BobA5

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Rol05
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 8 aug 2014 20:07
Car: Renault 5 Alpine Cou

Jammer Bob!!!
Aber das wird schon wieder! Der neue Motor wird noch besser als der Alte.
Und die fehlenden Teile finden wir schon!!!!
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Rol05 schreef:Jammer Bob!!!
Aber das wird schon wieder! Der neue Motor wird noch besser als der Alte.
Und die fehlenden Teile finden wir schon!!!!
Roland, Ich habe die Stösselstangen und A5 Ölwanne schon gefunden. Ralf liefert bald.
Rol05
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 8 aug 2014 20:07
Car: Renault 5 Alpine Cou

Ok sehr gut Bob dann läuft der neue Motor bald wieder! :grin:
Sonst hätte ich in Frankreich nun welche für Dich gekauft .
Aber wenn Ralf liefern kann ist doch perfekt.
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Gaat goed komen Bob (Y)
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Het heeft even wat langer geduurd gezien 'onze motor' problemen dit seizoen maar ik ben dan toch begonnen met mijn eigen Alpine. Alles is er inmiddels uit gesloopt. Morgen beginnen we met het laswerk oa inzetstukje aan de dorpel rechts en de bodemplaats links voor. Bodem en motorruimte verder zijn hard.We gaan ook het eea aanpassen zoals het 5 cm omhoog brengen van de tunnel waar de pook uit komt en deze ook enige cm meer naar links plaatsen. Uiteraard wordt de pook onder de kogel evenredig verlengd. Tevens gaat het stuurhuis omlaag als ook de stoel. Daarvoor wordt de dwarsblak onder de stoel aangepast. Kortom een betere zit en schakel positie.

[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 165007.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 164945.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 165538.jpg[/img]

Mn eigen motor wordt binnenkort opgebouwd. 1 motor met nieuwe zuigers en bussen / standaard binnenwerk. Voor de andere motor heb ik een cat cams nokas 10 mm besteld als ook gesmede drijfstangen. Zuigers had ik reeds. De kop heeft Mecaparts kleppen en zwaardere klepveren. In combinatie met de 45 weber verwacht ik zo rond de 130 pk.

[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 131641.jpg[/img]

foto's volgen
Laatst gewijzigd door BobA5 op wo 7 okt 2015 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Ik herken een veerpoot brug :grin:
Ps dat onderblok hebben jullie een enorm gelukje mee gehad hoorde ik.
Nieuwstaat verkerende krukas ... Zucht ..geef teveel weg
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jaja....
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

130Pk uit een cblok atmo? lijkt me erg mooi, maar dat vraagt om problemen. Moderne motoren hebben er al last mee, helemaal betrouwbaar houden van een 1pk per 10cc blok. Dat worden serieus dure pk's per kilometer ben ik bang voor. Ik weet je moet wel als je mee wilt doen en At was geen optie heb ik ook al gehoord van jullie. Maar na hoeveel blokken in de soep laten lopen is genoeg genoeg vraag ik mij af. Michel Mann weet er van af en hoeveel blokjes had hij gebouwd? Maar respect voor jullie projecten en harde werk (Y)
Peterploegmakers
Berichten: 66
Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37

Gaaf project ! Jammer van de koprol van de oranje-zwarte ! :-(
Zag er tiptop uit !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Er gaat iets goed mis bij jullie das wel duidelijk als er zoveel motoren kapot lopen.

BOZIAN haalde er zomaar 145 PK uit.

