BobA5
Roland, Ich habe die Stösselstangen und A5 Ölwanne schon gefunden. Ralf liefert bald.Rol05 schreef:Jammer Bob!!!
Aber das wird schon wieder! Der neue Motor wird noch besser als der Alte.
Und die fehlenden Teile finden wir schon!!!!
Het heeft even wat langer geduurd gezien 'onze motor' problemen dit seizoen maar ik ben dan toch begonnen met mijn eigen Alpine. Alles is er inmiddels uit gesloopt. Morgen beginnen we met het laswerk oa inzetstukje aan de dorpel rechts en de bodemplaats links voor. Bodem en motorruimte verder zijn hard.We gaan ook het eea aanpassen zoals het 5 cm omhoog brengen van de tunnel waar de pook uit komt en deze ook enige cm meer naar links plaatsen. Uiteraard wordt de pook onder de kogel evenredig verlengd. Tevens gaat het stuurhuis omlaag als ook de stoel. Daarvoor wordt de dwarsblak onder de stoel aangepast. Kortom een betere zit en schakel positie.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 165007.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 164945.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 165538.jpg[/img]
Mn eigen motor wordt binnenkort opgebouwd. 1 motor met nieuwe zuigers en bussen / standaard binnenwerk. Voor de andere motor heb ik een cat cams nokas 10 mm besteld als ook gesmede drijfstangen. Zuigers had ik reeds. De kop heeft Mecaparts kleppen en zwaardere klepveren. In combinatie met de 45 weber verwacht ik zo rond de 130 pk.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 131641.jpg[/img]
foto's volgen
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 165007.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 164945.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 165538.jpg[/img]
Mn eigen motor wordt binnenkort opgebouwd. 1 motor met nieuwe zuigers en bussen / standaard binnenwerk. Voor de andere motor heb ik een cat cams nokas 10 mm besteld als ook gesmede drijfstangen. Zuigers had ik reeds. De kop heeft Mecaparts kleppen en zwaardere klepveren. In combinatie met de 45 weber verwacht ik zo rond de 130 pk.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 131641.jpg[/img]
foto's volgen
Laatst gewijzigd door BobA5 op wo 7 okt 2015 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik herken een veerpoot brug
Ps dat onderblok hebben jullie een enorm gelukje mee gehad hoorde ik.
Nieuwstaat verkerende krukas ... Zucht ..geef teveel weg

Ps dat onderblok hebben jullie een enorm gelukje mee gehad hoorde ik.
Nieuwstaat verkerende krukas ... Zucht ..geef teveel weg
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Jaja....
130Pk uit een cblok atmo? lijkt me erg mooi, maar dat vraagt om problemen. Moderne motoren hebben er al last mee, helemaal betrouwbaar houden van een 1pk per 10cc blok. Dat worden serieus dure pk's per kilometer ben ik bang voor. Ik weet je moet wel als je mee wilt doen en At was geen optie heb ik ook al gehoord van jullie. Maar na hoeveel blokken in de soep laten lopen is genoeg genoeg vraag ik mij af. Michel Mann weet er van af en hoeveel blokjes had hij gebouwd? Maar respect voor jullie projecten en harde werk 

-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Gaaf project ! Jammer van de koprol van de oranje-zwarte !
Zag er tiptop uit !

Zag er tiptop uit !
Er gaat iets goed mis bij jullie das wel duidelijk als er zoveel motoren kapot lopen.
BOZIAN haalde er zomaar 145 PK uit.
Tip: laat je blok lijnboren op de krukas en tevens je krukas balanceren met drukgroep er op.
natuurlijk alles uitwegen drijfstangen/zuigers .
zwaarder klepveren bedoel je denk ik??
zuigerveren verzwaren lijkt me heel erg sterk
Olie voorziening ook heel erg belangrijk!!!!! zorg dat dit 1000% is.
verder is de botteleneck je carbs.
zorg voor echte webers geen namaak meuk en laat die goed afstellen door een kundig tuner.
( beter ietsjes te rijk als aan de arme kant afstellen)
er hoeft maar 1 inlaat een keer iets arm te lopen en zeg maar daaaaag tegen je blok.
dit gebeurt al na 400 meter volgas
(bin there done that)
kan niet in je portefeuille kijken maar dat zou ik niet willen.
beter 1 keer iets meer uitgeven als zoveel blokken in de soep draaien.
verder goed onderhoud om de 2 races volstaat en revisie 1x per jaar.
suc 6!!
BOZIAN haalde er zomaar 145 PK uit.
Tip: laat je blok lijnboren op de krukas en tevens je krukas balanceren met drukgroep er op.
natuurlijk alles uitwegen drijfstangen/zuigers .
zwaarder klepveren bedoel je denk ik??
zuigerveren verzwaren lijkt me heel erg sterk

