throttle bodies 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Heb hier eens in een dynotopic de waardes weg gezet die onze vrolijke 1.6 8v eruit gooide in Goes...

145 pk en 171 Nm a/d wieltjes...dat was met 2x 44 mm Mikuni carbs...
(ja en wat overige mods...)

Tuurlijk is een carb achterhaald en ben ik van mening dat injectie op ieder punt te optimaliseren is, maar je kan met carbs toch stiekem leuke dingen doen, en als je ziet wat die dingen 2e hands kosten...


(Dit is trouwens ook een goeie voor in het F3R topic, denk dat als je dezelfde "motorvernaggeling" toepast in een F3R als in die 1.6 8v, dat ie toch redelijk gaat presteren ondanks dat het een stom blok genoemd wordt...)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

:lol: zooi is het, die 8v's
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Zo ja!

enige voordeel aan een 8 klepper: de kop prepareren kost maar 50% als die van een 16v :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Is toch +10 pk meer als een twingo RS met 1.6 16 flapper...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zal wel iets meer zijn, Goes = wielvermogen.

En dat die rs 133 opgegeven pk's haalt wil ik eerst wel es zien (0)

even voor alle duidelijkheid, vooral naar Bart toe. Ik wil niet op zen nek zitten betreffende zijn 16v voorkeur. Hij heeft gelijk als het gaat over potentieël en verloop. Waar ik het niet mee eens ben is dat er echt mensen gedemotiveerd worden om iets aan hun 8v te gaan doen. Zoals Patrick hier reeds heeft aangehaald kan er uit die antieke dingen ook een leuk vermogen getrokken worden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

In elk geval niet aan de wielen, maar hij is wel getest door autoweek op 0-100 in 8,3 seconden, dus er zal zeker een niet onaardig vermogen aanwezig zijn :)

Tuurlijk kan je met een 8v ook leuke dingen doen,
zou niet weten waarom niet, het is mischien wat moeilijker.
Maar zie alleen al wat sommige mensen uit een 205 1.3 rallye blokje halen
met een paar dubbele webers...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

webers roeleren :D :p (0) (Z)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

throttle body's zijn natuurlijk beter, maar een paar dubbele webers is wel
veel waar voor je geld... en niet te vergeten het heerlijke geluid :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

een 5 alpine met 2 x 45 dcoe heeft ook al snel 145 pk. Als je dan toch voor de looks gaat...

[img]http://r5at.com/fotos/renault5alpinegr2/DSC_9807.JPG[/img]
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

@ xabre dat setje van jv met wel een vacuum aansluiting en een stationair stel schroef waar staat die op de site...?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hierbij het antwoord van montronic

Een complete set Twinbody’s kunnen we als volgt aanbieden:
Dit is voor op een weber style inlaatspruitstuk die je dan zelf al wel moet hebben.

1x TB.02.4545.I Twinbody Double € 408,
4x AI.01.4575 Airhorn 45x75á € 24,50 € 98,-
2x FC.01.0001 Fuelrail kit TB á € 39,- € 78,-
1x TC.01.0001 Universal Throttlelinkage TB €108,-

De doorlaat diameter en de hoogte van de kelken heb ik voor de offerte even aangenomen. Graag even doorgeven wat de doorlaat diameter van het spruitstuk is en welke kelk hoogte je graag wilt gebruiken.

Ik kan helaas niet inschatten of er aanpassingen gedaan moeten worden om de originele gaspositie sensor op onze throttlebodies te monteren, hiervoor hebben wij de originele sensor nodig. Mochten er extra kosten gemoeid zijn met deze aanpassing zullen wij dit van te voren aangeven, ik verwacht echter dat we de sensor er op kunnen zetten met zeer beperkte aanpassingen waarvoor geen extra kosten berekend worden.

Levertijd: ca 1 week (excl. Evt aanpassingen)
Prijzen: excl BTW en verzendkosten.

Ex de BTW dus inclusief toch nog €823.48
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Die Fuel Rail Kit kun je in principe overslaan als je de originele montageplaats behoud ?

Ik zit ook nog even rond te kijken naar een fatsoenlijk setje TB's maar wil eerst m'n 2.0 gewoon goed lopend hebben i.c.m. deze nokkenassen e.d.