Tip: laat je blok lijnboren op de krukas en tevens je krukas balanceren met drukgroep er op.
natuurlijk alles uitwegen drijfstangen/zuigers .

zwaarder klepveren bedoel je denk ik??
zuigerveren verzwaren lijkt me heel erg sterk :grin:

Olie voorziening ook heel erg belangrijk!!!!! zorg dat dit 1000% is.

verder is de botteleneck je carbs.
zorg voor echte webers geen namaak meuk en laat die goed afstellen door een kundig tuner.
( beter ietsjes te rijk als aan de arme kant afstellen)
er hoeft maar 1 inlaat een keer iets arm te lopen en zeg maar daaaaag tegen je blok.
dit gebeurt al na 400 meter volgas
(bin there done that)

kan niet in je portefeuille kijken maar dat zou ik niet willen.
beter 1 keer iets meer uitgeven als zoveel blokken in de soep draaien.

verder goed onderhoud om de 2 races volstaat en revisie 1x per jaar.

suc 6!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@Abel, och... de alpine kop is erg goed, 130 pk is echt niet moeilijk. Met de latere niet cross flow C koppen is dat een heel ander verhaal natuurlijk.
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Mark. Dank voor je opmerking maar bedoel natuurlijk zwaardere klepveren. We hebben dit jaar idd wat pech met de motoren. 2 zijn gewoon overtoerd waaronder mijn eigen motor gebouwd door Michiel Mann.
1 motor voor een gods vermogen bij een gerenomeerde motorbouwer in Cruquius laten opbouwen (78 mm JE zuigers en drijfstangen, cat cams nokas, alles uitgewogen en gebalanceerd, cylinder kop bewerkt, echte Webers etc etc ) en die vergeet dan een nokas lager te plaatsen aan de waterpomp kant. tja als dan de oliedruk wegvalt is het gauw gebeurd tijdens het rollen.
1 motor was de motor van vorig jaar die gewoon op was. Gokkie genomen; niet goed gegokt.
1 motor waar wij zelf een fout hebben gemaakt met een verkeerde krukas.

Al onze motoren worden op de rollenbank bij Beek Auto Racing afgesteld voordat wij gaan rijden. Altijd! Ghisbert aldaar weet wel wat ie doet.
De olie en toevoer is dezelfde als vorig jaar waar we geen enkel probleem mee hebben gehad. We worden gesponsord en werken met hun samen.

Soms pech; geen geluk; af en toe een foutje en het mag wat kosten

nb. we hebben wel wat ervaring hoor oa in de supercar challange ;-)
Laatst gewijzigd door BobA5 op wo 7 okt 2015 18:26, 3 keer totaal gewijzigd.
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Abel schreef:130Pk uit een cblok atmo? lijkt me erg mooi, maar dat vraagt om problemen. Moderne motoren hebben er al last mee, helemaal betrouwbaar houden van een 1pk per 10cc blok. Dat worden serieus dure pk's per kilometer ben ik bang voor. Ik weet je moet wel als je mee wilt doen en At was geen optie heb ik ook al gehoord van jullie. Maar na hoeveel blokken in de soep laten lopen is genoeg genoeg vraag ik mij af. Michel Mann weet er van af en hoeveel blokjes had hij gebouwd? Maar respect voor jullie projecten en harde werk (Y)
Mijn eigen motor(en) komt bij Michiel Mann vandaan. Vorige jaar speciaal voor mij gebouwd. 130 pk met 10 mm lift catcam / dubbel weber, behandeld koppie en goed afstellen heb je dit zo te pakken. Dat blijft wel heel maar dan moet je niet overtoeren.
Rol05
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 8 aug 2014 20:07
Car: Renault 5 Alpine Cou

Bob das wird schon wieder . Ein neuer Motor kostet zwar etwas Geld ist aber einfacher als ein ganzes Auto aufzubauen.
Habe meinem Motor auch Buchsen für die Nokenwelle gegönnt .
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/448x3 ... 02930l.jpg[/img]
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Hallo Roland, genau. Den kosten etwas nichts.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Blijf ik mij afvragen hoe je dat overtoeren steeds voor elkaar krijgt.

En over hoeveel toeren hebben we het dan eigenlijk?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh fout maken tijdens het terugschakelen vermoed ik .
Van 5 naar 2 ipv 4...
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Klopt Jochem. De bak is nou niet het toppunt van strak schakelen. Komt goed. Werken aan een oplossing.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dirk Jan Hofmans heeft bij onze ATC de bediening van een 5 GTT gemaakt, schakelt bijna als een nieuwe auto nu ipv
dat je in een pan soep loopt te roeren op zoek naar het lekkerste gehakt balletje :smile:
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

MJ en Jochem, dank voor de tip. Willeon , dank voor het leveren.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

BobA5 schreef:MJ en Jochem, dank voor de tip. Willeon , dank voor het leveren.
(Y)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

(Y)
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Gisteren hebben we m'n kooi gepast. Past prima maar gaan toch nog eea aanpassen.Misschien toch nog een extra buis onder het dashboard en in de voetruimte. Past wel vele malen beter dan de m'n eerste Sassa kooi. As vrijdag alles aflassen.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 185345.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 185404.jpg[/img]

Tevens de motorruimte, uitgedeukt, geschuurd en in de primer gezet. Moet nog wel wat in gedaan worden oa ruimte maken voor de carburateurs en wat herstel laswerk maar voorlopig is het effe goed zo.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 130400.jpg[/img]

Hoop dat ie eind vd maand bij de spuiter staat.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Zit weer lekker de snelheid in Bob ! (Y) 8)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Vordert gestaag, mooie kooi ook :smile:
Rol05
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 8 aug 2014 20:07
Car: Renault 5 Alpine Cou

Good job Bob!!!
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Goed bezig Bob (Y)
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Gaaf! Hou ons op de hoogte, super om te volgen! :p
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Afgelopen week niet stil gezeten:
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 0005_1.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 0006_1.jpg[/img]

Ruimte gemaakt voor de carburateurs
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 214558.jpg[/img]

Dorpel gelast en zijkant strak gemaakt.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 174010.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 214607.jpg[/img]

Bodem voor en na de nodige uurtjes schuren.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 205250.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 173721.jpg[/img]

Komende week nog wat klein laswerk aan de binnenkant vd dorpels; in de motorruimte; stoelframe maken en nog wat buiswerk in beide voetruimtes en voor het dashboard langs. Misschien lukt het vd week ook om de buitenkant vd dorpel op te maken ter hoogte vd ophanging achter. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
Rol05
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 8 aug 2014 20:07
Car: Renault 5 Alpine Cou

Good job !!!!
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Netjes Bob
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Gaat lekker Bob, goed om te zien dat de roest tot nu toe meevalt. Hoop dat het ook bij de achterwielophanging goed is (Y)
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

netjes gedaan !
5 Alpine Turbo
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

We gaan lekker verder
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210023.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 212850.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 212831.jpg[/img]
Wielkasten zijn inmiddels ook al gedaan. Alle beugeltjes weggehaald, strakgemaakt etc.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210034.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 224147.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 223243.jpg[/img]
To do de komende week voordat ie naar de spuiter gaat:
Wielkasten afmaken. stoelframe lassen. Strutbar tussen de wielkasten achter, extra buis in de kooi voor het dashboard en in de voetruimte. denk over 2 weken te kunnen spuiten. Deuren, voorschermen, motorkap, achterklep, en bumpers daar wacht ik nog even mee. Deze worden misschien in kunstof voor me gemaakt.
BobA5
Berichten: 128
Lid geworden op: do 18 dec 2014 21:08
Car: Renault 5 Alpine Gr2

Her en der nog wat strak maken en dan kan ie voor oud en nieuw naar de spuiter. Brax blauw van binnen en buiten met een grijze kooi.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210720.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 5402_1.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 135431.jpg[/img]

Van de week de tank er onderuit en een gat maken voor de ATL. Om de tank heen wordt met aluminium afgewerkt. Alvast een mal gemaakt.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 105124.jpg[/img]

Onderstaand de velgen die we gaan aanschaffen.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 133631.jpg[/img]
Plaats reactie