Olie voorziening ook heel erg belangrijk!!!!! zorg dat dit 1000% is.
verder is de botteleneck je carbs.
zorg voor echte webers geen namaak meuk en laat die goed afstellen door een kundig tuner.
( beter ietsjes te rijk als aan de arme kant afstellen)
er hoeft maar 1 inlaat een keer iets arm te lopen en zeg maar daaaaag tegen je blok.
dit gebeurt al na 400 meter volgas
(bin there done that)
kan niet in je portefeuille kijken maar dat zou ik niet willen.
beter 1 keer iets meer uitgeven als zoveel blokken in de soep draaien.
verder goed onderhoud om de 2 races volstaat en revisie 1x per jaar.
suc 6!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Abel, och... de alpine kop is erg goed, 130 pk is echt niet moeilijk. Met de latere niet cross flow C koppen is dat een heel ander verhaal natuurlijk.
Mark. Dank voor je opmerking maar bedoel natuurlijk zwaardere klepveren. We hebben dit jaar idd wat pech met de motoren. 2 zijn gewoon overtoerd waaronder mijn eigen motor gebouwd door Michiel Mann.
1 motor voor een gods vermogen bij een gerenomeerde motorbouwer in Cruquius laten opbouwen (78 mm JE zuigers en drijfstangen, cat cams nokas, alles uitgewogen en gebalanceerd, cylinder kop bewerkt, echte Webers etc etc ) en die vergeet dan een nokas lager te plaatsen aan de waterpomp kant. tja als dan de oliedruk wegvalt is het gauw gebeurd tijdens het rollen.
1 motor was de motor van vorig jaar die gewoon op was. Gokkie genomen; niet goed gegokt.
1 motor waar wij zelf een fout hebben gemaakt met een verkeerde krukas.
Al onze motoren worden op de rollenbank bij Beek Auto Racing afgesteld voordat wij gaan rijden. Altijd! Ghisbert aldaar weet wel wat ie doet.
De olie en toevoer is dezelfde als vorig jaar waar we geen enkel probleem mee hebben gehad. We worden gesponsord en werken met hun samen.
Soms pech; geen geluk; af en toe een foutje en het mag wat kosten
nb. we hebben wel wat ervaring hoor oa in de supercar challange
1 motor voor een gods vermogen bij een gerenomeerde motorbouwer in Cruquius laten opbouwen (78 mm JE zuigers en drijfstangen, cat cams nokas, alles uitgewogen en gebalanceerd, cylinder kop bewerkt, echte Webers etc etc ) en die vergeet dan een nokas lager te plaatsen aan de waterpomp kant. tja als dan de oliedruk wegvalt is het gauw gebeurd tijdens het rollen.
1 motor was de motor van vorig jaar die gewoon op was. Gokkie genomen; niet goed gegokt.
1 motor waar wij zelf een fout hebben gemaakt met een verkeerde krukas.
Al onze motoren worden op de rollenbank bij Beek Auto Racing afgesteld voordat wij gaan rijden. Altijd! Ghisbert aldaar weet wel wat ie doet.
De olie en toevoer is dezelfde als vorig jaar waar we geen enkel probleem mee hebben gehad. We worden gesponsord en werken met hun samen.
Soms pech; geen geluk; af en toe een foutje en het mag wat kosten
nb. we hebben wel wat ervaring hoor oa in de supercar challange

Laatst gewijzigd door BobA5 op wo 7 okt 2015 18:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn eigen motor(en) komt bij Michiel Mann vandaan. Vorige jaar speciaal voor mij gebouwd. 130 pk met 10 mm lift catcam / dubbel weber, behandeld koppie en goed afstellen heb je dit zo te pakken. Dat blijft wel heel maar dan moet je niet overtoeren.Abel schreef:130Pk uit een cblok atmo? lijkt me erg mooi, maar dat vraagt om problemen. Moderne motoren hebben er al last mee, helemaal betrouwbaar houden van een 1pk per 10cc blok. Dat worden serieus dure pk's per kilometer ben ik bang voor. Ik weet je moet wel als je mee wilt doen en At was geen optie heb ik ook al gehoord van jullie. Maar na hoeveel blokken in de soep laten lopen is genoeg genoeg vraag ik mij af. Michel Mann weet er van af en hoeveel blokjes had hij gebouwd? Maar respect voor jullie projecten en harde werk
Bob das wird schon wieder . Ein neuer Motor kostet zwar etwas Geld ist aber einfacher als ein ganzes Auto aufzubauen.
Habe meinem Motor auch Buchsen für die Nokenwelle gegönnt .
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/448x3 ... 02930l.jpg[/img]
Habe meinem Motor auch Buchsen für die Nokenwelle gegönnt .
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/448x3 ... 02930l.jpg[/img]
Blijf ik mij afvragen hoe je dat overtoeren steeds voor elkaar krijgt.
En over hoeveel toeren hebben we het dan eigenlijk?
En over hoeveel toeren hebben we het dan eigenlijk?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh fout maken tijdens het terugschakelen vermoed ik .
Van 5 naar 2 ipv 4...
Van 5 naar 2 ipv 4...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dirk Jan Hofmans heeft bij onze ATC de bediening van een 5 GTT gemaakt, schakelt bijna als een nieuwe auto nu ipv
dat je in een pan soep loopt te roeren op zoek naar het lekkerste gehakt balletje
dat je in een pan soep loopt te roeren op zoek naar het lekkerste gehakt balletje

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
BobA5 schreef:MJ en Jochem, dank voor de tip. Willeon , dank voor het leveren.

Gisteren hebben we m'n kooi gepast. Past prima maar gaan toch nog eea aanpassen.Misschien toch nog een extra buis onder het dashboard en in de voetruimte. Past wel vele malen beter dan de m'n eerste Sassa kooi. As vrijdag alles aflassen.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 185345.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 185404.jpg[/img]
Tevens de motorruimte, uitgedeukt, geschuurd en in de primer gezet. Moet nog wel wat in gedaan worden oa ruimte maken voor de carburateurs en wat herstel laswerk maar voorlopig is het effe goed zo.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 130400.jpg[/img]
Hoop dat ie eind vd maand bij de spuiter staat.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 185345.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 185404.jpg[/img]
Tevens de motorruimte, uitgedeukt, geschuurd en in de primer gezet. Moet nog wel wat in gedaan worden oa ruimte maken voor de carburateurs en wat herstel laswerk maar voorlopig is het effe goed zo.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 130400.jpg[/img]
Hoop dat ie eind vd maand bij de spuiter staat.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Zit weer lekker de snelheid in Bob !



-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Vordert gestaag, mooie kooi ook 

Afgelopen week niet stil gezeten:
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 0005_1.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 0006_1.jpg[/img]
Ruimte gemaakt voor de carburateurs
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 214558.jpg[/img]
Dorpel gelast en zijkant strak gemaakt.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 174010.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 214607.jpg[/img]
Bodem voor en na de nodige uurtjes schuren.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 205250.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 173721.jpg[/img]
Komende week nog wat klein laswerk aan de binnenkant vd dorpels; in de motorruimte; stoelframe maken en nog wat buiswerk in beide voetruimtes en voor het dashboard langs. Misschien lukt het vd week ook om de buitenkant vd dorpel op te maken ter hoogte vd ophanging achter. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 0005_1.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 0006_1.jpg[/img]
Ruimte gemaakt voor de carburateurs
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 214558.jpg[/img]
Dorpel gelast en zijkant strak gemaakt.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 174010.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 214607.jpg[/img]
Bodem voor en na de nodige uurtjes schuren.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 205250.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 173721.jpg[/img]
Komende week nog wat klein laswerk aan de binnenkant vd dorpels; in de motorruimte; stoelframe maken en nog wat buiswerk in beide voetruimtes en voor het dashboard langs. Misschien lukt het vd week ook om de buitenkant vd dorpel op te maken ter hoogte vd ophanging achter. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Gaat lekker Bob, goed om te zien dat de roest tot nu toe meevalt. Hoop dat het ook bij de achterwielophanging goed is 

-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
netjes gedaan !
5 Alpine Turbo
We gaan lekker verder
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210023.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 212850.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 212831.jpg[/img]
Wielkasten zijn inmiddels ook al gedaan. Alle beugeltjes weggehaald, strakgemaakt etc.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210034.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 224147.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 223243.jpg[/img]
To do de komende week voordat ie naar de spuiter gaat:
Wielkasten afmaken. stoelframe lassen. Strutbar tussen de wielkasten achter, extra buis in de kooi voor het dashboard en in de voetruimte. denk over 2 weken te kunnen spuiten. Deuren, voorschermen, motorkap, achterklep, en bumpers daar wacht ik nog even mee. Deze worden misschien in kunstof voor me gemaakt.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210023.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 212850.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 212831.jpg[/img]
Wielkasten zijn inmiddels ook al gedaan. Alle beugeltjes weggehaald, strakgemaakt etc.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210034.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 224147.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 223243.jpg[/img]
To do de komende week voordat ie naar de spuiter gaat:
Wielkasten afmaken. stoelframe lassen. Strutbar tussen de wielkasten achter, extra buis in de kooi voor het dashboard en in de voetruimte. denk over 2 weken te kunnen spuiten. Deuren, voorschermen, motorkap, achterklep, en bumpers daar wacht ik nog even mee. Deze worden misschien in kunstof voor me gemaakt.
Her en der nog wat strak maken en dan kan ie voor oud en nieuw naar de spuiter. Brax blauw van binnen en buiten met een grijze kooi.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210720.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 5402_1.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 135431.jpg[/img]
Van de week de tank er onderuit en een gat maken voor de ATL. Om de tank heen wordt met aluminium afgewerkt. Alvast een mal gemaakt.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 105124.jpg[/img]
Onderstaand de velgen die we gaan aanschaffen.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 133631.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 210720.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 5402_1.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 135431.jpg[/img]
Van de week de tank er onderuit en een gat maken voor de ATL. Om de tank heen wordt met aluminium afgewerkt. Alvast een mal gemaakt.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 105124.jpg[/img]
Onderstaand de velgen die we gaan aanschaffen.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 133631.jpg[/img]