Eerst maar even een zomer sturen en kijken waar de zwakke punten zitten en dan maar eens verder kijken (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja die kan je dan vergeten echter wil ik dit niet.
het mooiste is namelijk gewoon in de body.

kheb ook nog een offerte lopen bij JV als ik antwoord hiervan heb post ik die ook wel effe.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

dat is dan voor een compleet setje met vacuum enz erop neem ik aan..
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

mark 5t schreef:ja die kan je dan vergeten echter wil ik dit niet.
het mooiste is namelijk gewoon in de body.
Het mooiste is dat inderdaad wel maar echt rendement haal je daar niet mee naar mijn idee, voor toerentallen onder de 8000 RPM is het ook niet echt nodig.. en dat is ook niet echt haalbaar met die lange slag van een 2.0 tenzij je zuigers gebruikt met het gewicht van een krentenbol met een setje extreem scherpe nokken (Y)

En ach, als het toch al geld kost dan kun je het er mischien beter maar gewoon bij doen :beer:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ leeroy als je goed leest dan zie je dat je zelf voor het inlaatspruitstuk dient te zorgen
hangt er dus vanaf of daar al je vacuum aansluiting op zit of niet.

dit is echter heel erg eenvoudig zelf te realiseren mocht het er niet op zitten.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

aha ik was in de veronderstelling dat die aansluiting ook op de bodies zat :~ bedankt dan is dat ook weer duidelijk.. (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hierbij de reactie van JV

Hallo Mark,

Vandaag net terug van vakantie, vandaar een wat late reactie.

Clio F7R TB’s 45mm DCOE Style + gasmechanisme: 900 euro

Dit is inclusief fuel rail, bodies, kelken en linkage kit.

Originele TPS van clio kan er op, is misschien klein beetje knutselwerk maar goed te doen.

Met vriendelijke groet,

Johnny Voogdt

tis dus inclusief de BTW
wel levertijd want niet meer op voorraad.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

dan ga ik denk ik voor een setje jv, is zon stationair schroef trouwens echt nodig of gewoon erg makkelijk om erop te hebben?
Auk
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 14:03
Locatie: Limburg
Contacteer:

Interessant
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

nu de britse pond nog laag staat wil ook wat gaan kopen, maar wat is nou het beste? moet je de gaskleppen zo kort mogelijk houden? ik zie ze van 30mm (korste van Jenvey) maar ook wel van 86mm (die rode van jenvey), en hoelang moeten de kelken zijn??

mijn spruitstukje is 88mm lang:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... itstuk.jpg[/img]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

langer is beter voor je koppel dacht ik
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk eerst eens wat je onder de kap kwijt kan.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Geert schreef:langer is beter voor je koppel dacht ik
Met een langer inlaattraject verschuif je het koppel naar een lager toerental en met een korter inlaattraject verschuif je het koppel naar een hoger toerental. Het is helaas vaak een kwestie van de combinatie nokkenassen en uitlaatsysteem en veel experimenteren. Zoals ik al eens eerder heb vermeld, ik heb tijdends de avond-HTS heerlijk kunnen experimenteren met race motoren (Moto Guzzi). Ik denk overigens dat je praat over het verplaatsen over een gebied van maximaal 1000 tpm omhoog of omlaag.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dus zo lang mogelijk wordt dat voor jou dus.

die motor van jou heeft toch nog nooit hoge toerentallen gezien
sinds jij hem in je 19 hebt liggen? :D
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

heb trouwens een set besteld bij jv :D 2 tot 3 weken zou het binnen zijn kan echt niet wachten :grin: :grin:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kijk er worden knopen doorgehakt (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

keep us posted leeroy met fotos natuurlijk.
wie gaat de ECU voor je aanpassen?
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

weet ik nog niet ik zit ook nog te denken om misschien een mega squirt of zo te kopen zag wel leuke doe het zelf kitjes bij jv... :foto: :foto: zeker tzt zoals ik al zei kan echt niet wachten :grin:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

leeroy schreef:weet ik nog niet ik zit ook nog te denken om misschien een mega squirt of zo te kopen zag wel leuke doe het zelf kitjes bij jv... :foto: :foto: zeker tzt zoals ik al zei kan echt niet wachten :grin:
Kan menno je niet op weg helpen met de chips?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

In frankrijk zit enkele jongens die reeds rondrijden met MS. Je kan steeds de basemap vragen, dan hoef je niet van 0 te beginnen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

met een standalone management heb ik eigenlijk ook een wideband lambda sensor nodig.. toch?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

In ieder geval wel als je hem zelf wilt gaan afstellen. Als je mapping goed is, kan megasquirt ook prima met een gewone (sprong) lambdasonde werken als je dat al zou willen.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

Bart V schreef:In ieder geval wel als je hem zelf wilt gaan afstellen. Als je mapping goed is, kan megasquirt ook prima met een gewone (sprong) lambdasonde werken als je dat al zou willen.
zelf afstellen ga ik denk niet aan beginnen, misschien dan beter iets voor in de toekomst samen met een setje 21 turbo injectoren of zo..
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ergens in het RTC forum kwam ik deze link tegen: http://www.bs-autotune.nl/content/view/66/76/ Heel interessant. Ze hebben oook een test gedaan voor de diverse sensoren en de lambda-sondes.
Laatst gewijzigd door jacques op zo 18 jan 2009 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie