgegeven: 23 december 2004 10:17
Laatst gewijzigd: 23 december 2004 11:48

DEN HAAG - Een kleine verkeersovertreding heeft donderdag in Den Haag grote gevolgen gehad voor een 50-jarige man uit Duitsland :D .

Agenten zagen de man zonder autogordel in zijn auto over de Calandstraat rijden. Toen ze hem een bekeuring gaven, wees nader onderzoek uit dat de Duitser :D gesignaleerd stond voor een geldboete van 584.433,22 euro of een gevangenisstraf van 64 maanden.

De man had niet genoeg geld op zak om de boete direct te betalen. Hij zit nu vast op het politiebureau. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hesselpttm
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Merijn schreef:

Mee eens Merijn! Ik zelf heb meer aan een babbeltje dan aan een bon weken later. Kijk dat raakt me alleen in mijn portemewallet en schiet de maatregel het doel voorbij!

Hesselpttm

Bovendien als ik te hard rij baal ik er sowieso van dat ik moet volgen,stoppen,praten en filmpje :wink: kijken!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Twister

:( Ik was opweg naar huis vanaf Parijs.
Reed door belgie... 2 baans snelweg en reed netjes 120km/u
Ik zie een aantal flitsen vor me.. dus ik me gas los en remmen naar de 110..
En flits :(

Dussss :evil:

En nog snap ik het niet.. Snelweg ? Ik had echt geen borgen gezien. Dus ik ging uit van 120km/u.

Weet iemand prijzen ? Belgie andere regels ?
Jhaa, uhhhmmm
Strijder

Twister schreef::( Ik was opweg naar huis vanaf Parijs.

En nog snap ik het niet.. Snelweg ? Ik had echt geen borgen gezien. Dus ik ging uit van 120km/u.

Raar want daar mag je gewoon 120 rijden op de snelweg.Werd je niet ingehaald door iemand ofzo, dat die werd geflitst?
Twister

Strijder schreef:

Raar want daar mag je gewoon 120 rijden op de snelweg.Werd je niet ingehaald door iemand ofzo, dat die werd geflitst?
Nope.. werd niet ingehaald...

De auto's voor me werden ook geflitst...
Hebben ze geen traject controle in belgie ?
Jhaa, uhhhmmm
Strijder

Twister schreef:
Strijder schreef:

Dat zou ik niet weten, maarja als je 120 rijdt... Ben benieuwd wat zal zijn.
Merijn
Über-Spammer

Flitsten ze iedereen? En zijn er daar speciale snelheidslimieten ingesteld voor vrachtwagens?

Ik kan me herinneren dat ze in Luik iedereen flitsten en dan achteraf pas nagingen of je een vrachtwagen was of niet. Vrachtwagens mochten daar maar 60, auto's 80. Misschien is het zoiets?

Ik ben overigens in mei geflitst met 160+ ter hoogte vab Metz in Frankrijk, maar daar heb ik nooit wat van gehoord, tot nu toe. :)
Twister

Merijn schreef:Flitsten ze iedereen? En zijn er daar speciale snelheidslimieten ingesteld voor vrachtwagens?

Ik kan me herinneren dat ze in Luik iedereen flitsten en dan achteraf pas nagingen of je een vrachtwagen was of niet. Vrachtwagens mochten daar maar 60, auto's 80. Misschien is het zoiets?

Ik ben overigens in mei geflitst met 160+ ter hoogte vab Metz in Frankrijk, maar daar heb ik nooit wat van gehoord, tot nu toe. :)
Das moooi :D
Hopelijk zijn belgen stom en matsen ze nederlanders :)
Jhaa, uhhhmmm
H8bal

Strijder schreef:
Twister schreef:
Strijder schreef:

Dat zou ik niet weten, maarja als je 120 rijdt... Ben benieuwd wat zal zijn.
Er is geen trajectcontrole in België naar mijn weten.
Op autosnelweg wordt normaal gezien pas tegen 135-140 geflitst.

Trouwens er is in heel Belgie bijna geen enkele flitspaal die werkt.
Droes

Was er op die 2 baansweg een middenberm?
Gesloten